Şimdi Ara

ADSL'den dolayı telefonlarda hışırtı başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, evimde nerdeyse her odada telefon için duvar soketi mevcut, ayrıca şu anda takılı olan 5 adet telefon var, bunların hepsi paralel. Ayrıca üst katta telefonları biri ve ADSL modem yine tek sokete bağlı. Bütün telefonlardan önce ve modemden önce ayrı splitterlar takılı hatta, ve bu sistemle 4-5 yıldır tamamen sorunsuz olarak kullanıyordum.

    Ancak 1-2 hafta önce telefonlarda acayip bi hışırtı başladı, bütün telefonlarda var bu hışırtı ve konuşulmayacak düzeyde. Modemi kapayınca bu hışırtı gidiyor ve ses tertemiz oluyor, ancak modemi açınca sanki splitter hiç yokmuş gibi modem bağlanma sesi derinden geliyor, sonrasında ise çok yüksek hışırtı. ADSL bağlantısı normalde veya telefon açıkken kopmuyor, hızda düşme olmuyor.

    Farklı modem ve farklı soketlerde denedim, sonuç aynı, modeme farklı splitterlar ile denedim, yine sonuç aynı.

    1-2 hafta önce arıza çıktığında, Telekom'a bildirmiştim, gelmişler bişey yapmışlar, arıza halloldu, modem çalışırken bile ses çok temizdi, ne yaptılar bilmiyorum.

    Ancak 2 gün önce aynı sorun yine çıktı, yine bildirdim geldiler arızadan, bu sefer ben de evdeydim ve indim kendileriyle konuştum. Evdeki sistemi anlattım ancak o sistemde sorun olacağını, direk evdeki dağılım noktasına splitter bağlayıp bi çıkışı tüm paralellere, diğer çıkışı sadece modem soketine göndermemi söyledi, ancak böyle bir imkanım yok, çünkü modemin durduğu yerde telefonun da olması gerekiyor. Ayrıca evde dağılım noktası var mıdır emin değilim. Neden 4-5 seneden sonra böyle bir sorun çıktığını sorunca, kablo sizin kullandığınız sistem yüzünden hasar görmüştür, kısa zamanda değiştirin daha fazla hasar görürse tüm tesisatı değiştirmek zorunda kalırsınız dedi. Peki geçen sefer geldiğinizde bişi yapmışsınız düzelmişti, şimdi yine çıktı neden dediğimde, ne yaptıklarını söylemediler, normaldir, sizin kullandığınız sistemde bir süre sonra çıkar böyle dediler.

    Benim kullandığım sistem bana gayet mantıklı gelmişti, hala da öyle geliyor, sonuçta hepsi parallel bir hatta bütün cihazlar splitter ile bağlı, ve ana dağılım noktasına splitter ile bağlamaktan farkı yok benim elektrik bilgime göre. Tavsiyesi, deneyimi, çözümü olan arkadaşları bekliyorum.







  • Kullandığın telefonlar kablolu mu kablosuz mu bilemiyorum ama telefonların hepsini devre dışı bırak.
    Önce telefon prizinden çıkan bütün kabloların her iki uçlarındaki jakları kesip yeniden çak. Kablolarda ezik, ek olabilir. Modemin açıkken telefonları tek tek takarak dene. Telefon kablolarından biri kısa devre yapıyor olabilir.
  • Telekom arızaya haber verdim, otomatik kayıt ile. Demin aradılar, sorun halloldu mu dediler(ki sorunun ne olduğunu belirtmemiştim bile oto kayıtta), baktım ses temiz gerçekten, modem zaten çalışıyordu. Santralden yapmışlar yine bişey, ilk seferinde de aynısını yapmışlardı.

    Şu anda sorun yok ancak önceden olduğu gibi yine çıkar mı bilemiyorum. 1 ay içerisinde çıkar veya çıkmazsa buraya yazarım yine.
  • aynısını babam bana sormadan yapmış iyiki sonradan bütün çıkışlara splitter bağlayarak sorunu çözdüm
    sorun paralel olduğu için kaynaklanıyor, tek hattan çıkış yapıp sonuna bir splitter bağladığınızda 3 ya da 4lü çıkıştan fazla splitterların güç istediğini göreceksiniz
    o yüzden santralden düzeltme yapabiliyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: achfighter

    aynısını babam bana sormadan yapmış iyiki sonradan bütün çıkışlara splitter bağlayarak sorunu çözdüm
    sorun paralel olduğu için kaynaklanıyor, tek hattan çıkış yapıp sonuna bir splitter bağladığınızda 3 ya da 4lü çıkıştan fazla splitterların güç istediğini göreceksiniz
    o yüzden santralden düzeltme yapabiliyorlar


    Tam anlamadım dediğinizi?
  • splitter çeşitlerine baktığınızda genelde en fazla 3lü oluyorlar, daha fazla olan paylaşımlar için genelde kamu kuruluşlarındaki gibi bir hat düzenleyici cihaz bulunur
    aslında yetmez diye bişey yok ama tesisatta oluşan eskime yüzünden bir süre sonra başınıza bu gelebiliyor, santralden gerekli ayarlar yapıldığında hattınız eskisi gibi çalışabilir ama ne kadar daha böyle devam eder bilinmez, o yüzden uzun süreli rahatlık için tesisatta iyileştirme yapmak daha mantıklıdır
  • splitter ile alakası yok bazı bölgelerde sorun war dewamlı hışırtı yapıyor :)
  • nasıl alakası yok, ben splitterla düzelttim diyorum nasıl olacak o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: achfighter

    nasıl alakası yok, ben splitterla düzelttim diyorum nasıl olacak o zaman

    Arkadaş Amerikadan zaten,baksana bazı bölgelerde sorun Warmış,deWamlı hışırtı yapıyormuş...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.