Şimdi Ara

Hem elektrik motoru hem jeneratör, 40kW Ne önerirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hem elektrik üreten bir jeneratör hem de elektrikle dönen bir motor için ne düşünürsünüz? Ac elektrik üretip, ac de çalışan bir motor. Ama aynı cihaz. AYnı cihaz hem elektrik jeneratörü hem de elektrik motoru. Güç 40kW ancak daha düşük güçler için de bahsedebilirsiniz, 3 faz 380Volt. Birkaç kwlık ve bir kişinin taşıyabildiği jeneratörlerden bir hayli büyük


    Jeneratör -------> 3 faz 380Volt 40kW

    Elektrik Motoru--> 3 faz 380Volt 40kW


    Güç bir hayli fazla olabilir ancak daha düşük güçleri ele alabiliriz. Sistem Ac-Ac ancak DC-DC, Ac-Dc, 220Volt ve akla gelebilecek birçok farklı ihtimali konuşabiliriz.


    Sistem nedir? Kabaca kablo ile elektrik götürülen bir iş makinası diyebiliriz. Üzerindeki yakıtlı motor ile de aynı zamanda elektrik üreten. Konu vesilesi ile sadece bu denli büyük güç değil çok daha düşük güçler için de konuşabiliriz. 1 kW mesela. Hatta elektrik motoru olarak fazla güçte ancak elektrik üretirken düşük güçte olabilen modeller de ele alına bilir.


    Elektrik motorları geniş konu. Büyük güçte jeneratör de öyle. Konunun hayırlara vesile olmasını temenni ederiz,

    buyrun.......;




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 12 Mart 2023; 17:44:32 >







  • Bu tıpkı elektrikli scooterlardaki ( Martı , binbin gibi ) motorun rejenerasyon olayına benziyor hatta ta kendisi.

    İhtiyaç olduğu zaman elektrik enerjisi kinetik ( potansiyel de olabilir emin olamadım XD ) enerjiye dönüşerek vasıtanın zemin üzerinde hareketini sağlıyor . İhtiyaç olduğu zamanda bu kinetik enerjiyi kullanarak elektrik üretiyor. Siz rampayı çıkarken elektrik enerjisi kullanılıyor , rampayı inerken elektrik enerjisi üretiliyor.

    Bu sayede bir nebze de olsa enerji korunmuş havaya gitmemiş oluyor. Aynı sistem tırlarda aslında retarder yerine de kullanılabilirdi. Demekki ihtiyaç yok...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Elektrikli scooterlardaki elektrik dc. Ve fren enerjisi eri dönüşümü acaba ne verimlilikteir bu tip araçlarda? Ya a yokuş aşşağı. Nasılsa bedavadan dönüşüm iye belki verimlilik ön planda olmayabilir. Ama verimliliğin önemli olduğu uygulamalar özel;


    ÇİFTLİK AĞASIyoutube
    çiftçiler tarafından artan yakıt maliyetleri sebebiyle uzun zamandır piyasaya çıkması beklenen elektrikli traktör ile ilgili test çalışmalarının sonuna gelinmiş gibi görülüyor. Prototip üretimi tamamlanan ve tarla denemelerine başlanan ZY elektrikli traktör yakında bayilerde olacak.
    https://www.youtube.com/watch?v=AzlahCSeqvU&feature=youtu.be
  • 3 faz için asenkron motor olabilir. bakımı kolay olduğu için, rüzgar santrallerinde asenkron generatör tercih edilmektedir. ufak güçler içinse, fırçasız dc motor idealdir. her ikisi de fırça kömürlerinin bakımına ve değişimine ihtiyaç duymaz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.