Şimdi Ara

3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
28
Favori
25.967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
226 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Oncellikle modellemeniz harika cok begendim vidasina kadar her şey cok gerçekci 😊Kardeşim benim yıllardır pc ps4 oyunlari oynarım. Ben bu oyunlardaki mekanlarin karakterlerin yani oyundaki her seyin nasil yapıldığını hep merak etmisimdir. Velhasıl sizin gibi bireylerin sayesinde olduğunu öğrendik. Aslında bu yazı bizlere ilham olunmalı.. Bu yazınızda ben şunları çıkardım. :: yatırım. yatirim. yatirim . Maddiyattan bahsetmiyorum. Tamamen kendimize yatirim.Yani kendimizi geliştirmek. Ilgi alanlarımıza yatirim. Diğer adıyla sevdiğimiz alanlara yatırım. Yatirim yapmak için geç değil ben başladım diğer arkadaşlara da başarılar...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yine siz yine müthiş bir çalışma

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar hepinize hitaben: iyi dilekleriniz için sağolun varolun.

    kmlkszhacker, yaklaşık 4 hafta sürdü hocam.

    buroigil, oyun assetleri üzerine ve daha yoğun olarak sinematik introlar üzerine iş teklifleri geliyor freelance olarak. Youtube kalanımda oyun introları çalışmalarımda var, onlara sık sık birileri denk gelip kendi projelerine intro istiyorlar:https://www.youtube.com/user/Kratos0302/videos?view_as=subscriber

    Genelde bu tip sinematik kıvamdaki introlar için 200 - 300 dolar arası fiyat biçiyorlar freelanceciler. Ben 150 - 200 dolar arası fiyat veriyorum, Türkiyeden iş isteyen pek çıkmıyor, çoğunlukla yabancılar veriyor teklif o yüzden dolar üzerinden konuşuyorum. Kendileri beni buluyorlar, bazen modelleme isteyende çıkıyor. Her zaman iş gelmiyor, ama bi geldiğinde parası iyi oluyor zaten. Freelance olarak iş potansiyeli baya varda ben çok yoğun şekilde üzerine düşmüyorum, bir Artstation profili ve bir youtube kanalı var online olan, onlara denk gelenlerin kendileri teklif verdikçe iş geliyor. Ben özellikle arasam daha fazla fırsat çıkardı büyük ihtimalle. Bir yer ile sözleşmeli olarak çalışırsanız, ya da bir şirkette iş bulursanız çok güzel parası ve çok harika çalışma şartları sunuyorlar, asıl avantajı bu noktada başlar yani bu işin.

    Suppose27now, eline sağlık hocam Unity üzerinde kendini geliştirmeye devam et, illa asset sanatçısı olmaya gerek yok oyun motorunu çok iyi keşfedip asset satın alarakta iş yapabilirsin. Ancak oyun sektöründe işin büyük payını sanat dalı oluşturuyor. Verilen iş ilanlarınında çoğunluğunu 3D çevre ve/veya Asset tasarımcısı, 3D karakter tasarımcısı ve Görsel Efekt sanatçısı ilanları oluşturuyor. Bu alana da yönelmeyi tercih edebilirsin bir noktada yani.




  • Aferim lan **. Senin gibi insanların gelecekte önü açık olur eğer kendini daha çok geliştirebilirsen kim bilir belki bizim ileriki yıllarda oynadığımız oyunları yaparsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    Arkadaşlar hepinize hitaben: iyi dilekleriniz için sağolun varolun.

    kmlkszhacker, yaklaşık 4 hafta sürdü hocam.

    buroigil, oyun assetleri üzerine ve daha yoğun olarak sinematik introlar üzerine iş teklifleri geliyor freelance olarak. Youtube kalanımda oyun introları çalışmalarımda var, onlara sık sık birileri denk gelip kendi projelerine intro istiyorlar:https://www.youtube.com/user/Kratos0302/videos?view_as=subscriber

    Genelde bu tip sinematik kıvamdaki introlar için 200 - 300 dolar arası fiyat biçiyorlar freelanceciler. Ben 150 - 200 dolar arası fiyat veriyorum, Türkiyeden iş isteyen pek çıkmıyor, çoğunlukla yabancılar veriyor teklif o yüzden dolar üzerinden konuşuyorum. Kendileri beni buluyorlar, bazen modelleme isteyende çıkıyor. Her zaman iş gelmiyor, ama bi geldiğinde parası iyi oluyor zaten. Freelance olarak iş potansiyeli baya varda ben çok yoğun şekilde üzerine düşmüyorum, bir Artstation profili ve bir youtube kanalı var online olan, onlara denk gelenlerin kendileri teklif verdikçe iş geliyor. Ben özellikle arasam daha fazla fırsat çıkardı büyük ihtimalle. Bir yer ile sözleşmeli olarak çalışırsanız, ya da bir şirkette iş bulursanız çok güzel parası ve çok harika çalışma şartları sunuyorlar, asıl avantajı bu noktada başlar yani bu işin.

