Şimdi Ara

Tanrı bizi yarattıysa onu kim yarattı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klişe sorumuzu hazırladık

    Tanrı insanları yarattıysa onu kim yarattı?

    bu sorunun havada kalmasının sebebi çok basit çünkü bizim boyut ve algımızın dışında kalıyor.Bu sorunun cevabı oldukça basit bir Analoji
    hemen birer örnek vererek konuyu cevaplamak istiyorum bir bilgisayar yazılımcısı olduğumuzu düşünelim bir üç boyutlu oyun tasarladık oyunumuz hayat simülasyonu ve canlılar olsun o canlılar acı hissedebilen birbirleri aralarında iletişim kurabilen küçük yapay zekalar olsun.Bu durumda o canlılar kendilerini yaratanın nerde olduğunu anlayamazlar bu tabi sadece bir benzetme analoji nasıl bu analojide Tanrı ayrı bir boyutta ise bizde Tanrıdan sonra ortaya çıkmış bir boyuttayız.

    sonuç nedir -Özet-
    Kısaca sorunun cevabı tanrının boyutu ilk önce vardı sonra bizim yaşadığımız boyut windowsta yeni bir klasör oluştur misali yeni uzay zaman evreni oluşturuldu.
    işte bu yüzden Tanrı kavramını anlayamıyoruz.

    Tanrı bizi yarattıysa onu kim yarattı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nazgul Founder -- 12 Ağustos 2018; 12:44:12 >







  • Neden ilk önce bizim yaşadığımız boyut olmasın?

    Neden bizim yaşadığımız boyuttan önce bir boyut olması gerekiyor yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mechatengu

    Neden ilk önce bizim yaşadığımız boyut olmasın?

    Neden bizim yaşadığımız boyuttan önce bir boyut olması gerekiyor yani?
    Biz edilgeniz(yaratılan)sence etken(yaratan) olduğumuzu düşünmek çocukça olmaz mıydı?
  • Bu sorduğun soruya bir cevap değil ki
    Bu Tanrı varsa nerede olabilir ? sorusunun cevabı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nazgul Founder

    Biz edilgeniz(yaratılan)sence etken(yaratan) olduğumuzu düşünmek çocukça olmaz mıydı?

    Alıntıları Göster
    Bizden kasıt ne? İnsanlardan bahsetmiyorum. Bizim yaşadığımız boyut evren.

    Neden ilk önce evren yoktu da ondan önce başka bir boyut vardı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C36D8071F

    Bu sorduğun soruya bir cevap değil ki
    Bu Tanrı varsa nerede olabilir ? sorusunun cevabı
    Zaten var.Abiyogenez teorisi Tanrıdan bağımsız gerçekleşemez.
    Dinamik ve senaryoların kodlanması gerekir tek bir amino asit çok hücreli canlıya evrilemez hele ki denizde mümkün değil eğer amino asit protein dünyaya meteor ile geldiyse geldiği yerde nasıl oluştu işte bu sonsuzluk zinciri Tanrıya çıkıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YaşasınTURKIYE -- 12 Ağustos 2018; 16:42:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YaşasınTURKIYE

    Zaten var.Abiyogenez teorisi Tanrıdan bağımsız gerçekleşemez.
    Dinamik ve senaryoların kodlanması gerekir tek bir amino asit çok hücreli canlıya evrilemez hele ki denizde mümkün değil eğer amino asit protein dünyaya meteor ile geldiyse geldiği yerde nasıl oluştu işte bu sonsuzluk zinciri Tanrıya çıkıyor

    Alıntıları Göster
    Peki sayın biyolog...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YaşasınTURKIYE

    Zaten var.Abiyogenez teorisi Tanrıdan bağımsız gerçekleşemez.
    Dinamik ve senaryoların kodlanması gerekir tek bir amino asit çok hücreli canlıya evrilemez hele ki denizde mümkün değil eğer amino asit protein dünyaya meteor ile geldiyse geldiği yerde nasıl oluştu işte bu sonsuzluk zinciri Tanrıya çıkıyor

    Dediklerine %100 katılıyorum.Tanrıdan bağımsız canlılar oluşamaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdi biz dünya denen yerde topraktan yaratılan insanı bulduk mu? evet bitkiler topraktan yaratılır hayvanlar onu yer.

