Şimdi Ara

Unity Haraket sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
96
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • w s a d tuşalrına tek bastığımda normal hızında yürüyor fakat aynı anda iki tuşa basıp çarpaza gitemeye çalışırsam hızı artıyor buda kötü oluyor hızı nasıl sınırlarım ? galba vektörel olarak tanjantmıdır nedir o yüzden artıyor




  • a^2 + b^2 = c^2 formülü

    o yüzden aynı anda iki tuşa basılırsa bu orana göre değiştirebilirsiniz vektörleri
  • Kurtçu Restrop kullanıcısına yanıt

    haraket koduna .normalized ekleyince düzeliyor hocam fakat bu seferde haraketin o yumuşaklığı kayboluyor ayarlamaya çalıştım o eski tadı vermedi

  • görüntü atarsanız daha rahat bir şeyler söyleyebilirim
  • Kurtçu Restrop kullanıcısına yanıt

    hocam w basıyorum karakter ileri gidiyor elimi w çektiğimde bir zaman sonra karakter ilerlemeyi kesiyor unity nini içinden horizontalden ve verticalden sensetiv ayarlarını yaptım bu seferde w çekiyorum birden duruyor istediğim yumuşaklıkta durma kalkma elde edemiyorum videoda pek anlaşılmıyor bişey kullanıcı için anlaşılıyor

  • hocam karakter ve kodları görsem daha rahat konuşurum
  • movement= new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal"), Input.GetAxis("Vertical"));

        //movement = movement.normalized*Time.fixedDeltaTime;

    rb.MovePosition(rb.position + (movement * speed )* Time.fixedDeltaTime);

    Unity Haraket sorunu
  • rocketraccoon kullanıcısına yanıt

    MovePosition bir kuvvet uygulamıyor, fizik motorunu baz alarak objeni belli bir yere doğru götürüyor.


    addVelocity ise hızını ve yönünü belirliyor. Bunu kullanırsan, hareket komutunu bıraktığın anda; objenin sürtünmesi, kütesi vs. ye göre yavaşlayıp durması gerek. Ancak bu da direk bir hız değeri atadığı için, sen gaza basarken sürtünme vs. gibi şeyler gözardı ediliyor.


    addForce ise direk kuvvet ekliyor, bir insanın belli bir güçte objeye kuvvet uygulaması gibi. Bunu update metodunda kullanırsan, her frame'de aynı kuvveti ekleyeceği için muhtemelen hareket ettirmek istediğin obje uçacak. Belli bir takım sınırlandırmalar ve kodlar ile birlikte bu da kullanılabilir. Objeye uygulanan bütün kuvvetlerin toplamı da, bize velocity'yi verir zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cruella -- 2 Şubat 2021; 22:59:29 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.