Şimdi Ara

Trafikte adadan dönme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle acemi bi şoförüm ve bi konuda çok sorun yaşıyorum.döner kavşakta sola dönmek istiyorum fakat sol bölüm dolu olduğu için sola dönen kişinin yanına geçiyorum ve ışık yandığında 2 numaralı aracın geçmesini bekliyorum ardından sola doğru hareketleniyorum fakat 1 numaralı araçta düz devam etmek isteyince kavga çıkıyor bu olayı 2 kez yaşadığım için sorunu nasıl çözebilirim diye sizlere sormak istedim.

    Trafikte adadan dönme sorunu







  • Yerleşim birimleri içinde kavşağa 30 metre,dışında ise150 metre kala ve kavşak içinde şerit değiştirmek yasaktır.Bu sebeple kavşağa gelmeden önce hangi yöne dönecekseniz ona uygun şeride geçmeniz lazım.Düz gitmek veya sağa dönmek için sağ şerit, sola dönmek veya u dönüşü yapmak içinse sol şeridi kullanacaksın bunu sürücü kurslarında öğretmiyorlar mı ?

    Bu sorunun kaynağını bulmak ve çözmek için biraz daha gerilere gitmek lazım, kavşağa girmeden önceki duruma bakmak gerek...

    Sola dönmek istiyorsanız kavşağa girmeden önce sol şeritteki araçların hızı ve araçlar arası mesafeler gözetilerek hafif hızlanma veya yavaşlama dokunuşları ile uygun mesafeden sol şeride girip kavşağa sol şeritten girerseniz problem ortadan kalkar.

  • Henüz acemi olduğunuz için bunları kafaya takıyorsunuz, TR'de geçiş üstünlüğü kim önce davranırsa ondadır, alışırsınız...

  • Yerleşim birimleri içinde kavşağa 30 metre,dışında ise150 metre kala ve kavşak içinde şerit değiştirmek yasaktır.Bu sebeple kavşağa gelmeden önce hangi yöne dönecekseniz ona uygun şeride geçmeniz lazım.Düz gitmek veya sağa dönmek için sağ şerit, sola dönmek veya u dönüşü yapmak içinse sol şeridi kullanacaksın bunu sürücü kurslarında öğretmiyorlar mı ?

  • Tır ehliyeti alırken, temrin esnasında U dönüşü yapmak için dönel kavşağa sol şeritten girip manevraya başladım. Haliyle yavaş olduğumuz için arkaya taktığım kervanı bekletmiyeyim hemen sağ şeride atayım kendimi dedim. Hoca uyardı sınav günü bunu yaptığın an kalırsın dedi. Dönel kavşağa girdiğin şeritte kalacaksın daima, kavşak içinde kesinlikle şerit değiştirilmez dedi.

    Yani bu kuralı da göz önüne alırsak bu durumda sizin kavşağa yaklaşmadan evvel uygun şeride geçmeniz lazım.

    Tabi ülkemizde bu kuralları takan, umursayan yok. Kim nereyi boş bulursa oradan geçiyor. Özellikle gençler atik ve hızlı olup saygısızca dalıp çıkmayı usta şoförlük sanıyorlar.

    Benim ehliyet aldığım yıllarda, geçiş önceliği sorularında yanlış şıklardan birisi daima
    "Sürücüler kendi aralarında anlaşarak geçerler" şeklindeki uydurulmuş bir şık oluyordu.

    Sanırım bu uydurma şıkkı trafikte bir seçenek olarak algılayan çok olmuş. :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam kavşak içerisinde resimdeki gibi dönmeye devam edecekseniz sağ şeritte devam etmeniz hatalı. Kavşağa girmeden önce sol şeride geçmeye çalışın.


    Türkiye'de her ne kadar "yol hakkı kavşak içerisindeki aracındır" kuralı çalışmasa da aşağıdaki videoyu izlerseniz hangi şeritte bulunmanız gerektiği konusunda size faydası olacaktır.



    Trafikte adadan dönme sorunuAlberta Motor Associationyoutube
    Traffic circles are a nightmare if you don’t know how they work. This video will help bring some clarity to what you need to know, and it will also give you an idea what you can expect from the new driver programs with us. Learn more! http://ow.ly/LEjIh
    https://www.youtube.com/watch?v=8wIoR7fpPJM&ab_channel=AlbertaMotorAssociation
  • Bu aslında biraz sürdükçe alışılabilecek bir şey . Üstteki arkadaşlar hem pratik , hem teorik , hem kanuni olarak güzelce açıklamışlar .

    Fakat genel olarak kavşaklara baktığımızda eğer çok kullanılan , aktif trafikli bir kavşak değilse olaylar şöyle : 3 şerit var diyelim 3 şerit de kavşaktan dönebilir , 3 şerit de düz devam edebilir .

