Donanım Haber

Uygulama ile Aç Kapat butonu
Kayıt
Arama butonu
F

Yarbay
04 Ağustos 2017
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
8 üye
Görüntülenme (?)
851 (Bu ay: 20)
Gönderiler Hakkında
F
5 ay
Bluetooth adaptörlerin SAR değerini nasıl öğrenebilirim?

Merhabalar. Masaüstü bilgisayara bluetooth hoparlörü bağlayabilmek için bluetooth adaptör almak istiyorum. Fakat biraz bu konuda takıntılıyım mesela TP-Link UB500'ü gözüme kestirdim. Ama hiçbir şekilde bunun SAR değerini bulamıyorum. Veyahut diğer bluetooth adaptörlerin SAR değerlerini nasıl öğrenebilirim, bir yolu var mı?

F
11 ay
İşlemciyi hangi şekilde kullanmak daha iyi? Güç tasarruflu mu, boştayken de yüksek hızlı mı?

Arkadaşlar yıllardır kafama takılan bir husus var. İşlemciyi ben sürekli dengesiz voltaj vermesin ve oyunlarda falan frekansında dalgalanma olmasın diye boştayken, masaüstündeyken de sabit en yüksek frekansta kullandım.


Yani Intel'deki adıyla SpeedStep (AMD'de Cool'n'Quiet) kapalı şekilde kullandım. Windows'ta da güç ayarlarında en düşük işlemci kısmı hep %100'dü. Şimdi bu güç ayarında en düşük kısmı %5 yaptım yani lazım olmadıkça frekans kısacak şekilde.


Peki bahsettiğim kaygılarım bir hurafe midir yani sabit hız yerine, otomatik ihtiyaca göre ayarlanan şekilde kullanmanın bir zararı var mı? Şu an bu şekilde ayarladım yine fakat masaüstünde, internette dolaşırken bile voltaj çok oynuyor hız sürekli değiştiği için. Bunun bir zararı olur diye korkuyorum.


Bilemedim, sormak istedim.

F
11 ay
[Alındı-Güncellendi] 7 senelik sisteme PSU tavsiyesi arıyorum

Merhabalar. Dün sistemimde anlık ve sık yaşanan bir restart atma sorunu baş göstermeye başladı. Şu an saatlerdir bir problem yok, problemin kaynağını tam bulamasam da PSU olduğundan şüpheliyim. Tabi problem devam edecek mi onu da bilmiyorum. 7 senelik olduğu için işimi biraz garantiye alayım diyorum.


Bundan dolayı aslında biraz da kararsız kaldım komple 2. el falan bir kasa mı alsam bu sisteme daha para harcamaya değer mi diye düşündüm, bir yandan da bir süre PSU takviyesiyle idare mi etsem diyorum.


Mevcut PSU Corsair VS650.

Sistem komple kasa olarak 2015'te Inventus'tan alındı. Biliyorum bu PSU için baya kötü yorumlar var ama benim şansıma 7 senedir hiçbir sorun yaşatmadı hatta zaman zaman baya elektrik kesintileriyle falan uğraşmıştım. İyi dayandı. Tabi hala şu an PSU sıkıntılı mı ona da emin değilim. İşimi garantiye alayım diyorum.


Sistem:

i5 4690k

Ekran Kartı yok (Dahili gpu, intel hd 4600)

120 gb samsung 850 evo ssd, 1 tb Seagate Barracuda

Anakart Z97S SLI Plus


Önereceğiniz PSU sanki ekran kartı varmışçasına olursa daha iyi olur. Ama ahım şahım bir şey de istemiyorum. Yani idareten olacak biraz. Belli olmaz belki ekran kartı takviyesi yaparım yeni sistem almadan ileride. Dolara falan bağlı işte biraz, karar veremiyorum açıkçası.


Bütçe maksimum 1000-1500 TL. Yetecekse daha aşağısına da razıyım.


