Şimdi Ara

Tanrı Mükemmel Midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1- Tanrı mükemmeldir.
    2- Tanrı her şeyi bilir.
    3- Hatırlamak, unutulan bir şeyin akla gelme durumudur.
    4- Tanrı, hatırlamanın nasıl bir duygu olduğunu ya hatırlar ya hatırlamaz.
    4.1.1- Tanrı, hatırlamanın nasıl bir duygu olduğunu hatırlıyorsa, bir şeyleri unutmuş demektir.
    4.1.2- Bir şeyleri unutan tanrı mükemmel değildir.
    4.2.1- Tanrı hatırlamanın nasıl bir duygu olduğunu bilmiyorsa, her şeyi bilmiyor demektir
    5- Hem mükemmel hem de her şeyi bilen bir varlığın olmas mümkün değildir.
    6- Dolayısıyla tanrı yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • "Tanrı kaldıramayacağı taşı yaratabilir mi ?" argümanı ile aynı mantıkta bir argüman.Sadece kelimeler değişmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Aynı mantıkta değil. Hem hatırlamayı yaratmış olan birinin hatırlamanın nasıl birşey olduğunu bilmesi için onu yaşaması gerekmez değil mi ? Ek olarak Tanrının zamanın dışında olduğunu, unutma ve hatırlama olayının zamanın bir parçası olduğunu da unutmamak gerek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çünkü sana verdiği akıl eksik ve sınırlı olduğu için olmasın ?. Her şeyi ihata eden bir aklımız yok

    -Unutan bir tanrı benim tanrım olamaz-

    Misal H.z ibrahim (as.) gibi önce yıldıza .sonra onun gündüz vakti kaybolması ile devam eden sabah vakti bakıp Güneşe ve ikindiden sonra tesirini yitirince

    "Ben batıp gidenleri sevmem" diyerek mukayese yolu ile neredeyse sayısız yıldızlara , gezegenlere .dağlara ,güneşlere ,denizlere bulutlara

    ancak hükmedecek ve onları kudreti ile nakıs ve eksiksiz bir surette idare eden bir İlah benim Rabbim olabilir diyerek

    Kavminin aksine Şirkten yüz çevirmiştir.

    Bir şeyleri unutan tanrı mükemmel değildir doğru bir cümle

    Tanrı hatırlamanın nasıl bir şey olduğunu bilmiyor demekte ,yine onun bazı şeyleri bilip bazılarını bilmemesi manasını taşır ki

    İlmi eksik olan Tanrı benim tanrım olamaz ile aynı kapıya çıkar

    Allah sonsuz ilminden insana da kavrayış için akıl vermiş ama bunu sınırlı tutmuştur.Ve bu eksiklik bizdedir.İlla Allah bunu yaşayarak bilmesi gerekmez.Çünkü

    sana onu veren zaten O dur.Ama tam surette değil sınırlı ölçülerde vermiştir.Verme sebebi ise Allah'ı tanımak için bir mizanın olsun.

    Merhamet duygusu vermiş ki Merhameti geniş olanı o ölçülerle bilebilsin.

    Güç,ilim ve kudret vermiş o ölçüde gücü kuvveti ilmi nihayetsiz olan Allah'ı mukayese edip

    anlayabilmek için

    Şimdi bu misal ile bir mühendis, robot yapsa ve ona yapay zeka misali akıl ve bilinç verdiğini varsayarsak,Robot dese ki benim güç ve enerji aksamım için

    bir haznem var.Pille yahut alet ile şarj oluyorum Eğer ki beni yapan mühendisim de de bu hazne veya pil yoksa o vakit beni o icat etmemiştir.

    Nasıl Robot kendi açısından yanlış yorumluyarak mühendisini de kendi gibi zan ederket yanlışlıyor ise

    İnsanda Yaratıcısını tanımadan etmeden ahkam kesebiliyor.Yanlış hükme varıp inkara sapabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qwait

    1- Tanrı mükemmeldir.
    2- Tanrı her şeyi bilir.
    3- Hatırlamak, unutulan bir şeyin akla gelme durumudur.
    4- Tanrı, hatırlamanın nasıl bir duygu olduğunu ya hatırlar ya hatırlamaz.
    4.1.1- Tanrı, hatırlamanın nasıl bir duygu olduğunu hatırlıyorsa, bir şeyleri unutmuş demektir.
    4.1.2- Bir şeyleri unutan tanrı mükemmel değildir.
    4.2.1- Tanrı hatırlamanın nasıl bir duygu olduğunu bilmiyorsa, her şeyi bilmiyor demektir
    5- Hem mükemmel hem de her şeyi bilen bir varlığın olmas mümkün değildir.
    6- Dolayısıyla tanrı yoktur.


    Allah mükemmeldir ve asla unutmaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlahi kudretin bilmesi denen hususu geniş tutarsak ilahi kudreri insani vasıflara da dahil ederiz.



    İlahi kudret yeme içme aile kurma denen şeyleri ebedi ilmiyle de bilmez. Yani ebedi ilmiyle gizliden yemiş içmiş aile kurmuş da değildir. Buradaki bilmekten kasıt fiili deneyim manasında.



    Bunları bilmiyor olmak kayıp değil. Yemek içmek defi haceti aile koymak ana baba evlat acısını ve nihai olarak eceli de bilmek demektir ve gereksizdir. Yani bu haller ilahça bilinmesi gereken şeyler değil zaten. Hatta bizler de bilmeseydim daha iyi olurdu.



    .............



    İlahi kudretin en buyuk cezası ateşte barbekü değildir. En buyruğu unutmaktır. Konu ile ilgili apaçık ayet var zaten.



    Cehennem bir hatırlayıştır ancak unutmak muazzam bir acıdır.



    Ornekleri vermiştik zamanında. Kişiyi yerde ve gokte hiç bir varlığın cezalandırmadığı tureme ve sonuçları unutulmaya en buyuk ornektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.