Şimdi Ara

EURONCAP KRİTERLERİ YENİLENDİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Euro NCAP (Avrupa Otomobil Değerlendirme Programı) birçok otomobil tutkunu için bir kriter. İnsanlar bir otomobil almadan önce, Euro NCAP'e bakıyor ve otomobillerinin güvenlik derecesini öğrenebiliyor. Hatta bazı insanlar sırf aldığı keyiften dolayı Euro NCAP'in çarpışma testlerine giren otomobillerin parçalanışını izliyor. Otomobili teste giren firmalar ise aldıkları puanlar ile otomobillerinin güvenliğini tescil ediyorlar. Fakat artık firmalar bu çarpışma testlerinde beş yıldız alabilmek için daha çok emek sarf etmek durumundalar.


    EURO NCAP 23 YILLIK BARİYERE VEDA ETTİ
    Euro NCAP, 2020 için test standartlarını güncelledi. Bu güncelleme ile birlikte 23 yıldır aynı standartlara sahip olan hareketli bariyer testi, yeni bir hareketli bariyer ile değiştirildi. Testlerde kullanılan manken de değişimden nasibini aldı. Yıllardır testlerde görmediği eziyet kalmayan, kazalardan kazaya düşen manken yerini Thor lakaplı dünyanın en gelişmiş orta boy erkek çarpışma testi mankenine bıraktı.

    YAN DARBELER ARTIK DAHA ÖNEMLİ
    Euro NCAP'ın yaptığı değişiklik ile yan bölgeden alınan darbelerde artık önemli bir kriter haline geldi. Bunun için yakın taraf bariyer testinin hızı ve testte kullanılan bariyerin kütlesi de yenilendi. Elektronik sürücü asistanları ise Euro NCAP'ın en çok önem verdiği konulardan biri oldu.

    Euro NCAP

    ÇARPIŞMA SONRASINA EKSTRA PUAN
    Sürücü Durumu İzleme paketinde elektronik sürücü asistanlarını değerlendirecek olan Euro NCAP, yeni nesil teknolojileri de standartlaştırdı. Otonom acil frenleme ve yaya güvenliği gibi teknolojiler, derecelendirmeye eklendi. Ayrıca sadece çarpışma öncesi değil çarpışma sonrası sunulacak güvenlik sistemleri de ön plana alındı. Eğer otomobil, araç sahiplerinin kurtarılması için doğru ve hızlı adımlar atarsa testlerden de ekstra puan kazanacak.

    Halihazırda 2020 model otomobillerin bazılarında eCall gibi teknolojiler mevcut ve bu teknolojiler acil durum çağrısı yapabiliyorlar. Bu gibi teknolojilere sahip otomobillerin önümüzdeki günlerde Euro NCAP'ten 5 yıldız alması sürpriz olmaz.

    KAYNAK:https://www.mynet.com/bes-yildizli-karar-euro-ncap-carpisma-testi-standartlari-degisti-110106520531




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 27 Mayıs 2020; 10:14:53 >







  • Şimdi bunları amerikan IIHS yapsa birileri ncap bitti yeaa der başlar laf yetiştirmeye
  • Euro n-cap'ta kriter bitmez bizim de bu araçlara para yetmez.Biz bu araçları alacak duruma geldiğimizde euro n-cap kendi kendine acil müdehale yapan donanımları standart yapar artık.
  • Standartlar ne kadar yüksek olursa gelecekte bizim kullandığımız araçlar da o kadar güvenli olur. Seneler önce Megane 2'nin türkiyede üretilmesine rağmen avrupaya espli ülkemize esp siz sunulmasına isyanını forumda dile getirmiş ve epey tartışmıştık. Onlar standartları yükselttikçe ister istemez bizde de yükseliyor.
  • Bu kriterlerle girecek ilk araca başarılar dilerim, forumda 1 hafta boyunca linç yer.
  • Vay be 14 sene olmuş. Türkçeye bak, gözler yaşlı
    EURONCAP KRİTERLERİ YENİLENDİ
  • Egea makyajlı 2 yıldıza düşer artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Egea makyajlı 2 yıldıza düşer artık
    Punto 5 yıldız sonrasında 0 yıldız aldı, Egea/Tipo için de (şartları çok zorladılarsa) benzer bir durum yaşanabilir.
  • Acil çağrılar kriter olursa bizde pek 5 yıldızlı araba kalmaz herhalde. Geçen sene bir yönetmelikle BMW'nin sunduğu sistemi kapattılar. Ford'un sistemi çalışıyordu başka Türkiye'de çalışan sistem var mı bilmiyorum.

    Gerçi bizde hala aktif güvenlik sistemi olmayan araçlar satılıyor. Şu anda satılanlarda bile 5 yıldız almış araç sayısı çok az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Acil çağrılar kriter olursa bizde pek 5 yıldızlı araba kalmaz herhalde. Geçen sene bir yönetmelikle BMW'nin sunduğu sistemi kapattılar. Ford'un sistemi çalışıyordu başka Türkiye'de çalışan sistem var mı bilmiyorum.

    Gerçi bizde hala aktif güvenlik sistemi olmayan araçlar satılıyor. Şu anda satılanlarda bile 5 yıldız almış araç sayısı çok az.
    Suyu bulandırmasaydınız keşke, bizde ncap testinden 5* almış, tüm aktif-pasif güvenlik donanımları olan araçları kullandıklarını sanan büyük bir kesim var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 28 Mayıs 2020; 11:10:45 >
  • Değişen standartlar nedeniyle şase olarak tüm sağlamlık kriterlerini karşılayan bir araç bile komik puanlar ile ayrılabiliyor testten. Bence bu işin derecelendirme sistemi de değişmeli. Şu an insanların o yıldızları araç tercihlerinde doğru olarak algılayıp değerlendirdiklerini düşünmüyorum. Elbette gerekli donanımı taşımayanlar düşük puan alsın buna lafım yok, ama insanlar araçların neden düşük puan aldıklarını da doğru algılamalı. Kriterler değişti ama puan sistemi neredeyse 30 yaşında.

    Ayrıca IIHS'nin uzun süredir yaptığı Small Overlap veya benzeri bir test neden eklenmiyor, ilginç. Şerit takipten çatır çatır yıldız kıran bir firma böyle zorlayıcı bir testi yok sayıyor. Sanırım Avrupalı üreticiler buna hala hazır değil.
  • Aboo benim araba oldu sana 3 yıldız (inş daha fazla düşmez)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.