Şimdi Ara

Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Şehir içi toplu ulaşıma yönelik ürün gamında elektrikli araçlara da yer veren Temsa, elektrikli şehir içi otobüsü MD9 electriCITY'nin ilk ihracatını İsveç'e gerçekleştirdi.



    Temsa'dan yapılan açıklamaya göre, şirket mühendisleri tarafından geliştirilen ve şirketin Adana'daki tesislerinde üretilen 6 adet MD9 electriCITY elektrikli otobüs, İsveç'e doğru yola çıktı. Söz konusu araçların, önümüzdeki günlerde Göteborg yakınlarındaki Öckerö bölgesine ulaşması ve kısa süre içinde trafiğe çıkması bekleniyor.



    9.496 mm uzunluğa ve 2.400 mm genişliğe sahip olan MD9 electriCITY'de 26 adet koltuk bulunuyor. Sıfır emisyonlu ulaşım için tasarlanan otobüs, azami güç ve torku 250 kW ve 2600 Nm olan permanent magnet (sürekli mıknatıslı) tipi elektrik motorundan güç alıyor.





    MD9 electriCITY'nin arka ve orta alt bölümünde bulunan bataryaların kapasitesi 200 kWh. Bu da otobüse 230 kilometre sürüş menzili sağlıyor. CCS Combo2 uyumlu şarj sistemi ile 150 kW'lık DC hızlı şarj cihazı kullanıldığında bataryalar 2 saatte doldurulabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Avrupa otomotiv pazarı yüzde 26,6 daraldı; Türkiye satışlarda 6. sırada



    Temsa CEO'su Tolga Kaan Doğancıoğlu, seri üretime hazır hale getirdikleri MD9 electriCITY, Avenue Electron ve Avenue EV model elektrikli araçlarla, bu alanda müşterilerine birden fazla model alternatifi sunabilen dünyadaki ender üreticilerden biri olduklarını aktardı.



    Doğancıoğlu, 'Dünyada toplu taşımanın geleceği elektrikli araçlar odağında şekilleniyor. Biz de bu gelecekte oyun kurucu şirketler arasında yer almak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şimdi yeni organizasyon yapımızın da verdiği güç ve heyecanla, özellikle yurt dışı pazarlarda çok daha büyük başarılara imza atacağımız bir döneme giriyoruz. İsveç'e gerçekleştirdiğimiz 6 adetlik MD9 electriCITY ihracatımızla da bu dönemin ilk adımını atmış olduk.' değerlendirmesinde bulundu.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı








  • Ağır saçmalamışsın,

    Elektrik santrallerde üretilir, iletim sırasında daha az kayıp olması için düşük akım yüksek voltajla (110bin veya 220bin volt, mesafeye ve toplam enerji miktarına bağlı tabi) çıplak kablolarla iletilir, sonra trafolarla 30bin, sonra 480 ve/veya 220 volt a düşürülür.

    Atmosferden elektrik üretilse petrol için millet bir birini mi öldürür

  • Tebrikler temsa, karsan gibi minibüs ve otobüs konusunda başarılı yerli ve milli şirketlerimiz var bu başarıyı otomobilde de görme dileğiyle.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akmina34

    Tebrikler temsa, karsan gibi minibüs ve otobüs konusunda başarılı yerli ve milli şirketlerimiz var bu başarıyı otomobilde de görme dileğiyle.

    Temsa satılmıştı diye hatırlıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lazloo kullanıcısına yanıt

    Sonra da geri alındı diye biliyorum.

  • Tebrik ederim. Başarılı işlerinizin devamı gelir umarım. Sonuçta milli değer üretmek zor zanaat.

  • lazloo kullanıcısına yanıt
    şirketin yarısı skoda ya ait.

  • elektriğin gerçekte nasıl üretildiğini biliyor musunuz? heryerde görebileceğiniz yüksek pilon üstündeki çıplak kablolar üzerinden atmosferdeki onbinlerce voltluk elektriği çekerek. 10binlerce voltta amperaj düşüktür trafo ile 380, 220, 110 volta indirerek bir şehri karşılayacak amperaj sağlanır.

    elektrik termik hidrolik santralde rüzgar türbin güneş solar tesislerinde üretilmiyor.

    elektrikli araçların elektriğini ancak atmosfer katrilyonlarca GWh 'lık elektrik potansiyeli karşılayabilir.

    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sabancı , Skoda %50-50

  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Sabancı , Skoda %50-50

    Yerli ve milli değil demek ki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akmina34

    Tebrikler temsa, karsan gibi minibüs ve otobüs konusunda başarılı yerli ve milli şirketlerimiz var bu başarıyı otomobilde de görme dileğiyle.

    Sabancı malta vatandaşı

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Bende diyom bu teller niye yerin altindan gitmiyorda 20 metre yukarda ondanmis demekki
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Ağır saçmalamışsın,

    Elektrik santrallerde üretilir, iletim sırasında daha az kayıp olması için düşük akım yüksek voltajla (110bin veya 220bin volt, mesafeye ve toplam enerji miktarına bağlı tabi) çıplak kablolarla iletilir, sonra trafolarla 30bin, sonra 480 ve/veya 220 volt a düşürülür.

