Şimdi Ara

Şeytan Korkmadı mı ? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
2
Favori
4.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111

    İblis bir melek değil, cin.

    İblis'in secde etmeyi reddettikten sonra Şeytan adını aldığını, bundan öncesinde melek olduğunu, secde etmeyi reddetmesinden sonra Kuran'ın bazı yerlerinde şeytan, bazı yerlerinde ise cin olarak bahsedildiğini biliyorum.
    Öncesinde kendisi de melekti.
    Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

    bu tarz ayetler mevcut araştırmanız durumunda bulursunuz. Öte yandan ''Ben ondan üstünüm. Onu çamurdan, beni ise ateşten yarattın'' demesi de bana enteresan gelmiştir. Melek olarak tanıtılan Şeytan'ın diğer meleklerden hariç olarak nurdan değil, ateşten yaratılması, bu sürece gelineceğinin biliniyor olması anlamına geliyor da olabilir.

    Bütün melekleri nurdan, şeytanı ateşten yarattıysan, ona biçilen rol aslında çoktan belirlenmiş demektir.

    Yapmayın hocam. Şeytanın melek olması Hristiyan inancı. Bu konu Kuranda net.

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik; İblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik.
    (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı.

    Tanrı huzuruna melekleri çağırmış, Adem'i karşılarına koymuş ve buna secde edeceksiniz demiş. Buraya kadar hemfikiriz.
    Bu noktada da ayrılıyoruz aynı şekilde.
    Ne yani? Allah, huzuruna çağırdığı meleklerin arasına cin karıştığının farkında değil mi?

    Melekleri ve Cinleri huzurumuza çağırdık ve Adem'e secde etmesini istedik. diye anlatılsa ayette bir problem yok ama kalın harflerle de yazdığım gibi, Şeytan'da meleklerle birlikte huzura çağırıldığına göre, Şeytan'da bir melek.

    Lanetlenip cin ilan edilmiş olabilir ancak bir melek olarak anlatılıyor.

    Zürriyet denmiş. Burada bu kelime önemli. Meleklerin zürriyeti yoktur, demek ki zürriyeti olabilen cinler farklı bir tür.

    Arapçayla ilgili sıkıntılar olabilir. Benim bildiğim kadarıyla cinler tamamen farklı, melekle alakaları yok. Zaten meleklerin özgür iradesi yok Kurana göre, bu İblisin ise var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu din saçmalığını film yapsan , sinemanın yarısında salondan çıkarsın böyle saçma bir senaryo böyle kopuk sahneler olur mu diye...



    Delikanlı ol... Sende içinde bir yerlerde bu saçmalığa inanmadığını biliyorsun... Sadece popom yanmasın diye inanıyor gibi görünüyorsun..
  • Ishamael111 I kullanıcısına yanıt
    Madem meleklerin özgür iradesi yok ne diye huzuruna çağırıp Ademe secde edeceksiniz diyor.
    Zaten edecek onlar.diğer yandan özgür iradeye sahip biri secde etmeyeceğim ona diyor ve lanetleniyor.
    Bu saçma değil mi?
    Şimdi size başka birşeye secde etmeniz gerektiği söylense ne yapardınız?
    Allah neden kendisine secde eden birine bunada secde edeceksin demiş.
    Üstelik sen onlardan çok uzun süredir Allahın yanında iken...
    Normal olan aslında şeytanın tepkisi ve özgür iradeye sahip tıpkı bizler gibi.
    Birilerini yaratıp, özgür irade verip sonrada yap dediğimi yapmadın diye cezalandırmak ne kadar mantıklı?
    Madem en başından belliydi cezalandıracağı neden yarattı?
    Ayrıca Allah meleklerden sonra insanlara neden ihtiyaç duydu?
    Ya da madem herşeye gücü yetiyor araya neden melekleri sokuyor.
    Ha insanların imanına ihtiyacı yok sırf bize iyilik olsun diye yarattı dersekte o zaman neden kurallarına uymayan cezalandırılması zorunda.
    Ben iyi bir insanken, tek günahım inanmamak iken neden sonsuzlukta yanıyorum
    Ben bunu tercih ediyorum, bana bu hakkı sundu ve benim yapacağım seçimleride biliyordu.
    Birilerine öteki tarafta ibret olsun diye yaşattıysa beni eğer, bu adam kayırmak olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ryan Oreily -- 23 Mart 2016; 14:11:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ryan Oreily

    Madem meleklerin özgür iradesi yok ne diye huzuruna çağırıp Ademe secde edeceksiniz diyor.
    Zaten edecek onlar.diğer yandan özgür iradeye sahip biri secde etmeyeceğim ona diyor ve lanetleniyor.
    Bu saçma değil mi?
    Şimdi size başka birşeye secde etmeniz gerektiği söylense ne yapardınız?
    Allah neden kendisine secde eden birine bunada secde edeceksin demiş.
    Üstelik sen onlardan çok uzun süredir Allahın yanında iken...
    Normal olan aslında şeytanın tepkisi ve özgür iradeye sahip tıpkı bizler gibi.
    Birilerini yaratıp, özgür irade verip sonrada yap dediğimi yapmadın diye cezalandırmak ne kadar mantıklı?
    Madem en başından belliydi cezalandıracağı neden yarattı?
    Ayrıca Allah meleklerden sonra insanlara neden ihtiyaç duydu?
    Ya da madem herşeye gücü yetiyor araya neden melekleri sokuyor.
    Ha insanların imanına ihtiyacı yok sırf bize iyilik olsun diye yarattı dersekte o zaman neden kurallarına uymayan cezalandırılması zorunda.
    Ben iyi bir insanken, tek günahım inanmamak iken neden sonsuzlukta yanıyorum
    Ben bunu tercih ediyorum, bana bu hakkı sundu ve benim yapacağım seçimleride biliyordu.
    Birilerine öteki tarafta ibret olsun diye yaşattıysa beni eğer, bu adam kayırmak olur.


    Bir ateist olarak dediklerine katılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111

    İblis bir melek değil, cin.

