Şimdi Ara

İsanın Tanrı Olması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde Richard Swinburne'ün "Was Jesus God?" adlı kitabıyla alakalı bir şeyler okudum. Kitapta ahlak üzerinden İsanın tanrı olduğunu temellendiren bir argüman sunuluyor. Anladığım kadarıyla deniyor ki, ahlaki açıdan bir başkasından yapmasını istediğim bir şeyi yapabiliyorsam kendimde yapmalıyım, aksi takdirde ahlaken yanlış bir davranışta bulunmuş olurum. Örneğin ülkemin işgal altında olduğunu ve atıyorum 18-45 yaş arası herkesin askere çağrıldığını düşünelim. 40 yaşında ki ben 19 yaşında ki oğlumun vatani borcu için askere gitmesini istiyorsam askere gidebilecek olan benimde askere gitmem lazım gelir. Aksi takdirde yaptığım davranış kendimin yapmak istemeyeceğim bir şeyi başkasının yapmasını istediğim için ahlaken yanlış olur.

    Swinburne diyor ki, tanrı insanları acı çekerek ve mutsuz olarak yaşayacakları bir dünyaya mahkum etmiş ve onlara bir takım kurallar koymuş ve uymalarını istemişse o halde bu yaptığının ahlaken doğru olması için kendisinin de en az bir kere bile olsa insan bedeninde dünyaya gelmesi, kendi yarattığı ve insanlardan çekmesini istediği acı ve mutsuzluğu deneyimlemesi, kendi koyduğu kuralları uygulaması ve insanın en büyük korkusu olan ölümü deneyimlemesi gerekir. Aksi takdirde mutlak iyi ve kusursuz olan tanrı ahlaksızlık sıfatına kavuşur. Bundan ötürü İsanın tanrının enkarnesi olması gayette olabilir bir şeydir ve olması gereken bir şeydir.

    Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Liberte von Skepticus -- 25 Kasım 2017; 13:42:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    kişileri tenzih ederek söylemek lazım. özellikle avrupada bulunan bir kısım kimselerin ilahi güç insan akıl vs. konularında yorumda bulunurken o esnada amiyane tabirle zum olup olmadıklarını da ispatları gerekir.

    içkinin bu kadar çok tüketildiği bir memleketteki insanların felsefesi yanılgılarla doludur denmesi lazım.

    ...........................

    mutsuz insan bir şeye delilse mutlu insan neye delildir? hiç mi yoktur?

    bu kadar bazit bir cevabı var swinburneye'nin tezin.

    ne dediğim anlaşılmıştır diye düşünüp kısa kesiyim.


    ............

    bu adamlar kafa kıyakken düşünmüşe benziyor benden demesi.





    Ben anlamadim.



    Delil olmak ne demektir? Tanik olabilmek midir, sahip olmak midir, icinde bulunmak midir? Yoksa yalin haliylr kanit olmak anlaminda mi kullanilmistir? Ardindan gelen "hic mi yoktur ?"cumlesi neyi kasteder? Kaniti mi? Hadi hepsini gectim, bu cumlenin savundugu gorus nedir?



    Bunun yaninda Avrupada alkol kulturel bir kullanim oldugu icin, herkesin butun gun sarhos gezdigini, bazi seylerini (kitaplar, dusunceler) o sekilde urettigini dusunmek;



    Umarim espridir.
  • Yav he he. Ben de hakimim. Her gün insanları hapse gönderiyorum. Bi kere de ben hapse gireyim de nasıl oluyomuş göreyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kingman29 K kullanıcısına yanıt
    Onun bir gerekçesi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kişileri tenzih ederek söylemek lazım. özellikle avrupada bulunan bir kısım kimselerin ilahi güç insan akıl vs. konularında yorumda bulunurken o esnada amiyane tabirle zum olup olmadıklarını da ispatları gerekir.

    içkinin bu kadar çok tüketildiği bir memleketteki insanların felsefesi yanılgılarla doludur denmesi lazım.

    ...........................

    mutsuz insan bir şeye delilse mutlu insan neye delildir? hiç mi yoktur?

    bu kadar bazit bir cevabı var swinburneye'nin tezin.

    ne dediğim anlaşılmıştır diye düşünüp kısa kesiyim.


