Şimdi Ara

Bu Atmosferik Motor gitmiyor muhabbeti nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
868
Cevap
8
Favori
62.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Artık şu olayı noktalayalım. Her konuda bu tarz yorumlar var.

    2013 Model Hyundai Elantramız vardı kısa bir zaman önceye kadar Annemin aracıydı. 1.6 Atmosferik 132 HP ve 6 İleri Tork Konventörlü Otomatik şanzımanı vardı.
    Arkadaşım da da 1.4 TSI 125'lik dsg Jetta Comfortline var. Memlekete giderken (aynı memeleketliyiz) Amasya-Tokat yol ayrımından sonra radarı geride bıraktığımızda başladık kapışmaya.
    İkimizde dip gaz yaptık kalktık gidiyoruz. DH'nin o öve öve bitiremediği o "turbo" hız arttıkça yavaş yavaş aynada kaybolmaya başladı. Hızım 180-190'a gelince arada 3-4 araba boyu fark oluşmuştu.

    Şimdi bu Atmosferik gitmiyor muhabbeti nedir ? Neye göre ? kime göre gitmiyor ? Tam olarak nedir yani olay ? Nasıl gitmiyor mesela ?

    İstediğiniz dizel gibi 2000 devirde tork versinse onu yapamaz. Basacaksın.
    İstediğiniz az yaksınsa onuda yapamaz. LPG Taktırırsın olay biter.
    Ama siz o arabaya "gitmiyor" derseniz bu başka bir şey.

    Yani bugün gitmiyor dediğiniz 1.6 Atmosferik bir aracın ortalama 125-130 hp gücü ve 155 NM Torku var.
    0-100'ü 10 ile 10.6 saniye arasında değişiyor (focus,civic,elantra,corolla 1.6 vs ortalaması)

    Sizin gidiyor dediğiniz 1.4 TSI ise 125HP gücü ve 200nm torku var. 0-100 ise - 9.6 saniye.
    Yani ? Olay bu 1 saniye ve 45nm tork farkı mı ? O kadar yerden yere vurmalar. Acımasızca eleştiriler ?

    Yani aynı güçte ki Turbo ve Atmosferik aynı gidiyor. Atmosferik kullanıcıları 6000-6200 devirin üzerine çıkarlarsa aynı güçte ki turbonun, atmosferik karşında bir şansı yok.
    Ha yakar mı ? Yakar. Bu yüzden civic bugün lpg ile satılıyor. Turbo benzinli kullanıcıları ise dip gaz yapınca atmosferik motorun 2 katı yakacaktır.

    Kısaca olay bu.







  • Yani performans sadece maksimum hız mı size göre? Bana göre 80-120, 120-140 gibi anlık hızlanmalardır önemli olan. 1.6 atmosferik dakikalar sonra isterse 250'ye çıksın bence bir önemi yok. Önemli olan anlık olarak yüksek torkla hızlanabilmektir. Yoksa adam soldan kapatır gelir, önünüze kamyon atlar, atmosferik kamyonun arkasında kalır ya da soldakinden küfür yer, turbo zınk diye normal sınırlarda hızlanır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: decapita

    Boş yapmışsınız. Günlük kullanımda kimse 180-190'lara çıkmıyor ama rampa tırmanan gırla. Arada 45Nm tork farkı var doğru ama atmosferiğin torku 4000 devirlerde gelirken turbonun torku 1500 devirlerde geliyor. Uzun yolda sürekli vites düş, motor sesi dinle, motor kucağında gibi git falan yok turboda. Basmayınca az yakması, basınca belirli hızlara kadar daha iyi gitmesi motorun esnek tüketim ve performans sunması demek. Bu her üreticinin istediği bir şey. Lpg taktırıp ay subap mi eğilecek, ayar mı bozulacak, avm'ye girebilecek miyim, işçilik iyi olacak mı derdi çekme de yok. Kendi ağzınızla söylüyorsunuz. Atmosferik müsrif, gürültülü, devir çevirmek gerek. Turbo esnek, sessiz, uzun yolda at 6'ya ak git. Ben 6 sene civic de kullandım ama 1 senedir kullandığım 1.2 golfteki rahatlık, rafinelik onda yoktu. İlla bağıra bağıra motor kucağımda gideceğim diyorsanız siz bilirsiniz.

