Şimdi Ara

Cevher yoktur araz vardır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir ordayım bir burda

    Berkeley adamdır



  • Doğrudur. Ara yoktur araz vardır. Gazali'nin en büyük hatası da ruhu cevher olarak görmesiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz daha açıklayın, niye araz nasıl araz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madde yoktur. Berkeley vardır .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş sloganlar yoktur,arkası doldurulmuş sağlam öncül ve sonuçlar vardır.

    Ve bunlar üzerine tartışılmak için konu açılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Boş sloganlar yoktur,arkası doldurulmuş sağlam öncül ve sonuçlar vardır.

    Ve bunlar üzerine tartışılmak için konu açılır
    Sorry biz kıtacıyız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Boş sloganlar yoktur,arkası doldurulmuş sağlam öncül ve sonuçlar vardır.

    Ve bunlar üzerine tartışılmak için konu açılır
    Kaldı ki istersen en baba

    Öncülü kur gene de argümanlarının kesin bir zemini olmayacaktır

    Bunlar hep perspektif işte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 10 Ağustos 2018; 23:5:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Sorry biz kıtacıyız

    Alıntıları Göster
    K*tacıların bile belli bir edebi değerleri oluyor bari biraz o değeri yüksel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkasında derinlik oluşturması için aynı kavramı kullanabiliriz. mesela a ve e gibi.

    a nın üstünde bir ayna varmış gibi e şeklinde okunduğu bir derinlik bize perspektif ve kurallar koyar.

    ......................

    nedeni tam bilinmemekle birlikte aklın temel esemesi bir şey ne ise odur der. e bu açıdan a olamaz.

    3 karşı olum örneklendi

    ancak e a gibi okunduğunda meselenin arkasında bir derinlik oluşmaya başlar. bu durum e yı a yapmaz ancak meselede derinlik vardır.

    esasen e hiç bir zaman a nasıl olsun ancak mevzuu gerçekten değişik bir yere vasıl oldu.

    evet hep birlikte kabul ediyoruz ki e dan a asla ve kat'a çıkmaz ancak şu derinlik yok mu?

    ...............

    denerek oluşturulan derinlik bize e ve a arasındaki ilintinin bu kere tersten okunmasına neden verir. biliyoruz zira biz yaptık ve kesinlikle ki e a olmaz olamaz. ancak derinlik var perspektif ve boyut denen husus oluştu sakın a e olabiliyor olmasın.

    ......................

    şimdi cevherdeki o derinlik e a olmadığından oluşamaz iken a nin e olması hali araz olarak kabul edilebilir mi?

    ......................

    bana göre kabullerin oluşturduğu boyutlardaki nesnelerin yüzeye yapışık olmama adına ortaya attığı savlar bir şekilde gidilecek yer sorununu daha net ifade ile yüzey sorununu ortaya koyar. biz oraya gidemiyoruz zira gideceğimiz yerde yer yok.

    bu açıdan bunun tersinden okursak biz oradayız ve geleceğimiz yerde yer yok şeklindeki çıkarım bizi yüzeyden kurtarması bakımından arazlı bir düşünüş olabilir.

    e dan a ye vasıl olamayanın yakaladığı perspektif a den e ya gitme zorunluluğunu ortaya koymuş ve bu hal e a olmayacağından cevher iken a nin e olmasını isteme bakımından arazlı bir hale sebebiyet vermiş olmalı.

    .....................

    bu durumda cismi kıvırmaya katlamaya neden vermiş olmalı. aynı yüzeyde farklı zaman ve mekanların oluşturulması denen süreçte a nin e olabilme ihtimali üzerine varsayımsal hayatların yaşandığını düşünebiliriz.

    .......................

    peki a yaradana yolculuk ve e adalet ise ne olur?

    adalet yaradana yöneltilemez. yani ona teala adil ol denemez. zira e( adalet) asla a( yaradana yönelim) olamaz. bu durum bize bir perspektif vermiş ve bu hal bize meselelere bakışta bir derinlik katmıştı.

    bu halde a (yaradanın) e olması (adalete yönelimi) ise arazlı bir tutum olarak yaratıcıyı tanımlama veya ondan beklentileri oluşturma adına sakat bir örüntüyü husule getirdi.

    insan oluşturduğu perspektife muhtaç kalmıştı ve bu perspektif oluşamaz iken varsayımını tersten okuma sureti ile arazlı bir düşünce ile yaratıcı kavramına vasıl oldu.




  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Sen kıtacıları edebiyatçı mı sanıyorsun be adam? Fenomonoloji nedir? Hermnönötik nedir? Diye hiç sorguladın mı? Yapısöküm nedir diye hiç kafa yordun mu? Bunların hepsi birer felsefe yapma tarzıdır ve kesinlikle edebiyat değildir. Edebiyat görmek istiyorsan bi s*ke derman olmayan akademik analitik muhabbetler aha da orada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcılarınsavcısı

    Sen kıtacıları edebiyatçı mı sanıyorsun be adam? Fenomonoloji nedir? Hermnönötik nedir? Diye hiç sorguladın mı? Yapısöküm nedir diye hiç kafa yordun mu? Bunların hepsi birer felsefe yapma tarzıdır ve kesinlikle edebiyat değildir. Edebiyat görmek istiyorsan bi s*ke derman olmayan akademik analitik muhabbetler aha da orada.
    Bunlar zannediyorlar ki matematik edebiyattan

    Tecrit edilmiştir

    Oysa bilmiyorlar ki bunların hepsi iç içedir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.