    ............

    bu adamlar kafa kıyakken düşünmüşe benziyor benden demesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 25 Kasım 2017; 20:17:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    kişileri tenzih ederek söylemek lazım. özellikle avrupada bulunan bir kısım kimselerin ilahi güç insan akıl vs. konularında yorumda bulunurken o esnada amiyane tabirle zum olup olmadıklarını da ispatları gerekir.

    içkinin bu kadar çok tüketildiği bir memleketteki insanların felsefesi yanılgılarla doludur denmesi lazım.

    ...........................

    mutsuz insan bir şeye delilse mutlu insan neye delildir? hiç mi yoktur?

    bu kadar bazit bir cevabı var swinburneye'nin tezin.

    ne dediğim anlaşılmıştır diye düşünüp kısa kesiyim.


    ............

    bu adamlar kafa kıyakken düşünmüşe benziyor benden demesi.





    Ben anlamadim.



    Delil olmak ne demektir? Tanik olabilmek midir, sahip olmak midir, icinde bulunmak midir? Yoksa yalin haliylr kanit olmak anlaminda mi kullanilmistir? Ardindan gelen "hic mi yoktur ?"cumlesi neyi kasteder? Kaniti mi? Hadi hepsini gectim, bu cumlenin savundugu gorus nedir?



    Bunun yaninda Avrupada alkol kulturel bir kullanim oldugu icin, herkesin butun gun sarhos gezdigini, bazi seylerini (kitaplar, dusunceler) o sekilde urettigini dusunmek;



    Umarim espridir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • tanrı denen şey insandan başka bir şey değildir zaten. geçmişte de böyleydi günümüzde de.



    tanrı sözü diye sunulanların hepsinin de insanın söylediğinden, yazdığından farkı yoktur.



    insan insanı tanrılaştırır, insan kendini tanrılaştırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaratılmışa atıf ile yaratıcı tespitinde bulunmak ??
    ben etten kemiktenim, haşa o halde o da öyledir. ben acı çekiyorum o da acı çekebilir??

    Hz. İsa sadece insan ve peygamberdir.

    ilah ölmez, şekil almaz. zaman ve mekanda bulunmaz. sonradan olana benzemez. bunlar oluyorsa ilah olamaz.

    bunların hepsi noksanlık atfeden özelliklerdir.

    yaratıcı noksan sıfatlardan münezzehtir. kemal sıfatlarla muttasıftır.

    örn: kulağının olması düşünülemez. ama duymaması da düşünülemez. gözü yoktur, ama görmemesi düşünülemez.

    buna benzer örnekler.
  • sakat, çirkin, yaralı, fakir adam ilahın varlığını tartışma konusu yaparsa; sakat olmayan güzel sağlam zengin adam da varlığını mı ortaya koyar?

    koyarsa bir sürü böyle insan da varken nasıl ilahı sorgularsın?

    bu düşünüş şekli zıtlığa tabidir ve mantıksızdır. siyahı sorgulamak beyazı gördüğünde siyahı sorguladığınız anın anlamsızlığını gösterir. bu açıdan siyah ve beyazı içine alan bir renk sorgusu makuldur. renk nede var demek gerekir. bu da sorgu değil öznelliği ortaya kor. ben rengi neden sorgulayım ki! yani zorunlu muyum?

    insanlığın bir kısmını içine alan bir insani felsefe ile ilahi kudreti sorgulauyamazsınız. ya hep ya hiç demek zorunda kalırsınız.

    ..............................

    alkol kültürü ve onun düşünüşe etkileri malum. bana göre felsefe kısmında insanın asgari sağlık koşulları da aranmalıdır. ben sıkı bir sigara tiryakisiyim. aklım bazen dumanlanıyor ve gergin olduğum zamanlar oluyor. bunlar da fikrime ve davranışıma aksediyor. içkinin oluşturduğu hayal dünyası da bir şekilde tartışmalı bir reellik sunabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29

    Yav he he. Ben de hakimim. Her gün insanları hapse gönderiyorum. Bi kere de ben hapse gireyim de nasıl oluyomuş göreyim.

