Şimdi Ara

arabada ups kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabada 50 w güç çeken A.C. bir cihaz çalıştıracağım.Cihaz, Hi-fi bluetoth bir sistem ve 600 va ups ile 2 saat çalışıyor. Elimde de atıl durumda Powercom WAR-1000 AP model bir ups var. İçinde kuru tip yuasa marka 12v 9ah 1 adet akü var ama bitik durumda.
    Şimdi soru şu; Ben bu ups in içindeki aküyü çıkartıp arabanın aküsünden 2x 4mm2 kablo çekip direkt akü bağlantılarının kablosuna (aküyü söküp attık) lehimlesem ve bu 50 watt lık cihazı araç seyir halindeyken 6-7 saat devamlı kullansam bir sorun olurmu. ısınma sorununu olurmu? Cihaz zaten fazla bir yük çekmiyor 600 Va ile 2 saat sorunsuz çalıştı zaten. olursa da fan vs ile çözerim ısınma sorununu çünkü cihazı modifiye edebilecek kadar elektrik ve mekanik bilgim var.



  • Hiç bir sorun olmaz.Gayet rahat kullanılır.Ama akü-UPS arası 2x4mm kablo ile araç içine getirip içerde ups olacaksa ince gelebilir.Evet 50watt yükte idare edebilir ama ilerde sorun olmasın kalıcı bir şey olsun diyorsanız bence 2x değil 4x kullanıp 2şerli şeklinde bağlantı yapın.2x eksi ve 2x artı için demek istiyorum.
    Bu kalınlık çok önemli.Mesafe uzadıkça kablo iç direnci yükseleceğinden verimsizlik de yükselir.Birde tam UPS yanına 2 adet 25V-4700 uF kondansatör paralel bağlayın tamamdır.Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Hiç bir sorun olmaz.Gayet rahat kullanılır.Ama akü-UPS arası 2x4mm kablo ile araç içine getirip içerde ups olacaksa ince gelebilir.Evet 50watt yükte idare edebilir ama ilerde sorun olmasın kalıcı bir şey olsun diyorsanız bence 2x değil 4x kullanıp 2şerli şeklinde bağlantı yapın.2x eksi ve 2x artı için demek istiyorum.
    Bu kalınlık çok önemli.Mesafe uzadıkça kablo iç direnci yükseleceğinden verimsizlik de yükselir.Birde tam UPS yanına 2 adet 25V-4700 uF kondansatör paralel bağlayın tamamdır.Kolay gelsin.

    İlginize teşekkürler M. Ali bey, aküden bagaja kadar max. 3 m civarı kablo çekeceğim. Yük zaten 50 w yani 5 amper ancak çeker. 4mm2 kablo 60 amper akım taşıyabiliyor. Başka bir cihaz takmayacağım zaten. Bu nedenle 2.5 mm2 kablo bile bu mesafede yeter diye düşünürken yazdıklarınız yani toplamda 8 mm2 lik kablo kullanmak kafamı karıştırdı. 3-4 metrede bu kadar güç kaybı D.C. de olurmu? Birde ups lerde çıkışta zaten kondanstör yokmu. Bu kondanstörü nereye bağlayacağım tam anlayamadım.




  • zekiz Z kullanıcısına yanıt
    Kondansatörü aküden ups ye giren kabloya paralel bağlayacaksınız,, Kabloyu çekerken elinizin rahat ulaşacağı bir yere 10A lık otomatik sigorta bağlayın, hem kullanılmadığı zamanda sistemi kapatırsınız, hemde güvenlik açısından, sigortanın yanınada LED, on/off ledi gibi görsel olur, aklınızda soru işareti kalmaz. En çok kayıp, düşük voltajdan yüksek akım çekerken olur.. Araçta kullanılacağı için Kondansatör iyi gelir,, bunun açıklamasını, malisert32 Usta daha iyi yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 17 Kasım 2016; 18:14:56 >
  • Ters E.M.K yaratacak durum olursa ,arabanızın işletim beyni hata verecek veya arıza yapacaktır , Şahit olduğum bir olaydan yola çıkarak uyarmak istedim . Ford connect aracın beyin ünitesi benzer problemden dolayı gösterge paneli yaktı , arızanın çözümü beyini serviste tekrar format yükleyerek çözdük .
    Not : yalnızca olasılık !.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Kondansatörü aküden ups ye giren kabloya paralel bağlayacaksınız,, Kabloyu çekerken elinizin rahat ulaşacağı bir yere 10A lık otomatik sigorta bağlayın, hem kullanılmadığı zamanda sistemi kapatırsınız, hemde güvenlik açısından, sigortanın yanınada LED, on/off ledi gibi görsel olur, aklınızda soru işareti kalmaz. En çok kayıp, düşük voltajdan yüksek akım çekerken olur.. Araçta kullanılacağı için Kondansatör iyi gelir,, bunun açıklamasını, malisert32 Usta daha iyi yapar.

