Şimdi Ara

Isıtmayan kaloriferin sebebi tıkalı kalorifer peteği olabilir ucuz çözüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
7
Favori
83.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracınızda ısıtmayan kaloriferin en başta gelen sebebi tıkanan kalorifer peteğidir. Kalorifer peteği tıkandığında aracın motoru tarafından ısıtılan sıcak su peteğin içinde gezemez ve aracınızın kaloriferi ısıtmaz. Tıkanmaya en büyük sebep araçta antifrizli su karışımı kullanmamak yada eksildiği için sürekli su tamamlanarak antifriz konsantrasyonu azalmış soğutma suyudur. Bu nedenle aracınızda mutlaka antifrizli su kullanın ve antifriz oranının %30'un altına düşmemesine dikkat edin.
    Oto elektrikciler tıkanan kalorifer peteklerini 80 TL civarında bir rakama temizlemektedirler. Bazıları bir makinaya kireç çözücü kimyasal ekleyip kalorifer peteğine makinayı bağlayarak kimyasallı suyu kalorifer peteğinde dolaştırarak kireci temizlerken bazıları aşağıda anlatacağım yöntemi uygulamaktadırlar.

    Tıkalı kalorifer peteğinin açılması:

    Arabanın motor kaputu açtığınızda arabanın içine kalorifer sistemine giden 2 hortum göreceksiniz. Bunlardan biri kalorifer peteğine giriş, diğeri dönüştür. Yani sıcak su girer, peteği dolaşır ve çıkar tekrardan aracın radyatörüne gider.

    Kalorifer ayarını en sıcak konuma alın. Aracın kalorifer peteğine giden iki hortumu sökün. O hortumlardan giriş kısmına söktüğünüz hortumla aynı kalınlıkta sanayiden 2 adet 50 cm hortum alın, 5 TL tutar en fazla, BİM'den 1 şişe Güldal kireç çözücü al 2 TL. 1 tane huni al 2 TL. Toplam 9 TL masrafın oldu. Yanınıza 10 litre su alın.

    Aldığınız 50 cm hortumu kalorifer peteğinin girişinden söktüğünüz hortumun yerine takın. Diğerini dönüş kısmına takın. Sonra huniyi taktığınız hortumun ağzına oturtun. Kireç çözücüyü içinde hiç kireç tabakası olmayan çaydanlıkta ısıtın. Kaynamasına gerek yok, hafiften buharlaşmaya başlasın yeter. Buharı solumamaya dikkat edin. Isıttığınız kireç çözücüyü giriş kısmına takmış olduğunuz hortuma takılı huniden yavaşça dökün . Kireç çözücü kalorifer peteğinin giriş kısmından girecek ve içeride peteği tıkayan kireci sökerek çıkıştan çıkacaktır. Kireç çözücü çıkarken döküldüğü yere zarar vermemesi için çıkan sıvının olduğu tencere vs tutup suyu alın.
    Tüm kireç çözücü bittikten sonra aynı huniden 10 lt soğuk suyu döküp peteğin içinde kalan kimyasalı temizledikten sonra söktüğünüz hortumları yerine takın. Aracı çalıştırıp ısınmasını bekleyin, motor soğutma sistemindeki havayı ventilini açarak alın ve BİTTİ.


    Elektrikcinin 80 TL'ye yapacağı temizlik işlemi bundan ibaret.


    Düzenleme yapmak şart oldu, ilk anlatımda buraya kadar yazmıştım ancak gelen sorular üzerine bir uyarı açıklaması ve bir de işlemin yapılışını gösteren video ekliyorum.


    Acemiler için bir uyarı:

    Aracın kalorifer sistemini temizlemek için aracın motor bölümünde kalorifer peteğine giriş ve çıkış yapan iki adet HORTUMU sökeceksiniz. Klimalı araçlarda hortumların yakınında iki tane de ALÜMİNYUM BORU vardır sakın onları sökmeyin! Alüminyum borularda sistemde gezen klima gazı vardır, sökerseniz aracınızdaki tüm klima gazını yanlışlıkla boşaltırsınız.


    Yapılacak işlemi gösteren video:

    https://www.youtube.com/watch?v=nIKy-RsEeW4

    Videoda yapan girişten su vermiş, siz huniyle kireç çözücüyü sisteme verdikten sonra isterseniz huniden su döküp durulayın isterseniz videodaki gibi huniyi çıkarıp bahçe hortumunu bağlayarak sisteme su verip durulayın. Sisteme bahçe hortumundan su verirseniz suyun basıncını fazla açmayın, aşırı basınç radyatörün patlamasına neden olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 20 Aralık 2015; 23:05:03 >







  • Mantıklı gibi geldi hocam. Aklıma takılan şu havayı nasıl alacağız bu Dediğin ventil neyin nesi?

