Şimdi Ara

Tramer Kaydının Araç Değerine Etkisi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Basit bir hesapla tramer miktarının %40-50 si yaklaşık olarak değer kaybı tazminatı gösterir burdan yürürsek 18-20bin tl altına verilir.

    Başka bir hesap yöntemi pert araçlardan sonra fiyat skalasında ağır olmayan ama yüksek tramerli araçlara bakılır mesela ağır değil ama 55.000tl tramer var. Onlara göre bir fiyat biçilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaklaşık 1/4 gibi bir kabul var piyasada. yani 40.000 hasar varsa, bunun 1/4 ü oranında, 10.000 TL civarında değer düşer gibi bir algı var. Ama hasarın nerede olduğuna göre bu oran artabilir de azalabilir de
  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    Hasar onariminda elbette servis sevici oluruz,
    Yetkili serviste plastik kaynakla, telle tutturulmus parca goremezsiniz, farlarinizi japonla tutturup gondermezler, kapagi kırılıp ileride kesin su alacak ecu ve sigorta kutusunu ustune poşet takip geçmezler, burulan şasiyi kaynaklayarak, patlayan airbagleri dirençle kapatarak, akilli vidayla tampon montajlayarak gondermezler.
    Araciniz hasar aldiysa, orjinal yedek parca ile onarim ve degisim yapildigini bilirsiniz,
    Bakim icin bir sey soyleyemem ama iş hasar onarimiysa sanayide ayna bile degistirmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu tramer sorgulama işini komple kaldırmak lazım.

    Tabi suistimal edilmeden, herkes arabasını alırken neresinde neyi var, boyanmış mı kaza mı yapmış, hepsini elbette bilecek. Satış anında, satıcı aracın durumunu resmi özelliği olan bir evrakla bildirecek, işin içinde hile hurda varsa elbette çekecek bedelini.

    Ama aynı işlemi cebinden yaptırıp tramere işletmeyen de var, sanayide ucuz yaptırıp tramere düşük miktarda işleten de var, yetkili serviste yaptırıp fahiş rakamlara işleten de var. Bu durumda serviste yaptıran piyasa koşulları gereği hep mağdur oluyor.
  • Sanırsam pert kaydı girilmemiş. Aracın kasko değeri anlaşılan yüksek diye girilen değer düşük kalmamış.
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    evet,
    aracın değerinin yuzde51 ine ulaşan onarım ihtimallerinde pert yolu açılıyor.(airbag vs)
    bizim onarımın tutarı aracın değerinin yüzde 25-30 u kadar (yetkili serviste)
  • bazı arkadaşlar %10 değer kaybından söz etmiş ama 150 bin değeri olan aracın 40bin hasarlısını 135-140 a satabilmek büyük başarıdır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaput değişmiş, 40 bin tramer var. Ben yarı fiyatına versende almam o arabayı. Araç değerine etkisini buradan anla.
  • websosyal kullanıcısına yanıt
    ben öyle birsey yapmıyacgım ama bir yolla bunun olabileceğine inanıyorum.Ben aracıma uzun sure daha bıneceğim için garantili ve dortdortluk onarımın yolundan gittim.

    -- kazanın oldugu yerde aracın hasar fotografı mevcut,(hasarın neredeyse %90 ı plastık yada cam parçalarda)

    -- gelen experin hasar raporu mevcut,

    -- yetkili servisin parca listesi,faturası mevcut,

    -- araç yeni ve onarımın uzerinden 1-2 ay geçmiş.(yani 2 yıl önce bu tramer işlenmiş ardından aynı bolge ıkı kaza geçirip dısarda tekrar yapılmışlık yok).

    -- aracın garantısı aracın tumunde devam etmekte.

    Bu şartlarda yuzde 10 kayıpla satılabılecegını dusunuyorum.(uzun zaman alabilir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rh_plus -- 11 Temmuz 2019; 12:12:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    Hasar onariminda elbette servis sevici oluruz,
    Yetkili serviste plastik kaynakla, telle tutturulmus parca goremezsiniz, farlarinizi japonla tutturup gondermezler, kapagi kırılıp ileride kesin su alacak ecu ve sigorta kutusunu ustune poşet takip geçmezler, burulan şasiyi kaynaklayarak, patlayan airbagleri dirençle kapatarak, akilli vidayla tampon montajlayarak gondermezler.
    Araciniz hasar aldiysa, orjinal yedek parca ile onarim ve degisim yapildigini bilirsiniz,
    Bakim icin bir sey soyleyemem ama iş hasar onarimiysa sanayide ayna bile degistirmem.

    Atma ziyaaa
    Kaza yaptın diyelim tuttun tutanağı, götürüp servise bıraksan aracı 3000 TL Hasar kaydı çıkacak ise, özel servise gidersin 1000 TL Hasar kaydı çıkar.
    Bahsettigin geçtiğimiz yüzyıldan kalma sanayi terimleri. Aracı nerede yaptirirsan yaptır, ilk exper gelir kazayı değerlendirir ve kasko veya sigortadan parçaları temin ettirir. Plastik aksam neredeyse %90 yan sanayi takılır servis veya dışarısı farketmez. Örneğin sigorta sana ön tamponu, farı, radyatörü gönderir.Yan sanayi tampon gönderdiyse kasko veya sigorta sen anca fark ile orjinalini taktırırsın. Ama kimse sana bu yan sanayi demez sende nerden bileceksin hayatında tampon üretimi görmemişsin, yan sanayiyi orjinal zannedersin.
    Tampon boyasızdır, servis parça başına 600 TL ye boyar, hepsinin montajına 1000 TL yazar işçilik.
    Özel serviste tampon 200 e boyanır 400 TL işçilik yazılır .
    Sayılar örnek olması içindir. Olayı anlayabilmeniz için .
    Servis ile özel servisin farkı işçilik ücretidir.
    1993 den bu yana bu piyasanın içindeyiz...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaputu değişen boyanan arac alınır niye alınmasın. Şase uçlarında sıkıntı yoksa tabi.


    Değeri hasar kaydı kadar düşer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 11 Temmuz 2019; 19:41:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    Oncelikle uslubunuz pek hoş degil, jargonunuzdan ve savunmanizdan belli sanayi icerisinde oldugunuz.
    Yillarca sanayi icerisinde bir ofisim vardi, merak etmeyin yeteri kadar sanayi ortamina aşinayim.
    Yetkili serviste 1000-2000 tl tutacak onarimlarin sanayide araç sahibi gormeden, el çabuklugu ile saglam parcalarin hasarli parçalarla degistirilip birkaç katina çiktigini da gordum, 20 yildir kaskolu araç kullanirim, tum poliçelerim de orjinal yedek parça kullanimi ve yetkili servis onarimi içerir.
    Yukarida yazdiklarim bireysel tercihlerdir, nasil bir kazaya karistigini bilmedigim araci ancak yetkili serviste onarilmişsa alirim, ki defalarca aldim da. Yetkili serviste onarimi yapilmamiş arac almam, bu konuda beni ikna eden tecrubelerim oldu, çevremde de olmaya devam ediyor.
    Yıllar içerisinde yeterince hakkimin yendigini ve dolandirildigimi düşünüyorum, bu ulkenin kuçuk esnafi kucuk hesaplar peşinde oldukça yerlerinin kurumsal firmalar tarafindan doldurulmasina uzulmeyecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.