    Eyvallah Emin bey,,ayrıca gayet açık ve net yorumunuz için teşekkür ederim.

    Zeki bey;
    Naçizane kond. hk. yazayım.Kısaca;mesafeli ups kullanımında DC akımdaki bozulmayı engellemek amacıyla(bozulanı düzeltmek demek gerekir),kond. kullanılır.Hele böyle 2-3 metre mesafe olacaksa elzem gerekir.Aslında çok ayrıntılı bir konu,,kararlı,çalışma,verimli çalışma vb. bütün konuları etkiler.Ayrıntılı anlatımı 3-4 sayfa tutar...

    Kablo kesitine(çapına) gelince;
    Dediğim gibi bir defaya mahsus biraz fazla kablo masrafı yaparsınız ama bu masraf size ups kullandıkça kâr olarak geri döner.

    Denemelerimden bir örnek vereyim kararınızı tekrar gözden geçirin derim.
    600VA UPS normal bağlantısı(6mm çaplı kablosu ile) ve kendi aküsü ile bir yük sürdüm.(Geçmiş gün watajını hatırlamıyorum ama lamba)Orjinal bağlantısı ile 5-5,5 dakikada akü bitip ups oto. kapandı.Birde aynı UPS'nin akü bağlantı kablosunu 6mm.den 2 katlı yaptım.Aynı uzunluk ama 2 kat daha kalın.Dikkat çekiyorum;aynı yükte aynı akü ile aynı ups 7,5-8 dakika'da kapandı.
    Bu anlattığımı sizlerde deneyip görebilirsiniz arkadaşlar.Aynı ups,aynı akü sizlerde de var..Bahsettiğim ups PCM marka 600VA'lik her yerde kolay bulunan bir model..

    Bu gün 50watt kullanırsınız yarın 100 watt yada bir laptop şarj cihazı takacak olursunuz,kalın kablo takmadığınıza pişman olursunuz.Ben iddia ediyorum;50watt yükte dahi daha kalın kablo daha verimlilik demektir.Sizin 5A dediğiniz akım kayıpsız % 100 verimlilik için geçerlidir.İyi bir ups % 85-90 verimle çalışır,,% 70 verimle çalışanları da gördüm..İşte sizin kablo incelidkçe bu verim katalanarak düşecektir.Bu da size fazladan yakıt olarak zarar ile geri döner..Kolay gelsin.




  • Af edersiniz,''''aküden bağaja kadar'''yazınızı yeni fark ettim.Şase eksi olarak kullanılıp sadece artı için 2x4mm kablo çekin.Eksi hattı bağajda şase den alırsınız.Maliyet yine sizin dediğiniz gibi oldu.
    Gördüğünüz gibi kondansatörün bir faydası daha netleşti,ters EMK.Eğer sayın elektrükçü'nün bahsettiği sistemde uygun kapasiteli kondansatör olsaydı bu durum olmayacaktı.Tabi burada problem kablo kesitinden de kaynaklanıyor gibi.Bilen bilir;bir yük sürerken iletken çapı uygun olmazsa yükü besleyen hat da(kablo) yük gibi davranır,kesitin uygunsuzluğuna göre kayıp yaşatır.Kayıplı iletken böyle indüktif yüklerde bobin gibi davranarak ters emk oluşur..
    Tabi sadece UPS'ler için geçerli değil bu inverter de aynı mantık ve teknikle çalıştığından inverter için de kond. olmalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Af edersiniz,''''aküden bağaja kadar'''yazınızı yeni fark ettim.Şase eksi olarak kullanılıp sadece artı için 2x4mm kablo çekin.Eksi hattı bağajda şase den alırsınız.Maliyet yine sizin dediğiniz gibi oldu.
    Gördüğünüz gibi kondansatörün bir faydası daha netleşti,ters EMK.Eğer sayın elektrükçü'nün bahsettiği sistemde uygun kapasiteli kondansatör olsaydı bu durum olmayacaktı.Tabi burada problem kablo kesitinden de kaynaklanıyor gibi.Bilen bilir;bir yük sürerken iletken çapı uygun olmazsa yükü besleyen hat da(kablo) yük gibi davranır,kesitin uygunsuzluğuna göre kayıp yaşatır.Kayıplı iletken böyle indüktif yüklerde bobin gibi davranarak ters emk oluşur..
    Tabi sadece UPS'ler için geçerli değil bu inverter de aynı mantık ve teknikle çalıştığından inverter için de kond. olmalı..

