Şimdi Ara

Audi a4 2.0 tdi multitronic kalkışta titreme !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
27.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar.

    Malum dsg kronik problemleri'nin en önemli belirtisi olan kalkışta ki titreme problemi ama biz multitronicte yaşadık.

    Bugün arkadaşımın 2010 modeli audi a4 2.0 tdi ile dışarı çıktığımızda ( genelde dışarı çıkınca ben kullanırım) kalkışlarda titreme hissettim. En son 4-5 gün önce kullandığımda böyle bişey yoktu. Arkadaşa dedim böyle böyle titreme var dedim. Sonra direksiyona o geçti.

    Ben yanda oturmama rağmen titremeyi çok net hissettim , arkadaşımda hissetti ve morali epey bi bozuldu.


    Şimdi asıl soruma geleyim.

    Multitronicler aslında cvt şanzıman ama kavrama olayını normal baskı balata ile mi yapıyor , yoksa tork konventörlü kavramamı var ?

    Sıkıntı ne olabilir ? Aracı pazartesi servise götüreceğiz detayları paylaşacağım burada.

    Edit : araç 55.000 km'de , alındığında 43.000 km'de idi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 27 Ekim 2013; 16:28:29 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Herkese selamlar.

    Malum dsg kronik problemleri'nin en önemli belirtisi olan kalkışta ki titreme problemi ama biz multitronicte yaşadık.

    Bugün arkadaşımın 2010 modeli audi a4 2.0 tdi ile dışarı çıktığımızda ( genelde dışarı çıkınca ben kullanırım) kalkışlarda titreme hissettim. En son 4-5 gün önce kullandığımda böyle bişey yoktu. Arkadaşa dedim böyle böyle titreme var dedim. Sonra direksiyona o geçti.

    Ben yanda oturmama rağmen titremeyi çok net hissettim , arkadaşımda hissetti ve morali epey bi bozuldu.


    Şimdi asıl soruma geleyim.

    Multitronicler aslında cvt şanzıman ama kavrama olayını normal baskı balata ile mi yapıyor , yoksa tork konventörlü kavramamı var ?

    Sıkıntı ne olabilir ? Aracı pazartesi servise götüreceğiz detayları paylaşacağım burada.

    Hocam yakin arkadasimda A6 vardi 140 lik tdi ayni sorun onda da vardi titreme ile birlikte gaz yememe sorunu yani arac titrerken gitmiyordu garantisinin bitmesine az bir sure kala komple sanziman degistirdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 26 Ekim 2013; 23:56:26 >




  • DPF partikul filtresi dolmustur bence. Audi lerde sanziman sorunu multitroniclerde duymadim hic siz yinede servise gittikten sonra sonucu yazarsaniz bilgilendirmis olursunuz bizleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vince_Tr

    DPF partikul filtresi dolmustur bence. Audi lerde sanziman sorunu multitroniclerde duymadim hic siz yinede servise gittikten sonra sonucu yazarsaniz bilgilendirmis olursunuz bizleri.

    Dpf dolmuş olsa bi ikaz ışığı falan yanar heralde. Ayrıca dpf'nin titreme yapacağını zannetmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: vince_Tr

    DPF partikul filtresi dolmustur bence. Audi lerde sanziman sorunu multitroniclerde duymadim hic siz yinede servise gittikten sonra sonucu yazarsaniz bilgilendirmis olursunuz bizleri.

    Dpf dolmuş olsa bi ikaz ışığı falan yanar heralde. Ayrıca dpf'nin titreme yapacağını zannetmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Bazen şanzıman boşlukları da yaşanabiliyor araç vites'e alındığında veya vitesdeyken kaçırıyor ben bunu da gözlemledim.Şahsi kanaatim düzgün bir audi servis ve bakımıyla halledilebilecek bir durum..




  • DSG nin titreme proplemi kalkışta değil 2. vites düşük hızdan hızlıya geçerken. Torq konvertörlü diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    DSG nin titreme proplemi kalkışta değil 2. vites düşük hızdan hızlıya geçerken. Torq konvertörlü diye biliyorum.

    Golf 6 1.6 tdi test aracı vardi bizim burda kalkışta titreme yapıyordu. Kalkışta da titreme yaşanıyor. Neyse zaten mevzu dsg değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    DSG nin titreme proplemi kalkışta değil 2. vites düşük hızdan hızlıya geçerken. Torq konvertörlü diye biliyorum.