    Bir de en sıcak konuma aldığınızda araç Çalışır halde mi olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zx6r -- 20 Aralık 2015; 13:01:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zx6r

    Mantıklı gibi geldi hocam. Aklıma takılan şu havayı nasıl alacağız bu Dediğin ventil neyin nesi?

    Bir de en sıcak konuma aldığınızda araç Çalışır halde mi olacak
    kireç oluşmasının en büyük sebebi çeşme suyu kullanmak direk antifirizin ömründen yiyor ve antifirizin koruyucu özelliği kalmadıgında kireçlenme yapıyor bunun için saf su kullanmakta fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zx6r

    Mantıklı gibi geldi hocam. Aklıma takılan şu havayı nasıl alacağız bu Dediğin ventil neyin nesi?

    Bir de en sıcak konuma aldığınızda araç Çalışır halde mi olacak

    Hocam 2 hortum arasında vana gibi bir şey var. Onu araç çalışırken açıyorsunuz yavaş yavaş hava çıkana kadar hava çıktımı sıkıyorsunuz.
  • zx6r kullanıcısına yanıt
    Soğutma suyunun havasını alma ventili her arabada farklı yerde. Kimisinde soğutma hortumunun üzerinde, kimisinde radyatörün üzerinde, kimisinde genleşme kabının üzerinde, kimisinde öndeki hortumlarda, kimisinde arkadaki hortumda.
    Aracınızın marka ve modeli ile internette araştırma yaparsanız videolu veya resimli bilgiye ulaşırsınız. Yada aracınızı bakım için götürdüğünüzde ustaya aracınızda soğutma sisteminin havasının nasıl alındığını sorarsanız öğrenmiş olursunuz.
    Sorularınızdan araç tekniği hakkında hiç bilginizin olmadığı anlaşılıyor, çok az da olsa deneyim ve el yatkınlığı gerek, en iyisi siz dışarıda bilen b,r,ne yaptırın o yaparken öğrenmiş olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: zx6r

    Mantıklı gibi geldi hocam. Aklıma takılan şu havayı nasıl alacağız bu Dediğin ventil neyin nesi?

    Bir de en sıcak konuma aldığınızda araç Çalışır halde mi olacak

    Hocam 2 hortum arasında vana gibi bir şey var. Onu araç çalışırken açıyorsunuz yavaş yavaş hava çıkana kadar hava çıktımı sıkıyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Bu işlemi ben 5 ay önce yaptım. Acemi ilk deneyişimdi . Toplamda 30 dakikada tüm işlemi bitirdim. Ve sonuç mükemmeldi. Şu an bile soba niyetine kullanıyorum. petek değişimiymiş falan hikaye.




  • Şu an araç yok ama aklımda bulunsun yaratıcı olmuş
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Hocam aslında var uğraşmak istemiyorum. Konuyu merak edipte girdim aracım daha 1 Yaşında bile değil garantili. Dolayısıyla ihtiyaç kalmıyor bunlara. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zx6r

    Hocam aslında var uğraşmak istemiyorum. Konuyu merak edipte girdim aracım daha 1 Yaşında bile değil garantili. Dolayısıyla ihtiyaç kalmıyor bunlara. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Bizim palioda ısıtmıyor güzel bilgi saolun bütün bu işlemleri yaparken araba çalışacak mı?
    Kaloriferin ısıtmamasının sebebi sadece bu mudur ?
    Yanlışlıkla Ters yada yanlış birşey yapsak sıkıntı olurmu ki?
    teşekkürler
  • APPY038 kullanıcısına yanıt
    Arabanın çalışmasına gerek yok, yazdıklarımı adım adım uygulayın yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Arabanın çalışmasına gerek yok, yazdıklarımı adım adım uygulayın yeterli.

    Hocam ben yarin bu islemi uygulamayi dusunuyorum. Bu dediginiz dolasim icin arac calisiyor olacak ve sicak konumda olacak sanirim. Kirec cozucu madde cok delici bir madde oldugundan icerdeki ekipmanlara zarar verir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-45


    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Arabanın çalışmasına gerek yok, yazdıklarımı adım adım uygulayın yeterli.

    Hocam ben yarin bu islemi uygulamayi dusunuyorum. Bu dediginiz dolasim icin arac calisiyor olacak ve sicak konumda olacak sanirim. Kirec cozucu madde cok delici bir madde oldugundan icerdeki ekipmanlara zarar verir mi?

