Şimdi Ara

Yerli Aracın Motorunu Neden Biz Üretmiyoruz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir ara forumda tartışılmıştı bu elektrik motoru konusu ancak konuyu hatırlayamadım.

    Tekrar sorayım:
    Organik yakıtlı motorlara nazaran üretmesi daha kolay değil midir? İçerisinde hassas ölçülerde üretilmesi gereken veya işlemesi zor metalden oluşan bir parça yok. Hadi sürücüsünü ithal ettik diyelim, motoru neden üretemiyoruz? Batarya kesin ithal olur diyordum, ona şaşırdım bayağı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Siz anlatın bildiklerinizi dinleyelim, ben otomotiv sektöründe ürün yerlileştirmeye çalışan bir mühendis olarak bu kadarını biliyorum. İçi boş hamaset ile değil bilgi verirseniz seve seve dinlerim. Bilmediğim bir üretici biliyorsanız onu araçlarımıza entegre etmek için yerlilik oranlarını artırabilmek için elimden gelen çabayı gösteririm.
  • yerli olup olmadığıyla ilgili bilgilere nerden ulaştınız acaba? bi türlü ben bulamadım hangi parçanın yerli hangisinin yabancı üretim olduğunu?
  • Sıfırdan günümüz teknolojisine rakip verimli bir motor ortaya çıkmayacağından ötürü olabilir. Sonuçta bu elektrikli bir araç menzilin önemi büyük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçta motordan önemlisi batarya, bataryayı bizim üretmemiz lazım. Elektrik motoru detay bence işi yapan yazılım ve batarya.
    Yazılımı yaparız da bataryayı kim üretecek benim merak ettiğim şey o.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 28 Aralık 2019; 11:22:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün açıklaması yapıldı batarya ve motorları %100 biz üretiyoruz diye ama araştırmak detayı nedir bilmek lazım.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sankiney -- 28 Aralık 2019; 11:37:11 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu motoru yapacak teknoloji anca servo motor yapan bir firmada olur. Oda maalesef türkiyede yok.

    Ülkemizde motor yapan bir kaç firmadan en büyüğü wat firması. Koç bünyesinde bu firma ama tofaş bile taiwandan elektrik motoru alıyor...

    Bu firmalar eski teknoloji motor yapıyorlar yani stator üzerinde mıknatıs varken rotor üzerinde sargı oluyor...

    yeni nesil motorlarda stator üzerinde sargı varken rotor üzerinde mıknatıs oluyor...

    Gel gelelim motoru geç bu motorları sürücüsüz süremezsin. Sürücü imalatı yapmak zaten ayrı bir iş.

    Şimdi yapacam diyecek bir firma çıksa sürücüyü önümüzdeki 5 yıl üretemez.

    Maalesef çok geç kaldık bu konularda tren hareket edeli çok oldu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Bu motoru yapacak teknoloji anca servo motor yapan bir firmada olur. Oda maalesef türkiyede yok.

    Ülkemizde motor yapan bir kaç firmadan en büyüğü wat firması. Koç bünyesinde bu firma ama tofaş bile taiwandan elektrik motoru alıyor...

    Bu firmalar eski teknoloji motor yapıyorlar yani stator üzerinde mıknatıs varken rotor üzerinde sargı oluyor...

    yeni nesil motorlarda stator üzerinde sargı varken rotor üzerinde mıknatıs oluyor...

    Gel gelelim motoru geç bu motorları sürücüsüz süremezsin. Sürücü imalatı yapmak zaten ayrı bir iş.

    Şimdi yapacam diyecek bir firma çıksa sürücüyü önümüzdeki 5 yıl üretemez.

    Maalesef çok geç kaldık bu konularda tren hareket edeli çok oldu...
    Yazdıklarınızın her satırı hatalı. Yanlış bilgi. Türkiye'de söylediğiniz söylemediğin yanlış ifade ettiğiniz her türlü elektrik motoru tasarlanıp imal edilebiliyor. Türkiye'nin uzay ve havacılık sanayiini hafife almayın. Ankara'da neler yapıldığını görseniz dudaklarınız uçuklar.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Öylemi diyorsun ... Peki ozaman...