    Golf 6 1.6 tdi test aracı vardi bizim burda kalkışta titreme yapıyordu. Kalkışta da titreme yaşanıyor. Neyse zaten mevzu dsg değil

    Her türlü titriyor diyelim gitsin o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    DSG nin titreme proplemi kalkışta değil 2. vites düşük hızdan hızlıya geçerken. Torq konvertörlü diye biliyorum.

    Golf 6 1.6 tdi test aracı vardi bizim burda kalkışta titreme yapıyordu. Kalkışta da titreme yaşanıyor. Neyse zaten mevzu dsg değil

    Her türlü titriyor diyelim gitsin o zaman.

    Danger!!! Keep away from VAG




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    DSG nin titreme proplemi kalkışta değil 2. vites düşük hızdan hızlıya geçerken. Torq konvertörlü diye biliyorum.

    Golf 6 1.6 tdi test aracı vardi bizim burda kalkışta titreme yapıyordu. Kalkışta da titreme yaşanıyor. Neyse zaten mevzu dsg değil

    Her türlü titriyor diyelim gitsin o zaman.

    Danger!!! Keep away from VAG

    Nasıl uzak duralım kardes ya. Cayenne de bu grupta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    DSG nin titreme proplemi kalkışta değil 2. vites düşük hızdan hızlıya geçerken. Torq konvertörlü diye biliyorum.

    Golf 6 1.6 tdi test aracı vardi bizim burda kalkışta titreme yapıyordu. Kalkışta da titreme yaşanıyor. Neyse zaten mevzu dsg değil

    Her türlü titriyor diyelim gitsin o zaman.

    Danger!!! Keep away from VAG

    Nasıl uzak duralım kardes ya. Cayenne de bu grupta.

    Lexus LX verelim hocam ne cayennesi




  • gralcan kullanıcısına yanıt
    Yok hocam kalsın. Ben RANGE yada Cayenne derim. Cok fazla hirpalayacaksam eğer LAND CRUSİER derim.
  • Tork konvertörü neden olsun ki, Cvt dediğimiz iki değişken kasnak arasında dönen zincir ya da muadili şeyler değil mi?

    ayrıca kim dedi ki cvt sorunsuz filan diye.

    Siz hiç şanzıman mezarlarınım içüne düşmemişsiniz.

    Ben çok debelendiğim için gayet iyi biliyorum cvt, sinden konvertörüne,

    Volvo'sundan, Vw'nine, Toyota'sından, Audi'sine, Mercedes'ine kadar her çeşit şanzıman dolu tamirciler.

    Burada bir tek Vw konuşulduğu için ahali bir vw sorunlu sanıyor.

    Her hangi bir sanayide bir otomatik şanzımancıya gidip bir sohbet edin, ellerindeki tamirli ürünlere bakın mesela.

    Cvt'ler soruna gayet yatkın çok hassas sistemler, bir o kadar da basit ve yüzeyseller.

    Bizim Golf ve arkadaşın Honda Civice ait tork konvertörlü şanzımanlat 150 Bin Km demeden su koyuverdi.

    Tamirci ustanın elinde bir adet Cvt Audi vardı biz revizyon için 2500 Tl öderken onun maliyetinin 5000 Tl lerde olduğundan bahsediyordu.

    Belki şanzımanda ufak bir sorundan da kaynaklanıyor olabilir.
    Boğaz kelebeği temizliği yada motor devrini ayarlayan müşirlerde filan problem olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Tork konvertörü neden olsun ki, Cvt dediğimiz iki değişken kasnak arasında dönen zincir ya da muadili şeyler değil mi?

    ayrıca kim dedi ki cvt sorunsuz filan diye.

    Siz hiç şanzıman mezarlarınım içüne düşmemişsiniz.

    Ben çok debelendiğim için gayet iyi biliyorum cvt, sinden konvertörüne,

    Volvo'sundan, Vw'nine, Toyota'sından, Audi'sine, Mercedes'ine kadar her çeşit şanzıman dolu tamirciler.

    Burada bir tek Vw konuşulduğu için ahali bir vw sorunlu sanıyor.

    Her hangi bir sanayide bir otomatik şanzımancıya gidip bir sohbet edin, ellerindeki tamirli ürünlere bakın mesela.