    Araba çalışır durumda olmayacak. Eğer araba çalışır durumda olursa su pompası devrede olacağından söktüğünüz hortumlardan aracın soğutma sistemindeki tüm su boşalır. Daha önce detaylı açıkladım tekrar yazıyorum:
    Evinizdeki lavabolardaki musluğu açtığınızda su akıyor kapattığınızda duruyor hatta musluğu sonuna kadar açtığınızda su en yüksek debide geliyor değil mi? Arabanızın kalorifer sisteminde de öyle bir musluk var açtığınızda motorda dönen sıcak su kalorifer peteğine giriyor ve peteği ısıtıyor.
    Fanın çalışıp çalışmaması farketmez yeter ki kalorifer ayarınız en sıcak konumda olsun kalorifer musluğu olabilecek en fazla açık konumda olsun ve döktüğünüz kimyasal muslukta sınırlanmadan kalorifer peteğine girsin.

    Kireç çözücü aracınızın kalorifer radyatörüne zarar vermez, zaten peteğin giriş kısmından anlattığım şekilde dökeceksiniz çıkış kısmından akıp gidecek.




  • Araba tavsiyeden bunalmış foruma iyi geldiniz hocam.bende böyle üretime yönelik işlerle uğraşmayı severim
  • ofabiya kullanıcısına yanıt
    Havanın az gelmesine sebep tıkalı polen filtresidir. Fan tarafından üflenen hava aracın içine girerken polen filtresinden geçer, filtre zamanla çevresel sebeplerden kirlenir ve hava geçirgenliği azalır içeri az hava gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 20 Aralık 2015; 23:11:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Havanın az gelmesine sebep tıkalı polen filtresidir. Fan tarafından üflenen hava aracın içine girerken polen filtresinden geçer, filtre zamanla çevresel sebeplerden kirlenir ve hava geçirgenliği azalır içeri az hava gelir.
    bu işlemi denedik zamanında başarılı olmadı çünkü basınçlı su veremediğiniz için peteğin içini dolaşmadan en yakın yoldan geri çıkıyor.. ve sadece kısa bi yerdeki kireçci çözüyor.. ve aksi olasılık ise petekteki kireç alüminyumu zamanla çürütüyor ve pas sökücü dökülünce petek patlıyor...


    en son çözüm 80 tl lik makinaya taktırdık çıkan parçalar kireç değil conta yanıkları idi araç conta yakmıştı tortular çıktı ve petek yüzde 70 civarında iyileşmişti.. tabi en iyi net çözüm peteği değiştirmek ama göğüs sökmek yerine sat o arabayı daha iyi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavufth

    bu işlemi denedik zamanında başarılı olmadı çünkü basınçlı su veremediğiniz için peteğin içini dolaşmadan en yakın yoldan geri çıkıyor.. ve sadece kısa bi yerdeki kireçci çözüyor.. ve aksi olasılık ise petekteki kireç alüminyumu zamanla çürütüyor ve pas sökücü dökülünce petek patlıyor...


    en son çözüm 80 tl lik makinaya taktırdık çıkan parçalar kireç değil conta yanıkları idi araç conta yakmıştı tortular çıktı ve petek yüzde 70 civarında iyileşmişti.. tabi en iyi net çözüm peteği değiştirmek ama göğüs sökmek yerine sat o arabayı daha iyi :)

    Alıntıları Göster
    iyi ve doğru bir yöntem. ama biraz beceri gerektiriyor.

    bende geçen hafta temizletmiştim. burada da anlattım.

    http://www.laleblog.com/arabamin-kaloriferi-isitmiyor/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoece

    iyi ve doğru bir yöntem. ama biraz beceri gerektiriyor.

    bende geçen hafta temizletmiştim. burada da anlattım.

    http://www.laleblog.com/arabamin-kaloriferi-isitmiyor/

    Alıntıları Göster
    İstanbul gibi büyük şehirlerde, bu temizlik işlemini makinayla yapan yerler var. Aslında makinanında çok fazla bir işlevi yok, sonuçta bir kimyasalı aracın kalorifer peteğinin girişinden veriyor, peteğin çıkışından çıkan temizlik sıvısı tekrar makinenin haznesine dönüyor. Meraklı olan, uğraşmayı seven gider 50 TL'ye 12 voltla çalışan bir dalgıç pompa alır aynı makineyi amatör imkanlarla kendisi bile yapar.

    Burada önemli olan konu herkes büyükşehirlerde yaşamıyor küçük şehirlerde yada ilçelerde yaşayanların 80 TL'yi verip temizlik işlemi yaptırması mümkün değil çünkü orada esnafta bu tarz makinalar yok. Tüm bunlara ilaveten genelde küçük yerlerde ve ilçelerde eski araba kullanım oranı daha yüksek, folayısıyla konuyu açma sebebim imkanı olmayanlara yardımcı olmak.