    İblis'in secde etmeyi reddettikten sonra Şeytan adını aldığını, bundan öncesinde melek olduğunu, secde etmeyi reddetmesinden sonra Kuran'ın bazı yerlerinde şeytan, bazı yerlerinde ise cin olarak bahsedildiğini biliyorum.
    Öncesinde kendisi de melekti.
    Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

    bu tarz ayetler mevcut araştırmanız durumunda bulursunuz. Öte yandan ''Ben ondan üstünüm. Onu çamurdan, beni ise ateşten yarattın'' demesi de bana enteresan gelmiştir. Melek olarak tanıtılan Şeytan'ın diğer meleklerden hariç olarak nurdan değil, ateşten yaratılması, bu sürece gelineceğinin biliniyor olması anlamına geliyor da olabilir.

    Bütün melekleri nurdan, şeytanı ateşten yarattıysan, ona biçilen rol aslında çoktan belirlenmiş demektir.

    Yapmayın hocam. Şeytanın melek olması Hristiyan inancı. Bu konu Kuranda net.

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik; İblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik.
    (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı.

    Tanrı huzuruna melekleri çağırmış, Adem'i karşılarına koymuş ve buna secde edeceksiniz demiş. Buraya kadar hemfikiriz.
    Bu noktada da ayrılıyoruz aynı şekilde.
    Ne yani? Allah, huzuruna çağırdığı meleklerin arasına cin karıştığının farkında değil mi?

    Melekleri ve Cinleri huzurumuza çağırdık ve Adem'e secde etmesini istedik. diye anlatılsa ayette bir problem yok ama kalın harflerle de yazdığım gibi, Şeytan'da meleklerle birlikte huzura çağırıldığına göre, Şeytan'da bir melek.

    Lanetlenip cin ilan edilmiş olabilir ancak bir melek olarak anlatılıyor.

    İblis cinlerdendir, Kur'anda böyle geçer.
    Allah meleklere emri verdiğinde, iblisin orda bulunma sebebini kesin olarak bilemiyoruz ama sonuç olarak oradaymış ve emri almış.
    Neden orda bulunduğu hakkında çeşitli rivayetler vardır, bunlardan bir tanesi; bazı meleklerin onun emrine verilmiş olması, bu sebepten onlarla birlikte bulunuyor olması gibi.. Ancak kesin sebebini bilemiyoruz.

    Belkide bütün yarattıkları oradaydı, meleklere eğilin dendi, onlarda eğildi. iblis eğilmedi ,bunun üzerine Allah buyurdu ; seni emrimden alıkoyan nedir? diye. Bu söylem ile eğilmesi esasen söylenmiş oluyor; Rabbim anlayamadım, affet diyip kapanmak yerine, karşı çıktı ve ben daha üstünüm! dedi.
    Böylece iblis ve ona uyanlar kovulmuş oldu.
    Kovulduğu halde tövbe etmedi, inatlaşarak: ''Sonra, elbette onlara, önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından geleceğim ve onların çoğunu şükredenlerden bulmayacaksın.'' diyerek düşmanlığını ilan etti.




  • Yalanlar icinde bogulmayin, dinlerden soyutlayin kendinizi. Beyninizin yikanmasina izin vermeyin, yikandiysa da ondan kurtulmanin yollari var. Hicbir sey -her seyin bu hayattan ibaret oldugunu anlamaniz- icin gec degil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: HünkarBeğendi

    Robot ornegini endustriyel anlamda dusunme bir bilimadaminin yeteneklerini sergileme buyuk bir eser yaratma istegi olarak ele al. Bu bilim adami ustun yapay zekali bir robot uretebilecek kadar bilgili ve yeteneklidir ve bunu gerceklestirmek ister ancak bunu gerceklestirmemesi onun bilgili ve yetenekli oldugu gercegini degistirmez. Yaraticiyi anlamaya calisirken bu gibi ornekler uzerinden gitmekte bir mahsur yoktur ancak eger inanmak istemiyorsaniz ne kadar iyi anlatirsak anlatalim bir faydasi olmayacaktir.

    Evet Allah (cc) isterse herseyi yoktan var edebilir, yaratabilir, hayal gucunun aldigi veya almadigi herseye gucu yeter.

    Tanrı "her şey"i yaratabiliyorsa neden "her şey" yaratılmamış?

    Bu sizin mantığınıza göre sorulmuş bir soru. Yapabiliyorsa yapar dediğiniz için.

    Yasiniz kac bilmiyorum, ben sizi cidden sorularina cevap arayan birisi zannetmistim ama sanirim niyetiniz isi dalgaya almak, egonuzu tatmin etmekmis. "Herseyi yaratabiliyorsa neden herseyi yaratmamis" gibi inanilmaz bir deha gerektiren bir soruyu hasa benim mantigim almaz o sizin dahi zekanizin urunudur. Ben yenildim pes ediyorum kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111

    İblis bir melek değil, cin.

    İblis'in secde etmeyi reddettikten sonra Şeytan adını aldığını, bundan öncesinde melek olduğunu, secde etmeyi reddetmesinden sonra Kuran'ın bazı yerlerinde şeytan, bazı yerlerinde ise cin olarak bahsedildiğini biliyorum.
    Öncesinde kendisi de melekti.
    Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

    bu tarz ayetler mevcut araştırmanız durumunda bulursunuz. Öte yandan ''Ben ondan üstünüm. Onu çamurdan, beni ise ateşten yarattın'' demesi de bana enteresan gelmiştir. Melek olarak tanıtılan Şeytan'ın diğer meleklerden hariç olarak nurdan değil, ateşten yaratılması, bu sürece gelineceğinin biliniyor olması anlamına geliyor da olabilir.

    Bütün melekleri nurdan, şeytanı ateşten yarattıysan, ona biçilen rol aslında çoktan belirlenmiş demektir.

    Yapmayın hocam. Şeytanın melek olması Hristiyan inancı. Bu konu Kuranda net.

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik; İblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik.
    (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı.

