Şimdi Ara

Hibrit motorlu Mercedes A250 e ve B250 e tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
3.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Alman otomotiv devi Mercedes bir yandan EQ adını verdiği tam elektrikli modelleri pazara hazırlarken diğer yandan mevcut kompakt modellerine elektrik desteği getiriyor. Mercedes-Benz A Serisi, A Serisi Sedan ve B Serisi’nin plug-in hybrid versiyonları da bu kapsamda tanıtıldı.
     

    Mercedes-Benz A Serisi, A Serisi Sedan ve B Serisi’nin plug-in hybrid versiyonları ‘250 e’ rozeti taşıyor. Elektrik destekli modellerin dış tasarımında bu rozet ve sağ arka çamurluktaki şarj girişi dışında pek bir fark bulunmuyor. Bunun yanı sıra araçlardaki MBUX bilgi-eğlence sisteminin batarya seviyesi, menzil ve en yakın şarj istasyonları gibi bilgileri gösterecek şekilde güncellendiği belirtiliyor.

     
     

    Üçüncü nesil plug-in hybrid teknolojisi kullanan A 250 e, A 250 e Sedan ve B 250 e modellerinde 160 beygir güç ve 250 Nm tork üreten 1.3 litre benzinli motor bulunuyor. Söz konusu üniteye 102 beygir güç ve 300 Nm tork üreten bir elektrik motoru destek oluyor. Böylelikle toplamda 215 beygir güç ve 450 Nm tork açığa çıkıyor. Üretilen güç 8 ileri F-DCT Hybrid şanzımanla yola aktarılıyor.

    Arkada minimum alan kaybı sağlamak için egzoz sistemi ortaya yerleştirilmiş 

    Mercedes-Benz modellerinde bir ilk olarak; A 250 e, A 250 e Sedan ve B 250 e modellerindeki içten yanmalı ünite elektrik motoru tarafından çalıştırılıyor. Böylelikle araçta ayrı bir starter bulunmasına gerek kalmıyor. Elektrik motoru, arka koltukların altına yerleştirilen su soğutmalı 15.6 kWh’lık bataryadan besleniyor. Bu da söz konusu modellere WLTP ölçümlerine göre 60 ila 70 km arasında saf elektrikli menzil sağlıyor.

     

    A 250 e, A 250 e Sedan ve B 250 e modellerindeki bataryanın standart şarj cihazı ile yüzde 10’dan yüzde 100’e ulaşması 1 saat 45 dakika sürüyor. Hızlı şarj özelliği devreye girdiğinde ise yüzde 10’dan yüzde 80’e dolum 25 dakika gibi daha kısa bir süreye indirilebiliyor. 0-100 km/s hızlanmaları 6.6 ve 6.8 saniye arasında değişen araçlar normal modda 235 km/s, saf elektrik modunda ise 140 km/s maksimum hıza çıkabiliyor.

     

    Mercedes-Benz A 250 e, A 250 e Sedan ve B 250 e modelleri Almanya’da sırasıyla 36 bin 943 euro, 37 bin 300 euro ve 37 bin 660 euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
    Mercedes'in kompakt modelleri '250 e' rozetiyle elektriklendi
     







  • Almanya satış fiyatını biz ne yapacağız. Türkiye satış fiyatı lazım. Gerçi alamayacağız ama olsun.

  • 15.6 kwh batarya ile 70 km menzil mantıksız. Bmw I3 60ah batarya yaklaşık 19 kwh ile 180 km yaz menzili verebiliyor.

  • Aslında hem güçlü hem de ekonomik bir araç olmuş. Türkiye fiyatı da vergilendirmeden dolayı biraz uygun olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum 10 ile çarp. Al sana TR fiyatı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Küfür etmeyeceğim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Almanya satış fiyatını biz ne yapacağız. Türkiye satış fiyatı lazım. Gerçi alamayacağız ama olsun.
    10'la çarp direk türkiye fiyatını görürsün

  • < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Titre tesla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokinto

    15.6 kwh batarya ile 70 km menzil mantıksız. Bmw I3 60ah batarya yaklaşık 19 kwh ile 180 km yaz menzili verebiliyor.
    hibrid için iyi değer bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    hibrid için iyi değer bunlar.