    Fakat aşırı ama aşırı yoğun bir kavşaksa ilk 2 şerit kesin dönerken , 3. Şerittekilerin de bazıları dönmeyi tercih edebilir .

    Diceksin ki bunu nasıl bilebilirim ? Kullandığın aktif güzergahları zaten zamanla öğreniyorsun . Kullanmadıklarında da atıyorum mapsten yol tarifi aldın . Düz git diyorsa sağ taraftan yoluna devam edeceksin . Bırak kavşaktakiler birbirini yesin .

    Daha ada etrafında dönenin yol önceliği olduğunu bilmeyen , kırmızıda durmayan , tali yoldan çıkarken sağına soluna bakmayan adam dolu .

    Trafik dingonun ahırı gibi bir yer . Ahır sakinlerine rahatsızlık vermeden sürmeye çalışmak en iyisi .


    Kazasız belasız sürüşler dilerim .

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Bu sorunun kaynağını bulmak ve çözmek için biraz daha gerilere gitmek lazım, kavşağa girmeden önceki duruma bakmak gerek...

    Sola dönmek istiyorsanız kavşağa girmeden önce sol şeritteki araçların hızı ve araçlar arası mesafeler gözetilerek hafif hızlanma veya yavaşlama dokunuşları ile uygun mesafeden sol şeride girip kavşağa sol şeritten girerseniz problem ortadan kalkar.

  • Hepinize cevaplar için teşekkür ederim olayı anladım döneceğimiz tarafa yönelmemiz gerekiyor fakat bazen trafik o kadar yoğun oluyorki şerit değiştirmek imkansızlaşıyor. Yani zamanla ustalaşıcaz ama genede bi sormak istedim. Tekrardan teşekkürler.

  • 1 numaranın arkasında kal gerekirse 1 ışık daha bekle varsın 1 2 dk zamanın gitsin 1 numara eşeklik etsede sen etme yol ver gitsin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Acemi olan siz değilsiniz, kavşakları tasarlayanlar, trafik idarecileri. Yirmibeş seneye yakın Türkiye'de araba kullanıyorum bir tek doğru ve eksiksiz işaretlenmiş dönel kavşağa denk gelmedim.


    Avrupa'daki dönel kavşak mantığı Amerika ve Kanada'dan biraz farklıdır. Temel fark orada ana yol / tali yol kavşaklarındaki sola dönüşlerde de kapalı dönüş manevrası yapılabilir. Avrupa'da her zaman şerit çizgisi takip edilir ve sola her zaman açık dönülür (İngiltre'de ayrıca farklı). Kavşak yaklaşım işaretlemeleri ve kavşak genişlikleri Avrupa'da ve Amerika'da buna göredir. Kavşak mantığı (kullanımı) bakımından Türkiye'ye Rusya beziyor ama orada kavşak içinde durulmaz diye bir kural da yok, ona göre çok geniş kavşakları var.


    Tükiye'de karayolu idarecileri, şehir planlaması ve milli eğitimin artık meseleyi farkedip ortak bir karara göre hareket etmeleri teveccühe pek şayan olurdu.





  • Trafik ışıklarına, alt ve üst geçitli yollara yakın mesafeye durak koyan Türk zihniyetinden fazla bir şey beklemeyin. Kavşaklar y.vşak bir zihniyetle yapıldığı için kime kime dum duma. Sola dönecek adamı en sağda da görebilirsin, sol sinyali yanıp düz giden dallamaları da görebilirsin. Keyfe keder bir sürüş şekli vardır. Çok kafanı yorma.


    Mesela bu anlattığın kavşakta sen mecburi olarak sola dönmek istiyorsun, ancak kuyruk var ve araya giremedin değil mi? İlla anlayışlı biri çıkar ve yol verir. Bir yerden burnunu sokacaksın o şeride. Bunu yaparken de aracın birine yanaş, el kol hareketiyle yol iste nazikçe, büyük çoğunluk sana şeride girmen için yer verir. Bizdeki temel sıkıntı da istemeden uyanıklık yapıyormuş gibi araya dalmalardır. Kaynağı sevmez kimse. Sen ışığa son noktada dalıyorsun adam belki 3 ışıktır anca geldi o noktaya, adamı da düşün...

  • 2 numaralı aracın " ben" aracına "ben" aracının 2 numaralı araca korna çalma hakkı yok diye biliyorum. Her iki durumda da korna yedim bu arada 😊


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konya trafiğinde 2 numaralı araç gibi manevra yapan çok oluyor, dönüşlerde çok dikkat etmek lazım.

