Şimdi Ara

referandum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
1.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vese

    halkın doğruyu bulamama olasılığı oldukça yüksektir evet.

    ama seçimler doğruyu bulmak için yapılmaz ki zaten.

    seçimler yapılır çünkü devlet dediğimiz mekanizma aslında tüm o vatandaşların birleşmesinden oluşmuştur,
    onlar askere gider vergi verir vs.
    ve devletin eylemleri cahil alim her vatandaşı etkiler.

    yarınki referandumda "evet" oyu kullanacağım. çünkü bir sonraki CB seçiminde 367 hokkabazlığı vs. ile bir Sezer daha istemiyorum.


    Güzel bir cevap olmuş, katılıyorum. Seçimler-referandumlar doğruyu bulmak için değil çoğunluğun isteğinin belirlenmesi için yapılır. Kaldı ki cevabın "evet" çıkması ile yanlış seçenek işaretlenmiş olmayacak, bana göre.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    yarın ki refarandum da katılım oranı aranmayacakmış yani %20 bile katılım olsa sonuç kabul edilecekmiş. ee halka danışma durumuna nooldu böyle olunca.

    bi de referanduma alışılsın deniyor. yani burdan ben daha çok şunu anlıyorum, yönetim çıkaracağı yasaların sorumluluğunu almak istemiyor. ilerde bişey olursa da topu halka atacak.

    herşeyin halka sorulması demokrasi demek olmuyor pek. yani halk burda ne politika uzmanı ne de çok usta ekonomi-sosyoloji stratejisti, zaten her seçimi halk yapacaksa senin hükümet olarak orda ne işin var.

    bir de cumhurbaşkanını halk seçsin diyip sonra da nasıl olsa milletvekillerini de biz seçilim diyenler, o zaman bakanları da biz seçelim nasıl olsa başbakanı da biz seçiyoruz.


    yapma ya yüzde 20 katılım olursa ne olacakmış. vay be ne enteresan noktaya temas ettin böyle. ufkumuzu genişlettin. hakikaten ne olacak ... yüzde 10 olsa ne olacak ... değil mi. yüzde 90 nın fikri alınmamış olacak.

    vay vay ... yönetim topu halka atıyor. bu da orjinal bir tespit. halka cbaşkanını sen mi seçersin diye soruluoyr halk da evet diyor. ileride hükümete soruluoyr neden cbaşkanını halk seçiyor diye. hükümet de topu halka atıyor.

    herşey halka mı soruluyor bu memlekette. yapılan refarandum sayısı 5 i bile geçmezken. bakınız bu da güzel bir tespit. bir de allame bir laf. herşey halka sorulunca demokrasi olmazmış. her seçimi halk yapacaksa derken topu topu bir tane refarandum yapılıyor. kullanılan ifadelere bak ...

    bir de süper fikir ekliyor. bakanları da biz seçelim diyor. bak bu diğer fikirlerinden daha orjinal geldi ...

    tebrik etmek lazım ... biraz da düşünerek yazmak lazım ...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    yarın ki refarandum da katılım oranı aranmayacakmış yani %20 bile katılım olsa sonuç kabul edilecekmiş. ee halka danışma durumuna nooldu böyle olunca.

    bi de referanduma alışılsın deniyor. yani burdan ben daha çok şunu anlıyorum, yönetim çıkaracağı yasaların sorumluluğunu almak istemiyor. ilerde bişey olursa da topu halka atacak.

    herşeyin halka sorulması demokrasi demek olmuyor pek. yani halk burda ne politika uzmanı ne de çok usta ekonomi-sosyoloji stratejisti, zaten her seçimi halk yapacaksa senin hükümet olarak orda ne işin var.

    bir de cumhurbaşkanını halk seçsin diyip sonra da nasıl olsa milletvekillerini de biz seçilim diyenler, o zaman bakanları da biz seçelim nasıl olsa başbakanı da biz seçiyoruz.


    yapma ya yüzde 20 katılım olursa ne olacakmış. vay be ne enteresan noktaya temas ettin böyle. ufkumuzu genişlettin. hakikaten ne olacak ... yüzde 10 olsa ne olacak ... değil mi. yüzde 90 nın fikri alınmamış olacak.