    Alıntıları Göster
    Hibrit için harika, plug in hibrit için normal ama 15,6 kwh batarya için feci.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mokinto kullanıcısına yanıt
    i3 için verilen değer WLTP yr göre mi? 42 kw lık son halinin menzili 310 km.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni Hyundai Ioniq'de 38.3kWh batarya mevcut ve WLTP ile 294km yol gidiyor. 1kWh ile 7.7km yol gider.

    Mercedes için 15.6kWh'lik batarya ile WLTP değeri 65km ise; 1kWh ile 4.16km yol gider.

    Mercedes neredeyse yarısı kadar yol gidebiliyor.

    Mercedes, içten yanmalı motor ve bunun için gerekli ekipmanları taşırken, Hyundai ise bunların yerine enerji depolanmış bataryayı taşıyor.

    Elbette, hangi üreticinin daha verimli bir batarya kullandığını bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 20 Ağustos 2019; 12:2:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • almanyada yaşasasam kenara her ay 1000 euro atsam 37 ayda alabiliyorum.:)
  • Hep merak etmişimdir neden bu hibritler hep benzin ile çalışıyor? Dizelde neden olmaz?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fullflavor1977

    Hep merak etmişimdir neden bu hibritler hep benzin ile çalışıyor? Dizelde neden olmaz?
    Görebildiğim kadarıyla bir kaç sebebi var;

    - Hibrit işini seri üretim anlamında ilk Toyota yaptı. Bu üreticinin mantığında sorumsuzluk ve yalınlık var. Bu yüzden benzinli motor en doğrusu.

    - Hibrit sistemlerde sıkıştırma oranı yüksek ve daha verimli benzin motorları kullanılır fakat bunların alt devirlerde torkları emsallerine göre epey azdır. Elektrik motoru işte bu dezavantajı giderir. Dizel motor ise doğası gereği (turbonun da avantajıyla) düşük devirlerde yüksek tork verir.

    - Hibrit aracın mantığı zaten çevreci olması. Dizel ise benzinliye göre daha az çevreci. Zaten ülkelerin emisyon standartları sıkılaştıkça dizel motorun emisyonlarını bu normlara indirmek hem maliyetli, hem de teknolojik olarak zor ve sorunlu bir hal almaya başladı/başlayacak.

    Yukarıdaki bağlamda; Peugeot, dizel-hibrit model geliştirdi fakat üretimden kaldırıldı. Peugeot aynı zamanda hava sıkıştırmalı ve benzinli hibrit sistem de geliştirdi ama teknik aksaklıklar yüzünden bu hibrit sistem de rafa kalktı. (Batarya, elektrik motoru, inverter yerine; basınçlı hava tankı, hava kompresörü ve valfler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 20 Ağustos 2019; 13:16:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Titre tesla
    Ciddisin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ananananananan A kullanıcısına yanıt
    onlar türk parasıyla alıyorlardı dimi arabayı :ASdA:Sd şimdi bide şu var Abd de askari ücret yok 5-6 yıl önce 8 dolardı saati en son 11-12 duymustum neyse yazdıklarını anlayabilen varsa tercume etsin

  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    i3 için verilen değer WLTP yr göre mi? 42 kw lık son halinin menzili 310 km.
    Kesinlikle gerçek veriler. Yaz i3 ortalamam 12.7 kw/100km . Kullanılabilir batarya ~ 19 kwh. İnanın mercedes veya başka hibritleri küçümsemek için söylemiyorum.
    Ya haberde, ya haberin kaynağında yada batarya motor yapısında sorun var.
    1800 kiloluk Tesla model 3 bile o batarya ile %50 daha fazla gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.