Şimdi Ara

Şeytan Korkmadı mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
2
Favori
4.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    İslamda meyve olarak geçtiğini unutmuşum.

    İkisinin arasında fazla fark olmadığını düşünüyorum.Sonuçta iki taraf da kendini kontrol edemedi.

    Üstünlük konusunda sadece çıkarım yapmıştım.Fakat ayetten de yola çıkarsak farklı bir anlam çıkmıyor.Yarattıklarımızın birçoğundan üstün kıldık denirken burada kastedilen melekler olamaz çünkü onlara programlanmış robotlar diyebiliriz.Geriye sadece cinler kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    İslamda meyve olarak geçtiğini unutmuşum.

    İkisinin arasında fazla fark olmadığını düşünüyorum.Sonuçta iki taraf da kendini kontrol edemedi.

    Üstünlük konusunda sadece çıkarım yapmıştım.Fakat ayetten de yola çıkarsak farklı bir anlam çıkmıyor.Yarattıklarımızın birçoğundan üstün kıldık denirken burada kastedilen melekler olamaz çünkü onlara programlanmış robotlar diyebiliriz.Geriye sadece cinler kalıyor.

    Sadece üç tür yaratılmadı. Onlar haricinde bildiğimiz milyonlarca canlı var. Belki bizim gibi sayısız evrend3 birçok varlık vardır.

    Allah cinlerden üstün kılmış olabilir. Cinlerin tam olarak mahiyeti belli değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Fakat Kuran yalnızca insanlara ve cinlere gönderilmiştir.Birçok ayetin başlangıcında iki türe de hitap edilerek başlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • islam dini inancina bakarsak seytan yalan atmadan gercekleri tanriya soyleyerek gorevini yapmis. Ama tanri benden daha iyi mi bileceksin diyerek seytani kovmus. tanri da insanlar icin cehennemi yaratarak bir nevi seytanin hakliligini tescillemis oluyor.

    kisaca, seytan gorevini yapmis, duygularla ifade etmek gerekirse korkmak yerine gorevini yaptigi icin mutlu olmali.
  • Belki diyorum
    Bu bir senaryodur
    Şöyle ki
    Bana inanır,emirlerimi yerine getirirseniz
    Melekler gibi ve hatta fazlası olursunuz
    Yok isyan ve inkar ederseniz şeytanın seviyesine inersiniz
    Çünkü şeytan
    Cin ırkından bir tür iken
    İnancı ve imanı ile manen yükselmiş,melekleşmiş
    İnsanın yaratılış anında da isyan etmiş,şeytanlaşmış
    ....
    Sadece bir düşünce
  • Elmadan kastın bakmakla yukumlu olduğu şeye yani onu buyutup ihtiyaçlarını karşılamakla yukumlu olduğu şeye karşı bir hareketin karşılığı olarak düşünüyorum.

    Elmayı yedi çünkü elma olumsuzdu dalından kopsa da çekirdeği yaşam kaynağıydı. Şeytan yalan soylememişti. Dünya denen bahçeye o elmayı yetiştirmek için indi gibi.

    Burada bakmakla yukumlu olunan ağacın meyvesinin devşirilmesi denen surecin isyan gibi algılanması mumkun gorulmuştur. Elma ve tohumu konusundaki hukum insan ve evladı hakkında uygulanamaz haldeydi.

    Tohum toprağa gomuluyor ağaç oluyor inşa ise toprağa karışıyordu. Bu açıdan anlayış konusunda ilk insanın kendi nefsine zulmettiği ebedi olanın tohum nevinden elma çekirdeği olduğu goruldu.

    Sonsuza kadar yaşama ve insanın topraktaki son durak anlayışı ebedi yaşam konusunda insan denen turu çaresiz kılmıştı.

    Kanaatimce şeytanın diyn yani rızık ettiği şey sonsuza kadar yaşayan o tohumdu. Bu açıdan şeytanın diyn konusundaki tutumu o sonsuza kadar yaşayacak derken ilahi olana değil diyni tutuma olmuştur. Yaradanu tealayı değil şahit olunabilecek tek sonsuzluğu yani rızkı ilah edecek anlayışın husule gelişinde şeytanın rolu vardır.