    vay vay ... yönetim topu halka atıyor. bu da orjinal bir tespit. halka cbaşkanını sen mi seçersin diye soruluoyr halk da evet diyor. ileride hükümete soruluoyr neden cbaşkanını halk seçiyor diye. hükümet de topu halka atıyor.

    herşey halka mı soruluyor bu memlekette. yapılan refarandum sayısı 5 i bile geçmezken. bakınız bu da güzel bir tespit. bir de allame bir laf. herşey halka sorulunca demokrasi olmazmış. her seçimi halk yapacaksa derken topu topu bir tane refarandum yapılıyor. kullanılan ifadelere bak ...

    bir de süper fikir ekliyor. bakanları da biz seçelim diyor. bak bu diğer fikirlerinden daha orjinal geldi ...

    tebrik etmek lazım ... biraz da düşünerek yazmak lazım ...


    sen bana bişey için kızmışsın belli.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima


    quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact

    madem eğitim seviyemiz yeterli değil cumhuriyeti kaldıralım o zaman. öyle ya başbakanı da halk seçiyor.


    hah. çok büyük laf söyledin.
    bold yetmemiş bi de fontu büyüt.


    bunun için kızdım biraz
  • İyi pazarlar.
    Oyumu kullanmaya eşimle birlikte biraz da yağmurda hafifçe ıslanarak yürüyerek gittim.Hayırlısı olsun.

    Sandıklarda in cin top oynuyor.Tahminime göre katılım % 40-50 cıvarında olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    yarın ki refarandum da katılım oranı aranmayacakmış yani %20 bile katılım olsa sonuç kabul edilecekmiş. ee halka danışma durumuna nooldu böyle olunca.

    bi de referanduma alışılsın deniyor. yani burdan ben daha çok şunu anlıyorum, yönetim çıkaracağı yasaların sorumluluğunu almak istemiyor. ilerde bişey olursa da topu halka atacak.

    herşeyin halka sorulması demokrasi demek olmuyor pek. yani halk burda ne politika uzmanı ne de çok usta ekonomi-sosyoloji stratejisti, zaten her seçimi halk yapacaksa senin hükümet olarak orda ne işin var.

    bir de cumhurbaşkanını halk seçsin diyip sonra da nasıl olsa milletvekillerini de biz seçilim diyenler, o zaman bakanları da biz seçelim nasıl olsa başbakanı da biz seçiyoruz.


    Esas tezat , esas komedi şu.
    Eh peki madem sen Cumhurbaşkanını halka seçtirecek kadar güveniyorsun. Eee benim güzel evladım, adama sormazlar mı bu güvendiğin halk neden kendi milletvekilini seçemiyor diye ( Adı üzerinde milletin vekili.)

    Yok halka güveniyormuşta, yok halkın istediği olacakmışta.
    Demokrasiymiş.
    Bir laf vardı da neyse.




  • Halkın isteği ayaklarına yatanlara sorun bakalım neden milletvekili aday listelerini kendileri alışveriş listesi doldurur gibi dolduruyorlar. Halk milletvekili filan seçmiyor halk sadece "Genel Başkan" seçiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    Halkın isteği ayaklarına yatanlara sorun bakalım neden milletvekili aday listelerini kendileri alışveriş listesi doldurur gibi dolduruyorlar. Halk milletvekili filan seçmiyor halk sadece "Genel Başkan" seçiyor.


    güzel bir eleştiri. sanırım bunun düzenlemesi akp den çok önce yapıldı. tabii ki akp bunu tekrar gözden geçirip düzeltebilirdi ancak işlerine gelmedi.


    AYRICA BU REFARANDUM GARABETİ AHMET NECDET SEZERİN HEDİYESİ (!)

    BUNU UNUTMAMAK LAZIM. İSTESE REFARANDUMA GÖTÜRMEYEBİLİRDİ.

    DOLAYISI İLE GENEL SEÇİMLER İLE BERABER CUMHURBAŞKANI DA SEÇİLİRDİ.

    ŞİMDİ NE OLDU.

    ÜLKENİN O KADAR SORUNU VARKEN REFERANDUM TARTIŞILIR OLDU.

    KİMSENİN AKLINA SEZER İ ELEŞTİRMEK GELMİYOR.