    şimdi insanımsı olan ve insan olduğunu iddia bir varlık var. bunun etsel değeri de hayvan ve bitki artığı leşleri hükmünde.

    esasen ben insanı ve onun topraktan yaratılmış özünü buldum. bu aşamadan sonra dolaylayarak kendisinin insan olduğunu ileri süren bu şeyin de topraktan yaratıldığını zaten görüyorum. yemese içmese yani toprak özünden gelene tabi olmasa o da ölecek. bu halde insanımsı da topraktan yaratıldığını ileri sürecektir ancak bu ondan önce gelen ve varlığı insana tabi olmayan bitki ve hayvanları açıklayamıyor.

    .....................

    yaratıcının yarattığı şey tohum olsa idi bu insanımsı denen şeyin de sebebi olacaktı. bu açıdan ilk tohum dünyaya nasıl geldi ya da nasıl yaratıldı sorusu insanın sebebini oluşturur.

    ......................

    dünya bir bahçe idi deniyor. yani dünyaya bir tohum atıldı ve insan denen hiç bir şeye zarar vermeyen bir şey yani bitki yaratıldı. bundan sonraki yaratılış her ne olursa olsun artık torağa bağlı idi.

    bana kalırsa tohumun yaratıldığı bir alandan serpme ile kainat döllense dünya bu tohumun hayat bulduğu yerlerden biri olarak yaşamın kaynağı gibi gözükebilir.

    ........................

    madem topraktan yani bir bitkiden geldik ve bitkiler ve hayvanatlar cennet gibi bir yer demek ki ölümden sonra da toprağa yani cennete gideceğiz inancı da bu durumun açıklaması.

    ........................

    tohum yerde bir hayır varsa açar denen sürece gidelim. yani tohum hayat denen şeyi bulduğu yerde açar ve insan denen şeyi tanımlar. marsta bu tanım oluşmaz. neptünde oluşmamış vs.

    bu halde tanımın oluştuğu yer bakımından yaratıcı var oluşmadığı yerde yok denecekti dersek bu iki hal esasen birbirine müsavidir. oluşması ya da oluşmaması bakımından mevcuttaki yaratım tohumun hayatiyetine yöneliktir. dünya güneş sistemince yutulduğunda gözlemci kalmayacak idi ise dünyanın bir zaman hayat kaynağı olması ile marsın şu anki durumu birbirine eşdeğer olacağı düşünülürse bir yaratıcının varlığının zaten bizim için anlamı yok olacaktır.

    yaratıcı vardır ancak bunu ifade edecek bir nesne yoktur.

    .........................

    biz yaratıcının mevcudiyetini algılayabiliriz. ancak bu durumu kainat bazında ifade edebilecek zaman ve mekana sahip değiliz. yani bir yaratıcı var demek bize düşmüş bir durum değil.

    ayrıca yaratıcıdan kastımız da gökteki değil gayet yerdeki olan oluşumdur. yani topraktır. bu da cennetten geldik topraktan haşrolduk beyanına denk düşer.

    ..........................

    biz esasen bir haşriz de. bu kavramların tanımlarına göre oluşan değerlerin kesinlikleri mevcut. varız bu nedenle nedenimiz topraktır. toprağın suya güneşe bir kısım organik bileşkeler sahip olması da varlık nedenimizi tamamlar.

    şimdi bu mevcudiyetin sebebi ilahi kudretin varlığıdır da denebilirken bu mevcudiyetin sebebinin tamamı dünyanın özel durumudur da denebilir. bilinen kadarı ile dünyanın özel bir hali mevcut.

    .........................

    bir dönem için bir kimsenin bir kısım şeyleri beyan etsin diye dünya gibi organik kökenli diğer gezegnler gibi inorganik kökenli şeyleri bir araya getirdiğini düşünürsek isteyerek ya da istemeyerek bir araya gelin dendiğini de düşünebiliriz.

    isteyerek gelince anlaşıldığı üzere bir organize ve insanımsı denen bizlere kadar bir oluşum mevcut. istemeyerek gelse idiler ki bu bence sonra olacak kainattaki sessizlik de buna işaret olacka ve insanımsı dahil hiç bir organizma bulunmayacak.

    bu bir toplanma süsü günü olarak da değerlendirilebilir.

