|
Bildirim
|
Merhaba;
Yorumum tamamen tarafsızdır. Burada verdiğim bilgiler tarafımdan aynı şartlar altında test edilmiş ve profesyonel kullanıcı deneyimlerime dayanılarak yazılmıştır. Lütfen alıntı yaparken bunu göz önünde bulundurunuz. Bulunduğum bölgede günlük kullandığım aracımın lastik ebatına uygun Continental marka lastik olmaması nedeniyle lastikçi arkadaşımın ısrarları sonucu bu lastiği aldım. Michelin'in Sırbistan'daki fabrikasında üretilmekte, aracı hızlı kullandığım için özellikle High-Performance serisini aldım. Aldığım tarihte lastik üzerinde üretim tarihi 13.Hafta 2017 olarak belirtilmekteydi. Bu yaz 3. sezonu olacak, dolayısıyla uzun dönem kullanıcısı olarak yorum yapabilirim. Lastiğin tabana gelen yüzeyi performans odaklı olarak sert imal edilmiş ve ilk sezon gerçekten çok iyi bir yol tutuş kabiliyeti vardı. Frenleme olarak ilk aldığım günde eksileri tabii ki vardı fakat abartılacak kadar değil. Onun haricinde, lastiğin yanak yüzeyi ise yumuşak materyalden imal edilmiş, gayet konforlu hissettiriyor. İlk sezon kullandığımda beni şaşkına uğratmıştı. Michelin konforu Continental tutuşu olan bir lastik olarak nitelendirmiştim. Ses konusuna gelince, lastikte hala ciddi bir ses problemi yok. İlk aldığım günde herhangi bir rahatsız edici sesi yoktu. Bundan sonraki vereceğim bilgiler için şimdiden belirteyim, araçlarımın lastiklerinin hepsi kapalı alanda durmakta, saklama koşulları yeterince elverişli. Bu yaz dediğim gibi 3. sezon kullanacağım, yaklaşık 25 bin kilometre yol yaptım bu süreye kadar. Lastiklerin dişleri çok iyi, yumuşak karakterli lastiklerin 10.000 KM'de aşındığı kadar aşındı. Lakin ciddi bir sorunum var. Lastik artık yol tutmuyor, aracım 4 çeker 1.700 KG'lık A6 3.2 FSI Quattro olmasına rağmen en ufak bir virajda sağa sola kayıyor. Hatta sürüşü keyifli hale getirmek isterseniz, ESP'yi kapatıp gaza biraz fazla bastığınız takdirde çok rahat bir şekilde aracın arkasını kaydırabiliyorsunuz. Ama maalesef fren mesafesi rezil bir hal aldı. Normal şartlar altında Temmuz ayında 28 derece hava sıcaklığında sabah saat 10:00'da asfaltta 100KM/H ile giderken RaceLogic verisine göre 36 metrede duran aracım aynı şartlar altında (Temmuz ayı, Sıcaklık, Saat, Disk-Balata durumları) şu anda 42 metrede duruyor. Ayrıca düşük hızlarda da en ufak manevrada veya U dönüşü yapacağım sırada gaza basmasam dahi araç kütlesel olarak yanal kaymaya maruz kalıyor. Şu ana kadar pek çok lastik ve araç kullanmış hala da kullanmaya devam eden biri olarak tavsiye etmem. Lastik resmen fiyat uygun ve Avrupa üretimi olduğu için, Al-Sat araçlarında kullanılması için tasarlanmış. Benzer fiyatlı ürünler arasında bulunan Petlas markasının, Explero serisini Audi Q7 aracımda kullanmış biri olarak Taurus yerine kesinlikle Petlas tavsiye ederim. Avrupa üretimi olması sizi yanıltmasın, lastik dişine bağlı olarak uzun ömürlü olduğundan bahsetsek bile daha genel karakteristik özelliklerini yitiren bu lastik maalesef benim için tamamen hayal kırıklığı oldu. Alırken bunu göz önünde bulundurmanız sizin açınızdan daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 9 Ağustos 2020; 0:44:39 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yeni aldığım aracın üzerinde 2020 tarihli taurus lastik var. Önlere 2 adet takmışlar, arkada 2020 tarihli hankooklar vardı. Arabada değişik bir uğultu var normal olmayan, ustaya götürdüm arka poryaları değiştirdik uğultu azaldı ama hala var. En son lastikleri ön arka yaptık taurusları arkaya aldık hankookları öne aldık uğultu problemi çözüldü. Ben hiç sevmedim bu lastikleri, kış lastiği takarken çıkarıp tekrar kullanmayı düşünmüyorum. |