  • Katılım oranıyla baştakilere gereken demokratik cevap verilmiştir.
    Bu katılım oranıyla referandumun anlamı kısaca şudur ; (En son %31'di. )
    Cumhurbaşkanını halkın seçip seçmemesi halkın umurunda bile değildir.

    Dedim ya komedi ötesi bir anlayış diye; Cumhurbaşkanını vatandaş seçsin ama milletvekillerini parti başkanları seçsin.
    Niye?
    Böyüklerimiz daha iyi bilir, bizlerin aklı ermez o işlere.

    Milletvekillerinin bizler tarafından seçilmesi bir çok şeyin değişmesine vesile olabilir bu memlekette.
    Ama nerde?
    Parti içinde demokrasiden eser yok. Astığım astık kestiğim kestik. Sürer gider bu film böyle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Huhukomsu

    Katılım oranıyla baştakilere gereken demokratik cevap verilmiştir.
    Bu katılım oranıyla referandumun anlamı kısaca şudur ; (En son %31'di. )
    Cumhurbaşkanını halkın seçip seçmemesi halkın umurunda bile değildir.



    katılım oranı yüzde 65 ...

    siz nerden buldunuz bu rakamı. sabah saatlerinin rakamını 21:06 da en son diye vermenizi garipsedim doğrusu !!!

    yüzde 65'de bu şartlarda gayet yüksek bir katılım oranı. cumhurbaşkanı seçilmemiş olsa idi yüzde 90 ları bile geçerdi.
  • KATILIM BEKLENENDEN FAZLA
    Referandum'da ilk sonuçlar...
    Türkiye genelinde Açılan Sandık Oranı : % 97,54
    Toplam Seçmen : 42.632.387
    Toplam Sandık : 134.955
    Açılan Sandık : 131.677
    Kullanılan Oy : 27.660.317
    Geçerli Oy: 27.174.647
    Katılım Oranı : % 64,87
    EVET: 18.875.642 oy (% 69,46)
    HAYIR: 8.299.005 oy(% 30,54)

    KAYNAK: MİLLİYET
  • referanduma katılım oranı %65 ve bir referandum için iyi bir oran ( AB ve Amerikayla kıyaslanırsa)

    katılmayanların tümü "hayır" diye diye düşünmek yanlış, ben mesela katılmadım parmağımı boyatmamak için. bir de sonucun böyle çıkacağını tahmin ediyordum, gitsem evet diyecektim. bir de bugün son terör olayı (doğal olarak) referandum ikinci plana düştü.

    12. cumhurbaşkanını 2 turlu seçimle halk belirleyecek. iyi oldu.
  • Şehit haberleri yüzünden en sonunda kapamıştım TV'yi.
    NTV'de en son %31'i görmüştüm. Demek çok(!) yükselmiş, iki katı...

    "%65 'e gayet yüksek bir katılım oranı" mı diyorsunuz ?
    Bu ülkenin en başındaki kişinin seçimini etkileyecek olan bir referanduma çok yüksek bir katılım mı bu?
    Çok açık ve seçik bir şekilde %35'i umurunda değil. Eh oy kullananlarında %30'u istemiyor.
    Kaldı ki açılacak olan davalarla belki geçerliliğide kalmayacak. Neyse göreceğiz.

    Evet diyenleri (gelmeyenlerde dahil) toplam seçmene oranlarsak %44 eder.
    Hayır diyenleri (gelmeyenlerde dahil) toplam seçmene oranlarsakta %20 eder.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vese

    referanduma katılım oranı %65 ve bir referandum için iyi bir oran ( AB ve Amerikayla kıyaslanırsa)

    katılmayanların tümü "hayır" diye diye düşünmek yanlış, ben mesela katılmadım parmağımı boyatmamak için. bir de sonucun böyle çıkacağını tahmin ediyordum, gitsem evet diyecektim. bir de bugün son terör olayı (doğal olarak) referandum ikinci plana düştü.

    12. cumhurbaşkanını 2 turlu seçimle halk belirleyecek. iyi oldu.



    aynen katılıyorum. maalesef ben de gidemedim. oyu memlekette kullanmam gerekecekti. zaten bazılarının her daim züğürt politikası vardı. mesela bir önceki iktidar zamanında yüzde 70 bu iktidara karşı deniyordu. üstelik o orana sandığa gitmeyenleri dahil ediyor ve oranı yüzde 75 e çıkarıyorlardı. ancak son seçimde katılımın yüksek olması ve oyların yüzde 47 sinin bir partide toplanması susturdu birilerini.