    0.75kw 4 takım servo motor sürücü fiyatı verirmisin üretiyormuşuz ya. Hemen alıcam... Cevap bekliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrik motoru yapılabilir bunu yapabilecek mühendislik kabiliyetimiz var ülke olarak, orta vadede bu aracın motoru yerli hale getirilir burada bir sıkıntı yaşanmaz ancak en büyük sorun elektriksel parçalar, devre kartları, sensörler, lidar, bataryada. Elektrikli ve otonom bir araçta maliyetler burada burası için çözüm üretmemiz gerekli ve maalesef ki bunu üretebilecek kabiliyete ülke olarak sahip değiliz, sahip olabilecek olduklarımızda ise dev yatırım tutarları ve ölçek ekonomisi çıkıyor karşımıza.

    Şu an için aracın bataryası, motoru, sensörlerinin yerli olma şansı yok çünkü ülke içinde şu an bunu üretme kabiliyetine sahip devlet ya da özel sektör tesisi yok. İlk önce ve ulaşılabilir olarak yerlileştirilmesi gereken kısım motoru, bataryada yurtdışından hücre temin edilerek ülkemizde paketlenip, kontrol yazılımları yapılabilir ilk etapta. Vestel aldığı teşvikler neticesinde hücre üretimini başarabilirse işte o zaman ham madde haricinde yerli bir bataryamız olabilir bu da maliyet anlamında %70ler seviyesinde yerlilik demektir. Sensörler ve lidar ise maalesef ki orta ve uzun vadede dahi ülkemizde ticari olarak üretilecek gibi durmuyor.

    Hücre üretimi için bir diğer yöntem teşviklerle çinli bir üreticiyi Türkiye'ye çekmek olabilir. Avrupa'da Çinli üreticilere soğuk bakıldığı için daha çok koreliler üzerinden gidiyor süreç, LG dev teşviklerle avrupaya geldi çoktan, biz de benzer bir şekilde Çinli bir üreticiyi Türkiye'ye çekebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 28 Aralık 2019; 13:10:30 >




  • Ve maalesef onu yapamayız, ve maalesef bunu yapamayız, ne yazıkki bizde yok.

    Her yerli araba konusunun özeti.

    Bende ekleme yapayım ve maalesefki siz bir şey bilmiyorsunuz boş konuşuyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz anlatın bildiklerinizi dinleyelim, ben otomotiv sektöründe ürün yerlileştirmeye çalışan bir mühendis olarak bu kadarını biliyorum. İçi boş hamaset ile değil bilgi verirseniz seve seve dinlerim. Bilmediğim bir üretici biliyorsanız onu araçlarımıza entegre etmek için yerlilik oranlarını artırabilmek için elimden gelen çabayı gösteririm.
  • Mesele batarya üretmek de değil, asıl mesele erişilebilir düzeyde teknoloji geliştirmektir.

    Bugün kendi bataryasını üretebilen BYD firması vardır, Tesla dahi henüz tam olarak kendi bataryasını üretememektedir. Diğer büyük otomobil üreticileri zaten bataryalarını üç büyük batarya üreticisinden temin etmektedir.

    Erişilebilir inovatif teknolojiler geliştirip kullanmak, satmak çok daha mantıklıdır. Mesela, geçenlerde bilim adamları yanlışlıkla bir şey keşfettiler; iki grafit atom tabakası birbirine 1.1 dereceyle yerleştirildiğinde süperiletken kabiliyeti kazanıyorlar ve bunun için mutlak sıcaklığa da ihtiyaç yok, oda sıcaklığında bile yapı süperiletkenlik kabiliyeti kazanabiliyor. Bu buluş erişilebir olduğunda sonucun nerelere gideceğini hayal bile edemezsiniz!