GÜNCELLEME: Merhabalar. Bir güncelleme yapayım. "XPG Core Reactor 650 W" PSU siparişim dün geldi, bugün montaj yapıldı. 1 saatir kullanıyorum şu an için bir problem yok. En son Perşembe günü (2 gün önce) bilgisayarı hiç açamıyordum artık, ilk açtığımda da hep restart atıyordu, bakalım bugün sabaha kadar test edeceğim.

F
11 ay
[SORUN DEVAM EDİYOR/PSU DEĞİŞTİ] PC Restart Sorunu (boşta/yükte/Bios'ta dahil)

Güncelleme (29.01.2022): Servise gittim bugün. Orada ilk çalıştırdığımızda restart atmadı, sonrasında kasayı bir süreliğine bırakıp numaramı verdim. 1-2 saat sonra arayıp arıza tespit edemediklerini, 1 saat boyunca falan test ettiklerini belirttiler. Tahmin etmiştim böyle bir şeyi, şaşırmadım. Bunun dışında bakım yaptırdım, bu esnada termal macun değişimi de yapılmış buna sevindim en azından. Kendim yapmaya kalksam macun yoktu elimde. Daha masraflı ve uğraştırıcı olacaktı. Kompresör falan da yok hem elimde.


Şu an HDD takılı olmadan kullanıyorum. (Normalde SSD'yi sistem diski olarak + HDD şeklinde kullanıyordum.) Yaklaşık 1 gün böyle kullanıp yarın HDD'yi takarak deneyeceğim.


Arızaya gelirsek bir oksitlenme falan olsa tespit ederlerdi herhalde diye düşünüyorum.


-------------------------------------------------------------------------------------------


EDIT 4: Arkadaşlar sorun PSU'danmış galiba, PSU değiştirildi, baya kullandım şu an için sorun yok gibi.


EDIT 5 (SON DURUM-11.01.2021): PSU değiştikten sonra 2 gün sorunsuz kullandım. 2 gün sonra aynı sorun baş göstermeye başladı. Restart esnasında kasanın elektriği kesilmiyor buna eminim. Fanlar ve led ışık çalışmaya devam ediyor. Yani sanki düğmeden restart etmişim gibi davranıyor bir anda pat diye.


-------------------------------------------------------------------------------------------


Öncelikle sistemim:

  • i5 4690k
  • Ekran kartı yok. Dahili GPU (Intel HD 4600)
  • 2x4 GB DDR3 1600 CL9 RAM Kiti
  • Anakart: MSI Z97S SLI Plus
  • PSU: | YENİSİ: XPG Core Reactor 650W (birkaç günlük) - Eskisi: Corsair VS 650


Arkadaşlar konuyu biraz düzenledim. Daha kısa ve öz açıklamak istedim. Kısaca şu anda pc yerli yersiz zamanlarda restart atıyor. Bazen UEFI/Bios ekranını bile göremeden arka arkaya atıyor, bazen açıldıktan 1-2 dakika sonra, bazen saatlerce kullanıyorum ve bu esnada 1-2 defa anca atıyor, bazen saatlerce hiç atmıyor ve birden atmaya başlayıp hiç durmuyor vs. vs... Sistemin boşta veya yükte olup olmaması fark etmiyor.


Sanki kasanın düğmesinden restart atıyormuşum gibi direkt pat diye restart atıyor. Kasanın bu esnada fanları ve içindeki led ışığı çalışmaya devam ediyor. Yani bir elektrik kesintisi yok.

F
geçen yıl
C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu

Merhabalar. Windows form'da tamamen transparan bir görünüme sahip ve sadece yazıların (label kullanıyorum şimdilik, başka öneri varsa kullanabilirim) gözükeceği saydam bir uygulama yapıyorum.


