Şimdi Ara

Yağı değiştirmeyen YETKİLİ Servisi Kınıyorum!..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabamın 60bin bakmını yapan Renault Yetkili Servisini kınıyorum.

    Çünkü,
    Zaten standart prosedürde olmasına rağmen özellikle değiştirilmesini üstüne basa basa tembihlediğim ve parasını da tastamam aldıkları halde (Toplam 1200 TL bakım parası aldılar), Otomatik Şanzıman Yağını,
    a) Ya hiç değiştirmediler,
    b) Ya da daha kötüsü, evsafı bozuk, ne idüğü belirsiz bir yağla değiştirdiler.

    Bunlardan birinden biri mutlaka doğru...

    Yine de verilmiş sadakam varmış ki araba çok nazik kullanılan bir bayan arabası, genelde tek kişi kullanıyor ve uzun süreli rölanti beklemelerinde vites N'ye alınıyor. O nedenle şanzımanda herhangi bir sıkıntı yok.

    Yine verilmiş sadakam varmış ki 80bindeki arabamın (daha 20bin km olmuş) şanzıman yağının çamur rengine dönmüş olduğunu farkettim. Çünkü Megane 2'lerin otomatik şanzıman yağ seviye çubuğu yok. Yani sıradan bir kullanıcının yağın hem seviyesini hem de evsafını kontrol etme şansı yok.

    Zaten başka bir husustan dolayı (ki o da ayrı bir şikayet konusu olur ya) 60bin bakımını yapan bu Yetkili Servisten memnun kalmadığım için aracımı Özel bir Renault Servisine götürdüm ve orada lifte kaldırıp kontrol edince durumu farkettim.

    Aslında aracın çekişinde zayıflama ve viteslerde tepkisizlik olduğundan şüpheleniyordum ama hemen bir günden diğerine değil de uzun zaman içinde olan bir değişiklik olduğundan her zaman için "Acaba bana mı öyle geliyor?.." diye de düşündüğüm oluyordu. Çünkü viteslerde fonksiyonel bir bozulma yoktu, sadece biraz tepkisizlik var gibiydi.

    Şanzımanın tesadüfen, biraz da ısrar neticesinde yağını kontrol ettirip bulanık çamurlu su rengi bir sıvıyla karşılaşınca şok oldum.

    20bin km içinde Dexron 3G standardına sahip bir şanzıman yağının, hiçbir zorlamaya maruz kalmadan, ve beklemelerde sürekli N'ye alınarak kullanıldığı halde bulanık çamurlu su haline gelmesi normal midir?..

    Eğer bunun cevabı hayır ise, o zaman yukarıdaki 2 durumdan birisi geçerli demektir ve ben bu RENAULT YETKİLİ SERVİSİNİ KINIYORUM.

    Siz siz olun aracınızın başında bulunun ve yapılan işlemi gözünüzle görün.







  • Otomatik vites yag degisimi kolay bir silem degil. Bu yuzden yapmaktan akciyorlar. Buyuk ihtimal sadece kabin icindeki yagi degistirip kapatmistir. Fakat vitesin ciinde kaptakinden cok daha fazla yag var.

    Sikayet edin diycem ama Renaulttan bir sonuc cikmayacagina eminim. O yuzden mahkemeye verin diyorum. Bilirkisiye yagin degistirilmedigini tespit ettirin. Faturaniz da var. Zararinizi karsilattirin.
  • maise gerekli maili gönderin ondan sonra inanın servis yana yana sizi arayıp yağı değiştirecektir. Mais çok çabuk bir şekilde cevap veriyor ve servisi uyarıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Otomatik vites yag degisimi kolay bir silem degil. Bu yuzden yapmaktan akciyorlar. Buyuk ihtimal sadece kabin icindeki yagi degistirip kapatmistir. Fakat vitesin ciinde kaptakinden cok daha fazla yag var.

    Sikayet edin diycem ama Renaulttan bir sonuc cikmayacagina eminim. O yuzden mahkemeye verin diyorum. Bilirkisiye yagin degistirilmedigini tespit ettirin. Faturaniz da var. Zararinizi karsilattirin.