    ..........................

    burada bahsi geçen hallerin hepsinin ayetsel karşılılığı mevcut zaten. bu durumun sebebinin bir yüzeyin kendi içine kıvrılmasının neden olduğunu düşünüyoruz. aynı yüzey hem yer hem gök olabilmekte. bu d aynı şeyi söylüyoruz ancak aynı şeyi halen söylerken aynı şeyden bahsetmiyoruz haline neden veriyor.

    asıl ve suretlere dönüşüyoruz. er ve gök denen hal üst ve alt soya benziyor.

    ..........................

    kişinin evladımsı suretinin yaratılışı safhalarında ilahi kudretin ne şekilde kendi kendine var olabileceği anlatıldı. hatta kendi ihtiyarı ile kendi kendine var olmanın ötesinde dokunmadan bir şeyin yaratımına neden olabileceği haller de verildi. dna bu açıdan yaratılmış bir örnek.

    ..........................

    bitki ve hayvan suretlerinin yani en insan olanların bir hediye verdiğini düşünürsek dna ilahi kudrete verilmiş bir cevaptır ve varlığı ile yaratıcı kimdir nasıl olabilir cevabını verir. dna aynı zamanda ölü ve diri olabilir. dna aynı zamanda en az 5 varlığı bünyesinde taşır. dna ölümden sonraki hayatın en büyük beyancısıdır vs.

    ..........................

    ademin iki oğlundan birinin verdiği hediye kabul edildi diğerinin ki kabul edilmedi denmektedir.

    bana göre adem denen bitkisel oluşumun bitkiye dair verdiği dnasal öz ile hayvanata dair diğer öz arasındaki fark bakımından dünya hayatının bitki özü kabul edilen bir hediye olarak iade edilmiş ve dünya bir bahçeye benzetilmiş olmalıdır.

    bu ilk halde bir tohum değildi taslaktı bu taslağı tasarımsal olarak değerlendiren bir makam verilenden anladığını tohum olarak iade etti denebilir.

    ilahi kudretin bir şeyi kul etmesi ve onun hakkını ifası adına bunun bir kul hakkı olduğunu düşünebiliriz. yalnız bu kulun cin denen esası şeytan olarak tanımlanan şeye denk düştüğünü artık biliyoruz.

    ...................................

    bilinene dünyada türeme için ilahi bir kat ve ona isyan gerekiyordu. öteki türlü türeme denen şey hem boşa bir çabaydı hem de ahlaksızlığın dibi idi.

    bu nedenle şeytan denen oluşum husule getirildi ve iftira atıldı. ilaha karşı geldi dendi. esasen şeytanın ilaha karşı geldiği de uydurmadır ve zorlamalı bir mealdir. şeytan aleni olarak insanımsıya karşı çıkmaktadır.

    bu hususu geçersek bu kul maalessef hakkı ihlal edilen bir şey oluyordu ne zamana kadar biz türemeye devam ettiğimiz sürece kadar. bu da şeytana verilen mühletti. esasen ona mühlet de verilmemişti insan olduğunu iddia eden şeye idi ancak bu varlık gerçekten gayri ahlaki bir şeydir.

    .........................

    şimdi anlatılan hikayelerin doğrusuna bakarsak tohumu talep eden şeytan denen ateş kökenli bir varlık olmalıdır. bunun özü bakımından ateşin içresindeki tohum yanan ağaç ikonu ortaya çıkar.

    esasen ibrahim aleyhisselamın yakıldığı odunlar şeklinde ters bir anlatımı da vardır.

    daha doğru ifadesi ise cehennemde yetişen zakkumdur ki kafirler cehennemde ağaç olur mu dediler.

    ...........................

    özü şu insanımsı denen varlık malessef kendi özü olan insanı katletti ki bu hayvanlar şeklinde de gözüktü ve kendi rasullerini daha doğrusu fiziksel sebebi olan anne ve babalarını da katlettiler.

    ..........................

    doğru okursak şeytanın itirazını duyabiliriz. esasen bu içten duanın hali bakımından şeytan denen oluşumun kendi itirazını dallandırıp olgunlaştırdığı kainat modeli en makul olanıdır da denebilir.

    şimdi ilahın isyan ve ölümü bilmediğini dna söylüyor iken şeytanı yaratıp yaratmama konusundaki tavrı yaratılışın özünü oluşturur. yaratıcının yaratıcısı denen şeyde yaratıcı kavramına yaratıcı değil de şeytan denk gelse idi ne olurdu?

    bir şey öyle bir kısmış ti ol dedi saniyenin milyarda birinde trilyon derece yandı ve yaratıcımız bu idi. bunun yaratıcısına bir bakış yapmak lazım.