    Yazıyı okudukça sandım ki gerçekten güçlü torklu bir arabanız var, 1.2 Golf'ü görünce bir gülme aldı bir anda.
    Ben de yazmak istedim. 2 litre atmosferiğe biniyorum. 140 beygir ama araç tarihi eser. 2000 model. Evet cidden henüz bir rampada bayılıp kalmadım. Evet turbo gibi yürümediği bir gerçek. Zaten turbo gibi yürüseydi turbonun bir anlamı olmazdı, bu kadar da gelişmezdi. Ama yine de sadece çok dik rampada hızlanamadığım oldu (Yani ufak ufak hızlandı), vites düşürme ihtiyacı hissetmedim. Yavaşladıktan sonra hızlanmak da biraz motoru bağırtarak mümkün. Yakıta laf edenler olmuş, sanki turbo benzinli araç yokuş çıkarken gaz pedalı döşemedeyken yakıtı coşturmuyor.
    LPG'ye gelince, kullandığım bu aracı yapan mühendis bu arabanın fabrika çıkış LPG'li olanını da yapmış (Bayağı bayağı fabrika çıkış, konsolda koltuk ısıtma düğmesi kadar orijinal bir LPG geçiş düğmesi var, gösterge panelinde LPG miktarını gösteren ibre var). Nitekim araç üzerinde LPG'nin takılacağı her yer hazır. Gel gelelim sadece ben 60 bin kilometredir LPG ile biniyorum. Araç muhtemelen 80 bin km civarında LPG'lendi (2008 yılında LPG takılmış, 2014'te ben aldım). Eskisini kenara bırakalım sadece benim yaptığım 60 bin kilometreyi konuşalım. Benzin sarfiyatı 8,5 LPG sarfiyatı 10 litreden alayım (Karma ortalamam bu şekilde, şehir içinde LPG 12'ye çıkıyor, uzun yolda 8,5'a iniyor).
    8,5 litre benzin 44,2 TL yapar. 100 kilometrenin maliyeti.
    10 litre LPG 26 TL yapar. 100 kilometrenin maliyeti yine.
    Yani 100 kilometrede kabaca 18 lira cebime kalıyor. 10000 kilometrede 1800 lira. 60000 kilometrede de 10800 lira kaldı cebime.
    Aracı LPG'li kullandığım sürece sadece bir defa enjektör masrafım oldu. O da zaten yolda bırakmadı attım benzine devam ettim. Gittim 500 liraya Prins enjektör aldım. Daha ucuza da çözerdim ama keyfi oldu biraz da (Aküyü de mesela Varta almıştım keyfi). Hadi onunla birlikte sabah benzinle çalışmasını da fazla fazla düşeyim kalsın 9 bin lira. Şimdi arabanın motoru komple rektefiye ettirsem gene 9 bin lira tutmaz. Kaldı ki ben 60 bin kilometrelik rakamı hesap ettim. 100 bin kilometrelik kullanımda cebime kalacak para 18 bin lira oluyor. Altımdaki arabanın aynısından bir tane daha alıyorum. Altımdaki arabaya nasıl bir ekonomik zarar vermeli ki ben zararda olmalıyım.

    Gel gelelim, Turbo rampada büyük kolaylık olsa da LPG yabana atılacak icat değil.
    Ben arabaya performans jiklesi yaptırdım marşa basar basmaz 4500 devir rölanti. Tam max torqa ayarlattım. Araba 1.6 vtec motor bildiğin safi ciğer. Hep en yüksek torktayım. 1500 devirde max torq alan turboluları şamar manyağı yapıyorum, zaten onların torqlar teorikte var. Kurban bayramınız mübarek olsun. Arabası ciğerli vtec olmayan varsa kurbandan düşen akciğer ve karaciğeri bağışlayacam. Dikiz aynasına assınlar.
    Bu zamana kadar yorumlarınıza hak verirdim ama bu konuda konuyu baltalamaları öteye gidememişsiniz.

    Biz ailecek 1.6 cvt corolla da kullandık. Sonrasında kendim 3 yıl 35 bin km 1.2 symbol kullandım. Doğu Anadolu bölgesinde çalıştım Ve memleketim Karadeniz’de. Bölünmüş yolda bile 10 km’lik belki daha fazla rampalar var. Sürekli 500 rakım ile 1500 rakım arasında geziyorsunuz.