    şimdi de oylamaya katılmayanlara sahip çıkıyorlar.

    katılım oranı x evet oranı = 0,65*0,7=yüzde 45 ediyor.

    demek ki katılmayanların hepsi hayırcı ise çok büyük yanlış yapmışlar

    vese ile beni düşün




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact

    KATILIM BEKLENENDEN FAZLA
    Referandum'da ilk sonuçlar...
    Türkiye genelinde Açılan Sandık Oranı : % 97,54
    Toplam Seçmen : 42.632.387
    Toplam Sandık : 134.955
    Açılan Sandık : 131.677
    Kullanılan Oy : 27.660.317
    Geçerli Oy: 27.174.647
    Katılım Oranı : % 64,87
    EVET: 18.875.642 oy (% 69,46)
    HAYIR: 8.299.005 oy(% 30,54)

    KAYNAK: MİLLİYET


    Aydın Doğan'cığım bilir işini.
    Herkese uygun manşetimiz bulunur.

    Katılım düşük evet yüksek
    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/7531257.asp?gid=180&sz=7672




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Huhukomsu

    Şehit haberleri yüzünden en sonunda kapamıştım TV'yi.
    NTV'de en son %31'i görmüştüm. Demek çok(!) yükselmiş, iki katı...

    "%65 'e gayet yüksek bir katılım oranı" mı diyorsunuz ?
    Bu ülkenin en başındaki kişinin seçimini etkileyecek olan bir referanduma çok yüksek bir katılım mı bu?
    Çok açık ve seçik bir şekilde %35'i umurunda değil. Eh oy kullananlarında %30'u istemiyor.
    Kaldı ki açılacak olan davalarla belki geçerliliğide kalmayacak. Neyse göreceğiz.

    Evet diyenleri (gelmeyenlerde dahil) toplam seçmene oranlarsak %44 eder.
    Hayır diyenleri (gelmeyenlerde dahil) toplam seçmene oranlarsakta %20 eder.


    sonucu belli olan bir referanduma millet haliyle kasmamış. bakınız deep ve vese. yani katılmayanların çoğunluğu da evet diyecekti.

    bir de referandumda oy kullanmayanların bence (ben dahil) söz söylemeye hakkı yok zira ben dahil katılmayanlar sonucu mecburen kabul etmek zorundalar. zira kabul etmek istemiyorsak gidip oy kullanmamız gerekir.

    siz hala "davalardan" medet umun bakalım. anayasa mahkemesi bile 367 kararının hukuki olmadığını kabul etmek zorunda kaldı.

    hangi sebeple ne dava açılabilir ki ?

    diyelim sınırlarda oy kullanıldı ve daha sonra değişiklik yapıldı ve referandum iptal edildi. ne değişecek. millet bilmiyor mu gerçeği. hazırlanacak yeni anayasada bu maddeler aynen konur yine cumhurbaşkanını halk seçer.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: Huhukomsu


    quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact

    KATILIM BEKLENENDEN FAZLA
    Referandum'da ilk sonuçlar...
    Türkiye genelinde Açılan Sandık Oranı : % 97,54
    Toplam Seçmen : 42.632.387
    Toplam Sandık : 134.955
    Açılan Sandık : 131.677
    Kullanılan Oy : 27.660.317
    Geçerli Oy: 27.174.647
    Katılım Oranı : % 64,87
    EVET: 18.875.642 oy (% 69,46)
    HAYIR: 8.299.005 oy(% 30,54)

    KAYNAK: MİLLİYET


    Aydın Doğan'cığım bilir işini.
    Herkese uygun manşetimiz bulunur.

    Katılım düşük evet yüksek
    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/7531257.asp?gid=180&sz=7672


    güzel yakalamışsınız ...

    nabza göre şerbet ...