    Kullanılacak malzeme listesini hazırlarken özellikle herkesin kolayca heryerden alabileceği kimyasal olmasına dikkat ettim.

    Kalorifer peteği sadece kireçten tıkanmaz, ancak tıkanmasına en büyük sebep kireçtir. Kireci sisteme direk su vererek temizleyemezsiniz çünkü çaydanlıklarınızda da gördüğünüz üzere, kireç metale yapışır ve kolayca ayrılmaz, çözücü kimyasal gerektirir. Piyasadan alacağınız kireç çözücülerin hemen hepsi ki BİM'dew satılan Güldal marka olan da dahil, asit özellikli değildir. Siz gidin o kireç çözücüyü plastik birşeye dökün rengini bozsa bile plastiği eritmez. Kireç tutmuş çaydanlığa döktüğünüzde gördüğünüz kaynama kirecin çözülmesi sonucu ortaya çıkan reaksiyondur.

    Kalorifer peteğinizin iyi ısıtmamasının nedeni paslı soğutma suyu da olabilir.


    Aracınızın soğutma suyunun rengini kontrol edin, eğer pas rengindeyse antifriz olmadan kullanımdan dolayı motor bloğundaki su kanalları paslanmıştır. Böyle bir durumda aracın tüm suyunun boşaltılarak yeni su konması ve araba ısınınca soğutma sisteminin havası alınarak temiz suyun sistemde dolaşması sağlanır ve bir 15 dakika çalışma sonrası suyun boşaltılarak yenilenmesi gerekir. Bu işlem paslı su rengi azalana kadar devam eder. Bu işlemlerden sonra kalorifer peteğindeki kireç anlatığım yöntemle temizlenir, tüm sisteme yeni su ve antifriz karışımı konur.

    Sistemdeki pası temizlemenin bir yolu daha var ancak bunun için zamanı olan ve uğraşacak bir usta bulmanız gerekiyor. Termostat bir şekilde devamlı açık hale getirilir. Motordaki su boşaltılır, radyatörün alt tapası açılır ve radyatöre üstten bol su akan hortumdan su basılır, üstten verilen su sistemde gezer ve aşağıdan çıkar, bu şekilde sistem iyice yıkanır yukarıda anlattığım işlem yapılır ve daha sonra aşağıdaki adımlar takip edilir.

    Aksi halde temizlediğiniz kalorifer radyatörü sistemdeki pas nedeniyle kısa sürede tekrar tıkanır.

    Kalorifer radyatörü paslanmaz çünkü alüminyumdur. Sistemdeki paslanma alüminyum blok olmayan araçlarda motor bloğundaki su kanallarının paslanmasından kaynaklanır. Bu nedenle antifili su karışımı kullanmak şarttır.

    Arabanızın soğutma sisteminde mavi renk antifreeze kullanılıyorsa 3 yılda bir, eğer kırmızı, turuncu yada sarı renkli antifreeze kullanılıyorsa 5 yılda bir karışım yenilenmelidir. Tamircilerin yanılgıya düştüğü nokta aracın soğutma suyunun donma noktasını ölçmek ve gerekiyorsa antifriz ilave etmektir. Antifreeze 10 yıl bile sistemde kalsa suyun donma derecesini düşürme özelliği kaybolmaz ama sistemdeki paslanmayı önleme özelliği kaybolur, bu nedenle karışım yukarıda yazdığım periyotlarda yenilenmelidir.

    Motora su koyarken yaşadığınız bölgede musluktan akan su çok kireçliyse, tercihen saf su kullanın olmazsa en anından kaynamış su kullanın.

    Kısa ve net aracınızda mutlaka antifrizli su kullanın. Yoksa paslanma ve kireç nedeniyle sıkıntı yaşarsınız.




  • Merhaba.
    Usta kalorifer açma işlemine garanti veremem, 1 saat sürer dedi ve 80 TL istedi.
    Yeni petek alman daha iyi, 350 TL' ye takarım bir günlük işçiliği var diye ekledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    İstanbul gibi büyük şehirlerde, bu temizlik işlemini makinayla yapan yerler var. Aslında makinanında çok fazla bir işlevi yok, sonuçta bir kimyasalı aracın kalorifer peteğinin girişinden veriyor, peteğin çıkışından çıkan temizlik sıvısı tekrar makinenin haznesine dönüyor. Meraklı olan, uğraşmayı seven gider 50 TL'ye 12 voltla çalışan bir dalgıç pompa alır aynı makineyi amatör imkanlarla kendisi bile yapar.