    .........................

    nasıl bakış atarsın. kızararak haliyle.




  • rasul olduğu iddia edilen veya gerçekten rasul olan kimselerin yaratıcının zatından bahsettiğini düşünmüyorum. onların kız-baba denen bir duadan bahsettiğini düşünüyorum.

    teorik olarak şeytan denen ateşvari bir oluşumdan kızını türselleşme adına isteyenin dramı denen bir olguyu hikaye ediyorlar.

    ......................

    ateşin kızına talip olmak ya da şeytan denen oluşumdan kızını alma istemek de denebilir. şeytanın da buna itiraz ettiği görülüyor. şeytan derken tanım gereği şeytan deniyor. görmüşlüğümüz yok.
  • YaşasınTURKIYE Y kullanıcısına yanıt
    Tanrıya siz çıkarıyorsunuz, biz bilmiyoruz diyoruz. Ama bir gün bileceğiz.
  • sirat koprusu varsa yer cekimi de vardir. bu nedenle tanri diye dusundugunuz sey evren disinda olamaz
  • Başlığı görünce birisi daha hak yolu buldu yazacaktım ama içeriğe bakılırsa hâlâ biraz daha zamana ihtiyacın var :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaan OZ

    klişe sorumuzu hazırladık

    Tanrı insanları yarattıysa onu kim yarattı?

    bu sorunun havada kalmasının sebebi çok basit çünkü bizim boyut ve algımızın dışında kalıyor.Bu sorunun cevabı oldukça basit bir Analoji
    hemen birer örnek vererek konuyu cevaplamak istiyorum bir bilgisayar yazılımcısı olduğumuzu düşünelim bir üç boyutlu oyun tasarladık oyunumuz hayat simülasyonu ve canlılar olsun o canlılar acı hissedebilen birbirleri aralarında iletişim kurabilen küçük yapay zekalar olsun.Bu durumda o canlılar kendilerini yaratanın nerde olduğunu anlayamazlar bu tabi sadece bir benzetme analoji nasıl bu analojide Tanrı ayrı bir boyutta ise bizde Tanrıdan sonra ortaya çıkmış bir boyuttayız.

    sonuç nedir -Özet-
    Kısaca sorunun cevabı tanrının boyutu ilk önce vardı sonra bizim yaşadığımız boyut windowsta yeni bir klasör oluştur misali yeni uzay zaman evreni oluşturuldu.
    işte bu yüzden Tanrı kavramını anlayamıyoruz.

    Tanrı bizi yarattıysa onu kim yarattı ?


    Kardeş bu sorunuzu belki dünyadaki bir çok insan sormuştur ve aklını karıştırmıştır ama inan bu sorunun cevabı çok basit : Yaratıcının yaratabilmesi için yaratılmaması lazım eğer oda biz insanlar ve kainattaki herşey gibi yaratılan olsaydı saydığım bu herşeyi yaratamazdı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bakın buradaki saçmalığa



    Allah varsa onu kim yarattı ?

    -kimse o hep vardı

    Ateist: e hani kendiliğinden bir şey olmazdı ???



    Bakın buradaki ateistlerin çelişkisine şimdi



    Ateistler kendiliğinden oluşumu savunmuyor mu ?

    E o zaman Allah varsa onu kim yarattı demeyeceksiniz . siz nasıl evren kendi kendine oldu evreni biri yaratmadı diyorsanız ve buna inanıyorsaniz biz de Allah'ı kimse yaratmadı kavramına inanıyoruz ??????? Sorun var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: getugly99

    Bakın buradaki saçmalığa



    Allah varsa onu kim yarattı ?

    -kimse o hep vardı

    Ateist: e hani kendiliğinden bir şey olmazdı ???



    Bakın buradaki ateistlerin çelişkisine şimdi



    Ateistler kendiliğinden oluşumu savunmuyor mu ?