Fakat şöyle bir sıkıntı var, internette de yazan birçok yerdeki yönteme göre denediğimde transparan oluyor ama yazının arkasında transparan rengi neyse o da beliriyor. Daha iyi anlatabilmem için direkt görsel üzerinden örnek veriyorum, aşağıdaki görsellerde gördüğünüz gibi yazının arkasında transparentKey olarak verilen renk ne ise (internetteki birçok örneğe göre Color.Lime veriliyor, ben de onu verdim) o beliriyor. Bunu nasıl düzeltebilirim acaba? Bu arada uygulamada borderStyle'ı da kapattım yani sadece label'daki yazı gözükecek şekilde ayarlardım tasarım olarak.


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu






Yazdığım kod:


Kod

Yığını:
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)         {             BackColor = Color.Lime;             TransparencyKey = Color.Lime;             FormBorderStyle = System.Windows.Forms.FormBorderStyle.None;             label1.Text = "deneme 12345";         }




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




GÜNCELLEME: Arkadaşlar son olarak konuyu bilgilendirme amaçlı güncelliyorum. Windows Form'da "Program.cs" dosyasındaki "Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);" satırının sonunu "true" yaparsanız benim gösterdiğim gibi saydam form üzerindeki yazıların arkasından renk fışkırması sorunu kısmen önlenmiş oluyor. Kısmen diyorum çünkü formun BackColor ve TransparencyKey'ine siyah renk vererek ve bu ayarı yaparak en iyi sonucu alabildim şu ana kadar deneyerek.

Bir de bu söylediğim ayarı yapınca ufak bir şekilde yazı fontunda tırtıklanma meydana geliyor. Aslında ayarı yapmadan önce de tırtıklanma mevcut ama TransparencyKey ile aynı arka fona denk gelirse yazı, tırtıklanma kayboluyordu. Bu ayarda komple tırtıklanma mevcut her durumda. Çünkü bu ayar ile yazı fontlarındaki anti-aliasing'i kapatmış oluyoruz. Bunu en aza indirmek için yumuşak hatlara sahip yazı fontları kullanılabilir ve mümkün oldukça çok büyük yazılar eklemeyerek bu durum idare edilebilir Size bu yaptığım ayarın öncesi ve sonrasına ait örnek görseller bırakıyorum:


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


C# - Windows Form transparan arka planda text sorunu


Eğer kullanacağınız yazı renkleri siyah ve beyaz ise BackColor ve TransparencyKey'i farklı bir renk yapıp deneme yapabilirsiniz. Çünkü onlarda yine arkada renk taşması oluyor gibi bu ayarlarda.

F
geçen yıl
Following (1998) - Christopher Nolan'ın ilk filmi - Memento'nun ilham kaynağı

Film sadece 6.000 dolar bütçe ile ve çok kısıtlı imkanlarla çekilmiş. Nolan, akrabalarının evini kullanmış ve işten arta kalan zamanlarında çekebilmişler. Biraz Memento'nun atası denilebilir bir film. Yani Memento, bu filmin alınıp üzerine bir şeyler eklenip daha iyi hale getirilmiş hali gibi geldi bana izledikten sonra. Memento'yu sevdiyseniz bunu da sevebilirsiniz diye düşünüyorum. Tabi yine de sevmeyenler olabilir, film siyah beyaz onu da belirteyim. Bana göre puanı biraz daha yüksek olabilir. Ben 7,7/10 diyorum.


F
geçen yıl
Snatch (2000) - Brad Pitt, Jason Statham, Benicio Del Toro, Alan Ford, Vinnie Jones


Yönetmen: Guy Ritchie

Ülke: ABD, İngiltere

Tür: SUÇ, KOMEDİ

Vizyon Tarihi: 10.11.2000

Süre: 104 dakika



Filmi yeni izledim ve IMDB'de bana göre puanını hak ettiğine inandığım bir film. (IMDB: 8,3) Konusu olmadığı için ve bilmeyenlerin belki ilgisini çeker diye konusunu açmak istedim.


Filmin Türkçe ismi: Kapışma


Kadrosu zaten çok iyi.


Film, içerisinde biraz kara mizah barındıran suç ve komedi filmi.