    İlahını inkar et değil eğer ki etmesen de rızkının senin ilahın olduğunu kabul edeceksin demiş olmalı. Kimse diyni, rızkı ile mücadele etmesin diyn ona galip gelir.

    Temel olarak insanın sınırı yaradanunun Teala gucunu ihata edebilecek halde değildi. O insana arkası kesilmeyen bir tohuma sahip ağaç rab olarak anlamlı ve yeterli idi.

    Şeytanın bu tavrı rabbe karşı tevazuyu beyandır. Adab ile sen o diyemezsin o Teala dersin mealinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İblis tabiki biliyor ama kabullenemiyor
    insanın kendisinden üstün olması ona çok ağır geliyor
  • secde ibadet amaçlı değildi..bu önemli saygı amaçlı idi..ona sakın acıma zira o sana asla ama asla acımaz..

    Allah şöyle buyurur: Ey suçlular! Bugün müminlerden ayrılın. Ey insanoğulları! Ben size, şeytana tapmayın, o sizin için apaçık bir düşmandır, Bana kulluk edin, bu doğru yoldur, diye bildirmedim mi?Yasin 60.

    Şüphe yok ki Şeytan, size düşmandır, siz de ona düşman olun. Onun tâifesi, sizi yakıp kavuran ateş ehli olmaya dâvet eder ancak. Fatır 6.

    Allah düşmandır diyor ..düşman düşmana acır mı ?

    acımaz !!

    korkmadı mı ?

    iblis cinlerden idi dolayısı ile nefs taşıyordu ..ve inan bana dostum nefsini helede "nefsi emmareyi" birazcık tanıma fırsatın olsa ..neden korkmadığını neden bu yolu seçtiğini rahatlıkla anlardın..

    nefsini bilen rabbini bilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Fakat Kuran yalnızca insanlara ve cinlere gönderilmiştir.Birçok ayetin başlangıcında iki türe de hitap edilerek başlanır.

    İki tür dışında başka bilinçli türler yaratılmadığı söylenmediği için olmadığını söylemek dayanaksız olur. Belki olabilir ama olmama ihtimali de var.
  • Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu masallara inanan var mi hala ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ihya adlı eserden okumuştum ..sanırım..

    musa a.s şeytanın ağlayışına şahit olmuş..

    neden ağladığını sormuş..

    Allahdan ayrı kalmanın yakınlığı kaybetmenin acısı onu kahrediyormuş..

    kolay değil ..bütün alimler ittifakla Allahdan perdelenmek rahmetinden uzak olmak onun ile hemhal olamamak cehennemden beterdir diyorlar..neyse

    musa haline acımış ve senin için şefaatçi olayım mı demiş..

    hz ademin mezarına gidip daha önce imtina ettiği secde işini yaparsa affolacağı vahyolunmuş..

    demiş ki ben onun dirisine eğilmedim ölüsüne mi eğileceğim kibir böyle işte ..

    ademoğullarına duyduğu nefretin ana sebeblerinden biride bu ..ahmak bizleri Allahdan ayrılmasına ayrı kalmasına kovulmasına ana sebeb olarak görmekte..

    nefs..nefsi emmare çok tehlikeli bir düşman vesselam ..şeytan hikaye i onuda nefsi helak etti...