    E o zaman Allah varsa onu kim yarattı demeyeceksiniz . siz nasıl evren kendi kendine oldu evreni biri yaratmadı diyorsanız ve buna inanıyorsaniz biz de Allah'ı kimse yaratmadı kavramına inanıyoruz ??????? Sorun var mı
    Kesinlikle aynı fikirdeyim zaten ateistlere iq testi yapılması kanısındayım.
    Bir proje içinde algoritma, geometri, sistem ve karmaşıklık(canlıları kastediyorum)
    Puzzle parçaları şeklinde aniden birleşebilir mi?(amino asitlerin proteini ,proteinlerde canlı ya evrilmesini kastediyorun)
    Yani uzun lafın kısası plan yapan bir yaratıcı olmadan proje gerçekleşmez (canlılar) bilimsel değil Ateistler bilimi reddeder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nazgul Founder -- 14 Ağustos 2018; 9:12:2 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    şimdi biz dünya denen yerde topraktan yaratılan insanı bulduk mu? evet bitkiler topraktan yaratılır hayvanlar onu yer.

    şimdi insanımsı olan ve insan olduğunu iddia bir varlık var. bunun etsel değeri de hayvan ve bitki artığı leşleri hükmünde.

    esasen ben insanı ve onun topraktan yaratılmış özünü buldum. bu aşamadan sonra dolaylayarak kendisinin insan olduğunu ileri süren bu şeyin de topraktan yaratıldığını zaten görüyorum. yemese içmese yani toprak özünden gelene tabi olmasa o da ölecek. bu halde insanımsı da topraktan yaratıldığını ileri sürecektir ancak bu ondan önce gelen ve varlığı insana tabi olmayan bitki ve hayvanları açıklayamıyor.

    .....................

    yaratıcının yarattığı şey tohum olsa idi bu insanımsı denen şeyin de sebebi olacaktı. bu açıdan ilk tohum dünyaya nasıl geldi ya da nasıl yaratıldı sorusu insanın sebebini oluşturur.

    ......................

    dünya bir bahçe idi deniyor. yani dünyaya bir tohum atıldı ve insan denen hiç bir şeye zarar vermeyen bir şey yani bitki yaratıldı. bundan sonraki yaratılış her ne olursa olsun artık torağa bağlı idi.

    bana kalırsa tohumun yaratıldığı bir alandan serpme ile kainat döllense dünya bu tohumun hayat bulduğu yerlerden biri olarak yaşamın kaynağı gibi gözükebilir.

    ........................

    madem topraktan yani bir bitkiden geldik ve bitkiler ve hayvanatlar cennet gibi bir yer demek ki ölümden sonra da toprağa yani cennete gideceğiz inancı da bu durumun açıklaması.

    ........................

    tohum yerde bir hayır varsa açar denen sürece gidelim. yani tohum hayat denen şeyi bulduğu yerde açar ve insan denen şeyi tanımlar. marsta bu tanım oluşmaz. neptünde oluşmamış vs.

    bu halde tanımın oluştuğu yer bakımından yaratıcı var oluşmadığı yerde yok denecekti dersek bu iki hal esasen birbirine müsavidir. oluşması ya da oluşmaması bakımından mevcuttaki yaratım tohumun hayatiyetine yöneliktir. dünya güneş sistemince yutulduğunda gözlemci kalmayacak idi ise dünyanın bir zaman hayat kaynağı olması ile marsın şu anki durumu birbirine eşdeğer olacağı düşünülürse bir yaratıcının varlığının zaten bizim için anlamı yok olacaktır.

    yaratıcı vardır ancak bunu ifade edecek bir nesne yoktur.

    .........................

    biz yaratıcının mevcudiyetini algılayabiliriz. ancak bu durumu kainat bazında ifade edebilecek zaman ve mekana sahip değiliz. yani bir yaratıcı var demek bize düşmüş bir durum değil.

    ayrıca yaratıcıdan kastımız da gökteki değil gayet yerdeki olan oluşumdur. yani topraktır. bu da cennetten geldik topraktan haşrolduk beyanına denk düşer.

    ..........................

    biz esasen bir haşriz de. bu kavramların tanımlarına göre oluşan değerlerin kesinlikleri mevcut. varız bu nedenle nedenimiz topraktır. toprağın suya güneşe bir kısım organik bileşkeler sahip olması da varlık nedenimizi tamamlar.

    şimdi bu mevcudiyetin sebebi ilahi kudretin varlığıdır da denebilirken bu mevcudiyetin sebebinin tamamı dünyanın özel durumudur da denebilir. bilinen kadarı ile dünyanın özel bir hali mevcut.

