Şimdi Ara

Yine bir kısa yazı ile karşınızdayım :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Neden hep mükkemmeli istiyoruz ya da beklentilerimiz neden bizi hüsrana götürüyor. Acaba nedeni hep daha iyisini istediğimiz için mi?

    Biz oyuncular neden memnun olamıyoruz nedeni sadece grafik mi yoksa oynanırlık mı? Bunun cevabını aslında kimse bilmiyor desem yeridir. Birisi çıkıp "aaaa oyun çok güzel " nedenini sorarsanız grafikleri muhteşem diye cevap verir bir başkası da " oof abi oynanırlık mükemmel" der ama oynadığı oyunun üzerinden fazla zaman geçmeden sıkılır ve oynamaz.

    Bunun nedeni çok fazla şey mi istiyoruz yoksa istediğimiz şeyin oyunda olmaması mı? Mesala son zamanlarda çıkıp puanları alt üst eden bloodborne oyunu ele alalım.

    Oyun şuan için Playstation 4 platformuna çıkmış en iyi oyun derecelendirmesine sahip olması oyunun gerçekten bu denli mükemmel olmasına yeterli mi yoksa oyuncuların eksiklerini göz ardı etmesi mi bunu anlamak gerçekten kolay değil

    Oyun kendini oynatıyor ama belli bir süre sonra yapılacak bir şey bırakmıyorsa o zaman bu ne kadar iyi?

    Bloodborne oyununu tek seferde platinum kupasını alarak rafa kaldırmak mı yoksa platin aldığınız hâlde bir şeylerin eksik olduğunu düşünerek kendini oynatması mı veyahut belki bir şeyler çıkar diyerek oynamak mı? oyunun bu denli yüksek puan almasına vesile oynanırlık mı?

    Eğer bir oyundan beklediğinizin ötesinde isteklerinize cevap veriyorsa işte o oyun uzun sürelidir ama oyundan grafik olarak çok şey bekliyorsanız ve o oyun kısa süreli ise oyun beklentinizi karşılamayacak olması oyunun oyuncuların gözünde itibari biran da düşüyor.

    Bu örneği en güzel The Order 1888 kanıtlıyor gibi çoğu oyuncunun gözünde. Kısa olduğu için bir oyun sizce eleştirilmeli mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zack06 -- 10 Haziran 2018; 12:44:24 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >







  • Order kısa olmasından ziyade hikaye sekillenmeye baslarken bitmesi ve bunun gelecek oyunu almaya zorlaması en büyük hayal kirikligi oldu bende.Bunun dışında oynanabilirlik adına hiç kimsenin beklentisini karşıladığını zannetmiyorum fikirler ve grafikler güzel ama yeniden oynanabilirligi olmayan ve Exclusive unvanını haketmeyen bir yapımdi bence.Bloodborne da ng+ ve oynanmayan chalice dungeonlar oynanabilirligi arttiriyordur illaki ama pvp ve çeşitlilik bakımından daha iyi olabilirdi tabi beklentiyi çok yüksek tutmak hata her zaman orta seviyede tutulmali yoksa bu süreç uncharted 4 ve niceleri ile devam eder...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi katılıyorum lâkin herkesin düşüncesi farklı olabilir kimi çok uzun olmasından şikayet ederken kimisi kısa olmasından ama peki grafik ya da oynanırlık buna etken mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hem orta düzey bir grafik hemde oynanabilirlik bekliyorum yada gittikçe gelişen uzun soluklu bi oyun rpgler nedense kısa gelmeye başladı bana eski oyunlara göre bence eski oyunların farkı buydu uzun soluklu olup bi gelişme ayrı bir level vs sunabiliyodu şimdiki oyunlarda ne yazıkki bu yok
  • Ben Order 1886'dan oyunun kısalığı haricinde memnun kalanlardanım. Bana göre her anı keyifliydi.

    Bloodburne'u henüz denemedim ne oynanabilirliği nede grafikleri hakkında yorumda bulunamam.


    Yeni nesilde grafikten beklentiler büyük oyüzden ben şahsen grafik önemli değil oynanablirlik olsun diyemiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Platin aldıktan sonra oynayan mı var la ben normal bitirince suratına bakmıyorum.
  • Haykıran Bıngıldak kullanıcısına yanıt
    O da ayrı bir ilgi alanı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazrail 53

    rpgler nedense kısa gelmeye başladı bana eski oyunlara göre bence eski oyunların farkı buydu uzun soluklu olup bi gelişme ayrı bir level vs sunabiliyodu şimdiki oyunlarda ne yazıkki bu yok

    En basitinden bioware'dan örnek verelim, aç eski bioware oyunlarını sadece karakter yaratma ekranında 2-3 saatini harcayabilirdin çünkü karakter yaratma olayı bile ayrı detaylıydı.Ben bu karakterde uzmanım demen için aylar harcaman gerekirdi.Şimdilerde dayıyor 3 tane sınıf, özellikler belli gideceğin yol belli...Son 2-3 senede bioware'ın çıkardığı oyunların klas sayısını topa bir neverwinter nights etmez.Ah eskiler ah.




  • Benim icin oynanabilirlik veya grafik herzaman atmosferden sonra gelir. Oyun seni dunyasina cekiyorsa onanabilirlik ve grafik tuzu biberi oluyor. Grafik bu saydiklarimdan sonuncusu benim icin. Half life 2 oynayim dedim tekrar. Oyundan cikmak istemiyorum. Konsollari sevsem de oyunculugu basitlestirdigini dusunuyorum. Eski 8 bit ve sonrasi amiga donemi 2 boyutlugrafikler ile yapilabilecek en guzel islerin yapildigi donemdi. 90 lar pc oyunculugu hem teknik hem yaraticilik olarak zirveydi. Simdi 3-4 kaliplasmis oyun sablonunda birbirine benzeyen oyunlari oynayip duruyoruz.