  • Bahsettiğiniz olayın kaynağı nedir ? Kuran'da geçiyor mu ?
  • İslam alimleri, 1400 yıl tartışmasına rağmen Şeytan kesin cindir veya kesin melektir dememiştir.
    Fakat Cin olduğu görüşü daha yaygındır.
    Aynı şekilde, meleklerin öğretmeni olacak kadar zeki birinin, böyle bir aptallık yapması büyük bir çelişkidir.
    Asıl soru şudur? Tanrı bilmiyormuydu, şeytanın isyan edeceğini? O zaman, bilerek insanların başına saldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    İslam alimleri, 1400 yıl tartışmasına rağmen Şeytan kesin cindir veya kesin melektir dememiştir.
    Fakat Cin olduğu görüşü daha yaygındır.
    Aynı şekilde, meleklerin öğretmeni olacak kadar zeki birinin, böyle bir aptallık yapması büyük bir çelişkidir.
    Asıl soru şudur? Tanrı bilmiyormuydu, şeytanın isyan edeceğini? O zaman, bilerek insanların başına saldı.

    ''Allah her şeyi bilendir. Allah şeytanı yarattığı zaman onun sonradan kendisine karşı çıkacağını bilmiyor muydu?

    Cevabımız.
    Evet biliyordu.(Peki o halde neden yaratıldı?)
    Aslında yaptıklarından ve yarattıklarından dolayı “kimse Allah’a hesap soramaz” (Enbiya, 21:23) Ancak bizler, insan olmanın gereği olarak her konuda olduğu gibi, bu konuda da Hz. İbrahim (as) gibi, “kalbimizin tatmin olmasını” (Bakara, 2:260) istiyoruz. İşte bu yüzden de aklımıza ister istemez şu soru geliyor:

    Öyleyse neden, Allah şeytanı ve kötülükleri yaratmış da bize musallat etmiş? Kötülüğü yaratmak kötü, şerri yaratmak da şer değil mi?

    Hemen ifade edelim ki, şerrin yaratılması şer değildir; şerri işlemek şerdir. Çünkü Allah bir şeyi şer olsun diye yaratmıyor. Hayır olsun diye yaratıyor. Allahın hayır olarak yarattığı şeyleri de bizler hakkımızda şerre çeviririz. Mesela, Şeytan ateşten yaratılmıştır ve bu konuda en güzel örnek de ateştir. Ateşin yaratılması şer değildir, ancak ona dokunmak şerdir. İnsan ateşi muhafaza altına alırsa ondan faydalanır; aksi halde zarar görür.

    Buna bir başka örnek de yağmurdur. Yağmurun gelmesinin binlerle neticeleri var, bütünü de güzeldir. Tedbirsizliği yüzünden bazıları yağmurdan zarar görseler, “Yağmurun yaratılması rahmet değildir” diyemezler ve “şerdir” diye hükmedemezler.

    Allah’u teâla günah işleme kabiliyeti olmayan meleklerle, hiç sorumlu olmayan hayvanları yaratmıştır. Bu iki varlıktan başka, hem melekleri geçecek kadar mükemmel, hem de aklı olmayan hayvanlardan daha aşağı olacak kadar kötü olma özelliğindeki insanı yaratmıştır. Bu noktada insanın terakkisine yol açmak üzere şeytana fırsat tanınmış ve insana kötülüğü emreden bir nefis verilmiştir.

    Dünya ahiretin tarlasıdır. Ahiretin iki menzili olan cennet de cehennem de insanların imanlarının ve amellerinin meyvesi olacaktır. Bunun için insan nevi bir imtihana tabi tutulmuştur. Hayatını iman ve sahil amel üzere geçirip bütün işlerini istikamet üzere gören insanlar cennete layık bir kıymet alırlar. Aksi yolda gidenler ise cehennem ehli olurlar.

    İnsan, nefsine uymaz ve şeytanı dinlemezse manen terakki eder ve meleklerden daha yüce bir makama erebilir. Aksini yaptığı taktirde de hayvanlardan daha aşağılara düşebilir.

    Bilindiği gibi, elmasla kömürün aslı karbondur. Ancak diziliş farklılığından dolayı biri elmas diğeri kömür olmuştur. Aynı şekilde insanların da aslı birdir. Bütün insanlar aynı maddi ve manevi cihazlarla donatılmışlardır. Ancak, bunların doğru yahut yanlış kullanılmalarıyla insanlar arasındaki farklılık ortaya çıkmış ve toplumda elmas ruhlular yanında kömür ruhlular da ortaya çıkmıştır.