    Atmosferden elektrik üretilse petrol için millet bir birini mi öldürür


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnız, tebrik ederim. Bu işin peşini bırakmayıp işi yurt dışından koparmak herkesin kârı değil.
  • 2.5 yıl Temsada otobüs üretimde çalışmış ve bu otobüslerin protatiplerini görmüş birisi olarak satışların devamının gelmesini dilerim.
  • gs09gs09 kullanıcısına yanıt
    Çin Shangai civarında 380 metrelik pilonlar var. elektrik iletmek için 380 metre yüksege cıkmanın mantıklı bir açıklaması yok. tek açıklama yüksek atmosferde elektrik çekiliyor olması.
    Temsa'dan İsveç'e elektrikli otobüs ihracatı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • uchihaitachi kullanıcısına yanıt
    pc'me bağlı kesintisiz güç kaynağı akünün 12 voltunu 220 volta dönüştürmek için göbeği çatlıyor. volt yükseltmek zor iş

    elektrik santralindeki jeneratörün ürettiği üreteceği elektriği 100k - 220k volta dönüştürmek hem zor hem cok riskli hem de yüksek kayıpları olan bir operasyon. öyle bir yükseltme devresi şehirlere 7x24 kesintisiz elektrik sağlayamaz.

    ancak elektriği indirgeme olabilir. atmosferdeki 110k - 220k volt elektriği 110V , 220V 'a indirgemek hem kolay hem düşük riskli hem de cok az kayıplı. sehirlere 7x24 kesintisiz elektrik verilmesini açıklar.

    petrol dediniz. benzin mazot lpg petrolden değil rafineri tesislerinde havadaki karbon sudaki hidrojenden sentetik olarak üretiliyor. benzin mazot falan hepsi hidrokarbon.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu dediğin elektrik hatlarının inşasında çalışmış biri olarak söyliim, ya milleti yiyorsun yada saftiriksin

    Elektrik üretim santrali olmadan sadece iletim hatlarıyla elektrik nasıl üretiliyor ya bana bi anlat allah rızası için

    Milyarlarca dolar harcanıyor o santraller için( baraj, nükleer, doğalgaz çevrim v.b.) , bu kadar şey boş, halbuki bi kablo çeksek olacak

    Yukardan gitme sebebi güvenlik, dediğin gibi çıplak kablo ve 110bin volt, 300m yukardan gidiyorsa ya engel geçiyordur, yada altından gemi v.b. trafik geçiyordur.

    Ayrıca yazın sarkar o kablolar kışın süner, onun da hesabı ayrıca yapılır,

    Neyse hayatta başarılar sana


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uchihaitachi kullanıcısına yanıt
    Anlattığınız şeyler ilkokul bilgileri.

    elektrik hatlarının inşasında hangi pozisyonda çalıştınız? CEO mu, amele mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    elektriğin gerçekte nasıl üretildiğini biliyor musunuz? heryerde görebileceğiniz yüksek pilon üstündeki çıplak kablolar üzerinden atmosferdeki onbinlerce voltluk elektriği çekerek. 10binlerce voltta amperaj düşüktür trafo ile 380, 220, 110 volta indirerek bir şehri karşılayacak amperaj sağlanır.

    elektrik termik hidrolik santralde rüzgar türbin güneş solar tesislerinde üretilmiyor.

    elektrikli araçların elektriğini ancak atmosfer katrilyonlarca GWh 'lık elektrik potansiyeli karşılayabilir.

    Burdan şunu çıkarıyoruz:

    Kendini akıllı sanan herkes aptaldır. Bu aptallar, bilgisiz aptallardan da aptaldır (Şekil A). Ve evet, son zamanlarda gördüğümüz gibi, aptallık bulaşıcıdır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Greylights -- 28 Kasım 2020; 22:9:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    pc'me bağlı kesintisiz güç kaynağı akünün 12 voltunu 220 volta dönüştürmek için göbeği çatlıyor. volt yükseltmek zor iş

    elektrik santralindeki jeneratörün ürettiği üreteceği elektriği 100k - 220k volta dönüştürmek hem zor hem cok riskli hem de yüksek kayıpları olan bir operasyon. öyle bir yükseltme devresi şehirlere 7x24 kesintisiz elektrik sağlayamaz.

    ancak elektriği indirgeme olabilir. atmosferdeki 110k - 220k volt elektriği 110V , 220V 'a indirgemek hem kolay hem düşük riskli hem de cok az kayıplı. sehirlere 7x24 kesintisiz elektrik verilmesini açıklar.

    petrol dediniz. benzin mazot lpg petrolden değil rafineri tesislerinde havadaki karbon sudaki hidrojenden sentetik olarak üretiliyor. benzin mazot falan hepsi hidrokarbon.

    Dediğiniz şeyler çok gülünç. Santal çıkışında elektrik trafo vasıtası ile AC-AC şekilde yükseltilir. Bahsettiğimiz 12 VDC den 220 V AC ye çevirmekten farklı. Trafolarda düşük gerilimi yüksek gerilime sargı oranlarını değiştirerek çevirmek çok kolay ve kayıp çok az. Atmosferden elektrik almak diye bir şey yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.