    Tanrı huzuruna melekleri çağırmış, Adem'i karşılarına koymuş ve buna secde edeceksiniz demiş. Buraya kadar hemfikiriz.
    Bu noktada da ayrılıyoruz aynı şekilde.
    Ne yani? Allah, huzuruna çağırdığı meleklerin arasına cin karıştığının farkında değil mi?

    Melekleri ve Cinleri huzurumuza çağırdık ve Adem'e secde etmesini istedik. diye anlatılsa ayette bir problem yok ama kalın harflerle de yazdığım gibi, Şeytan'da meleklerle birlikte huzura çağırıldığına göre, Şeytan'da bir melek.

    Lanetlenip cin ilan edilmiş olabilir ancak bir melek olarak anlatılıyor.

    Zürriyet denmiş. Burada bu kelime önemli. Meleklerin zürriyeti yoktur, demek ki zürriyeti olabilen cinler farklı bir tür.

    Arapçayla ilgili sıkıntılar olabilir. Benim bildiğim kadarıyla cinler tamamen farklı, melekle alakaları yok. Zaten meleklerin özgür iradesi yok Kurana göre, bu İblisin ise var.

    Dostum söylemek istediğim şeyi anlamadın.
    Madem Adem'in huzuruna Melekler çağırıldı, Şeytan da bu bağlamda Melek statüsüne giriyor.
    Meleklerin iradesi de olmadığına göre, Adem'e koşulsuz bir itaat sağlamamaları çok mantıksız.
    Keza aynı şekilde, herhangi bir iradeye sahip olmayan bir meleğin, Allah'a isyan etmesi de çok mantıksız.
    Bu noktada, önce şeytan ve sonra Adem Allah'ı görmüş olmalarına rağmen, ona isyan ediyorlarsa, Allah'ın yüceliği ciddi anlamda tartışılma durumuna gelir.

    Şeytan ayetlerde tefsir edildiği gibi bir melekse, isyan edememesi gerekir.
    Yine bu noktada, Allah'ın aslında her şeyi önceden planladığı sonucuna varabiliriz.

    Kaldı ki henüz, Adem'in Allah'ın kesin emri dışına çıkarak elma yemesinden dolayı bütün bir insanlığın imtihan edilmesi mantıksızlığına da değinmek isterim.
    Adem'in işlediği bir günahtan dolayı, neden ben cehennemde yanmak veya Cennet ile ödüllendirilmek üzere imtihan edilmek için dünyaya gönderilmek zorundayım?

    veya şöyle de değiştirilebilir soru;

    Bana soruldu mu?

    İradem varsa, bana sorulmalıydı. Bu da aslında iradem olmadığı anlamına gelir.

    Aslında hepimiz, Hayat denen bu tiyatroda, bize ayrılan sahneleri oynamakla ve sahnelerimiz son bulduğunda sahneden ayrılmakla yükümlüyüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HünkarBeğendi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: HünkarBeğendi

    Robot ornegini endustriyel anlamda dusunme bir bilimadaminin yeteneklerini sergileme buyuk bir eser yaratma istegi olarak ele al. Bu bilim adami ustun yapay zekali bir robot uretebilecek kadar bilgili ve yeteneklidir ve bunu gerceklestirmek ister ancak bunu gerceklestirmemesi onun bilgili ve yetenekli oldugu gercegini degistirmez. Yaraticiyi anlamaya calisirken bu gibi ornekler uzerinden gitmekte bir mahsur yoktur ancak eger inanmak istemiyorsaniz ne kadar iyi anlatirsak anlatalim bir faydasi olmayacaktir.

    Evet Allah (cc) isterse herseyi yoktan var edebilir, yaratabilir, hayal gucunun aldigi veya almadigi herseye gucu yeter.

    Tanrı "her şey"i yaratabiliyorsa neden "her şey" yaratılmamış?

    Bu sizin mantığınıza göre sorulmuş bir soru. Yapabiliyorsa yapar dediğiniz için.

    Yasiniz kac bilmiyorum, ben sizi cidden sorularina cevap arayan birisi zannetmistim ama sanirim niyetiniz isi dalgaya almak, egonuzu tatmin etmekmis. "Herseyi yaratabiliyorsa neden herseyi yaratmamis" gibi inanilmaz bir deha gerektiren bir soruyu hasa benim mantigim almaz o sizin dahi zekanizin urunudur. Ben yenildim pes ediyorum kolay gelsin.

    Sizin kadar zeki olamam, yaşım da sizden büyük olamaz. Teşekkür ederim iltifatlar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111

    İblis bir melek değil, cin.

    İblis'in secde etmeyi reddettikten sonra Şeytan adını aldığını, bundan öncesinde melek olduğunu, secde etmeyi reddetmesinden sonra Kuran'ın bazı yerlerinde şeytan, bazı yerlerinde ise cin olarak bahsedildiğini biliyorum.
    Öncesinde kendisi de melekti.
    Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

    bu tarz ayetler mevcut araştırmanız durumunda bulursunuz. Öte yandan ''Ben ondan üstünüm. Onu çamurdan, beni ise ateşten yarattın'' demesi de bana enteresan gelmiştir. Melek olarak tanıtılan Şeytan'ın diğer meleklerden hariç olarak nurdan değil, ateşten yaratılması, bu sürece gelineceğinin biliniyor olması anlamına geliyor da olabilir.

    Bütün melekleri nurdan, şeytanı ateşten yarattıysan, ona biçilen rol aslında çoktan belirlenmiş demektir.

    Yapmayın hocam. Şeytanın melek olması Hristiyan inancı. Bu konu Kuranda net.

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik; İblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik.
    (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı.

    Tanrı huzuruna melekleri çağırmış, Adem'i karşılarına koymuş ve buna secde edeceksiniz demiş. Buraya kadar hemfikiriz.
    Bu noktada da ayrılıyoruz aynı şekilde.
    Ne yani? Allah, huzuruna çağırdığı meleklerin arasına cin karıştığının farkında değil mi?

    Melekleri ve Cinleri huzurumuza çağırdık ve Adem'e secde etmesini istedik. diye anlatılsa ayette bir problem yok ama kalın harflerle de yazdığım gibi, Şeytan'da meleklerle birlikte huzura çağırıldığına göre, Şeytan'da bir melek.