    Cvt'ler soruna gayet yatkın çok hassas sistemler, bir o kadar da basit ve yüzeyseller.

    Bizim Golf ve arkadaşın Honda Civice ait tork konvertörlü şanzımanlat 150 Bin Km demeden su koyuverdi.

    Tamirci ustanın elinde bir adet Cvt Audi vardı biz revizyon için 2500 Tl öderken onun maliyetinin 5000 Tl lerde olduğundan bahsediyordu.

    Belki şanzımanda ufak bir sorundan da kaynaklanıyor olabilir.
    Boğaz kelebeği temizliği yada motor devrini ayarlayan müşirlerde filan problem olabilir.






    Tork konventörü bi kavrama biçimidir. Cvt'ler normalde yüksek torka pek dayanıklı değildir. Bu yüzden yüksek torklu motorlara uygulanırken tork konventörlü yapılıyor.

    Onun dışında diğer markaların otomatik şanzımanlarıda dediğiniz gibi bi çoğu aslında sanayine revizyon görüyor. Bende sanayide çok yere gittim volvol , mercedes , vw , audi , toyota gibi bi çok aracın şanzımanları sürünüyor. Ama onların vakitleri ve km'leri genelde yüksek oldugundan.

    50-100.000 km arası kullanılmış ve revizyona gitmiş bi honda şanzımanı görmeniz , belgrad ormanlarında fil görmekle aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Tork konvertörü neden olsun ki, Cvt dediğimiz iki değişken kasnak arasında dönen zincir ya da muadili şeyler değil mi?

    ayrıca kim dedi ki cvt sorunsuz filan diye.

    Siz hiç şanzıman mezarlarınım içüne düşmemişsiniz.

    Ben çok debelendiğim için gayet iyi biliyorum cvt, sinden konvertörüne,

    Volvo'sundan, Vw'nine, Toyota'sından, Audi'sine, Mercedes'ine kadar her çeşit şanzıman dolu tamirciler.

    Burada bir tek Vw konuşulduğu için ahali bir vw sorunlu sanıyor.

    Her hangi bir sanayide bir otomatik şanzımancıya gidip bir sohbet edin, ellerindeki tamirli ürünlere bakın mesela.

    Cvt'ler soruna gayet yatkın çok hassas sistemler, bir o kadar da basit ve yüzeyseller.

    Bizim Golf ve arkadaşın Honda Civice ait tork konvertörlü şanzımanlat 150 Bin Km demeden su koyuverdi.

    Tamirci ustanın elinde bir adet Cvt Audi vardı biz revizyon için 2500 Tl öderken onun maliyetinin 5000 Tl lerde olduğundan bahsediyordu.

    Belki şanzımanda ufak bir sorundan da kaynaklanıyor olabilir.
    Boğaz kelebeği temizliği yada motor devrini ayarlayan müşirlerde filan problem olabilir.






    Hocam haklısın her şanzıman sorun çıkartabiliyor ama siz de demişsiniz 150.000 km diye. Forumda ise daha 1 yaşını doldurmadan yolda bırakma ihtimali olan bir şanzımandan bahsediliyor daha çok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Tork konvertörü neden olsun ki, Cvt dediğimiz iki değişken kasnak arasında dönen zincir ya da muadili şeyler değil mi?

    ayrıca kim dedi ki cvt sorunsuz filan diye.

    Siz hiç şanzıman mezarlarınım içüne düşmemişsiniz.

    Ben çok debelendiğim için gayet iyi biliyorum cvt, sinden konvertörüne,

    Volvo'sundan, Vw'nine, Toyota'sından, Audi'sine, Mercedes'ine kadar her çeşit şanzıman dolu tamirciler.

    Burada bir tek Vw konuşulduğu için ahali bir vw sorunlu sanıyor.

    Her hangi bir sanayide bir otomatik şanzımancıya gidip bir sohbet edin, ellerindeki tamirli ürünlere bakın mesela.

    Cvt'ler soruna gayet yatkın çok hassas sistemler, bir o kadar da basit ve yüzeyseller.

    Bizim Golf ve arkadaşın Honda Civice ait tork konvertörlü şanzımanlat 150 Bin Km demeden su koyuverdi.

    Tamirci ustanın elinde bir adet Cvt Audi vardı biz revizyon için 2500 Tl öderken onun maliyetinin 5000 Tl lerde olduğundan bahsediyordu.