    Suppose27now, eline sağlık hocam Unity üzerinde kendini geliştirmeye devam et, illa asset sanatçısı olmaya gerek yok oyun motorunu çok iyi keşfedip asset satın alarakta iş yapabilirsin. Ancak oyun sektöründe işin büyük payını sanat dalı oluşturuyor. Verilen iş ilanlarınında çoğunluğunu 3D çevre ve/veya Asset tasarımcısı, 3D karakter tasarımcısı ve Görsel Efekt sanatçısı ilanları oluşturuyor. Bu alana da yönelmeyi tercih edebilirsin bir noktada yani.
    Selamlar hocam, çalışmalarınız çok güzel gerçekten. Sadece söylemek istediğim bir şey var, bence freelance olmayı bırakıp belli bir süre işin içindeki bir firmada olmanızı tavsiye ederim. Çünkü direk yurtdışında işe girmek isterseniz hiç alışık olmadığınız ortamda zorluk çekebilirsiniz o yüzden ofis ortamını bi deneyimleyip, eğer sizden iyi kişiler varsa onların da tecrübelerinden yararlanıp o şekilde yurt dışı düşünürdüm.




  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    tesekkurler hocam, acikcasi duymak istedigim cevabi aldim sizden. para biriktirmeye devam o zaman :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangisi gerçek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kawasaki h2r beklerdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    ShaNexxx, Yüksek poligonlu hali 8 milyonun üzerinde, düşük poligonlu hali 60.000'in üzerinde. Oyun objesi olarak optimize etmedim, o zaman düşük için 30 - 40.000 arasını hedeflerdim ortalama. Fotoreal shaderlar hazırlamak amacıyla masaya oturduğum için düşük poly halini de birkaç tık yüksek tuttum. Böylece daha düzgün kavisli kenarlar elde ettim. 8 milyonluk halinden de Normal map bake ederek olduğundan daha detaylı bir model elde ettim.

    rochendol, detaylıca açayım: öncelikle bu tip şeyleri öğrenmeye görsel efekt sınıfından başlamıştım, 7 - 8 yıl önceydi ve mesleki bir planım yoktu o zaman bu konularla ilgili, sadece ayda yılda bir başına geçip basit birkaç ders videosu izlerdim After Effects üzerine.

    Bu siteden yapardım onu da:https://www.videocopilot.net/ -- Sitenin sahibi Andrew Kramer, Hollywood ile iş yapan ABD'li bir görsel efekt sanatçısı. Bildiğim kadarıyla Star Wars filmleri içinde görsel efektler yaptı, pek çok yabancı dizinin introlarını yaptı vs. Bu adamın derslerini takip ederdim o zamanlar.

    Ancak dediğim gibi ayda yılda bir geçerdim başına, örneğin 1 ay içerisinde toplamda 3 - 4 tane yaklaşık 30 - 40 dk.lık bir video izler, o videodaki şeyleri uygulardım. Hatta bazen 2 - 3 ay hiç yüzüne bile bakmazdım. Hobi amaçlı olduğundan üzerine pek fazla düşmüyordum yani, böyle aralıklı ve kısa çalışmalar uzun vadede bir temel oluşturmuştu bende. Normalde temel oluşturmak için yıllar boyu çalışmaya gerek yoktur, ama ayda yılda bir başına geçerseniz temel atması da yıllar sürer doğal olarak.

    Bu tarz ara sıra yaptığım ufak hobi çalışmaları süreci son 3 yıl öncesine kadar sürdü. Yani bu kadar az ve üzerine düşmeden 4 yıl kadar devam edince, sonradan fark ettim ki bu çalışmalar aslında çok aralıklı da olsa süre açısından uzun bir vadeye yayıldığı için iyi bir temel oluşturmuştu bende farkında olmadan. Bu temelin üstüne gitsem ve meslek edinmek için her gün bir kaç saat çalışsam ne elde ederim diye düşündüm sonra. Başlarda her ne kadar çerezlik bi hobi olmuş olsa da, içimde çocukluğumdan beri oyun sektörü için 3D ya da görsel efekt yapma isteği vardı zaten, hazır temel de oluşmuşken acaba o noktaya da gelir miyim diye düşünüp ciddi bir şekilde her gün çalışmaya başladım yaklaşık 3 sene önce.

    Her yeni öğrendiğim şey beni başka bir şeyi öğrenmeye itti, görsel efektlerden modellemeye, modellemeden shader programlamaya, ondan oyun motorunu çözmeye ve bunları idare edecek düzeyde klasik programlamaya kadar sürükledi beni. Yani bahsetmiş olduğum gibi, ciddi anlamda ve uzmanlık kazanma amacı ile çalışmaya başlayalı yaklaşık 3 sene oluyor. Ondan önceki süreç ise yine bahsettiğim gibi, umursamazca bir hobi hareketinden ibaretti ve plansızdı.