    Meselenin bir başka boyutu da şudur. İnsan, şeytana uymakla kendini zarara soktuğu gibi, “Sebep olan işleyen gibidir.” kaidesine göre bu işte şeytan da büyük bir sorumluk altına girer ve cehennemdeki azabını artırmış olur. İnsanları yoldan çıkarmak üzere kendisine tanınmasını istediği fırsat, başına bela olacak ve istikametten saptırdığı kişilerin azaplarının bir katı da ona tattırılacaktır.

    Cenab-ı Hak dileseydi şeytana bu fırsatı vermeyebilirdi. O zaman onun görevini de insan nefsi üstlenmiş olurdu. Sonuç değişmezdi. Kendisine insanları yoldan çıkarmak için çalışma fırsatının verilmesiyle şeytan büyük bir zarara uğramış, tabiri caizse, küstahlığının cezasını böylece görmüştür.

    Bide şöyle bir sorumuz daha var benzer nitelikte.
    Soru:
    Cenab-ı Allah (c.c.) neden sadece insanlara iyilik ve kötülüğü bir arada vermiştir. Neden Meleklere sadece iyilik vermiştir. Allah dileseydi, insanlardan kötülükleri alamazmıydı. Meleklere de iyilik ve kötülük verilseydi şeytan onlarla da uğraşmazmıydı. Şeytanın kibirlik yapacağını bile bile şeytanı niye yaratmıştır. Neden insanlarla uğraşmasına müsade etmiştir. Tek sınav verecek olan insan mı.


    Cevabı:

    Değerli Kardeşimiz;

    Allah’u teâla günah işleme kabiliyeti olmayan meleklerle, hiç sorumlu olmayan hayvanları yaratmıştır.

    Bu iki varlıktan başka, hem melekleri geçecek kadar mükemmel, hem de aklı olmayan hayvanlardan daha aşağı olacak kadar kötü olma özelliğindeki insanı yaratmıştır. İşte böyle bir varlığın hangi özellikleri taşıdığının anlaşılması için şeytan yaratılmıştır.

    Mesela, altın ve bakırın karışık halden ayrılması için ateşte kaynatılması gibi, insan denen varlığın iyi ve kötü huylarının birbirinden ayrılması, iyi huylu Ebubekir (ra)ile kötü ruhlu Ebucehilin anlaşılması için Allah şeytanı ateşten yaratmıştır.

    Ayrıca ambardaki çekirdeklerin ağaç olması için toprağa atılması gerekiyor. Görünüşte toprak altı karanlık ve sıkıcıdır. Ancak ağaç olmanın yolu oradan geçiyor. Binlerce sene ambarda kalsa ağaç olamıyor.

    İşte Allah, cennet ambarında duran Babamız Adem Peygamberi dünya tarlasına gönderiyor. Ağaç olarak Cennete dönmesi için de şeytan ateşine oturtuyor. İbadet toprağına gömüyor. Böylece ağaç olarak Cennete geri dönüyor. Bizim durumumuz da böyledir.

    Şeytanın yaratılması hayırdır, güzeldir. Ama onun sözünü tutmak kötüdür. Mesela, yemeğin ateşte pişmesi güzeldir. Ama aynı ateşe elini uzatırsan yakar, düşmanın olur. Şeytan da Cennetimizi pişirmek yaratılmıştır. Yaratılması güzeldir. Ama ona elimizi kaptırmak kötüdür.

    Sizin de bildiğiniz gibi, elmasla kömürün aslı karbondur. Ancak diziliş farklılığından dolayı biri elmas diğeri kömür oluyor. İşte insanın aslıda birdir. Babası Adem (as), yapısı topraktır. Ama diziliş farklılığından biri elmas gibi, diğeri de kömür gibi oluyor. Bu farklılığı göstermek, kimin elmas, kimin de kömür olduğunun anlaşılması için şeytan yaratılmıştır. Elbette elmasın ve kömürün nereye gideceğini söylemeye gerek yoktur.