    Ayrıca kavşak içinde kavşağa giren araçların hızlı gelmesindwn kaynaklı zaman zaman durmanız gerekiyor.

    Yol hakkı diye bir şey yok ilk kim manevra yapar veya hızlı gelirse yol onun oluyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    bir tek doğru ve eksiksiz işaretlenmiş dönel kavşağa denk gelmedim


    diyerek haksızlık ediyorsunuz. Bir çok yerde modern dönel kavşak tasarımları yapıldı ve kullanılmakta. Ben örneklerini Konya'da da gördüm bulunduğum il Denizli'de de var.


    Karayolları Genel Müdürlüğünün sitesinde bu tarz kavşakların kullanımına dair video linki de var.

    https://www.kgm.gov.tr/video2/donelkavsak.mp4


    Denizli Albayrak meydanı bir tık daha iyi sadece sağa dönecekler için dönel kavşak dışında her yönden ayrı bir bağlantı yolu yapılmış. İşaretlemeleri de standartlara uygun. Sağa dönüş yapacak araçlar adaya giriş yapmadan doğrudan sağ kola bağlantı yapıyor.Sürücüler tarafından da ( istisna kural bilmezler dışında) kurallara uygun kullanılıyor.


    Trafikte adadan dönme sorunuDrone Manzarayoutube
    Albayrak meydanını sizin için gök yüzünden görüntüledik, albayrak meydanına yakın bir parkıda ayrıca görüntüledik.
    https://www.youtube.com/watch?v=3RkD3ae71eI&ab_channel=DroneManzara



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 8 Eylül 2021; 18:50:43 >




  • Bilen adam araya girerde siz acemisiniz. Arkada beklemek mantıklı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Benzerini Konya'ya gittiğimde görmüştüm. Dediğiniz gibi bilenler rahat dönüyor ama bilmeyenler var.


    Özellikle 2 hata çok yapılıyor. Kavşaklarda ada etrafında dönene yol verileceği yere, ada içindekinin yavaşlayıp sağından gelene yol vermesi zaten kurallara ters. Çünkü ada etrafındaki araçlar gitmeden kavşağı kullanmak imkansız hale geliyor.


    Bu yüzden tabelalara "ada etrafında dönene yol ver" uyarı levhaları var. Ancak bunlar ışıksız kavşaklar. Işıklı kavşakta farklı sorunlar var tabi ki.


    Antalya'da da Konyaaltı'nda 2 yerde var. Bizim insanımızın daima acelesi olduğu için ada etrafında dönene yol vermez. Hemen kavşağa atlar.

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    ...işte bunları kastediyorum zaten. Malesef.


    Videoya göre sağ çeyrekteki bekleme cebi gibi girintiyi görmezsek geometri düzenli ama en önemli şey, kavşak çizgisi yok. Tam olarak kavşak nerede başlıyor bir çizgi kesinliğinde belli olması gerekir. En temel yol çizgisidir. Türkiye'de de eskiden kullanılıyordu, şimdi unuttular kullanmasını.


    Anlaşılan tek şey yollar çift şeritli, kavşak içi de çift şeritli, bu kadar. Hangi şerit nereye bağlanıyor, nerede bitiriliyor, nerede kesiliyor, hangileri birleşiyor işaretleri net olmalı. uzun, kısa kesikli çizgiler kullanılmalı. Zaten kimse de sinyal vermiyor, çünkü sanki denizyolları gibi, teşkiilat yapılmış ama işaretler, özellikle de yol çizgileri yetersiz. Zaten şertilerin gen işlikleri de farklı. Yol ver tabelası da var, sadece sol şerittekiler için. Belki de dönel kavşak bile değil, çünkü KTK'ya göre "dönel kavşaklar işaretle belirtilir".


    Sürücü olarak buradaki hataları yazsam liste olur, gerçekten incelesek kim bilir nasıl liste çıkar. Şu halde elli saat kavşak nasıl kullanılır videosu seyrettirin sürücülere, hiç bir faydası olmaz. Dönel kavşak değil manevra meydanı muamelesi gördüğü videodan da belli. Burada trafik yükü biraz ciddileşince curcuna olacağı besbelli. Tarihi anısı için şeritsiz korunan Champs-Élysées meydanından farkı yok.


    Sorun bence eksik olanı farkedebilme meselesi. Bence basbayağı, ulusal ölçekte bilgi, düzen, standart noksanlığı var. Amerika'lıların 50'lerde yaptıkları otoyol ve kavşak hatalarının aynılarını yapıyorlar. Yalnız Amerikalı'lar bir kaza olduğunda evet burada kavşak hatası var diye tespit edebiliyordu. Türkiye henüz bunu bürokratik ölçekte bile yapamıyor.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.