Şimdi Ara

İyinin ve Kötünün Ötesinde 15 numaralı aforizma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nietzsche'nin daha önce okumuş olup halâ ara ara baktığım kitabında bir türlü tam anlamıyla bir manâ çıkaramadığım paragraflardan birini paylaşmak istiyorum. Benim çıkardığım muğlak manâlar var ama bir de siz ne düşünüyorsunuz onu merak ettim. Zirâ bu paragraf üzerine -çeviri hatasindan midir bilinmez- yüzün üzerinde farklı yorum yapilabilir. Kitabin 15 numarali paragrafini aynen yaziyorum:

    ”Fizyolojiyi temiz bir vicdanla izlersek, duyu organlarının idealist felsefe anlamında görüntüler (Erscheinungen) olmadığını kabule zorlanırız. Öyle olsaydı, onlar birer neden olmazlardı. Duyumculuk, bulgucu bir ilke olmasının yanında, en azından düzenleyici bir hipotezdir. - Nasıl? diyecek diğerleri, dış dünya bizim organlarımızın bir işi mi? O zaman bedenimiz, dış dünyanın bir parçası olarak, organlarımızın bir işi olurdu! Bu, bana tümüyle saçma olana indirgeme gibi geliyor, kendi kendisinin nedeni" kavramının temelde saçma bir şey olduğunu varsayarsak. Öyleyse dış dünya organlarımızın bir işi değil -?” İyinin ve Kötünün Ötesinde, Say Yayınları, Çev: Ahmet İnam, s. 29



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schwartzenius -- 29 Ağustos 2018; 1:23:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Fenomenolojik yaklaşımı tenkit etmiş sanırım

    Çünkü özellikle de heiggerci dünya tasavvuru bengidönüş fikrine ters düşüyor

    Nitekim niçenin düşüncesi de öznelerarası kendiliklere yoğunlaşmaktansa olduğu gibi öznenin imkanlarını soruşturuyor büyük ihtimalle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 29 Ağustos 2018; 1:48:39 >
  • aslında paragraftan anlam çıkarmak yanıltıcı olabilir en azından konuyu baştan sona okumak gerekir.

    paragrafı anlamak için sondan okumaya başlayın

    temel kıstas kendi kendisinin nedeni kavramı temelde saçma olarak değerlendirildiğinde

    dış dünyayı organların işi olarak görmek de saçma bir indirgeme oluyor.

    öyleyse temiz bir vicdan duyu organlarını sonuç olarak görmelidir zira sebep değillerse


    paragraftan anladığım Nietzsche kendi kendisnin nedeni tezini kabul ediyor. ama şüphelerini de atamamış
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.