    Lanetlenip cin ilan edilmiş olabilir ancak bir melek olarak anlatılıyor.

    Zürriyet denmiş. Burada bu kelime önemli. Meleklerin zürriyeti yoktur, demek ki zürriyeti olabilen cinler farklı bir tür.

    Arapçayla ilgili sıkıntılar olabilir. Benim bildiğim kadarıyla cinler tamamen farklı, melekle alakaları yok. Zaten meleklerin özgür iradesi yok Kurana göre, bu İblisin ise var.

    Dostum söylemek istediğim şeyi anlamadın.
    Madem Adem'in huzuruna Melekler çağırıldı, Şeytan da bu bağlamda Melek statüsüne giriyor.
    Meleklerin iradesi de olmadığına göre, Adem'e koşulsuz bir itaat sağlamamaları çok mantıksız.
    Keza aynı şekilde, herhangi bir iradeye sahip olmayan bir meleğin, Allah'a isyan etmesi de çok mantıksız.
    Bu noktada, önce şeytan ve sonra Adem Allah'ı görmüş olmalarına rağmen, ona isyan ediyorlarsa, Allah'ın yüceliği ciddi anlamda tartışılma durumuna gelir.

    Şeytan ayetlerde tefsir edildiği gibi bir melekse, isyan edememesi gerekir.
    Yine bu noktada, Allah'ın aslında her şeyi önceden planladığı sonucuna varabiliriz.

    Kaldı ki henüz, Adem'in Allah'ın kesin emri dışına çıkarak elma yemesinden dolayı bütün bir insanlığın imtihan edilmesi mantıksızlığına da değinmek isterim.
    Adem'in işlediği bir günahtan dolayı, neden ben cehennemde yanmak veya Cennet ile ödüllendirilmek üzere imtihan edilmek için dünyaya gönderilmek zorundayım?

    veya şöyle de değiştirilebilir soru;

    Bana soruldu mu?

    İradem varsa, bana sorulmalıydı. Bu da aslında iradem olmadığı anlamına gelir.

    Aslında hepimiz, Hayat denen bu tiyatroda, bize ayrılan sahneleri oynamakla ve sahnelerimiz son bulduğunda sahneden ayrılmakla yükümlüyüz.

    Shakespeareden alıntı sanırım sondaki söz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111

    İblis bir melek değil, cin.

    İblis'in secde etmeyi reddettikten sonra Şeytan adını aldığını, bundan öncesinde melek olduğunu, secde etmeyi reddetmesinden sonra Kuran'ın bazı yerlerinde şeytan, bazı yerlerinde ise cin olarak bahsedildiğini biliyorum.
    Öncesinde kendisi de melekti.
    Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

    bu tarz ayetler mevcut araştırmanız durumunda bulursunuz. Öte yandan ''Ben ondan üstünüm. Onu çamurdan, beni ise ateşten yarattın'' demesi de bana enteresan gelmiştir. Melek olarak tanıtılan Şeytan'ın diğer meleklerden hariç olarak nurdan değil, ateşten yaratılması, bu sürece gelineceğinin biliniyor olması anlamına geliyor da olabilir.

    Bütün melekleri nurdan, şeytanı ateşten yarattıysan, ona biçilen rol aslında çoktan belirlenmiş demektir.

    Yapmayın hocam. Şeytanın melek olması Hristiyan inancı. Bu konu Kuranda net.

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik; İblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik.
    (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı.

    Tanrı huzuruna melekleri çağırmış, Adem'i karşılarına koymuş ve buna secde edeceksiniz demiş. Buraya kadar hemfikiriz.
    Bu noktada da ayrılıyoruz aynı şekilde.
    Ne yani? Allah, huzuruna çağırdığı meleklerin arasına cin karıştığının farkında değil mi?

    Melekleri ve Cinleri huzurumuza çağırdık ve Adem'e secde etmesini istedik. diye anlatılsa ayette bir problem yok ama kalın harflerle de yazdığım gibi, Şeytan'da meleklerle birlikte huzura çağırıldığına göre, Şeytan'da bir melek.

    Lanetlenip cin ilan edilmiş olabilir ancak bir melek olarak anlatılıyor.

    İblis cinlerdendir, Kur'anda böyle geçer.
    Allah meleklere emri verdiğinde, iblisin orda bulunma sebebini kesin olarak bilemiyoruz ama sonuç olarak oradaymış ve emri almış.
    Neden orda bulunduğu hakkında çeşitli rivayetler vardır, bunlardan bir tanesi; bazı meleklerin onun emrine verilmiş olması, bu sebepten onlarla birlikte bulunuyor olması gibi.. Ancak kesin sebebini bilemiyoruz.

    Belkide bütün yarattıkları oradaydı, meleklere eğilin dendi, onlarda eğildi. iblis eğilmedi ,bunun üzerine Allah buyurdu ; seni emrimden alıkoyan nedir? diye. Bu söylem ile eğilmesi esasen söylenmiş oluyor; Rabbim anlayamadım, affet diyip kapanmak yerine, karşı çıktı ve ben daha üstünüm! dedi.
    Böylece iblis ve ona uyanlar kovulmuş oldu.
    Kovulduğu halde tövbe etmedi, inatlaşarak: ''Sonra, elbette onlara, önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından geleceğim ve onların çoğunu şükredenlerden bulmayacaksın.'' diyerek düşmanlığını ilan etti.



    İblis, meleklerin arasındaysa, gayet açık bir biçimde melektir.
    Meleklerin, sıradan bir cinin hizmetine verilmesi de çok mantıklı ve hiyerarşiye uyan bir şey değil.
    Ne yani? Nurdan yaratılmışsın, Ateşten yaratılan bir şeye hizmet ediyorsun?

    Ayetlerin yeteri kadar tatmin edici açıklamalara sahip olmayışından kaynaklanan bir soru işareti daha.
    Aynı şey Cennet ve Cehennem tasvirleri için de geçerli.