    Mesele; kaliteli eğitimdir, Ar-Ge'dir, inovasyon yapacak beyinledir, özveridir, inançtır, çalışmaktır, katmadeğer üretmektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 28 Aralık 2019; 13:13:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bataryayı üretebilcek teknoloji yok ülkede kesin ithal edicez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İçimizdeki ingilizler olmasa bu araba zamanla %100 yerli olabilir. Bugün %100 yerli bir teknoloji üretemiyorsak bunun sebebi içimizdeki ingilizler. Bir yerden başlamak lazım artık. Devrim arabasına yapılan muamele inşallah bu arabaya yapılmaz. Veya Yolcu uçağı yapan yerli mühendise yapılan muamele birgün olur da ülkede yönetim değişirse inşallah bu arabanın mühendisleri bir yerlerde temizlik işçisi olarak çalışmaz.

    Önce içimizdeki ingilizlerden kurtulalım. Hepsi zamanla yerliye dönüşür. Zaten hangi otomobil firması yaptığı bir otomobilin tüm parçalarını kendisi üretiyor ki. Alman otomobil üreticileri ile Fransız otomobil üreticilerinin şirket evliliği yapmayı düşündükleri bir zamanda bulunuyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 28 Aralık 2019; 15:6:16 >
  • Hakkını vererek elektrik motoru ve pil üretebilsek zaten iş biter. Geri kalan kısım daha kolay.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya hükumetin zorlamasiyla aspilsan tarafından üretiliyor. Bu konuda aspilsana çok büyük teşvikler verildi. Onlarda sagolsun becerebildiler bu işi. Türkiye için büyük kazanc

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ASELSAN yapar hepsini bence. Zamanında pil yapıyorlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar dün zaten açıklama yaptı. Bataryaları ve motoru kendimiz üretiyoruz. Polemik yaratmaya gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Bu aracın şu anda hiçbir şeyi yerli değil ancak olacak zamanla. Herhangi bilgisi olmadan yerli diyende çalıntı vs diyende sadece siyaset yapıyor o kadar. Araçlar zaten 2017 nisanda pininfarinanın tanıttığı konsept araçlar, kullanım hakkını satın aldık ve elimizden geldiğince yerli hale getirmeye çalışacağız. İlk üretim anında %30 yerlilik oranı dahi başarıdır. Zaten TOGG mühendis almaya başlayalı oldu 1 sene, 1 senede 50-60 mühendisle ki bunlar hayatında ilk defa elektrikli araç yapacak mühendisler 2 ayrı aracın neyini yapıp bitireceksiniz. Zaten başlanan yerlileştirme süreci bugünden itibaren seri üretim anına kadar ve sonrasında da devam eder. 5-7 yıl sonra belkide sıfırdan kendi ürettiğimiz bir platformu konuşur hale geliriz inşallah.


    Yerli Aracın Motorunu Neden Biz Üretmiyoruz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 28 Aralık 2019; 22:50:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bu aracın şu anda hiçbir şeyi yerli değil ancak olacak zamanla. Herhangi bilgisi olmadan yerli diyende çalıntı vs diyende sadece siyaset yapıyor o kadar. Araçlar zaten 2017 nisanda pininfarinanın tanıttığı konsept araçlar, kullanım hakkını satın aldık ve elimizden geldiğince yerli hale getirmeye çalışacağız. İlk üretim anında %30 yerlilik oranı dahi başarıdır. Zaten TOGG mühendis almaya başlayalı oldu 1 sene, 1 senede 50-60 mühendisle ki bunlar hayatında ilk defa elektrikli araç yapacak mühendisler 2 ayrı aracın neyini yapıp bitireceksiniz. Zaten başlanan yerlileştirme süreci bugünden itibaren seri üretim anına kadar ve sonrasında da devam eder. 5-7 yıl sonra belkide sıfırdan kendi ürettiğimiz bir platformu konuşur hale geliriz inşallah.


    Gürcan Karakaş’ ın söylediğini söylüyorum. Adam koskoca CEO, yalan söyleyecek hali yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.