    Çok şükür ki yağ parasından başka bir zararım yok. Elbette ki ciddi bir zararım olsaydı dediğinizi yapardım ve mahkeme yolları görünürdü.
  • servisin ismi ile ifşa etmeniz gerek yoksa bir işe yaramıyor
  • bende aydın opel servisine hem 200 bin bakımı hemde yaz önü bakımına verdiydim adamlar polen filtresini değiştirmemiş , 1 hafta sonra klimadan koku ve tuhaf ses gelince özel servise götürdüm orada gözümün önünde filtreyi çıkardılar resmen çamurlu çaput gibiydi,,, haa bu servis benim arabanın silindir kapağı arızasınıda 3 defa gitmeme rağmen anlıyamadı, 4 buji takıp oldu diye verdiler ,daha servisten çıkmadan eskisinden beter olduğunu gördüm, bu gerizekalılar anlamıyor diye geri dönmedim özel servise götürdüm, usta arabaya bindi 100 metre gitmeden silindir kapağı arızasını anladı, yani resmi opel servisleri filtre bile değiştirmekten aciz haberiniz olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    servisin ismi ile ifşa etmeniz gerek yoksa bir işe yaramıyor

    Benim anlamadığımda o zaten. Foruma şikayet ediyorsunuz Renault şöyle böyle diyorsunuz ama servis adı vermiyorsunuz. Ben bu olayın gerçekliğini sorgularım, başkalarıda sorgular doğal olarak.
  • ben kendi yağımı kendim alıyorum hep aynı yağ castorol edge 5 40 tam sentetik arabamın garantisi bitmiş ise

    asla yetkili servise gitmiyorum
  • Yazıklar olsun...
  • servislere güvenmem şirket aracı olmasına rağmen gider başında beklerim hangi yağı koyuyor diye bakarım. sonra çıkan parçaları da kontrol ederim başlarda itiraz ettiler ama üsteleyince kabul ettiler Renault servisi benzer şeyi bir yakınımın aracında yapmış varilden ne olduğu belli olmayan yağ koymuşlar sorsan total-elf..vb'den başka yağ koymazlar. serviste değil ama bir yağ satıcısında adı sanı bilinmeyen bir yağı varilden alıp castrol bidonlarına doldurulduğunu gördüm.
    yağ konusunda şüphesi olanlara tavsiyem kendi yağlarını almaları ve servise bu yağları kullanmalarını istemeleri
  • benim klimamda 5-6 derecede durması gerekirken - değerlere gelip buzlanmadan üfleme yapamıyordu. Adanada chevrolet servisine götürdüm. bunu arıza kabul etmediler. neyse anlaşamayınca dışarıda klima ustasına yaptırdım arıza olmayan arızayı. Babamın yine chevroletinde aylarca benzin otomatiği arızasını bulamadılar. nihayetinde lpg servisi ayıktırdı söyledik chevrolet servisinede değiştirdiler. servisler töbe anlamıyor, özellikle chevrolet opel servisleri.
  • Yetkili serviste sizi karşılayan güzel bayanlar dışında bi cacık yok.Çoğu 2. sınıf usta.Ayrıca tüm işide orda asgari ücretle çalışan çıraklar yapıyor.

    Özel servis mis gibi.Git ustaya bütün derdini birebir anlat.Ayrıca ufak tefek şeylerdende para almıyorlar!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    ben kendi yağımı kendim alıyorum hep aynı yağ castorol edge 5 40 tam sentetik arabamın garantisi bitmiş ise

    asla yetkili servise gitmiyorum



    bahsi gecen yag motor yagi degil otomatik sanzuman yagi
  • Eğer şikayetiniz varsa öncelikle Mais merkez ile görüşmenizi öneririm.

    - Hangi serviste yaptırdınız?
    - Servise girerken yapılmasını istediklerinizi yazılan iş formunda (Bir örneği size verilir) "otomatik şanzıman yağı" değişimi yazıyor muydu? Söz uçar yazı kalır hesabı...
    - Eğer değişim yapıldı ise orjinal yağ konulmuştur. Zaten faturada konulan yağ ve yapılan işlemler yazılıdır. (Yetkili servisler kafalarına göre no name marka ürün kullanmazlar, böyle bir riske girmezler.)
    - Bunun dışında değişen parça varsa çıkan parçaları geri teslim ederler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Yetkili serviste sizi karşılayan güzel bayanlar dışında bi cacık yok.Çoğu 2. sınıf usta.Ayrıca tüm işide orda asgari ücretle çalışan çıraklar yapıyor.

    Özel servis mis gibi.Git ustaya bütün derdini birebir anlat.Ayrıca ufak tefek şeylerdende para almıyorlar!

    + işi gözünüzün önünde yapıyorlar ne değişti ne değişmedi görebiliyorsunuz
  • Ben yinede yetkili servisi tercih ederim Servise gittiğim zaman aracımdaki sorunu oradaki güzel bayanlara anlatmıyorum. Bana ustanızı çağırın sorunumu ona anlatayım diyorum. Mecburen servis şefini çağırıyorlar. Zaten ustaya sorunumu söylüyorum anında tespit ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    servisin ismi ile ifşa etmeniz gerek yoksa bir işe yaramıyor

    Benim anlamadığımda o zaten. Foruma şikayet ediyorsunuz Renault şöyle böyle diyorsunuz ama servis adı vermiyorsunuz. Ben bu olayın gerçekliğini sorgularım, başkalarıda sorgular doğal olarak.