    Şu yorumdan sonra sizi kaale alacağımı zannetmiyorum. 1.2 motor hiçbir atmosferik araç gerçek bir rampayı 4500 devirde 110-120 çıkamaz. Ya benim symbol düzde o hızı o devirde görüyor. Çoğu rampada 3. Vitese kadar düşüyorum çıkabileceğini son hız 80 civarı oluyor o da baş ağrıtmaktan öteye gitmiyor.

    LPG avantajı olsa da Şahsen benim bölgemde atmasferik araba ciddi ciddi pişmanlık. Corolla ile Manuele alayım devir çevireyim bırak hızlanmayı rampa çıkabileyim diye uğraşırken ki corolla 132 HP şu an 1.0 a3 ile aynı yerde hızlanarak çıkıyorum rampayı.
  • Yani performans sadece maksimum hız mı size göre? Bana göre 80-120, 120-140 gibi anlık hızlanmalardır önemli olan. 1.6 atmosferik dakikalar sonra isterse 250'ye çıksın bence bir önemi yok. Önemli olan anlık olarak yüksek torkla hızlanabilmektir. Yoksa adam soldan kapatır gelir, önünüze kamyon atlar, atmosferik kamyonun arkasında kalır ya da soldakinden küfür yer, turbo zınk diye normal sınırlarda hızlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel

    Yani performans sadece maksimum hız mı size göre? Bana göre 80-120, 120-140 gibi anlık hızlanmalardır önemli olan. 1.6 atmosferik dakikalar sonra isterse 250'ye çıksın bence bir önemi yok. Önemli olan anlık olarak yüksek torkla hızlanabilmektir. Yoksa adam soldan kapatır gelir, önünüze kamyon atlar, atmosferik kamyonun arkasında kalır ya da soldakinden küfür yer, turbo zınk diye normal sınırlarda hızlanır.

    Ara hızlanmalarda ne kadarlık bir fark oluşmasını bekliyorsunuz aynı güçte ki bir atmosferik ile turbo arasında ?
    Turbo uçacak gidecek atmosferik kamyonun arkasında kalacak gibi bir izlenim mi oluştu kafanızda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: decapita

    Boş yapmışsınız. Günlük kullanımda kimse 180-190'lara çıkmıyor ama rampa tırmanan gırla. Arada 45Nm tork farkı var doğru ama atmosferiğin torku 4000 devirlerde gelirken turbonun torku 1500 devirlerde geliyor. Uzun yolda sürekli vites düş, motor sesi dinle, motor kucağında gibi git falan yok turboda. Basmayınca az yakması, basınca belirli hızlara kadar daha iyi gitmesi motorun esnek tüketim ve performans sunması demek. Bu her üreticinin istediği bir şey. Lpg taktırıp ay subap mi eğilecek, ayar mı bozulacak, avm'ye girebilecek miyim, işçilik iyi olacak mı derdi çekme de yok. Kendi ağzınızla söylüyorsunuz. Atmosferik müsrif, gürültülü, devir çevirmek gerek. Turbo esnek, sessiz, uzun yolda at 6'ya ak git. Ben 6 sene civic de kullandım ama 1 senedir kullandığım 1.2 golfteki rahatlık, rafinelik onda yoktu. İlla bağıra bağıra motor kucağımda gideceğim diyorsanız siz bilirsiniz.

    Bak ben ne diyorum. Devir yüksek ses geliyor diyebilirsin. Tüketim fazla diyebilirsin. Beni rahatsız ediyor diyebilirsin.
    Ama bu motor gitmiyor demek başka bir olay.




  • kendinizi F1 pilotu zannetip insanların canını tehlikeye atarak yolda yarış yapmanız doğru bi olay değil. Yarışyapmak istiyosanız piste geçin bkz.(İstanbulpark)
  • Yeni geldim o yoldan cok da rampa yok. Biraz rampali bir yol olsa hic sansiniz yoktu. Gunluk yasamda ani hizlanmalar devirli hizlanmalardan daha onemli. Corum'dan Amasya'ya gecerken tek seritli yolda sollama yaparken turbonun onemini daha cok anladim. Yokus yukari cikarken dip gaz yaptim mi turbo kaldirip atiyor sizi ancak atmosferik olsa mecbur kamyonun arkasinda takili kalacaktin.
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Aracım 110 km/h hızla maksimum tork devrini geçiyor 5. viteste. Ben de otobanda filan 120'ye sabitliyorum ve aracı bırakıyorum. Ne hız düşüyor ne bir şey oluyor. Atmosferikle o yokuşu çıkmak için 2 vites düşüp 5 bin devirde gitmek bence performanssızlığın dik alasıdır. Ki kayınpederimin 1.6 atmosferik tork konvertörlü otomatik şanzımanlı aracını kullanırken lanet okuyorum hep. Bolu Dağı viyadüklerinde dip gaz yapmadan çıkmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: decapita