    Grafik 10 numara olsa ne olur. Half life'tan sonra onun ilk ciktigi zamanki etkiyi yapabilen bir oyun daha gelmedi.hl2 yi hala gozu kapali oynatan o atmosferi, O verilen emegi,ozeni her karesinde hissetmeniz. Grafikleri zaten zamaninin otesindeydi. Bahsettigim ozen sayesinde hala cok iyi. Piyasa oyunu degil de boyle arada cikip yumrugu cakan oyunlar lazim oyun dunyasina.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu memnuniyetsizliğin tek bi sebebi var, en azından şahsıma dair; The Last Of Us... O oyundan sonra ciddi anlamda her oyun ağzımda kekremsi bi tat bırakır oldu. Çıtayı o kadar yükseltti ki Uncharted 4'ün bile o çıtaya erişemeyeceğini düşünüyorum. Platin de alsan, her bir köşesini de ezberlesen bir süre sonra o kutu "beni oyna beni oyna" der gibi bakıyor sana. Ne mutlu hala oynamayana :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TaKo

    Bu memnuniyetsizliğin tek bi sebebi var, en azından şahsıma dair; The Last Of Us... O oyundan sonra ciddi anlamda her oyun ağzımda kekremsi bi tat bırakır oldu. Çıtayı o kadar yükseltti ki Uncharted 4'ün bile o çıtaya erişemeyeceğini düşünüyorum. Platin de alsan, her bir köşesini de ezberlesen bir süre sonra o kutu "beni oyna beni oyna" der gibi bakıyor sana. Ne mutlu hala oynamayana :)

    merak etme. 1 eylül tarihinde mgs geliyor. o zaman fikrin değişebilir. yanlış anlaşılmasın last of us'ta tabiki muazzam bir oyun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunalir

    quote:

    Orijinalden alıntı: TaKo

    Bu memnuniyetsizliğin tek bi sebebi var, en azından şahsıma dair; The Last Of Us... O oyundan sonra ciddi anlamda her oyun ağzımda kekremsi bi tat bırakır oldu. Çıtayı o kadar yükseltti ki Uncharted 4'ün bile o çıtaya erişemeyeceğini düşünüyorum. Platin de alsan, her bir köşesini de ezberlesen bir süre sonra o kutu "beni oyna beni oyna" der gibi bakıyor sana. Ne mutlu hala oynamayana :)

    merak etme. 1 eylül tarihinde mgs geliyor. o zaman fikrin değişebilir. yanlış anlaşılmasın last of us'ta tabiki muazzam bir oyun.

    Büyük bi MGS hayranıyım. Hatta yıllardır oyun oynamayı bırakmıştım, PS3'e MGS 4 yüzünden geri döndüm. Ama ne yalan söyliyim MGS'nin yeni oyunları eskisi kadar heyecanlandırmıyor beni... Ben Solid Snake'çiyim, Big Boss'la geçmişe dönmek pek bi haz vermedi :) Karakteri sahiplenemedim bir türlü, hele son oyunda Snake'in (Big Boss) sesi değiştikten sonra hepten yabancılaştım. O eski oyunlarda ki melankoliyi, dramı ve heyecanı bulamadım. Oyunu gene alıp büyük bir zevkle oynicam tabi ki fakat MGS serisi ekstra heyecan vermiyor artık bana.




  • 2014 yılına bakıyorum da iki tane üst düzey oyun var. Bunlarda eski nesilden gelenler(GTA5,Last Of us) En iyi oyunun bile belli bir ömrü var, zamanla sıkılmakta haklıyız bence. Çıta artık çok yükseldi bu saatten sonra Uncharted 3 den aşağısını kabul edemem :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takeru

    Benim icin oynanabilirlik veya grafik herzaman atmosferden sonra gelir. Oyun seni dunyasina cekiyorsa onanabilirlik ve grafik tuzu biberi oluyor. Grafik bu saydiklarimdan sonuncusu benim icin. Half life 2 oynayim dedim tekrar. Oyundan cikmak istemiyorum. Konsollari sevsem de oyunculugu basitlestirdigini dusunuyorum. Eski 8 bit ve sonrasi amiga donemi 2 boyutlugrafikler ile yapilabilecek en guzel islerin yapildigi donemdi. 90 lar pc oyunculugu hem teknik hem yaraticilik olarak zirveydi. Simdi 3-4 kaliplasmis oyun sablonunda birbirine benzeyen oyunlari oynayip duruyoruz.

    Grafik 10 numara olsa ne olur. Half life'tan sonra onun ilk ciktigi zamanki etkiyi yapabilen bir oyun daha gelmedi.hl2 yi hala gozu kapali oynatan o atmosferi, O verilen emegi,ozeni her karesinde hissetmeniz. Grafikleri zaten zamaninin otesindeydi. Bahsettigim ozen sayesinde hala cok iyi. Piyasa oyunu degil de boyle arada cikip yumrugu cakan oyunlar lazim oyun dunyasina.

    HalfLife kadar olmasa da üst düzey oyunları birkaç yılda bir görüyoruz aslında, "3-4 kaliplasmis oyun sablonunda birbirine benzeyen oyunlari oynayip duruyoruz" burda çok iyi bir çoktaya değinmişsin aynen katılıyorum ve bu oyunları bitirdikten sonra yüzüne dahi bakmıyoruz çok çabuk unutuyoruz..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.