    Şeytan yaratılmasaydı, hepimiz cennette mi olurduk?

    İnsanın aklını meşgul eden ve zihnini yoran hadiselerden birisi de, Hz. Âdemin cennetten çıkarılışı, dünyaya gönderilişi ve bu hadiseye de şeytanın sebep oluşudur. Bazı kimselerin aklına şöyle bir soru gelmektedir: “Eğer şeytan olmasaydı, Hz. Âdem cennette kalacak ve biz de orada mı bulunacaktık?”

    Bu konunun izahında, Cenabı Hakkın, Hz. Âdemi yaratmazdan önce meleklerle olan konuşmasına dikkat edelim. Bakara Suresinde şöyle anlatılmaktadır: “Hani, rabbin meleklere, ben yeryüzünde bir halife yaratacağım dedi. Onlar, Bizler hamdinle sana tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara, sizin bilemeyeceğinizi herhalde ben bilirim dedi.” (Bakara Sûresi, 30)

    Ayet-i Kerimenin mealinde de görüldüğü gibi, Cenabı Hak daha Hz. Âdemi yaratmadan önce insan nevini yeryüzünde var edeceğini haber vermektedir. Yani insanların cennette değil de, dünyada yaşayacaklarını bildirmektedir. Şeytanın Hz. Âdemi aldatması, insanın dünyaya gönderilmesine sadece bir sebep olmuştur.

    Diğer taraftan, meleklerden farklı olarak insana nefis ve şehevi hisler verilmiştir. Bu hislerin akislerinin görülmesi için insanların dünyaya gönderilmesi, onlara bazı sorumlulukların verilmesi ve bir imtihana tabi tutulması gerekliydi. Ta ki, insan bu imtihan ve tecrübe sonunda ya cennete layık bir kıymet alsın, yahut cehenneme ehil olacak bir vaziyete girsin.''

    ALINTIDIR.




  • Mythology at finest.
  • Korsan kullanıcısına yanıt
    Kibir...

    Kibirli varlık kimseden korkmaz. Şeytan daha doğrusu iblis herkesten daha iyi biliyor Allah'ı melekleri doğruyu yanlışı iyiyi kötüyü vs. ama kibrinden dolayı secde etmemiştir. Aynı Ebu Cehil gibi sırf kölelerde müslüman oldu diye onlarla aynı sınıfa girmemek için secde etmedi. Kibir tüm kötülüklerin anasıdır. Allah bizi korusun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    İslam alimleri, 1400 yıl tartışmasına rağmen Şeytan kesin cindir veya kesin melektir dememiştir.
    Fakat Cin olduğu görüşü daha yaygındır.
    Aynı şekilde, meleklerin öğretmeni olacak kadar zeki birinin, böyle bir aptallık yapması büyük bir çelişkidir.
    Asıl soru şudur? Tanrı bilmiyormuydu, şeytanın isyan edeceğini? O zaman, bilerek insanların başına saldı.

    Neden saldığı değil.Şeytan kendi iradesiyle insanlara musallat olmayı insanları sapıklığa itme vazifesini bizzat allahtan istemiştir. Şeytanın musallat kılınmasıyla insanların dereceleri ortaya çıkacak, inanan-inanmayan belli olacaktır.

    Yüce Allah tabir caizse insanlık aleminde renklilik murat etmiştir. Şayet şeytan olmasa insanlar da melekler gibi olur, aralarında derece farkları ortaya çıkmazdı. Ama şeytanın vesvesesiyle bir kısım insanlar onlara tabi olurken, bir kısmı da onları dinlemeyip, derece kat etmektedir. Bunun sonucu olarak insanlık âleminin medar-ı iftiharları olan peygamberler, veliler, alimler gibi kaliteli insanlar ortaya çıkmışlardır. Eğer, insan nefsine kötülüğü emretme özelliği verilmemiş olsaydı ve insanlara şeytan musallat olmasaydı insanların dereceleri de meleklerde olduğu gibi sabit kalacaktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koks34

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    İslam alimleri, 1400 yıl tartışmasına rağmen Şeytan kesin cindir veya kesin melektir dememiştir.
    Fakat Cin olduğu görüşü daha yaygındır.
    Aynı şekilde, meleklerin öğretmeni olacak kadar zeki birinin, böyle bir aptallık yapması büyük bir çelişkidir.
    Asıl soru şudur? Tanrı bilmiyormuydu, şeytanın isyan edeceğini? O zaman, bilerek insanların başına saldı.

