Şimdi Ara

Unreal Engine 4 Eğitim Kitabı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben Modelleme + Animasyon işini 3 senedir yapıyorum. Çok seviyorum yapmayı, ama hiçbir işe yaramıyor... Oyun yaparsam yeteneklerim bir işe yarar. Şimdi, ben ue4 ile ilgili sanırsam 3 konu felan açmıştım. Yok efendim nasıl öğrenirim olmuyor beceremiyorum kafa basmıyor fonksiyon ne blueprint nasıl yapıyoruz material sistemi niye Cinema4d'Deki gibi değil??

    Artık anlıyorum ki bu iş böyle olmaz. Ben kitap istiyorum, Unreal Engine 4 Eğitim kitabı, hem konuşma kabiliyetim biraz kötü kitap okumayı pek sevmem ama bir amaç için okuduğum takdirde bana
    faydası çok olacak. Kitap öneriniz var mıdır? Türkçe olan yalnızca bir kitap var...




    ÇOK İLGİNÇ ADAMIM YA LGS VAR BEN OYUN YAPCAM DİYE UĞRAŞIYORUM .D Bu arada belirtmek isterim Unreal engine 4 kullanmasını biliyorum, arayüz vs... Material sistemi biraz karmaşık mesela bir duvara texture yapıştırıyorum ama doku çok büyük geliyor küçültmek için ta ordaki ayarlar bir şey ekleyecen vs. gene iş blueprint dönüyor... Benim blueprint'le yapmak istediğim çok az şey var;
    *Oyunun menu kısmı
    *Belli bölgeye gelince yeni bölüm açması yada animasyon girmesi (örneğin kapının oraya gittin ve oraya bir cinematic giriyor)
    *Yapay zeka ve jumpscare gibi basit şeyler.
    *Tuşlarla etkileşim (Feneri yerden almak açmak kapamak, koşmak vs.)
    *Oyunun düzeni

    Önereceğiniz kitapları dikkatlice okuduktan sonra bu 5 şeyi yapabiliyorsam bile Allah razı olsun gerçekten. YANİ Neyse abi uzatmaya gerek yok kitap önerin, ha birde türkçe eğitim videoları izlemeye çalıştım ama yok kalitesiz olmasından değil öğretmiyor fazla birşey. Yada şöyle diyelim öğrettiği şeyin neye yarayacağını anlatmıyor... Fonksiyon öğretiyor ama bunla ne yapılacağını söylemiyor :DD Buraya kadar okuyana teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akcal13 -- 21 Eylül 2019; 14:39:7 >







  • Kitap okumayı sevmeyen biriysen kitaplardan öğrenemezsin. Kendin de belirtmişsin. Bir şey gösteriyorsa hemen pratiğini uygulasın. Türkçe eğitimler zaten genel olarak kötü. Bence İngilizce içerikleri izleyip gördüğünü birebir uygulamaya çalış. Yazılım ve algoritma temel bilgisi edin. Diğer türlü zor.
  • Bence Unity'den başla öğrenmeye, Unity'de ne azından sadece Türkçe kaynaklarla o saydığın maddeleri çok rahat gerçekleştirirsin. Çünkü temel şeyler zaten onlar Youtube'ta bile var her yerde Türkçe kaynak onlar hakkında. Unity'de de Unreal Engine kadar olmasa ona yakın baya iyi görüntü kaliteleri elde edebilirsin Post Processing ile.
  • Ben kitap okumayı sevmem dedim aslında vaktim yok. Sadece kitap lazım, yeterli olacağını düşünüyorum.
  • Arkadaşlar kitap araştırdım ve türkçe olan yalnızca bir kitap buldum, oda gerçekten her yerde; yerden yere vuruluyor. 4.2 Sürümü için yapılmış bir kitap sanırım... Bir başka kitap bilen var mı? İngilizcem orta seviye ama yabancı kaynakları okuyucağım anlayacağım vs... Denedim bir kere onu, olmadı. Şimdi ue4 öğrenmenin başka yolu yok mu?
    o saydığım 5 maddeyi garanti edebilecek bir video serisi varsa hemen izlerim. Dediğim gibi bahsedeceğiniz videolar neyi tam olarak nerede kullanacağımızı değil de temeli öğretiyor, önemli olan o ancak mesela ben oyunun levelini hazırladım. Oyun sırf yürü koş dan ibaret olmayacak, farklı event'lerde farklı mekanikler olabilir, ben onun blueprint düzenini nasıl yapacağım. Örneğin;
    Öldün, respawn olacaksın. Onun blueprintini neye bağlamam gerek? her türlü iş için level blueprint'ini mi kullanıyoruz?
  • C++ Java gibi temel konularda dahi doğru dürüst Türkçe kitap yok, sen başka Türkçe UE4 kitabı bilen var mı diyorsun.

    Bak:https://b-ok.cc/s/?q=unreal+engine

    500+ UE4 kitabı çıkıyor coğu İng geriye kalanları da İsp, Alma, Fra.