    Hâkim olman senin kurallara tâbi olmadığın anlamına gelmez. Adaletin, hukukun olduğu bir ortamda bir hâkim suç işliyorsa ve ispat edilebiliyorsa içeri tıkılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 30 Kasım 2017; 3:44:37 >
  • Özgün bir mazur gösterme girişimi olmuş. Ama İsa, insan bedenindeki Tanrıysa, birkaç soru açığa çıkıyor:

    1. Tanrı eğer bütün varlığıyla İsa olmamışsa, İsa olmuş sayılamayacağına göre; Tanrı, insan bedenine/beynine/ruh kalıbına sığacak bir yapıda mı? Bu onun resmedildiği ululuğa zıt düşmüyor mu?

    2. Eğer değilse İsa, vodoo oyuncağı gibi bir şey mi? Tanrı'ya geribildirim yollayan bir aygıt mı? Eğer öyleyse, hem İsa hakkında İncilde, hem de bu tez hakkında yalan söylenmiş olmuyor mu?

    3. Her şeyi biliyor olan, her şeyi hissediyor da olmaz mı? Zaten kendi yaratmış olduğu hislerin nasıl olduklarını bilmiyor mu? Olay deneyimlemekse, kendi kendine mükemmel bir tahayyül gerçekleştiremez miydi? Böyle bir ihtiyaç, insan için ahlaki olabilir ama; Tanrı için neden ahlaki olsun ki, dayanağı nedir?

    4. Sen yüksek kayalıklardan denize atlamayı çok eğlenceli buluyor ol. Bense hem yüksekten hem de denizden çok korkan biri olayım. Senin atlarken hissettiklerinle benim atlarken hissettiklerim çok farklı olacaktır.

    Aynı şekilde, en bilge olan Tanrının bir insan olarak yaşayacağı yaşam, herhangi bir aciz insanın sıradan yaşamıyla ne kadar başarılı bir empati kurabilir ki? Bu şekilci yaklaşım iç deneyimi hesaba katmayı unutmuşa benziyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73A8A7D1E -- 30 Kasım 2017; 5:35:56 >




  • Mevcudatta gorulen haller bakımından kişisel tespitler ve buna dayalı sonuçlar insan hayatı ile sınırlı sonuçlar üretir.



    Dinler neden hep ortadoğuya geldi? Arap- ibrani kökenli dersek geniş açıyı kaçırırız. Gelecek 100-150 yıl sonrasında olası bir küresel ısınma olsa avrupa buraları işgal eder ve neden ortadoğu neden arap-ibrani diyen siz o gunu görse ve geçmiş bilgisiyle akletse diynin hep ingilizlere geldiğini anlar halde olur.



    ............



    İsa aleyhisselam dinimizde yuce makama eriştirilmiş kişiliklerden biri olarak tanrisal değildir.



    ............



    İnsanın doğum olum ve geride bıraktığı soy bakımından isa aleyhisselamın hikaye edilen hayatına benzediğini oğrendik.



    İnsanın doğum ve olumune verilen meal kitapların mealine yansımıştır.



    Bu açıdan insanın dnaya tabi dini isevi gibi algılanır.



    ............



    Biz aslında diynle doğuyoruz ancak bu diyn çok sert bu yüzden ilahiyat bunu yumuşatma çabasıdır. Halbuki real ilahiyat çok daha farklı bir yapıdır.



    .............



    İsa aleyhisselam hz.rasulullah aleyhisselam gibi zatların tıb biyoloji çerçevesinde doğmadıkları anlaşılıyor. Dunku doğum kandili aslında mumkun değil gibi diye duşunun.



    Ancak insanlar buna inanıyor ve inanmak istiyor. Ancak inandıklarını iddia ettikleri şeyin tecavüze savaşa açlığaengel olmadığını söyleyip doğru olanı goremiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fikri ileri suren kisinin kiliseyle ilgisi yok anlasilan. Zira monofizit ve duofizit olarak kiliseler ikiye ayrilmislardir. Duofizit, Hz. Isa carmiha gerildiginde ayni zamanda Rab olan Isa'nin rab yaninin da aci cektigine inanan bir anlayisi benimsemistir. Monofizit ise bu savi kesinlikle reddeder. Burada rab yani degil, salt insan bedeni ve ruhu aci cekmistir.



    Islam inancinda ise Hz. Isa carmiha bile gerilmemis, goklere yukseltilmis ve hala daha yasamaktadir. Yani ben de dahil, tum muslumanlar buna inaniyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biyolojiyi bilmeyen, anlamayan tanrı da olur, herşey olabilir.