    Servisin ismini vermekten ne çekineceğim, veririm elbet.

    Ama forumda öyle garip yönetici davranışlarıyla karşılaşıyoruz ki ismini, cismini, plakasını açık seçik yazıyorsun "hedef gösteriyorsun" diye mesajımız siliniyor.

    Hiç değilse insanlar bilgilensin, neler olabileceğinin farkına varsın diye isim vermeden olayı aktarıyoruz. Bu sefer de sizin gibi birileri çıkıp bizi suçlamaya yelteniyor, "Nereden bilelim doğru söylediğini" demeye kalkıyor.

    Çok merak ediyorsun madem, vereyim adını: Bostancı Oto Sanayi'deki DEMİRKOLLAR.

    60bin bakımını orada yaptırmıştım. Araba şimdi 80bin oldu. Bakımın üzerinden 20bin km ve bir yıldan fazla zaman geçti. İş emri, faturası vs. herşey duruyor. (Yağ değişimi diye yazıyor yazmasına da yazmıyor olsa bile 60bin bakım diye yazıyor mu? yazıyor... Bitti o zaman. Çünkü Otomatik şanzıman yağı değişimi Renault'un standart 60bin bakım prosedüründe var. (Aynen triger değişiminde olduğu gibi))

    Üzerinden bu kadar zaman geçtikten sonra, geriye dönük şikayet, araştırma, tahkikat (MAIS, genel merkez, fabrika, tekrar genel merkez, tekrar fabrika...) süreçleriyle cebelleşip bu süre içinde de adamlar görsün diye arabayı bozuk yağla yatıracağıma, yağı değiştirdim, arabaya paşa paşa biniyorum.

    Eğer bu işlemden dolayı aracımda hasar oluşmuş olsaydı, işi mahkeme sürecine kadar da takip etmekten çekinmezdim. (Ama bir yağ değişimiyle çözebileceğim bir mesele için çok da uzatmaya gerek duymadım, kısa yoldan sorunu hallettim.)

    Bu konuyu açmaktaki amazım şikayet etmekten daha ziyade, başlarına gelebilecek durumlarla ilgili insanları bilgilendirmek ve araçlarının başında durup yapılan işlemleri bizzat görmelerini tavsiye etmektir. (Bu bakımdan düşünüldüğünde sizin inanıp inanmamanız da zerre umrumda değil! Ben yapacağım tavsiyeyi yaptım, dileyen dikkate alır dilemeyen inanmaz.)

    Benim şansım yaver gitmeseydi yakın bir gelecekte şanzımanı kucağıma alabilirdim. Neyse ki hiçbir sorun olmadan sorunu farkettim ve basit bir yağ değişimiyle de bertaraf ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu



    60bin bakımını orada yaptırmıştım. Araba şimdi 80bin oldu. Bakımın üzerinden 20bin km ve bir yıldan fazla zaman geçti. İş emri, faturası vs. herşey duruyor. (Yağ değişimi diye yazıyor yazmasına da yazmıyor olsa bile 60bin bakım diye yazıyor mu? yazıyor... Bitti o zaman. Çünkü Otomatik şanzıman yağı değişimi Renault'un standart 60bin bakım prosedüründe var. (Aynen triger değişiminde olduğu gibi))



    renault'un servis kitapçığında otomatik şanzıman yağını değiştirmeye gerek yoktur." yazıyor. yanlış biliyor olmayasınız?

    ha mantıklı mı? bence değil, sarf malzeme en nihayetinde ömrünü yitirecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    servisin ismi ile ifşa etmeniz gerek yoksa bir işe yaramıyor

    Benim anlamadığımda o zaten. Foruma şikayet ediyorsunuz Renault şöyle böyle diyorsunuz ama servis adı vermiyorsunuz. Ben bu olayın gerçekliğini sorgularım, başkalarıda sorgular doğal olarak.

    Servisin ismini vermekten ne çekineceğim, veririm elbet.

    Ama forumda öyle garip yönetici davranışlarıyla karşılaşıyoruz ki ismini, cismini, plakasını açık seçik yazıyorsun "hedef gösteriyorsun" diye mesajımız siliniyor.

    Hiç değilse insanlar bilgilensin, neler olabileceğinin farkına varsın diye isim vermeden olayı aktarıyoruz. Bu sefer de sizin gibi birileri çıkıp bizi suçlamaya yelteniyor, "Nereden bilelim doğru söylediğini" demeye kalkıyor.