    Neden saldığı değil.Şeytan kendi iradesiyle insanlara musallat olmayı insanları sapıklığa itme vazifesini bizzat allahtan istemiştir. Şeytanın musallat kılınmasıyla insanların dereceleri ortaya çıkacak, inanan-inanmayan belli olacaktır.

    Yüce Allah tabir caizse insanlık aleminde renklilik murat etmiştir. Şayet şeytan olmasa insanlar da melekler gibi olur, aralarında derece farkları ortaya çıkmazdı. Ama şeytanın vesvesesiyle bir kısım insanlar onlara tabi olurken, bir kısmı da onları dinlemeyip, derece kat etmektedir. Bunun sonucu olarak insanlık âleminin medar-ı iftiharları olan peygamberler, veliler, alimler gibi kaliteli insanlar ortaya çıkmışlardır. Eğer, insan nefsine kötülüğü emretme özelliği verilmemiş olsaydı ve insanlara şeytan musallat olmasaydı insanların dereceleri de meleklerde olduğu gibi sabit kalacaktı.


    O zaman herşeyi bilen Allah, şeytanı yaratırken ileride insanları sapıtacak şekilde yarattı. Çünkü yarattığı şeyin ilerde ne yapacağını da biliyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Koks34

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    İslam alimleri, 1400 yıl tartışmasına rağmen Şeytan kesin cindir veya kesin melektir dememiştir.
    Fakat Cin olduğu görüşü daha yaygındır.
    Aynı şekilde, meleklerin öğretmeni olacak kadar zeki birinin, böyle bir aptallık yapması büyük bir çelişkidir.
    Asıl soru şudur? Tanrı bilmiyormuydu, şeytanın isyan edeceğini? O zaman, bilerek insanların başına saldı.

    Neden saldığı değil.Şeytan kendi iradesiyle insanlara musallat olmayı insanları sapıklığa itme vazifesini bizzat allahtan istemiştir. Şeytanın musallat kılınmasıyla insanların dereceleri ortaya çıkacak, inanan-inanmayan belli olacaktır.

    Yüce Allah tabir caizse insanlık aleminde renklilik murat etmiştir. Şayet şeytan olmasa insanlar da melekler gibi olur, aralarında derece farkları ortaya çıkmazdı. Ama şeytanın vesvesesiyle bir kısım insanlar onlara tabi olurken, bir kısmı da onları dinlemeyip, derece kat etmektedir. Bunun sonucu olarak insanlık âleminin medar-ı iftiharları olan peygamberler, veliler, alimler gibi kaliteli insanlar ortaya çıkmışlardır. Eğer, insan nefsine kötülüğü emretme özelliği verilmemiş olsaydı ve insanlara şeytan musallat olmasaydı insanların dereceleri de meleklerde olduğu gibi sabit kalacaktı.


    O zaman herşeyi bilen Allah, şeytanı yaratırken ileride insanları sapıtacak şekilde yarattı. Çünkü yarattığı şeyin ilerde ne yapacağını da biliyordu.

    Sen de fabrikada yolcu otobüsü yapıyosun.İnsanları uzun yollara taşısın diye her türlü konforu , abs feen sistemi gibi her türlü emniyet tedbirini koyup da yapıyosun.Ama o otobüs bi gün şarampolden yuvarlanıp onlarca insanı öldürebiliyo.Sen şimdi otobüsü insanları öldürsün diye mi yaptın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.