    .........................

    bir dönem için bir kimsenin bir kısım şeyleri beyan etsin diye dünya gibi organik kökenli diğer gezegnler gibi inorganik kökenli şeyleri bir araya getirdiğini düşünürsek isteyerek ya da istemeyerek bir araya gelin dendiğini de düşünebiliriz.

    isteyerek gelince anlaşıldığı üzere bir organize ve insanımsı denen bizlere kadar bir oluşum mevcut. istemeyerek gelse idiler ki bu bence sonra olacak kainattaki sessizlik de buna işaret olacka ve insanımsı dahil hiç bir organizma bulunmayacak.

    bu bir toplanma süsü günü olarak da değerlendirilebilir.

    ..........................

    burada bahsi geçen hallerin hepsinin ayetsel karşılılığı mevcut zaten. bu durumun sebebinin bir yüzeyin kendi içine kıvrılmasının neden olduğunu düşünüyoruz. aynı yüzey hem yer hem gök olabilmekte. bu d aynı şeyi söylüyoruz ancak aynı şeyi halen söylerken aynı şeyden bahsetmiyoruz haline neden veriyor.

    asıl ve suretlere dönüşüyoruz. er ve gök denen hal üst ve alt soya benziyor.

    ..........................

    kişinin evladımsı suretinin yaratılışı safhalarında ilahi kudretin ne şekilde kendi kendine var olabileceği anlatıldı. hatta kendi ihtiyarı ile kendi kendine var olmanın ötesinde dokunmadan bir şeyin yaratımına neden olabileceği haller de verildi. dna bu açıdan yaratılmış bir örnek.

    ..........................

    bitki ve hayvan suretlerinin yani en insan olanların bir hediye verdiğini düşünürsek dna ilahi kudrete verilmiş bir cevaptır ve varlığı ile yaratıcı kimdir nasıl olabilir cevabını verir. dna aynı zamanda ölü ve diri olabilir. dna aynı zamanda en az 5 varlığı bünyesinde taşır. dna ölümden sonraki hayatın en büyük beyancısıdır vs.

    ..........................

    ademin iki oğlundan birinin verdiği hediye kabul edildi diğerinin ki kabul edilmedi denmektedir.

    bana göre adem denen bitkisel oluşumun bitkiye dair verdiği dnasal öz ile hayvanata dair diğer öz arasındaki fark bakımından dünya hayatının bitki özü kabul edilen bir hediye olarak iade edilmiş ve dünya bir bahçeye benzetilmiş olmalıdır.

    bu ilk halde bir tohum değildi taslaktı bu taslağı tasarımsal olarak değerlendiren bir makam verilenden anladığını tohum olarak iade etti denebilir.

    ilahi kudretin bir şeyi kul etmesi ve onun hakkını ifası adına bunun bir kul hakkı olduğunu düşünebiliriz. yalnız bu kulun cin denen esası şeytan olarak tanımlanan şeye denk düştüğünü artık biliyoruz.

    ...................................

    bilinene dünyada türeme için ilahi bir kat ve ona isyan gerekiyordu. öteki türlü türeme denen şey hem boşa bir çabaydı hem de ahlaksızlığın dibi idi.

    bu nedenle şeytan denen oluşum husule getirildi ve iftira atıldı. ilaha karşı geldi dendi. esasen şeytanın ilaha karşı geldiği de uydurmadır ve zorlamalı bir mealdir. şeytan aleni olarak insanımsıya karşı çıkmaktadır.

    bu hususu geçersek bu kul maalessef hakkı ihlal edilen bir şey oluyordu ne zamana kadar biz türemeye devam ettiğimiz sürece kadar. bu da şeytana verilen mühletti. esasen ona mühlet de verilmemişti insan olduğunu iddia eden şeye idi ancak bu varlık gerçekten gayri ahlaki bir şeydir.

    .........................

    şimdi anlatılan hikayelerin doğrusuna bakarsak tohumu talep eden şeytan denen ateş kökenli bir varlık olmalıdır. bunun özü bakımından ateşin içresindeki tohum yanan ağaç ikonu ortaya çıkar.

    esasen ibrahim aleyhisselamın yakıldığı odunlar şeklinde ters bir anlatımı da vardır.

    daha doğru ifadesi ise cehennemde yetişen zakkumdur ki kafirler cehennemde ağaç olur mu dediler.

    ...........................

    özü şu insanımsı denen varlık malessef kendi özü olan insanı katletti ki bu hayvanlar şeklinde de gözüktü ve kendi rasullerini daha doğrusu fiziksel sebebi olan anne ve babalarını da katlettiler.