    Lütfen gerçekçi olalım ve ona göre sorular soralım.
  • Haklısın, peki senin önerin nedir? O yazımda bahsettiğim Türkçe eğitim setlerine zaman ayırmaya değer mi? O saydığım 5 etmenden bahsediyorum. Onları bilsem yeter benim için. Şimdilik hedeflerim çok küçük.
  • akcal13 A kullanıcısına yanıt
    " *Oyunun menu kısmı
    *Belli bölgeye gelince yeni bölüm açması yada animasyon girmesi (örneğin kapının oraya gittin ve oraya bir cinematic giriyor)
    *Yapay zeka ve jumpscare gibi basit şeyler.
    *Tuşlarla etkileşim (Feneri yerden almak açmak kapamak, koşmak vs.)
    *Oyunun düzeni"

    Siz daha önce Unreal Engine ile basit oyunlar geliştirdiniz mi, hiç deneyiminiz oldu mu? Eğer hiçbir şey yapmadıysanız bu oyun motorunda, bu istekleriniz biraz abartı. Size tavsiyem oyun motoruna hakim olabilmek için kendinize ufak çaplı bir proje belirleyin ve o projeyi yaparak deneyim kazanın. Bir sonraki projeniz daha üst düzey olur. Kaynak sıkıntısı çekerken yapmanız gereken en doğru hamle bana göre bu. Eğer bir proje belirlemez, rastgele oyun motorunu öğrenmeye çalışırsanız oradan oraya savrulursunuz ve hiçbir şeyi tam öğrenemezsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NaudiR -- 21 Eylül 2019; 22:0:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NaudiR

    " *Oyunun menu kısmı
    *Belli bölgeye gelince yeni bölüm açması yada animasyon girmesi (örneğin kapının oraya gittin ve oraya bir cinematic giriyor)
    *Yapay zeka ve jumpscare gibi basit şeyler.
    *Tuşlarla etkileşim (Feneri yerden almak açmak kapamak, koşmak vs.)
    *Oyunun düzeni"

    Siz daha önce Unreal Engine ile basit oyunlar geliştirdiniz mi, hiç deneyiminiz oldu mu? Eğer hiçbir şey yapmadıysanız bu oyun motorunda, bu istekleriniz biraz abartı. Size tavsiyem oyun motoruna hakim olabilmek için kendinize ufak çaplı bir proje belirleyin ve o projeyi yaparak deneyim kazanın. Bir sonraki projeniz daha üst düzey olur. Kaynak sıkıntısı çekerken yapmanız gereken en doğru hamle bana göre bu. Eğer bir proje belirlemez, rastgele oyun motorunu öğrenmeye çalışırsanız oradan oraya savrulursunuz ve hiçbir şeyi tam öğrenemezsiniz.
    Unreal Engine kullanmasını biliyorum. Bu tarz şeyler ya c++ yada blueprint ile yapılıyor diye biliyorum. Ama bu blueprintin de bir kullanım düzeni var, tagların manasını bilmek zorundasın.
    ve şu blueprint düzenini kestiremedim. Mesela level blueprintini açıyorum. Şimdi diyelim ben öyle böyle bir fps karakteri yaptım, onun için özel bir blueprinte mi ihtiyacım var, yoksa level blueprintten yeni dosya felan mı oluşturuyoruz. Gerçi bilsemde yapamam büyük ihtimal...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NaudiR

    " *Oyunun menu kısmı
    *Belli bölgeye gelince yeni bölüm açması yada animasyon girmesi (örneğin kapının oraya gittin ve oraya bir cinematic giriyor)
    *Yapay zeka ve jumpscare gibi basit şeyler.
    *Tuşlarla etkileşim (Feneri yerden almak açmak kapamak, koşmak vs.)
    *Oyunun düzeni"

    Siz daha önce Unreal Engine ile basit oyunlar geliştirdiniz mi, hiç deneyiminiz oldu mu? Eğer hiçbir şey yapmadıysanız bu oyun motorunda, bu istekleriniz biraz abartı. Size tavsiyem oyun motoruna hakim olabilmek için kendinize ufak çaplı bir proje belirleyin ve o projeyi yaparak deneyim kazanın. Bir sonraki projeniz daha üst düzey olur. Kaynak sıkıntısı çekerken yapmanız gereken en doğru hamle bana göre bu. Eğer bir proje belirlemez, rastgele oyun motorunu öğrenmeye çalışırsanız oradan oraya savrulursunuz ve hiçbir şeyi tam öğrenemezsiniz.
    Ayrıca dediğin çok doğru, bana bir arkadaş ulaştı ve bana şöyle dedi;
    "Ben ue4'ü izleyebildiğim iyi kaynaklardan öğrendim, yapmaya çalıştım. Deneme yanılma yöntemiyle, yapamadığım hatam olduğu herşeyi tek tek sordum ve zamanla ue4 öğrendim."

    Bunun gibi birşey demişti. Ben bunu nasıl yaparım şimdi, yapabilir miyim ki acaba? Siz birşeyler önerirseniz sevinirim. Geçen açtığım konularda ingilizce öğren diyorlardı. Yabancı kaynaklar evet iyi ama şöyle birşey var, 5 dakikada yapılacak işi 30 dakikada anlatıyorlar hepsi böyle abartmıyorum. Evet insanlara detaylı anlatırsında abi, göster geç işte. Ne kasıyorsun bilader?
    Neyse yardımınız için teşekkürler.




  • akcal13 A kullanıcısına yanıt
    Oyun programlama konusuna uzağım. Fi tarihinde Visual C++ 6 ve DirectX ile bir Tetris klonu yıllar sonra Java öğrendikten sonra da libGDX ile de ekranda bir sprite oynatan deneme amaçlı birşey yaptım hepsi o kadar yani o bahsettiğin UE4 eğitim setini cok verimli değerlendiremem fakat benim kullandığım tutorial ve kitaplar İngilizceydi yani yapacağın oyun cok küçük bişey de olsa hedeflerin cok büyük olmasa da yine de İngilizce kaynakları kullanmak durumundasın bu işin başka yolu yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 22 Eylül 2019; 1:32:19 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.