    Boş yapmışsınız. Günlük kullanımda kimse 180-190'lara çıkmıyor ama rampa tırmanan gırla. Arada 45Nm tork farkı var doğru ama atmosferiğin torku 4000 devirlerde gelirken turbonun torku 1500 devirlerde geliyor. Uzun yolda sürekli vites düş, motor sesi dinle, motor kucağında gibi git falan yok turboda. Basmayınca az yakması, basınca belirli hızlara kadar daha iyi gitmesi motorun esnek tüketim ve performans sunması demek. Bu her üreticinin istediği bir şey. Lpg taktırıp ay subap mi eğilecek, ayar mı bozulacak, avm'ye girebilecek miyim, işçilik iyi olacak mı derdi çekme de yok. Kendi ağzınızla söylüyorsunuz. Atmosferik müsrif, gürültülü, devir çevirmek gerek. Turbo esnek, sessiz, uzun yolda at 6'ya ak git. Ben 6 sene civic de kullandım ama 1 senedir kullandığım 1.2 golfteki rahatlık, rafinelik onda yoktu. İlla bağıra bağıra motor kucağımda gideceğim diyorsanız siz bilirsiniz.

    Yazıyı okudukça sandım ki gerçekten güçlü torklu bir arabanız var, 1.2 Golf'ü görünce bir gülme aldı bir anda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: decapita

    Boş yapmışsınız. Günlük kullanımda kimse 180-190'lara çıkmıyor ama rampa tırmanan gırla. Arada 45Nm tork farkı var doğru ama atmosferiğin torku 4000 devirlerde gelirken turbonun torku 1500 devirlerde geliyor. Uzun yolda sürekli vites düş, motor sesi dinle, motor kucağında gibi git falan yok turboda. Basmayınca az yakması, basınca belirli hızlara kadar daha iyi gitmesi motorun esnek tüketim ve performans sunması demek. Bu her üreticinin istediği bir şey. Lpg taktırıp ay subap mi eğilecek, ayar mı bozulacak, avm'ye girebilecek miyim, işçilik iyi olacak mı derdi çekme de yok. Kendi ağzınızla söylüyorsunuz. Atmosferik müsrif, gürültülü, devir çevirmek gerek. Turbo esnek, sessiz, uzun yolda at 6'ya ak git. Ben 6 sene civic de kullandım ama 1 senedir kullandığım 1.2 golfteki rahatlık, rafinelik onda yoktu. İlla bağıra bağıra motor kucağımda gideceğim diyorsanız siz bilirsiniz.

    Yapmayın Allah aşkına görende sanki Ferrari falan kullanıyorsunuz sanır.Fındık kadar motorlu golfün ne performansı var




  • Şu milletin sidik yarışı var ya çok komik

    110-140ps araçları karşılaştırıyorsunuz biri 1.6 biri 1.4 tsi biri 10 saniye geç kalkar diğeri daha hızlı gider ne fark eder ne kaybeder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 31 Ağustos 2017; 10:56:25 >
  • gitmiyor diyenler ucuz olsun diye 1.0 motor otomatik yaris ve türevlerini alanlar. 50-60 beygirle arka koltukta 5-6 kişi bagaj tam dolu fazlalığı kucakta soğucam diye klima sonuna kadar açık boluyu az yaksın diye 2000 devirde tırmanmaya çalışanların hikayeleri bunlar.

    araba tamamen ihtiyaca göre alınır boşuna demiyoruz.
  • Turbo motor iyidir ama atmosferik lpg uyumu olan bir araç benim için candır. Yokuşta da basın biraz bir şey olmaz. 98 accent max torkunu 3000 devirde veriyordu zaten 100 de 3000 yapıyor öyle boğulma vs yaşamadım pek. Bazen oluyordu 4 e düşüyordum ki çoğu araçla yine aynı hızda çıkıyordum.
  • 3.0 ve ustu olmadigi surece atmosferik atmosferik degildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel

    Yani performans sadece maksimum hız mı size göre? Bana göre 80-120, 120-140 gibi anlık hızlanmalardır önemli olan. 1.6 atmosferik dakikalar sonra isterse 250'ye çıksın bence bir önemi yok. Önemli olan anlık olarak yüksek torkla hızlanabilmektir. Yoksa adam soldan kapatır gelir, önünüze kamyon atlar, atmosferik kamyonun arkasında kalır ya da soldakinden küfür yer, turbo zınk diye normal sınırlarda hızlanır.