    Çok merak ediyorsun madem, vereyim adını: Bostancı Oto Sanayi'deki DEMİRKOLLAR.

    60bin bakımını orada yaptırmıştım. Araba şimdi 80bin oldu. Bakımın üzerinden 20bin km ve bir yıldan fazla zaman geçti. İş emri, faturası vs. herşey duruyor. (Yağ değişimi diye yazıyor yazmasına da yazmıyor olsa bile 60bin bakım diye yazıyor mu? yazıyor... Bitti o zaman. Çünkü Otomatik şanzıman yağı değişimi Renault'un standart 60bin bakım prosedüründe var. (Aynen triger değişiminde olduğu gibi))

    Üzerinden bu kadar zaman geçtikten sonra, geriye dönük şikayet, araştırma, tahkikat (MAIS, genel merkez, fabrika, tekrar genel merkez, tekrar fabrika...) süreçleriyle cebelleşip bu süre içinde de adamlar görsün diye arabayı bozuk yağla yatıracağıma, yağı değiştirdim, arabaya paşa paşa biniyorum.

    Eğer bu işlemden dolayı aracımda hasar oluşmuş olsaydı, işi mahkeme sürecine kadar da takip etmekten çekinmezdim. (Ama bir yağ değişimiyle çözebileceğim bir mesele için çok da uzatmaya gerek duymadım, kısa yoldan sorunu hallettim.)

    Bu konuyu açmaktaki amazım şikayet etmekten daha ziyade, başlarına gelebilecek durumlarla ilgili insanları bilgilendirmek ve araçlarının başında durup yapılan işlemleri bizzat görmelerini tavsiye etmektir. (Bu bakımdan düşünüldüğünde sizin inanıp inanmamanız da zerre umrumda değil! Ben yapacağım tavsiyeyi yaptım, dileyen dikkate alır dilemeyen inanmaz.)

    Benim şansım yaver gitmeseydi yakın bir gelecekte şanzımanı kucağıma alabilirdim. Neyse ki hiçbir sorun olmadan sorunu farkettim ve basit bir yağ değişimiyle de bertaraf ettim.

    Peki tamam siz insanları bilgilendirmek için yazdınız. Dediğinizde de haklısınız hedef gösterme vs.. ama siz isim vermeseydiniz biz nerden bilicektik hangisinin işini kötü yaptığını ? Siz söylediniz şuan bizimde aklımızda yer edicek bostancıdaki demirkollarda şöyle bişi olmuştu diye. Bu suçlama değil sizin iddaanız sonuçta. Mahkemelerde bile dava sonuçlanmadıkça kimse "suçlu" değildir. Ki benim demirkollara gitmişliğim vardır 1-2 şirket arabası clio almıştık demirkollar bakımlıydı onu soruşturmaya vs.. ben size demem ki bana iyi davrandılar size kötü davranmamışlardır. Servislerde her zaman kişiye özel hizmet olmuştur. Sizi tanırlarsa bilirlerse aracınızla daha iyi ilgilenirler. Bu her serviste böyledir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperbz

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu



    60bin bakımını orada yaptırmıştım. Araba şimdi 80bin oldu. Bakımın üzerinden 20bin km ve bir yıldan fazla zaman geçti. İş emri, faturası vs. herşey duruyor. (Yağ değişimi diye yazıyor yazmasına da yazmıyor olsa bile 60bin bakım diye yazıyor mu? yazıyor... Bitti o zaman. Çünkü Otomatik şanzıman yağı değişimi Renault'un standart 60bin bakım prosedüründe var. (Aynen triger değişiminde olduğu gibi))



    renault'un servis kitapçığında otomatik şanzıman yağını değiştirmeye gerek yoktur." yazıyor. yanlış biliyor olmayasınız?

    ha mantıklı mı? bence değil, sarf malzeme en nihayetinde ömrünü yitirecektir.

    Servis kitapçığındaki bu ifadeyi bir şekilde bana gösterebilir misiniz? (Şahsen, mektup, email, fax, fotokopi, scanner farketmez...)

    Bununla ilgili bir internet blog'u hazırlayalım da ne kadar otomatik şanzımanı sorunlu Renault kullanıcısı varsa dava açıp şanzımanlarını Renault'a bedavadan yeniletsinler.

    Böyle bir şey mümkün değildir! Çünkü bu ifade ile "Motor yağını değiştirmeye gerek yoktur." ifadesi aynı saçmalık katsayısına sahiptir.

    İyi bari oldu olacak, "Bu aracın trigerini değiştirmeye gerek yoktur." yazsınlar da triger koparmış ne kadar Renault varsa bedavadan motor yeniletsin.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.