Şimdi Ara

Passat 1.8T 68000'de triger kayışı sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 98Model highline 1.8T passat sahibiyim, aracım orjinal 68000km'de...
    Triger kayışı 90000km'de değişmesi gerek, fakat aracım 10 yaşında olduğu için yıllara bağlı kayışta yıpranma olmuşmudur, yani 68000'de triger'i değiştirmelimiyim...?

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoOLMuSTi -- 14 Mart 2008; 22:17:24 >



  • quote:

    Orjinalden alıntı: CoOLMuSTi

    98Model highline 1.8T passat sahibiyim, aracım orjinal 68000km'de...
    Triger kayışı 90000km'de değişmesi gerek, fakat aracım 10 yaşında olduğu için yıllara bağlı kayışta yıpranma olmuşmudur, yani 68000'de triger'i değiştirmelimiyim...?

    Teşekkürler...


    konu yanlış yere açılmış.

    teknik konularda yardım başlığına açmanız daha uygun olurdu.

    vw passat 1.8 t 20 valf motorlu aracınızda triger ömrü 90 bin km veya 3 yıldır.

    kayış zamanla sertleşir. ve elastikiyetini kaybeder. muhakkak değiştirilmelidir. zaten araç servise düzenli gitse 3 yılını tamamlayınca muhakkak değiştirirlerdi.

    triger kayışı ömrü 3 yıldır.
  • kesninlikle evet.ön görülen süre 5yıldır, değiştirmende fayda var gece rahat uyursun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: forbest

    kesninlikle evet.ön görülen süre 5yıldır, değiştirmende fayda var gece rahat uyursun


    yukarıda da belirttiğim gibi vw tarafından 1.8 turbo 20 valf motorlarda öngörülen süre 3 yıldır. yani bu araç ve bu motor için bu süre 5 yıl değildir.

    triger kayışlarının genelgeçer bir ömrü yoktur. araç üreticisinin öngörüsüne, vr motorun yapısına göre süre belirlenir. yani üretici belirler. başka araçla karıştırdınız herhalde.
  • yeni kasalarda 4 yıl snrm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: forbest

    kesninlikle evet.ön görülen süre 5yıldır, değiştirmende fayda var gece rahat uyursun


    yukarıda da belirttiğim gibi vw tarafından 1.8 turbo 20 valf motorlarda öngörülen süre 3 yıldır. yani bu araç ve bu motor için bu süre 5 yıl değildir.

    triger kayışlarının genelgeçer bir ömrü yoktur. araç üreticisinin öngörüsüne, vr motorun yapısına göre süre belirlenir. yani üretici belirler. başka araçla karıştırdınız herhalde.


    genelleme 5 yıldır 12araç değiştirmiş biri olarak biliyorum,seninki gerçek teknik bilgidir saygı duyarım




  • Değiştirmezsem riskim nedir arkadaşlar...
  • ne olacak arkadaşım koparsa çok masraf açar başına,araç passat zaten herşeyi pahalı bence en yakın zamanda maddi imkanın dahilinde hemen değiştir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CoOLMuSTi

    Değiştirmezsem riskim nedir arkadaşlar...



    kopan kayış, egsantriğe bağlı subapları serbest bırakır. ve bu boş kalan subaplar kontrolsüzce pistona çarpar.

    bazı araçlar töleranslı üretilmiştir. ancak passat 1.8 turbo 20 valf motorda fazla bir tolerans payı yoktur.

    üstten her iki egsantrik de boşa çıkarsa yeni bir motor yaptırmanız şart olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 14 Mart 2008; 22:30:12 >
  • coolmusti arkadaşım,
    o.b.k ne diyorsa dikkate al derim
  • Bize masraf gözüktü o zaman...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CoOLMuSTi

    Bize masraf gözüktü o zaman...


    arkadaşım merak etme çok bir masrafı yok aracın

    sanayide halledebilirsin işini

    hattawww.otostart.com adlı siteden gereken ürünü varsa eğer çok ucuza alabilirsin
    vede sanayide bir ustayada gidip gereken işlemei yaptırırsın
    toplam işlem 200den fazla tutmaz herhalde
    vede sanırım değişirken klima kayışı vsvsvs kayışlarıda var onlarında değişmesi gerekebilir




  • Daha önce başıma geldi,tüm valfler eğiliyor ve kapak taşlama felan derken yarı rektefe yaptırmak zorunda kalıyosun.Yani hem masraf hem sinir harbi ustalarla.
    Hiiçççç ikileme,düşünme bile hemen değiştir kafan kuş gibi hafiflesin.Nerde bırakacağı belli olmaz.
  • sadece kayışı değişip ucuza halletmek olurmu bende clio varda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    sadece kayışı değişip ucuza halletmek olurmu bende clio varda


    asıl en önemli parçalar rulmanlardır.

    kayış değişirken rulmanları da değiştirmeyi ihmal etmeyin.

    araca göre değişir. bazısında 1, bazısında 2 rulman vardır. gergi rulmanı da vardır bazılarında.

    ayrıca hazır açılmışken, devirdaimi de değiştirmekte fayda var. zira daha sonra değiştirilmeye kalkılsa aynı işçilik tekrar gerekir.

    kısaca triger kayışı set olarak değişir. .kayış+rulmanlar

    devirdaim da değişmezi mantıklı olanıdır. ayrıca zaten daha sık değişen v kayışlardı da bu arada değişirse komple kayış bakımı olur.

    kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    sadece kayışı değişip ucuza halletmek olurmu bende clio varda



    ben geçenlerde sanayide bu iş için gittiğimde diğer kayışlarada bakıldı
    değişmesi gereken sanırım trigerden başka bir kayış daha vardı oda değişti
    dediğim gibi çok pahalı olmuyo
    ama en azından kafamız rahatlamış oluyo
    nolacağı belli olmaz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.