    Allah bütün varlıklar huzurundayken meleklere eğilin demiş, melekler eğilmiş ama cin olan iblis eğilmemiş. Zaten meleklere eğilin demiş yani, cin neden eğilmek zorunda?
    Meleklere eğilin dediyse ve iblis eğilmediği için hesaba tutuluyorsa, bu durumda ibliste bir melektir. Bu gayet açık.
    Ayetler daha detaycı, daha açıklayıcı olsaydı dediğim gibi, bu tarz problemler olmazdı.

    İnsanların inandığı şeyi sorgulama noktasında inanılmaz noktalara vardığı ve daha da yukarı çıkacağı süreçlerden geçiyoruz. Zaten ateistlerin son dönemde sayılarının bu denli artmasının sebebi de sorgulamaları ve çeşitli mantıksızlıklar bulmasıdır.

    Bu da aslında, Kuran-ı Kerim'in yetersiz olduğunu gösteriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ishamael111

    İblis bir melek değil, cin.

    İblis'in secde etmeyi reddettikten sonra Şeytan adını aldığını, bundan öncesinde melek olduğunu, secde etmeyi reddetmesinden sonra Kuran'ın bazı yerlerinde şeytan, bazı yerlerinde ise cin olarak bahsedildiğini biliyorum.
    Öncesinde kendisi de melekti.
    Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.

    bu tarz ayetler mevcut araştırmanız durumunda bulursunuz. Öte yandan ''Ben ondan üstünüm. Onu çamurdan, beni ise ateşten yarattın'' demesi de bana enteresan gelmiştir. Melek olarak tanıtılan Şeytan'ın diğer meleklerden hariç olarak nurdan değil, ateşten yaratılması, bu sürece gelineceğinin biliniyor olması anlamına geliyor da olabilir.

    Bütün melekleri nurdan, şeytanı ateşten yarattıysan, ona biçilen rol aslında çoktan belirlenmiş demektir.

    Yapmayın hocam. Şeytanın melek olması Hristiyan inancı. Bu konu Kuranda net.

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik; İblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

    "Hani meleklere:” Adem’e secde edin!” demiştik.
    (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı.

    Tanrı huzuruna melekleri çağırmış, Adem'i karşılarına koymuş ve buna secde edeceksiniz demiş. Buraya kadar hemfikiriz.
    Bu noktada da ayrılıyoruz aynı şekilde.
    Ne yani? Allah, huzuruna çağırdığı meleklerin arasına cin karıştığının farkında değil mi?

    Melekleri ve Cinleri huzurumuza çağırdık ve Adem'e secde etmesini istedik. diye anlatılsa ayette bir problem yok ama kalın harflerle de yazdığım gibi, Şeytan'da meleklerle birlikte huzura çağırıldığına göre, Şeytan'da bir melek.

    Lanetlenip cin ilan edilmiş olabilir ancak bir melek olarak anlatılıyor.

    İblis cinlerdendir, Kur'anda böyle geçer.
    Allah meleklere emri verdiğinde, iblisin orda bulunma sebebini kesin olarak bilemiyoruz ama sonuç olarak oradaymış ve emri almış.
    Neden orda bulunduğu hakkında çeşitli rivayetler vardır, bunlardan bir tanesi; bazı meleklerin onun emrine verilmiş olması, bu sebepten onlarla birlikte bulunuyor olması gibi.. Ancak kesin sebebini bilemiyoruz.

    Belkide bütün yarattıkları oradaydı, meleklere eğilin dendi, onlarda eğildi. iblis eğilmedi ,bunun üzerine Allah buyurdu ; seni emrimden alıkoyan nedir? diye. Bu söylem ile eğilmesi esasen söylenmiş oluyor; Rabbim anlayamadım, affet diyip kapanmak yerine, karşı çıktı ve ben daha üstünüm! dedi.
    Böylece iblis ve ona uyanlar kovulmuş oldu.
    Kovulduğu halde tövbe etmedi, inatlaşarak: ''Sonra, elbette onlara, önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından geleceğim ve onların çoğunu şükredenlerden bulmayacaksın.'' diyerek düşmanlığını ilan etti.



    İblis, meleklerin arasındaysa, gayet açık bir biçimde melektir.
    Meleklerin, sıradan bir cinin hizmetine verilmesi de çok mantıklı ve hiyerarşiye uyan bir şey değil.
    Ne yani? Nurdan yaratılmışsın, Ateşten yaratılan bir şeye hizmet ediyorsun?

    Ayetlerin yeteri kadar tatmin edici açıklamalara sahip olmayışından kaynaklanan bir soru işareti daha.
    Aynı şey Cennet ve Cehennem tasvirleri için de geçerli.

    Allah bütün varlıklar huzurundayken meleklere eğilin demiş, melekler eğilmiş ama cin olan iblis eğilmemiş. Zaten meleklere eğilin demiş yani, cin neden eğilmek zorunda?
    Meleklere eğilin dediyse ve iblis eğilmediği için hesaba tutuluyorsa, bu durumda ibliste bir melektir. Bu gayet açık.
    Ayetler daha detaycı, daha açıklayıcı olsaydı dediğim gibi, bu tarz problemler olmazdı.

    İnsanların inandığı şeyi sorgulama noktasında inanılmaz noktalara vardığı ve daha da yukarı çıkacağı süreçlerden geçiyoruz. Zaten ateistlerin son dönemde sayılarının bu denli artmasının sebebi de sorgulamaları ve çeşitli mantıksızlıklar bulmasıdır.

    Bu da aslında, Kuran-ı Kerim'in yetersiz olduğunu gösteriyor.

    Hayır niye melek olmak zorunda onu anlamadım, bütün varlıklar bir arada olamazmı.
    Pekala Allah meleklere emri veriyor, diğer varlıklarda dahil hepsi emre uyuyor.
    Burada emri meleklere verişi, oradaki diğer varlıklardan üstün olduğunu gösterir, diğer varlıklarında melek olduğunu değil.