    hocam sesli düşünüyorum gene:) mantık sanırım şu. D.C. de kayıp oranı fazla oluyor, bu nedenle kesiti artırıyoruz. Peki ups i kaput içinde bir yere monte edersek bu sefer kablo kesitini artırmaya gerek kalmıyor sanırım (elimin altında her kesit kablo bulunur sıkıntı yok sadece olayın mantığını çözüp konuyu takip eden arkadaşlarada güzel bilgiler sunalım). Bu durumda 4 mm2 kablo yaklaşık 1 m (kaput içi) + 25V-4700 bir adet kondanstör. (bunu nasıl paralel bağlayacağım. + ucu akünün artıdan çıkan kabloya - ucu gövdeye şasiye mi bağlıyoruz? anakartta kondanstör değiştirdim ama arabada hiç takmadım:) mantık aynıdır sanırım ) bu şekilde bağlantıyı yapıp 220 çıkış kablosunu bagaja kadar 2-3 m uzatsam gene bir güç kaybı yaşanırmı?. Bunları çözdükten sonra invertör tercihi ilede ilgili sorularım olacak. Tabiki kıymetli vaktinizi ayırabilirdiğiniz sürece:)

    İlaveten ben bu bluetooth hoparlörü arabada ups kullanımı
    Tunçmatik lite 2 850 va 450w bir ups ile ups i evden çıkarıp bagaja koydum ve yolda 1.5-2 saate yakın kesintisiz dinledim. Yol bitti ups bitmedi:)
    (yük açısından bilgi amaçlı yazıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zekiz -- 18 Kasım 2016; 10:59:7 >




  • Kötü izolasyona sahip ister 13.8 V ister 220 V AC tehlikelidir .
    220 v kablo ile uzatacağınıza 13.8 V batarya voltajını uzatın daha iyi ,kafası çalışan oto elektrikçisinden yardım alın , kullanacağınız UPS kaç amper akım çekeceğini hesap ederek gereken uzunluğa göre kablo alın , bunu mutlaka plastik makarondan geçirip + polaritenin asla şaseye temasından maksimum izolasyonunu sağlayın .
    yanlış veya kötü yapılan bağlantılar canınızı malınızı riske atar .
  • Mantık;DC akımda kayıp çoğalır değil maalesef.Bilakis DC akımda kayıp azalır.Doğrusu;Bir elektrik devresinde,sabit bir iletkenle akım iletilen yükte;''''''' voltaj düştükçe,,amper yükseldikçe,,, frekans yükseldikçe kayıp çoğalır''''''.Bu fıtrattır,uymak zorundayız.Uymayan zarar ile döner.Sizin voltaj düşüklüğünden kayıpları gidermek adına daha kalın kablo gerekir.

    Kond. bağlantı şemasını paint ile çizdim,resimi ekliyorum.

    Evet kaput içine UPS montajı gayet akıllıca ama istenmeyen durumu;motorun sıcaklığıdır.Bilirsiniz elektronik devrelerin bir düşmanı da sıcaktır.Zaten kendi ısıları kendilerine dert iken birde motor sıcağı eklenince gerisini siz düşünün.
    Evet 220V'a çevirince 2x0,75lik kablo fazlasıyla yeterli olur.Hatda izalasyonu da gayet güzel yaparsınız sorun olmaz ama motor sıcaklığına çare bulmadan çok zor..

    Bu sebeplerden dolayı,,2x4mm kablo ile artıyı bağaja çekip şaseden eksi uç almayı ve bu uçlara ups dibinde kond. bağlamayı bir kez daha tavsiye ediyorum.Kolay gelsin.

    Düzeltme;Hayret resim yüklenmiyor,tekrar deniyorum..
     arabada ups kullanımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 18 Kasım 2016; 11:52:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Mantık;DC akımda kayıp çoğalır değil maalesef.Bilakis DC akımda kayıp azalır.Doğrusu;Bir elektrik devresinde,sabit bir iletkenle akım iletilen yükte;''''''' voltaj düştükçe,,amper yükseldikçe,,, frekans yükseldikçe kayıp çoğalır''''''.Bu fıtrattır,uymak zorundayız.Uymayan zarar ile döner.Sizin voltaj düşüklüğünden kayıpları gidermek adına daha kalın kablo gerekir.

    Kond. bağlantı şemasını paint ile çizdim,resimi ekliyorum.