    BİYOLOJİ: Hayat/can/ruh, BİR TEK hücre ile bedeni/bedenleri oluşturmaya başlar.



    En basit bitki, hayvan ve insan bedenlerinin oluşumu BİR TEK HÜCRE (sperm, sporla) ile başlar. BU TEK HÜCREDE BİR BEDENDE OLMASI GEREKEN BÜTÜN FAALİYETLERİ GÖREBİLİYORUZ...



    İnsan, BEN dediği zaman, zaten tanrıyım demektedir!



    Bir bedendeki hücrelerin ortalama yaşa süresi: 122-127 gün olduğunu okumuştum!



    Yine, 1 sn. bir bedende ölen hücre sayısı (ortalama bir bedende) 40.000 imiş!



    1 sn.=40.000 hücre ölüyor,

    1 dk.= 60 sn.,

    1 Saat= 60 dk.,

    1 gün=24 saat,

    40.000 x 60 x 60 x 24=...? Bir gün de, bir bedende ölen ve en az o kadar da yeni hücreler oluşmaktadır!



    Yani, dün bu saatte, ben dediğimiz beden, bu gün o saatte, artık o ben dediğimiz beden değildir!



    Böyle olmamış olsaydı, tanrı/yaratıcı TEK olmazdı. Tanrı ve ben olurduk ki, bu da = İKİ olurduk! Ben dediğimiz beden gördüğünüz gibi oluşan ve bozuşan bir beden olduğu için, varlık olması söz konusu olamaz. Tanrı/yaratıcı ise, bedensel özelliğini ilk günkü gibi koruduğu için, Birdir, Tekdir! Bundan dolayı da, kainatta bir IRKIN oluşması söz konusu bile olamaz.



    Müslüman, Allah, ahad dır/Birdir/Tekdir diyor ve arkasından da, BEN de varım, bak sana ibadet ediyorum diyor. Allah + Müslüman= 2 oluyor.!



    Kalem Suresi

    16.Yakında biz onun HORTUMU üzerine damga basacağız/burnunu sürteceğiz.

    10.Şunların hiçbirine eğilme, uyma: Çok yemin eden, bayağı-alçak,

    11. Alaycı/gammaz, koğuculuk için dolaşıp duran,

    12. Hayrı engelliyen, sınır tanımaz-saldırgan, günaha batmış,

    13. Kaba/obur, bütün bunlardan sonra da soyu bozuk, kötülükle damgalı.

    14. Mal ve oğullar sahibi olmuş da ne olmuş?

    Tevbe Suresi

    . 1. Allah ve resulünden, kendileriyle antlaşma yapmış bulunduğumuz müşriklere

    bir ültimatomdur bu:

    .2. Yeryüzünde dört ay daha dolaşın ve bilin ki siz, Allah’ı âciz bırakamazsınız.

    Şu da bir gerçek ki, Allah küfre batanları rezil eder.

    olamaz! Tanrı/yaratıcı ise hep aynı özelliklerini korur, yapısal/bedensel bir değişiklik göstermediği için TEK tir, BİR dir!





    Kalem Suresi

    16.Yakında biz onun HORTUMU üzerine damga basacağız/burnunu sürteceğiz.

    10.Şunların hiçbirine eğilme, uyma: Çok yemin eden, bayağı-alçak,

    11. Alaycı/gammaz, koğuculuk için dolaşıp duran,

    12. Hayrı engelliyen, sınır tanımaz-saldırgan, günaha batmış,

    13. Kaba/obur, bütün bunlardan sonra da soyu bozuk, kötülükle damgalı.

    14. Mal ve oğullar sahibi olmuş da ne olmuş?

    Tevbe Suresi

    . 1. Allah ve resulünden, kendileriyle antlaşma yapmış bulunduğumuz müşriklere

    bir ültimatomdur bu:

    .2. Yeryüzünde dört ay daha dolaşın ve bilin ki siz, Allah’ı âciz bırakamazsınız.

    Şu da bir gerçek ki, Allah küfre batanları rezil eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence insanlığa hz. muhammed'in Allah'ından çok daha fazla ilgili olduğu ve kendini kabul ettirdiği için Allah'ların Allah'ıdır. yani o da bir Allah'dır tabiiki . narksist Muhammed'in Allah'ından daha da Allah'dır hemde
  • scooting2563 S kullanıcısına yanıt
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.