    Ateşten olan iblis ise karşı geliyor, farkındaysan ; Allah onu direk kovmak yerine önce soruyor ; seni emrimden alıkoyan nedir ? diye.
    Bu sırada iblisin bir fırsatı var; itaat etmek. Ancak o ne yapıyor ? Gerisini zaten anlattık.

    Aslında Kur'an yeterlidir ancak siz anlamak için değil, açık bulmak için okuyorsunuz bu yüzden size yetersiz geliyor. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsnksy92 -- 23 Mart 2016; 17:08:36 >




  • Kömürde elmastır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koks34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Şeytan, Tanrı'nın varlığından şüphe etmiyor.Çünkü kendisini Tanrı'nın yarattığını insanlar gibi kitaplardan değil bizzat kendisinden öğrendi.Fakat buna rağmen ona karşı geliyor.
    Bu olayı insanlara benzetenler olacaktır.Durum şu ki insan ve şeytanı aynı terazide tartamayız.Fakat biri Tanrı'nın yanında yer alırken diğeri bir ilüzyonda yaşıyor.
    Gerçeği tam anlamıyla bilen bir varlık niçin ona aykırı hareket etsin ?

    (Müslüman arkadaşların görüşleri dikkate alınacaktır.)

    Sadece cinler ve insanlar imtihan için yaradılmıştır.Melekler allahın her buyruğunu yerine getirir meleklerde kötülük kavramı yoktur ilk ateşten yaratılan cindir yani şeytan.Şeytan yaratıldıktan sonra onda iyilik ve kötülük kavramı verilmiştir ilk başlarda şeytan allahın emirlerini yerine getiren bir varlıktı henüz onun imtihanı gelmemişti.Sonra Biz insanoğlu yaratıldık ve şeytanın imtihanı başladı.Tüm melekler hz.Adem babamıza secde ederken şeytanda kötülük kavramı ortaya çıkmıştır Ben ateşim o ise çamur ben üstünüm asla secde etmem demiş bir nevi Bir çocuğun babası başka çocuğu severken kıskanması gibi şeytanda bizi kıskanmıştır.Kendisini hiç bir zaman Haşa allahın yerinde görmemiştir hiç bir varlık göremez zaten şeytanın derdi sadece insanlardır.Allahın emirlerini hiçe saymış ve hz.ademe oyun oynamıştır.

    Şeytan neden korkmadı dersen kibir ve kıskançlık cinlere özgüydü henüz insanlık yok iken şeytanın gözüne perde inmiştir kibir ve kıskançlıktan. şeytan kendi iradesiyle cevherini bozduğu için tövbe etme ve imana girme özelliğini kaybetmiştir. Tövbe etme özelliğini kendi iradesi ile kaybetmiş ve insanları sapıklığa itme vazifesini bizat kendisi Allah'tan istemiştir.Kısacası kendi iradesiyle yaptığı şeyler onun imtihanını geçirememiştir ve daha kötü bir yola girmiştir

    Özetlersek Şeytan kendini allahtan üstün değil insanoğlundan üstün görmüştür.HZ.Peygamberimiz zamanın da Allah tarafından şeytana bir emir gelmişti hz.Peygamber ile konuşcaksın diye ve şeytan bu emiri yerine getirmiştir kısacası hala allahın emirlerini yerine getirdiği için şeytanın kendisini haşa allahtan üstün gördüğünü sanmıyorum

    Aynen dogrusu budur.Hatta akla ve mantigada uygundur.Arkadasin anlattiklarinin akil ve mantikla örtușen hicbir degeri yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29

    Allah meleğini dünyaya gönderiyor ki kırk yerden toprak alsın ve insan bu topraklardan yaratılsın.Ama dünya vermiyor.Çünkü insanın bir gün yaratıcısına küfür edeceğini , cinayetler işleyeceğini , çok büyük kötülükler yapacağını biliyor.Melek geri dönüyor.İkinciye dünya yine toprak vermiyor.Ancak üçüncüde veriyor.

    Kuran'da Bakara suresinde bahsedildiği üzere melekler Allah'a soruyor.Neden bizim gibi sürekli sana hamd ve tesbih eden varlıklar varken , insan gibi kan döküp kötülük edecek varlığı yaratacaksın diye soruyor.Allah sizin bilmediğinizş ben bilirim diyor.

    Yani sonuç olarak insanın ne haltlar yiyeceği daha yaratılmadan önce biliniyor.Tüm kainattaki varlıklar insanın yaratılmasına karşı.Her varlık onun yapacaklarından dolayı dehşete kapılmış durumdayken , bu karşıtlığın başını şeytan çekiyor.Hatta insana ruh üflenmeden önce , çamur halinde yatarken ayağıyla tak tak vuruyor.Bu mu benden üstün olacak diyor.

    Yani şeytanın isyanı , insanın çok kolay yoldan çıkması , çok kolay kanması üzerine.İnsan çok sayıf ve en ufak maddi isteklerine bile sabr2demiyecek derecede iradesiz.Şeytan dahil bütün varlıklar bunun farkında.Ancak insanın yaradılışına karşı duruşun altında yatan sebep , insan bir kere yoldan çıkarsa , gerçekten çok kötü bir varlığa dönüşebiliyor.Bu yüzden şeytanın karşı çıkışını haklı görebiliriz.Ancak tüm melekler ve dünya karşı çıksa da sonunda kabulleniyor.Ama tek kabullenemiyen ve secde etmeyen şeytan oluyor.

    Biz insanoğlunun kıyamete kadar doğru yolu seçenler ve sapkınlığı seçenler olarak savaşımız hiç bitmeyecek.3 günlük dünya hayatında üstünlük kurmak için tüm dünyayı insanlara cehennemen edenlerle , bu dünyasından vazgeçip , diğer insanların faydasını kendisinden fazla düşünüp yaratıcısının rızası için yaşayanların savaşını kim kazanacak?İşte insanın yaradılışının kavgası budur.Şeytan daha en başından bu savaşın kazananı olarak sapkınların olacağından o kadar emin ki , Allah'tan kıyamete kadar bunu ispatlamak için müsade istiyor ve Allah ona kıyamete kadar izin veriyor.Şeytan mı haklı çıkacak yoksa insanlığın kafasına dank edip , şeytanın bacağını mı kıracak hep birlikte görücez.Ne kadar aciz olsak da şeytanın orduları ne kadar güçlü olsa da , bombaları altında ezilsek de , tüm işkence ve baskılara rağmen , canımızdan bile vazgeçip , köle düzenini yıkabilecek miyiz?İnsanı insana köle yapan düzeni yıkabilecek miyiz?