Aynı anda farklı karakterlerin aslında tamamen kendi dertlerini çözmeye çalışırken ortak noktada buluşmaları ve sonucunda yaşananlar anlatılıyor.


Filmi ben çok akıcı ve eğlenceli buldum.

F
2 yıl
⭐⭐⭐⭐⭐ Fenerbahçe 2021 / 2022 Sezonu - [ANA KONU] 🟡🔵

Konuya yazmadan önce lütfen bölüm kurallarını dikkatlice okuyunuz: https://forum.donanimhaber.com/spor-bolumu-isleyisi-hk--145873573
















----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Süper Lig Güncel Puan Durumu




UEFA Avrupa Ligi Grubumuz ve Güncel Puan Durumu (D GRUBU)



F
2 yıl
C# Youtube'dan 'istediğim kalitede' video çekme

Arkadaşlar merhaba. Benim Unity'de yapacağım bir uygulama için Youtube üzerinden video çekmem, indirmem lazım. Şu an manuel olarak olarak tek tek tüm videoları MP4 çevirici sitesine atıp uygulamaya o linki veriyorum fakat bu iş sıkıntı 1 gün sonra, 2 gün sonra bu linkler patlıyor. Daha dün çevirdiğim linklerin bugün bozulduğunu fark ettim.


Bunun için otomatik olarak uygulama çalıştığı anda indirme tuşuna basıldığında bu convert işlemini yapıp çektirebileceğim bir script yazmam gerek.


Google ve Youtube'dan 1-2 C# Youtube downloader oluşturma videosuna baktım, oralarda kullanılan kütüphanelerde video kalitesini seçemiyoruz. 1080p videoyu 360p, 720p falan çeken çözümler var. Bana videoyu en yüksek kalitesinde çekebileceğim bir çözüm gerekiyor.


Bununla alakalı bir kütüphane, script örneği var mı?

F
2 yıl
Unity - Mirror Network kullanan var mı? (Forge ve Darkrift'i de merak ediyorum.)

Youtube'da birkaç kişinin tutorialleri dışında düzgün bir dökümentasyon bulamadım. Sitelerinde çok az şey var. Birkaç şey sormak istiyorum.


  • P2P bağlantılar nasıl, ping durumu vs? Zaten sanırım direkt p2p üzerine tasarlanmış bir plugin doğru mu anladım?
  • Kendi sunucumuza oyunu hostlarsak yine bağlantı durumu nasıl, sağlıklı bağlantı kurulur mu sunucudan bağımsız olarak?
  • Mirror ile proje geliştiren var mı? Detaylıca tecrübelerini merak ediyorum.
  • Bu List Server'ın mantığını anlamadım, neden sadece sunucumuzu listelemek için para verelim ki?


Yine bir süredir Photon'a alternatif bir network çözümü arıyorum hazır olarak ama bir türlü karar veremiyorum. Bunların dışında Forge ve Darkrift isimli platformları da yeni öğrendim. Bunlar hakkında da bilgisi olan varsa yazabilirler.


İsteğim şu, duruma göre kendi sunucumu alırsam veya p2p yaparsam beni kısıtlamayacak bir şey arıyorum CCU, ping, paket kaybı vb şeylerden dolayı. Ben sadece oyunumu kodlamak ve plugin vasıtası ile network kısmını halletmek istiyorum. Photon'un mesela kullanımı güzel ama CCU limitleri çok pahalı, bunun yerine serbest bir platforma geçip CCU olayı kendi sunucuma bağlı olsun istiyorum veya p2p yapabileyim rahatça. Bunun dışında zaten Photon'da sanırım bir miktar oyuncudan sonra ping olduğunu söyleyen de vardı sanırım.

DH Mobil uygulaması ile devam edin.
DH Uygulaması
Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin.
DH App Store Uygulaması DH Google Play Store Uygulaması
Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.
DH Mobil Uygulaması
Yeni bir sürüme kadar uyarıyı gizle