    ..........................

    doğru okursak şeytanın itirazını duyabiliriz. esasen bu içten duanın hali bakımından şeytan denen oluşumun kendi itirazını dallandırıp olgunlaştırdığı kainat modeli en makul olanıdır da denebilir.

    şimdi ilahın isyan ve ölümü bilmediğini dna söylüyor iken şeytanı yaratıp yaratmama konusundaki tavrı yaratılışın özünü oluşturur. yaratıcının yaratıcısı denen şeyde yaratıcı kavramına yaratıcı değil de şeytan denk gelse idi ne olurdu?

    bir şey öyle bir kısmış ti ol dedi saniyenin milyarda birinde trilyon derece yandı ve yaratıcımız bu idi. bunun yaratıcısına bir bakış yapmak lazım.

    .........................

    nasıl bakış atarsın. kızararak haliyle.
    Hado77 ahbabım bir ifadeni hatalı buldum
    Demişsinki evrendeki hiçbir obje ve nesne Allahı kanıtlamaz demiş halbuki bilim adamları fizik yasalarının evrenin gizemleri çözmeye çabalıyorlar.Eğer karanlık madde olmasaydı yaşanılabilir bir evren olmazdı eğer doğru elementler olmasaydı canlılar olmazdı eğer zaman ve hareket olmasaydı canlılar yine olmazdı Tabi birde canlıların kendisine bakalım eğer amino asit olmasaydı protein olmazdı
    Protein olmasaydı organlar olmazdı organlar olmasa idi sistemler canlılar olmazdı yani evrene baktığımızda ayrı bir sanat
    .Canlılara baktığımizda ayrı bir sanat görürüz.
    Aziz Rabb




  • getugly99 kullanıcısına yanıt
    Sorun ateistlerde degil, muslumanlarda.



    Ateistler yoktan var olabilir der. Ancak muslumanlar herseye bir yaratici arar. Bu nedenle kendi iclerinde celiskiye girdiklerinden kaybediyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nazgul Founder

    Hado77 ahbabım bir ifadeni hatalı buldum
    Demişsinki evrendeki hiçbir obje ve nesne Allahı kanıtlamaz demiş halbuki bilim adamları fizik yasalarının evrenin gizemleri çözmeye çabalıyorlar.Eğer karanlık madde olmasaydı yaşanılabilir bir evren olmazdı eğer doğru elementler olmasaydı canlılar olmazdı eğer zaman ve hareket olmasaydı canlılar yine olmazdı Tabi birde canlıların kendisine bakalım eğer amino asit olmasaydı protein olmazdı
    Protein olmasaydı organlar olmazdı organlar olmasa idi sistemler canlılar olmazdı yani evrene baktığımızda ayrı bir sanat
    .Canlılara baktığımizda ayrı bir sanat görürüz.
    Aziz Rabb

    Alıntıları Göster
    Aynı mantıkla o zaman Zopik olmasaydı Allah da olmazdı.

    Bu evreni yaratan varlıkta da bir sanat görürüz. O sanatı da yaratan Zopik işte.




  • ihtiyar etme denen bir hal var. bir varlık ihtiyar edebiliyorsa yani kendi kaderini tayin edebiliyorsa bu varlığın ilk son olma durumu mevcut olur.

    insanın ihtiyar edebilme konusundaki bir kısım tutumları mevcutta vardır. esasen yaratıcının kendisini yaratması denen şey örneksiz de değildir.

    ................................

    buradaki sorun yaratıcı denen zatın yarattığı şey ile olan munasebeti olmalıdır. bana göre yaratıcı bir şeyi korkutmuş olmalıdır. o kadar ki bu korku yaratıcı gitse bile insanda baki kalmış olmalıdır.

    bizim varlığımız yaratıldığımız için değil korkutulduğumuz için olmalı.

    biraz korku biraz açlık ile deneriz denmiş. bu korku bana göre ciddi bir korku iken ilaha göre biraz ya da miktarın azı veya haddin asgarı da denebilecek bir şey olmalı.

    ........................

    insanı yaratan korku denen hal olabilir.

    bizler ecele tanınmış mühleti yaşıyoruz ve bir korkunun eseriyiz dersek ecel denen şeye verilen bir korkunun yaratıcı olduğu bir oluşum söz konusu olabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.