    Sanki tek gidis tek gelis yol kaldida ulkede. 1980lerde idi bu dediginiz.



    Simdiki yollarin bedava yollarin bile yuzde 80-90 i duble yol.



    Hayirli gunler
  • Minik turbolu araçları sevmemde almamda yalnız başlıktaki elantra jetta kapışmasında sıkıntı var. 180de 4 boy fark atamaz o alet 125lik Jettaya.
  • Gidip gitmeme son hızla kısıtlı olan bir konu değildir. Hız ve hızlanma farklı konulardır ancak ikisi de gitmeyle ilgilidir. Gerçek hayatta kimse son hızı dikkate alıp gidiyor veya gitmiyor demez. Düşük hacim ve beygire rağmen, 180' e kadar beni geçen ve benden seri olan her araç karşısında, ben kendi aracım için gitmiyor derim. Atmosferik motor kullanıyorum ve bu motorlar, genelde 1.6 olanlar kalastır. Ne şehir içine, ne de şehir dışına uygun araçlar değillerdir. Otobanda bir uzun soluklu yokuşta, zorunlu yavaşlama sonrası tekrar hızlanmak için 2. vitese düştüğümü bilirim. Ve araçta tek kişiyim. Otobanda hiçbir araç 2. vitese düşmemeli. Düşüyorsa o motor bu devrin motoru değildir. Hayat değil, eziyet 4000 devirden sonra başlar.

    Atmosferiklerin gittiği bu devir aralıkları, aracın içindekilerin de kafasının gitmesine sebep oluyor. Yani kullanışlılığı sıfır olan ve sürdürülemez bir çalışma prensibine sahip olan bu motorlar, en hafif tabirle gitmiyor. Vites düşürüp bir şekilde yürütürsünüz, ama çekilecek işler değil. Yanınızda bir kutu ağrı kesici, benzinlikte de hisse gerektirir. Şu milletin lpg aşkı olmasa, şu lanet motorlardan kurtulacağız ama zor. Lpg ucuz deyip kitlere 3-4 bin lira veriliyor. Ki artık lpg ucuz da değil. Ekim-Kasım aylarında 3.5 civarı olacak.




  • zaten yeterince açıklanmış bence.tork ve güç eğrileri de durumu açıklıyor zaten.en son araçları son hızlarına göre karşılaştırdığımızda 8 yaşında falandık sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Yeni geldim o yoldan cok da rampa yok. Biraz rampali bir yol olsa hic sansiniz yoktu. Gunluk yasamda ani hizlanmalar devirli hizlanmalardan daha onemli. Corum'dan Amasya'ya gecerken tek seritli yolda sollama yaparken turbonun onemini daha cok anladim. Yokus yukari cikarken dip gaz yaptim mi turbo kaldirip atiyor sizi ancak atmosferik olsa mecbur kamyonun arkasinda takili kalacaktin.

    1989 da 79 model sahinimiz ile turkiye turu yapmistik o zamanki yollar simdikinden kotuydu, cok sukur ne olduk nede kamyonun arkasindan tin tin gittik. Sahin de 4 vitesli 68 beygirmi neydi.



    Kullanamadiktan sonra 2.0 turbo olsa muhim degil soforlukte onemli.



    Hayirli gunler.
  • Gidiyor ama verimsiz gidiyor. Kullanıcıyı yorarak gidiyor. Rampada yavaş gidiyor. Sollama yaparsın ama tedirgin bir şekilde.



    Turbolu araç kullanmayan yorum yapmasın.



    Kendi aracım en güçsüz atmosferiklerden birisi. Aracımı çekişi için satmam çünkü fiyatı ucuz. Benzer aracın turbolusu için üzerine çok para koymam lazım.
  • gecenlerde bi yazdiydim bi daha yazayım. farkli yerlerde olmak kaydı ile yokus baslamadan once bir astra bir de golf 1.6tsi beni gecti. shirler arası yolda hızım duzlukte 80-90km/s (malum iki cocuk) yokus basladı. bunlar 50-60a dustu.. ben de onlari gectim. mazot gucu..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.