    Reis dunya haydi cana geldi topragi vermiyor yuce Allah'ın isteklerini sorgulamak dunyaya mi kaldi neden emirlerine karsi geliyor??
    Yazindan cikan anlam Allah haric herkes biliyor insnain ne haltlar karistoracagini tovbe tovbe bu nasil inanmak??
    seytan isine gelelim seytanin zekada bir problem yok oldukca zeki diye biliyorum.bu banko peki sen hangi akilla sonsuz gelecek gecmis bilgisine sahip yarativiyla hatta gozunle gorup muhabbet bile ettigin yaraticinla iddialasma icerisine girisiyorsun??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • webbie kullanıcısına yanıt
    Güzel kardeşim Allah meleği yaratıp daha sonra ona birşeyler yaptırırsa bu işi kendi yapmış olur zaten.Bizim yaratma sıfatımız olsaydı ve kendimize 1000 kg kaldıracak bir kol yaratsaydık ardından da bu ağırlığı kaldırsaydık bunu biz yapmamış mı olacaktık?
    Peki sen ama bu melekler başka benlikler,başka ruhlar mı diyorsun? Aklına gelen en temel cümlelerin bile senin kontrolün altında olmadığını farketmiyor musun? Nasıl düşündüğünü kendine açıklayabiliyor musun?Boşlukta bir anda kafanda fikirler nasıl beliriyor?Çünkü sen bir yere kadar sensin.(Sen bilinci olan bir bilgisayarsın ama işletim sistemin üzerinde bir değişiklik yapamıyorsun.Belki bir işletim sistemine sahip olmadığını bile bilmiyorsun.)Yani demek istiyorum ki Allah için başka bir benlik diye bir şey yoktur.Allah o benliklerin kendilerine olan sahipliklerinden çok daha fazla olarak onlara sahiptir.
    Böyle düşünmene ve bu soruyu sormana sebebiyet veren temel sebep ise bize ruhani şeylerin gerçeğinden çok çok farklı olarak aklımızın alması için somutlaştırılarak gösterilip,anlatılmış olmasıdır.Hatta öyledir ki gerçekte somut olan şeyler bile aslında gözümüze çok tek düze gösterilmektedir . Bkz:Kuantum fiziği. Yahut Kuran'dan bir örnek:Allah Eğer kuranı kerim tüm anlamları açık bir şekilde kendi benliğiyle inse idi 6 kat gölgesinde bile dağlar tuzla buz olurdu diyor.Umarım açıklayıcı olmuşumdur.İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jetixmen -- 23 Mart 2016; 22:01:25 >




  • Konuyu takip edemedim öğlene doğru okuyacağım tek tek. Şimdi benim görüşüm biraz farklı şeytandan daha çok kendimle ilgileniyorum. Zaman zaman isyan ediyorum Allah'ı bilmeme rağmen isyan ediyorum. Şeytana dair ne varsa sanki insana misal olsun diye anlatılmış. Yani insanlar neden bir şeytan arıyorlar anlamıyorum Allah'ta bu gerçeği insan psikolojisini iyi bildiğinden acaba şeytan mevzusunu mu açtı. Çoğu şeyi yaparken bazen neden öyle davrandığım dikkatimi çekiyor ama şeytanın emaresine bir türlü rastlayamadım. Cinlerin telkinde bulunduklarını söyleyen gördüğünü söyleyende çok oluyor ama her insanın başında bir şeytan olduğuna inanmıyorum bu olsa olsa nefis benzetmesi olabilir. Uzanmış yatıyorum bir şey yapmam gerekiyor vaktimi almayacak kolay bir iş ama o haldeyken kalkmaya eriniyorum, bu örnekte olduğu gibi beni engelleyen yine benim aslında kalkma kalkma diye şeytan neden telkin versin.

    İnsan kendi suçlarını yada ne bileyim tembelliğini, acizliğini kendisinde görmeyeceği için Allah bu suçları başkasına yüklemiş ancak demiş ki şeytana uyarsanız siz suçlu olursunuz, o sizi yoldan çıkartmaya çalışıyor ancak siz ona uymayın. Aksi halde böyle olmasaydı yaptığım her şeyin veya çoğu şeyin doğru olduğuna yanlış olmadığına kendimi inandırabilirdim, yani ben yapıyorsam istediğim için yapıyorum kendim için yapıyorum bundan dolayı bana kimse karışamaz diyebilirdim. Kendimden vuku bulan şeyleri savunmakta diretirdim. İnancı olmayan birisi müslümanlığı araştırırken ben neden kendimi aç bırakayım sonrada bu açlık için ödül mü alacağım diyor, müslüman bir kimsede oruç tutmakta zorlanırken orucu boz yemek ye, ne gereği var durduk yere bu açlığın şeklinde nefsi dayanamayabilir bunları şeytana yormasaydı kendi nefsi ile bir savaşa girmesi mümkün olmazdı hem orucu bozardı hem oruca bakış açısı değişirdi nefsine hoş gelmeyen şeyleri uygulamamaya başlar ve isyana şirke girerdi. Şimdi çoğu kişide gördüm bunu, yemek ye bak ne güzel yemekler neden akşamı bekliyorsun diye nefsine dayanamayıp kendi kafasında kuruyor sonra aklına hemen şeytan geliyor, evet bu düşünce şeytandan geliyor olmalı ama ona uymayacağım diye bir bariyer örebiliyor. Oysaki şeytan neden sadece çok acıktığımda yanıma geliyor olsun ki.