    Belki şanzımanda ufak bir sorundan da kaynaklanıyor olabilir.
    Boğaz kelebeği temizliği yada motor devrini ayarlayan müşirlerde filan problem olabilir.






    Tork konventörü bi kavrama biçimidir. Cvt'ler normalde yüksek torka pek dayanıklı değildir. Bu yüzden yüksek torklu motorlara uygulanırken tork konventörlü yapılıyor.

    Onun dışında diğer markaların otomatik şanzımanlarıda dediğiniz gibi bi çoğu aslında sanayine revizyon görüyor. Bende sanayide çok yere gittim volvol , mercedes , vw , audi , toyota gibi bi çok aracın şanzımanları sürünüyor. Ama onların vakitleri ve km'leri genelde yüksek oldugundan.

    50-100.000 km arası kullanılmış ve revizyona gitmiş bi honda şanzımanı görmeniz , belgrad ormanlarında fil görmekle aynı.

    Tork konvertörünü yakından biliyorum,
    Elimde bizzat taşımış Atatürk oto saniiyinde tribüncüye girmiş çıkmışlığım mevcut. Cvt'lere ayrıca uygulandığını hiç duymamıştım, şaşırdım. Hangi araçlarda var bu uygulama biliyor musun?

    Anıl Valla bize mi denk geldi bilmiyorum, 160 Bindeydi arkadaşımın Civici şanzıman atlatıyordu revize edildi. Yine kardeşimin Fd5 mi diyorsunuz Fd6 nın bir önceki oda 140 filandı yanlış hatırlamıyorsam oda çok geri salmaya ve arasıra atlatıyordu. Biraz bindi öyle sonra bir Honda tamircisi değişeni, fazla bi boyası yok temiz, ben zaten bu işlerle uğraşıyorum sorun olmaz dedi aldı gitti.

    Adamın kaderi midir nedir adam Bolu'da motoru eline almış çekiciyle Ankara'ya götürmüş yolda bizi aradı.
    Güya biz de bakımlı pırıl pırıl bakmış diye bi memurdan almıştık :)
    Bize denk geldi sanırım genele yaymak hata olur her halde.

    Mesela ben şunu gözlemledim 150 Bin Km lerde Tork konvertörlü şanzımanlar çoğu markada revize istiyorlar. Bol miktarda Vw, Audi, Volvo, Mercedes, Toyota, Bmw vs,var tamirde.
    Japon'ları özellikle sordum diğer üreticilere nazaran az geldiğini ama onu da Honda için diğerleri hemen hemen aynı oranda oldugunu söyledi.




  • bahsettiğim araç 55.000 km'de el insaf yani engin bey 150-200.000 km'ler kabul edilirde bu durum ekstra bi durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 27 Ekim 2013; 16:24:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    bahsettiğim araç 55.000 km'de el insaf yani engin bey 150-200.000 km'ler kabul edilirde bu durum ekstra bi durum.
    ZF alın kafanız rahat olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    bahsettiğim araç 55.000 km'de el insaf yani engin bey 150-200.000 km'ler kabul edilirde bu durum ekstra bi durum.

    Tabii ki 50 Bin Km civarında böyle bir problem gerçekten can sıkıcı.

    Yalnız Alman, ya da Avrupa menşeili araç kullandım ben hep, şunu öğrendim her an herşey olabilir.
    Bir sabah marş basmaz ve zincirleme trafik kazası gibi ardı arkası kesilmeyecek sorun yumağını kucağına almış olursun.
    Gayet olası şeyler gibi görüyorum artık kesinlikle bir güvenim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    bahsettiğim araç 55.000 km'de el insaf yani engin bey 150-200.000 km'ler kabul edilirde bu durum ekstra bi durum.

    Tabii ki 50 Bin Km civarında böyle bir problem gerçekten can sıkıcı.

    Yalnız Alman, ya da Avrupa menşeili araç kullandım ben hep, şunu öğrendim her an herşey olabilir.
    Bir sabah marş basmaz ve zincirleme trafik kazası gibi ardı arkası kesilmeyecek sorun yumağını kucağına almış olursun.
    Gayet olası şeyler gibi görüyorum artık kesinlikle bir güvenim yok.

    O zaman sizi japon grubuna bekliyoruz bi daha ki sefere




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.