  • Sevgili deep impact. Anlıyorum önceki Cumhurbaşkanımız Ahmet Necdet Sezer'i (bu arada Türkiye Cumhuriyetinin Cumhurbaşkanlığını yapmış birisinden askerlik arkadaşınız gibi bahsetmek pek hoş kaçmıyor) pek sevememişsiniz. Yani Cumhurbaşkanı yasayı kabul etmemekte haksızdı ama o yasayı çıkartan meclisin hiç suçu yokmuydu? Bir hışımla Cumhurbaşkanının seçim şeklini değiştirdiler sonra gördüler ki yaptıkları değişiklik anayasa gereğince genel seçimden önce uygulanamayacak bu yüzden seçim kanunu değiştirmeye çalıştılar sonra o'da tutmadı. Sonra anladılar ki yeni seçilen meclis zaten 11. Cumhurbaşkanını seçmişti ve referandum 11. Cumhurbaşkanının seçilmesi üzerineydi apar topar bunuda değiştirdiler (yerkilerini aşarak). Şimdi bu olayda Cumhurbaşkanını eleştirmek istiyorsanız bu en doğal hakkınız ama birazda hükümetin yaptığı hataları düşünün isterseniz.

    Bu arada şehitlerimize Allah Rahmet eylesin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vese

    referanduma katılım oranı %65 ve bir referandum için iyi bir oran ( AB ve Amerikayla kıyaslanırsa)


    1961 Anayasası - katılım yüzde 80.7
    1982 Anayasası - katılım yüzde 90.32
    1982 - katılım yüzde 94.6 (Geçici 4. maddesi ile getirilen 10 ve 5 yıllık siyasal yasakların kalkıp kalkmaması konusu...)
    1988 - katılım yüzde 88.82 (Anayasa'nın 127. maddesindeki yerel seçimlerin 1 yıl erkene alınıp alınmaması oldu.)
    ...
    ..
    .
    2007 - katılım yüzde 65



    Daha Fazla bilgi için:http://www.milliyet.com.tr/2007/10/18/son/sonsiy12.asp

    @Deep Impact
    Referandumun zamanı çok gereksizdi.
    Aynı şekilde Anayasa çalışmaları ne oldu?
    Yangından mal kaçırır gibi yapılan çalışmalar.

    İşte hep birlikte görüyoruz.
    Ülkenin , memleketin çok daha önemli , çok mühim halledilmesi gereken konuları var.




  • referanduma kim karar verdi ?

    sayın Sezer değil mi ?

    sanki hükümet götürdü referanduma. referanduma Sayın Sezer sonucunu bile bile götürmedi mi ?

    elbette referandum gereksizdi ve bugün için pek de anlamı yoktu.

    @vasago;

    hatalar zinciri anayasa mahkemesinin 367 kararı ile başladı. bu karar alınmasa idi bugünkü garabet ortaya çıkmazdı. tabii ki süreçte hükümetin de hataları oldu ancak sürecin tamamını ele aldığımızda anayasa mahkemesinin 367 kararı (hukuki olmayan), (ayrıca kendi başkanını dahi aylardır seçemeyen anayasa mahkemesi başkalarına uzlaşmayı adres gösterdi ), daha sonra anayasa değişikliğini önce veto eden, tekrar geldiğinde ise referanduma götüren sayın Sezer.


    rolleri iyi algılayalım ve hep beraber giden zamanımıza üzülelim.
    quote:

    huhukomşu
    @Deep Impact
    Referandumun zamanı çok gereksizdi.
    Aynı şekilde Anayasa çalışmaları ne oldu?
    Yangından mal kaçırır gibi yapılan çalışmalar.

    İşte hep birlikte görüyoruz.
    Ülkenin , memleketin çok daha önemli , çok mühim halledilmesi gereken konuları var.


    elbette. çok mühim konular var. vasagoya yazdığım cevapta da bugüne nasıl geldiğimiz yazılı. eğer herşey normal seyrinde devam etse idi bu referanduma gerek kalmayacaktı. birileri demokrasinin önüne siyasi engel koyunca referanduma gitmek gerekti. ama günümüzde pek de gereği yok gibi oldu.

    diğer referandumlar siyasi tansıyonun yüksek olduğu zamanlara denk gelmiş olabilir. aynen 22 temmuz seçimleri de yüksek bir katılımla gerçekleşti. zira tansıyon yüksekti... referandumun neticesini bilenler katılma zahmetini göstermediler. bu katılmayanlar "hayır" vcerdiği anlamına gelmediği gibi sandıktan çıkan sonuca da her halükarda kabul edecekleri anlamına gelir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deep Impact -- 21 Ekim 2007; 22:25:58 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.