    Bunun haricinde şeytan bana bilmediğim şeylerden de bahsetmiyor yine örnek vereyim bir hırsıza bak şu adamın cebinde şu kadar para var git çal onu demiyor, önce parayı görüyor sonra aklına onu çalmak düşüyor. Bir çocuk düşünelim her türlü haylazlığı yapabilir ama öldürmeyi bilmediği için bir arkadaşına kolay kolay zarar veremez ama kurtlar vadisi gibi dizileri izleyenler sürekli kafasına şiddet öğeleri girdiği için şiddete daha meyilli olabilirler. Kızlarda tam tersi durum yaşanır aşk filmleri dizileri izlerle aşkım cicim diyecek adam ararlar, şuna omuz atayım şunun çenesini kapatayım şunun kellesini alayım diye boş düşünceler akıllarına gelmez. Kendimizi neye meyillersek daha çok o taraftan düşünceler akmakta. İnsanın da bu mevzuda yapması gereken şey daima iyi şeyler düşünmek kendisini kötü hissettirecek olaylardan veya filmlerden kaçınmak. Küfür eden arkadaşlarım vardı hepsini tek kalemde sildim çünkü bu alışkanlıkları bana da geçiyordu. İnsan bir şeyi yaparken onun doğru mu yoksa yanlış mı olduğuna bakmaz daha çok kendisinin nefsinin arzusuna kapılır ve sonuçlarını kendi lehine olacak şekilde düşünür. Sigara içiyorum vücuduma zarar vermesine rağmen nefsime biat ediyorum, alacağım zevk vücuduma zarar gelmesinden daha önemli benim için yoksa bir şeytan geldi de sigara iç kendine zarar ver diye telkinde mi bulunuyor.

    İnsanlar neden kendilerini geliştiremiyorlar çünkü kendilerini tanımaya çalışmıyorlar, okumak öğrenim görmek eğitim almak bunların bir nebze katkısı olsa da davranışlarımızı, neyi niçin yaptığımızı bilmememiz bize şeytanın vereceği zarardan daha kötüsünü yapabilir. Ben sürekli arkadaşlarımı eleştiririm o şunu yapıyor bunun bu huyu var diye dedikodu yaparım, hatta öyle bir kısır döngüye girersiniz ki diyelim ki üç arkadaşınız var sürekli konuştuğunuz. Birisinin yanında diğer arkadaşınızı kesersiniz, kestiğiniz o arkadaşın yanına varıp tekrar diğer arkadaşınızı konuşursunuz. Ama oturup hiç kendimizi eleştirmez veya gel seninle benim hakkımda konuşalım beni eleştirelim demeyiz. Ama şu olabilir arkadaşımın yanına giderim ben şöyle iyi bir adamım, ben çalışkanım dürüstüm, ben diğerleri gibi değilim senin iyiliğini de isterim şeklinde kendimizi övebiliriz. Açıkçası Allah'a baş kaldıran bir şeytan olsa dahi insanların buna yeltenmesi için bir şeytana ihtiyaçları yoktur bir saniye önce namaz kılmış olsam bile isyana girmem içten bile değil. Kendimizi tanımadığımız ve bu yüzden nefsimizin her isteğini yerine getirmeyi alışkanlık edindiğimiz için bu isyan normal karşılanabilir. Eksikliklerinizi gözden geçirin desem bile tek tek oturup düşünmezsiniz en çok gözünüze batanları tekrardan düşünürsünüz. İnsan kendisine neden toz kondursun ki. Allah sürekli bizi sınar, sınav işte aslında budur. Bizi sürekli isyana noktasına kendisi sürükler açlık, sefalet, kimisi zengin ben ise yoksul, kabahatimiz olmadığı halde suçlu olabiliriz, hastalıklar yani evet bunlar zordur çünkü kolay yoldan kimseyi sınayamazsınız.

    Ne yapacağımızı görmekten ziyade bizleri zor şartlar altında eğitmekte Allah. Bir aslan düşünün kafese kapatılmış her ne kadar sahibi tarafından eğitilse bile eğiticisi arkasına döndüğünde saldırıya uğrayabilir. İnsan nefsi de bu aslan kadar tehlikelidir sadece başkalarına zarar vermez kendisine de zarar vermekten kaçınmaz. Hırsız yaptığının neticesinden kendisine zarar verdiğini aklı etseydi yine bildiğini okur muydu. Bu yüzden de kimseyi mümkün mertebe kınamamak gerekiyor, bir hırsızı veya bir katili dahil. Çünkü herkes kendi sınavını veriyor, insanların birbirlerine geçmiş olan emeğin çokta bir önemi yok çünkü bir sınav veriyoruz ve herkes kendi payına düşeni almak zorunda. Önemli olan ben suç işlediğimde bundan pişmanlık duyabilmem ve bir daha tekrar etmemem. Onu tekrar etmem başka bir halt yerim, işte esası kendimizi insanlarla bir tutup doğruları, iyi olanı görebilmemiz. Kendi kendimizi kontrol altında tutmamız. İnsan sandığınızdan çok daha tehlikeli olabilir bundan haberiniz yok o yüzden değinmeyeceğim ancak bunun yerine bu tehlikeyi başka örneklerle vereyim bir düğmeye basıp atom bombası ile yüzbinlerce insanı öldürebilirsiniz. Bunun yapılmamasından daha önemli bir şey varsa bunu yapabilecek potansiyele yani içinde barındırdığı kötülüğe sahip insanlar vardır bu pisliğinde ortadan temizlenmesi için gereken şartlar vardır ancak insanların sıkça ders çıkartmaları gerekiyor. Allah dileseydi hiç kötülük işlenmezdi ancak gizlide kalmış olurdu, gizlide olması yok olduğu manasına gelmediği için ve Allah gizlide olanları bildiği için ortaya çıkartmış. Allah'ın bana verdiği nimetlerin başında da bu geliyor Allah benim saf temiz pak olmamı istiyor kendisine yaraşır bir hale gelmemi istiyor. İnsanlar bunu anlayamadıkları için bu nasıl bir sınavdır diyebiliyorlar zaman zaman. Allah demiyor mu kitabında, sizin için en iyi olanı ben bilirim.




  • ------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dumprep -- 7 Mayıs 2020; 22:7:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne şeytanı la
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.