    Evet kaput içine UPS montajı gayet akıllıca ama istenmeyen durumu;motorun sıcaklığıdır.Bilirsiniz elektronik devrelerin bir düşmanı da sıcaktır.Zaten kendi ısıları kendilerine dert iken birde motor sıcağı eklenince gerisini siz düşünün.
    Evet 220V'a çevirince 2x0,75lik kablo fazlasıyla yeterli olur.Hatda izalasyonu da gayet güzel yaparsınız sorun olmaz ama motor sıcaklığına çare bulmadan çok zor..

    Bu sebeplerden dolayı,,2x4mm kablo ile artıyı bağaja çekip şaseden eksi uç almayı ve bu uçlara ups dibinde kond. bağlamayı bir kez daha tavsiye ediyorum.Kolay gelsin.

    Düzeltme;Hayret resim yüklenmiyor,tekrar deniyorum..
     arabada ups kullanımı

    Hocam çok açıklayıcı ve net bilgiler vermişsiniz. Teşekkür ederim. kaput içinin başka sıkıntıları dezavantajlı durumları da var. Isı meselesi dağıtıcı fan vs ile çözülür:) Şimdi invertör kullanımına gelirsek durum ne olur. Dediğim gibi yük fazla değil ama elimde ups varken ve bunun verdiği regüleli akım varken invertör mantıksız olur diye düşünüyorum. yanılıyormuyum?




  • Sorunuza çözüm değil ama gösterdiğiniz cihaz büyük ihtimal 12 volt ile çalışıyordur, bir elektronikçiye götürüp cihazın içindeki smps yada regülatör çıkışının ordan dışarı direk dc giriş sağlayabilir. Böylece ups te 12 voltu 220 volta, cihazda da 220 voltu 12 volta düşürürken ki kayıplardan kurtulursunuz.
  • Bende teşekkür ederim.
    Evet elinizde mevcut UPS varken,,yükün durumu da belli..Yani yük hafif ve sinüs dalga istemiyor,ayrıca UPS az güçte değil,baya güçlü,hemen ısınıverecek değil.Isınırsa bir fan takviyesi ile ısı problemi çözülür.Bu durumda bende diyorum;ne gerek var inverter'e?
    Elinizdeki UPS'yi verimli olacak şekilde montaj yapın,daha yüksek akım çekecekseniz birde fan bağlayın güle güle kullanın...Ama 50-100watt yükler için falan fana gerek yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neo59

    Sorunuza çözüm değil ama gösterdiğiniz cihaz büyük ihtimal 12 volt ile çalışıyordur, bir elektronikçiye götürüp cihazın içindeki smps yada regülatör çıkışının ordan dışarı direk dc giriş sağlayabilir. Böylece ups te 12 voltu 220 volta, cihazda da 220 voltu 12 volta düşürürken ki kayıplardan kurtulursunuz.

    %99 DC 12 V İçi ama cihaz sıfır olduğundan garanti durumu vs den dolayı içini açmak istemedim. İlk aklıma gelende buydu aslında. Daha önce creative 5.1 vardı evde onu bağlayacaktım arabaya yalnız onun adaptör çıkışı A.C 12 v idi:) hem içini açıp birde A.C. 12 v çıkma olasılığı ½1 olsada hemde garanti olayından içini açmadım:)
  • zekiz Z kullanıcısına yanıt
    Adaptör AC bile olsa cihaz dc ile çalışır, adaptörden gelen ac yi creativenin içinde dc ye çeviriyor 15-16 volt elde ediyordur. Lg de %90 aracın aküsünden alacağın 12 volt ile çalışır ama garanti olayı farklı tabii, cihazın ek yerlerinde açıldığında bozulan etiketlerden varmı?
  • Adaptör 220 in 12 v a.c. out bir adaptördü. Dediğiniz gibi A.C. giriş cihazın içinde D.C. ye çevrilip besleniyodur. L.G. de durum farklı her türlü açarım ama etiket boyalı vida dan önce dışarı soket yapmak lazım yani cihazı bir yerden delmek:) Hadi gene sesli düşünelim :) benden farklı olarak konuyu okuyup ilgilenen arkadaşlardan biri cihazının içine müdahale ederek aküden direk kabloyu D.C. beslemesine paralel bağladığında dikkat etmesi gerekenler nelerdir? Sanırım gene kablo kesiti bu yük için yani yaklaşık 50 w için 4mm2 kablo yeter mi yada daha kalın 6lık çok damarlı gerekir mi 3 metre bagaja çekecek ve şasiyi gene bagajda yakın bi yerden alacak. Gene kabloya yüke gelmeden bi yerden mi aynı değerdeki kondanstörü takacak, hangi değerde bir kondanstör takacak yada gerek olmayacakmı? Başka püf noktaları varmı...
    Herkese yorumları ve katkılarından dolayı tekrar teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekiz

    Adaptör 220 in 12 v a.c. out bir adaptördü. Dediğiniz gibi A.C. giriş cihazın içinde D.C. ye çevrilip besleniyodur. L.G. de durum farklı her türlü açarım ama etiket boyalı vida dan önce dışarı soket yapmak lazım yani cihazı bir yerden delmek:) Hadi gene sesli düşünelim :) benden farklı olarak konuyu okuyup ilgilenen arkadaşlardan biri cihazının içine müdahale ederek aküden direk kabloyu D.C. beslemesine paralel bağladığında dikkat etmesi gerekenler nelerdir? Sanırım gene kablo kesiti bu yük için yani yaklaşık 50 w için 4mm2 kablo yeter mi yada daha kalın 6lık çok damarlı gerekir mi 3 metre bagaja çekecek ve şasiyi gene bagajda yakın bi yerden alacak. Gene kabloya yüke gelmeden bi yerden mi aynı değerdeki kondanstörü takacak, hangi değerde bir kondanstör takacak yada gerek olmayacakmı? Başka püf noktaları varmı...
    Herkese yorumları ve katkılarından dolayı tekrar teşekkür ederim...


    Merhaba;direk DC akım çekildiğinde amperaj önemlidir.Ör;cihaz 12V-0,2A max. akım çeksin.İşte bunu beslemek için 0,5mm çaplı kablo fazla gelir,10-15 metre çek problem olmaz,kond.e de gerek yok.Ama çekilen akım yüksek ise,voltajın bir kısmı kabloda kaybolup gidiyorsa(tabi kablolar kayıptan dolayı ısınır) kablo çapını artırmak gerekir ki,,iletim de kayıp olmasın.

    Sonuç olarak;Bir elektrik devresinde yükü besleyen kaynak akımı kayıpsız olacak şekilde akımı yüke ulaştırmalıdır.İletkende kayıp demek,,iletkenin de yük olduğunu,yüke dönüştüğünü gösterir.Bana yük tarafından çekilecek amperi ve mesafeyi söyleyin ben de size olması gereken minumum kablo çapını söyleyeyim..




  • Arabaya Hifi bluetoth sistem bağlanıyor, logitech 5+1 de bağlanıyor,,, Normal oto teybi ve hoparlör Bağlamak yasakmı arabaya

    Tamam Ups yi anladım, 220v her zaman lazım olabilir.. sadece ses sisteminin harici bağlanmasını mizahi olarak sormak istedim, Baba teyp yok, LG var ver 220yi >>




  • Ups yerine 12 v dc to 220 v ac inverter kullanılabilir .
  • malisert32 kullanıcısına yanıt
    M. Ali bey, yükü yukarıda yazdım herhalde gözden kaçtı, cihaz etiketinde 50 W yazıyor. Yani 4-5 amper arası çekiyor (50W/12v= 4,2A). aküden bagaja + dan besleme kablosu mesafesi maximum 3 metre. akım taşıma kapasitesinden yararlanarak 4mm2 kablonun taşıyabileceği akımı toprakta 65A havada 46Amper olarak gördüğümden 4 lük kablo yeterlidir diye düşünüyorum. Tablo aşağıda. Ama D.C. 12 voltta kablonun akım taşıma oranı kesiti değişiyorsa bunu bilmiyorum. Bu bilgiler ışığında size danıştım ki sizde oldukça faydalı bilgilerinizi paylaştınız.
    Sonuç olarak benden istediğiniz cevaplar...
    yük 50W
    Çekilen akım kendi bilgilerime göre (hatalı olabilir:)) yük/v a göre 50/12= 4,2 A metraj max. 3m. (- bagajdan şasiden alınacak)
    Eğer şasiden alacağım bağlantı araç gövdesinin yani şasinin iletkenlik katsayısının düşüklüğünden dolayıda bir kayıp oluşturacak ise bunuda bakır 4mm2 yada sizin tavsiye edeceğiniz kesitteki kablo ileaküden alabilirim. (Buda şimdi aklıma geldi:))

    Buna ilaveten yukarda yazılan bilgiler arasında yüklerin yakıta etkisinden bahsediliyordu. Sanırım bu olay 50w lık bir yük için gözardı edilebilir bir miktardır:) Bu konuda da görüşünüzü almak isterim...
    Tekrar teşekkürler...
    Akım taşıma kapasitesi tablosu ektedir.
     arabada ups kullanımı




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.