    Eğer öğrenmek için ne kadar zaman lazım diye soruyorsanız, ciddi bir çalışmayla ortalama 2 yılda her konuya hakim olmuş olursunuz. Ancak uzmanı olmak başka bir şey, devam eden yıllarda uzmanlaşma sürecine girersiniz. İlk birkaç aylık çalışmanın ardından ortaya ufak ufak bir şeyler çıkmaya başlar zaten, ancak bu nokta sizi yanıltmasın; her şeyi öğrendim zannedebilirsiniz ortaya birkaç şey çıkarmaya başlayınca. Ama işin arka planında çok fazla konu var, o yüzden yanılgıya düşmeden öğrenmeye devam edilmesi gerekiyor, ben o yüzden 2 yıl kadar hakim olma süreci tanıyorum, sonraki süreç ise uzmanlaşmaya geçme süreci.

    Yabancı ülkelerde oyun sanatları bölümü zaten bildiğim kadarıyla 4 yıllık bir bölüm, Türkiye'de ise mevcut değil ya da etkili değil, buradan hesap edin ortalama ne kadar zaman gerektiğini. Yurt dışı için konuşuyorum: 2 yıllık sıkı bir çalışmanın ardından sektöre girebilenler var başlangıç pozisyonunda, Junior Artist olarak yani. İçeride uzmanlaşmaya devam ediyorlar, kimileri ise 2 yıl kadar sıkı çalışıp, uzmanlaşmayı iş yerinde çalışarak değilde kendi kendine çalışma prensibine devam ederek tamamlıyor. İkisi de etkili bir yol.
    Hocam hali hazırda çalışıyor musun, başka bir işle mi meşgulsün bilmiyorum ama benim severek oynadığım oyun yakın zamanda 3D sanatçısı arıyordu. Almanya, Bremen'de faaliyet gösteriyorlar. Linki bırakıyorum;
    https://beamng.gmbh/career/#toggle-id-3
    Bu tür şirketler genelde ilanlarını kendi içlerinde veriyor. Ayrıntılı bilgi linkte mevcut. İlgilenmek isterseniz bakabilirsiniz. Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kangaetemo

    her zamanki gibi harika bir is olmus hocam :)

    ben de kariyerimi planlarken oyun yapimciligi uzerinde duruyordum (hala duruyorum) ama zaman gectikce fark ettim ki kod yazmayi pek sevmiyorum. aslinda kod yazmayi cok istiyordum ve hatta hala istiyorum ama pek yapamiyorum ve zevk de alamiyorum. velhasil uzun zamandir ilgimi ceken 3d tasarim alanina kayayim diyorum ama tabi bunun icin su ankinden cok daha iyi bir bilgisayara ihtiyacim var. o yuzden para biriktirmem gerekiyor fakat ilk once bilen birine sorayim dedim hazir firsatim varken. kagit-kalemle cizim yapma becerisi cok onemli mi bu is icin? acikcasi cok basit bir soru icin fazla bilgi verdim ama bu bilgileri vermemin ise yarayacagini dusundum nedense :)
    Kağıt kalemde başarılı olmak kilit nokta değil ama tabi ki sanatsal bir bakış açısına sahip olmak gerekli. Bilgisayarınız hesap makinesi olsa bile pek önemli değil. Önemli olan monitör boyutu ve problem çözme yeteneği. Blender programına göz atın derim, yeni render motoru fazla kaynak sömürmüyor ve harika sonuçlar çıkarabiliyor.




  • Fazla iyi
  • Başarılı

    Umarım hayallerini gerçekleştirirsin.
  • Millet neler yapıyor. Ben hâlâ yan gel yat

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tebrik ederim çok güzel bir çalışma, yolun açık olsun.Bende öğrenmek istiyorum, photoshop kullanmayı öğrendim fakat sadece belli görseller üzerinde çalışma yapabiliyorum.3D modellemeyide öğrenmek istiyorum.Yani hazır dokular kullanmak yerine kendi dokularımı modellerimi oluşturup yaptığım grafik çalışmaya ekleyebilmek istiyorum.Bunu yapabilirsem hayalimdeki bir çok grafik tasarımını gerçeğe dönüştüreceğim ama bir türlü vakit bulamıyorum bunları yapmak için.
  • Eline sağlık güzel bir çalişma olmuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu işi öğrenmek isteyenlere rehber hazırlamayı düşünür müsün hocam? Başlangıç olarak nerelerden başlanmalı, neler yapmalıyız bunları anlatırsan başlamak isteyen herkesin kafaısndaki bir çok soru işareti kalkar. Böyle bir kaynak vb varsa da benimle paylaşabilirseniz çok mutlu olurum.
  • Biyturs_OnSr kullanıcısına yanıt
    tesekkurler hocam. blender'i biliyorum ama su an kullandigim laptop hesap makinesinden bile beter, blenderi bile kaldirabilir mi cok emin degilim acikcasi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şunu yapmak ortalama ne kadar vaktini alıyor acaba ?
  • Çok başarılı olmuş tebrikler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Efsane.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.