    Burada önemli olan konu herkes büyükşehirlerde yaşamıyor küçük şehirlerde yada ilçelerde yaşayanların 80 TL'yi verip temizlik işlemi yaptırması mümkün değil çünkü orada esnafta bu tarz makinalar yok. Tüm bunlara ilaveten genelde küçük yerlerde ve ilçelerde eski araba kullanım oranı daha yüksek, folayısıyla konuyu açma sebebim imkanı olmayanlara yardımcı olmak.

    Kullanılacak malzeme listesini hazırlarken özellikle herkesin kolayca heryerden alabileceği kimyasal olmasına dikkat ettim.

    Kalorifer peteği sadece kireçten tıkanmaz, ancak tıkanmasına en büyük sebep kireçtir. Kireci sisteme direk su vererek temizleyemezsiniz çünkü çaydanlıklarınızda da gördüğünüz üzere, kireç metale yapışır ve kolayca ayrılmaz, çözücü kimyasal gerektirir. Piyasadan alacağınız kireç çözücülerin hemen hepsi ki BİM'dew satılan Güldal marka olan da dahil, asit özellikli değildir. Siz gidin o kireç çözücüyü plastik birşeye dökün rengini bozsa bile plastiği eritmez. Kireç tutmuş çaydanlığa döktüğünüzde gördüğünüz kaynama kirecin çözülmesi sonucu ortaya çıkan reaksiyondur.

    Kalorifer peteğinizin iyi ısıtmamasının nedeni paslı soğutma suyu da olabilir.


    Aracınızın soğutma suyunun rengini kontrol edin, eğer pas rengindeyse antifriz olmadan kullanımdan dolayı motor bloğundaki su kanalları paslanmıştır. Böyle bir durumda aracın tüm suyunun boşaltılarak yeni su konması ve araba ısınınca soğutma sisteminin havası alınarak temiz suyun sistemde dolaşması sağlanır ve bir 15 dakika çalışma sonrası suyun boşaltılarak yenilenmesi gerekir. Bu işlem paslı su rengi azalana kadar devam eder. Bu işlemlerden sonra kalorifer peteğindeki kireç anlatığım yöntemle temizlenir, tüm sisteme yeni su ve antifriz karışımı konur.

    Sistemdeki pası temizlemenin bir yolu daha var ancak bunun için zamanı olan ve uğraşacak bir usta bulmanız gerekiyor. Termostat bir şekilde devamlı açık hale getirilir. Motordaki su boşaltılır, radyatörün alt tapası açılır ve radyatöre üstten bol su akan hortumdan su basılır, üstten verilen su sistemde gezer ve aşağıdan çıkar, bu şekilde sistem iyice yıkanır yukarıda anlattığım işlem yapılır ve daha sonra aşağıdaki adımlar takip edilir.

    Aksi halde temizlediğiniz kalorifer radyatörü sistemdeki pas nedeniyle kısa sürede tekrar tıkanır.

    Kalorifer radyatörü paslanmaz çünkü alüminyumdur. Sistemdeki paslanma alüminyum blok olmayan araçlarda motor bloğundaki su kanallarının paslanmasından kaynaklanır. Bu nedenle antifili su karışımı kullanmak şarttır.

    Arabanızın soğutma sisteminde mavi renk antifreeze kullanılıyorsa 3 yılda bir, eğer kırmızı, turuncu yada sarı renkli antifreeze kullanılıyorsa 5 yılda bir karışım yenilenmelidir. Tamircilerin yanılgıya düştüğü nokta aracın soğutma suyunun donma noktasını ölçmek ve gerekiyorsa antifriz ilave etmektir. Antifreeze 10 yıl bile sistemde kalsa suyun donma derecesini düşürme özelliği kaybolmaz ama sistemdeki paslanmayı önleme özelliği kaybolur, bu nedenle karışım yukarıda yazdığım periyotlarda yenilenmelidir.

    Motora su koyarken yaşadığınız bölgede musluktan akan su çok kireçliyse, tercihen saf su kullanın olmazsa en anından kaynamış su kullanın.

    Kısa ve net aracınızda mutlaka antifrizli su kullanın. Yoksa paslanma ve kireç nedeniyle sıkıntı yaşarsınız.


    Alıntıları Göster
    ford mondeo mk1 kalorifer peteği girişi çıkışını bulamadım fordclub taki resimli anlatımdan sıcak hortumu buldum ama soğuk dönüşü bulamadım yardımcı olabilecek varmı ?




  • Merhaba.
    Şansımı deneyip işleme başlamasını söyledim...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.