Şimdi Ara

Hybrid araçlarda motor sıcaklığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
2
Favori
1.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Şimdiye kadar hiç hybrid araç kullanmadım hatta binmedim, ama teknik kısmında aklıma takılan birşey var. Bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
    Malum bu araçlarda hararet göstergesi yok, zaten ara ara benzinli motor çalıştığı için bizimkiler kadar kritik de değil herhalde. bu motorlar ara ara çalıştıkları için motor sıcaklığını nasıl stabil tutuyorlar? Sonuçta motorun belli bir sıcaklıkta olması sürtünme, tüketim vs için önemli bir konu.

    Optimum soğutma için bir sürü sistem görüyoruz, (tamponda aktif hava kapakçıkları, devredışı kalabilen devirdaim, üst kapak-blok ayrı soğutma vs.) benzinli motorun devreye girme sıklığını bilmiyorum ama sürekli çalışan motorda bile sıcaklığı stabil tutmak zor iken, hybrid ler nasıl çözüyor bu işi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Güzel bir noktaya değinmişsiniz. Bende merak ettim doğrusu. Tahminim verimin düşeceği ve emisyonun artacağı yönünde. Ancak dur-kalk trafikte benzinli motor yerine elektrikli kullanıldığı için emisyon değerleri katbekat düşüyor ve günün sonunda daha az yakıt ile daha çok yol alınmış oluyor. Benzinli motor daha hızlı aşınıyor olabilir. Fakat bu downsizing ile gelen küçük turbolu motorlarda da mevcut. İşin matematiği yapıldığında çok da önemli olmuyordur belki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende Yaris Hybrid var. Bir İtalyan aşağıdaki videoyu çekmiş. Bir çok veri videoda anlık olarak görünüyor. Benzin motoru sıcaklığını da görebilirsiniz. Benzin motoru soğuk çalışmaya elverişli olarak dizayn edilmiştir mutlaka.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, merak edenler için videolar güzel olmuş. demekki yariste en geç 10dk içinde normal sıcaklığa ulaşıyor. Sadece bu videodan gördüğüm kadarıyla yariste benzinli motor sık sık devreye girebiliyor, bu durumda sıcak kalma olasılığı daha yüksek. daha güçlü elektrik motoruna sahip hybrid lerin de videosu vardır kesin, bir bakayım.

    Mutlaka soğuk çalışma durumunu hesaba katmışlardır. Tabii normal araçlar gibi, bir an önce 90a çıkmak gibi bir derdi yok, olsa ekonomi olmazdı zaten. Yine de videoya göre motor gayet hızlı ısınıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Videodaki bilgi ekranında silindir şeklindeki kısımda benzin motorunun anlık devrini görüyorsunuz. Hemen altında sırasıyla S0, S1a, S1b, S2, S3, idle check ve S4 fazları gösteriliyor. S1 fazı 'warm-up' (ısıtma) sürecidir. Videoda Fiat Punto'nun arkasındayken (2:15dk) benzin motoru S1a ve S1b fazlarında sürüş hızından bağımsız olarak 1300dev/dk'ya sabitlenmiş ve biraz homurtulu olarak çalışıyor (bu esnada motoru çabuk ısıtmak için valf zamanlamasında değişiklik yapılıyor olabilir). Yaklaşık 55C motor sıcaklığında Warm-up süreci (S1 fazı) bitiriliyor videoda.

    Tahmin ediyorum diğer marka hibritlerde de buna benzer yaklaşımlar vardır. Dediğiniz gibi mesela Hyundai Ioniq Hybrid'de aktif ön panjur kullanılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.