< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (3. sayfa)
-
-
Daha açtığın ilk konuda ustanı değiştir demiştim :)
Geçmiş olsun hocam. -
Olan zamanına ve huzuruna oldu. Neyseki başka masraf etmemişsin. Beni kazıklamaya çalışan herif de yaptığı işi eline yüzüne bulaştırınca yazılım, yazılım diye tutturmuştu. Yazılımında fiyatı 1000 lira. Neyseki yazılımcıyla birşekilde irtibata geçtim ve olayın yazılımla halledilemeyeceğini söyledi. Zaten param da yoktu gittim başka dükkana. Bir adam bir işi iki seferdir beceremiyorsa parasını da vermeyip çekip başka yere gitmek gerek.
Marş sorununun çözümünü de burdan yazarsan sevinirim. Aynı sorun bende de var, belki bir öngörü kazanmış olurum...
Çok geçmiş olsun...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 17 Şubat 2018; 4:58:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mars sorunu icin mars motoru degisti. Ek olarak; zayiflamiş olan elektrik baglantisi röle ile guclendirildi.
Bu islemlerden sonra meger kontak anahtarini taktigimiz yerde de “Termik” adli bi parca bozukmus. Anahtari soktugumuz gövdenin, icine oturdugu bir parca bu da. Orijinali 150TL fiyatinda. Bu da degisti. Su an araba tek marsta calisiyor.
Röle 30TL,
Mars motoru garantili idi ucret vermedik (Yan sanayii)
Termik (orijinal) 150TL
iscilik 40TL
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Yazılımcı ustanın bulunduğu şehri, bulunduğu sanayi sitesini ve isyeri ismini yazarsanız.
Bizler için iyi referans olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sorununuzun çözülmesine sevindim umarım o usta diye gittiğiniz adama birdaha gitmezsiniz size sayfalarca önce yazdık o ıstayı bırakın gitmeyin diye dinlemediniz birdaha o adama aracınıza dokunmasına izin vermeyin...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: pulpa
sorununuzun çözülmesine sevindim umarım o usta diye gittiğiniz adama birdaha gitmezsiniz size sayfalarca önce yazdık o ıstayı bırakın gitmeyin diye dinlemediniz birdaha o adama aracınıza dokunmasına izin vermeyin...
nadiren de olsa hiçbir ustanın çare bulamadığı kronik sorunların basit çözümleri olabiliyor
https://forum.donanimhaber.com/boyle-birsey-mumkun-mu-evet-mumkunmus--131444195 -
Öncelikle geçmiş olsu bende izmirdeyim bir daha ustalık işiniz olursa yardımcı olabilirim böyle kasaplara arabanızı teslim etmeyin eski lifteri bile takması bana göre hata.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun bu kadar stresten sonra uğraşmana değmiş doğrusu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne çektin hocam bu araçtan sen geçmiş olsun güle kullan artık.
Ben olsam dayanamaz uğraşmaz hemen satardım bunu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanirim 1. Veya 2.sanayi oluyor orasi. İsyerinin adi “İNCE OTO TEST”, isyerinin tam yaninda “YEŞİM KROM AKSESUAR” adli bi dosemeci var sanirim. Apple haritalar’da bu aksesuarci cikiyor direk, oradan navigasyonla gittim ben.
Adamlar isinin ehli ama biraz aksi :) ne yapacaklarini bildikleri icin pek karismamak gerek sanirim. Ben eski ustami övüyor gibi oldum sonradan sorunun sente ayarsizligi oldugu anlasildiginda biraz utandim tabi..
Ayrintili sorunuz olursa yardim ederim. Su an 3 gundur sorunsuz kullaniyorum aracimi, marş motoru da garantiliydi degisti ve elektrik sistemine bir röle dahil edildi, su an tek marşta da calisiyor araç :)
Bu arac beni cok yordu 5-6 haftadir, yapmadigim kilometre kalmadi. Benzin parasini saymiyorum bile daha... ama şükür artık duzeldi. Keyfekeder masraflarla ugrasacagim vaktim olursa.
Bu arada ek soru olarak, İzmir’de iyi bir boyaci biliyor musunuz?
Gorusune gore ön ve arka tamponun bi zimparalanip boyanmasi gerekiyor. Park ederken falan cizmisler ve su anki boyamda catlaklar var. Bu işi uygun fiyata yapabilecek bir usta var mi tanidiginiz, İzmir’de?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
ustanin adini verirseniz iyi olur yanlislikla giymeyelim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konumun uzerinden 3 yil gecmis, simdi bildirim gelince sasirdim :)
Bu arada 2 sene once bu Albea’yi sattin ben. Sattigim gunden beri de “iyi ki satmisim” diyorum, cunku basimdan bi bela eksildi. Su an VW Polo kullaniyorum, Albea’dan 5 yas yaşlı bir araba (2001 model) ama inanilmaz memnunum :) Albea ile resmen ömrümü yemişim ben, sanayilerde hem param hem zamanim gitmis surekli. Sag olsun bu Polo, bana yeniden arabalari sevdirdi. Masallah diyeyim..
Bu arada Albea’yi rezil eden ustamin dukkaninin ismini bilmiyorum ama 6.Sanayide Mehmet Usta olarak biliniyor olabilir. Genç birisi kendisi, yani heralde 30-32 yaşındadır en fazla. Hafif bodur, orta boylu birisi. Yerini şöyle tarif edeyim:
Rot balansçı Rasim’den 2 sokak geride, sokaga girince soldan 1. veya 2. dükkan.
Aman diyeyim oraya ugramayin.
Ha bu arada bana Albea’yi sattiran asıl sebep konusunda bir bilgi daha vereyim, hep beraber kufur edelim :)
Albea’yi satmaya karar vermeden 3 hafta once motor isindiginda baslayan “tak tak tak” sesleri duymaya baslamistim. Bildigin yatak sesi gibi biseydi bu. Oyle cılız bi ses degil, cidden metal bi parca biseye vuruyordu. Yatak sesi olmasindan korktum once.
Motor sogukken ses yok, ama isininca basliyordu ve rahatlikla duyulabiliyordu.
Ustamin yanina gittim, bakti, anlayamadi. Öyle böyle derken yag karterini soktuk, bir de baktik kiiiii yan sanayi olan yağ pompası arizalanmis :) motor yagi inceldiginde yaglamayi tam yapamiyormus, basinci dusuyormus. E tabi biz bunu fark edene dek motorda kalici hasar olustugu icin her isindiginda tak tak tak sesi oluyordu.
Once ustaya bagirmaya basladim, “orijinal takacagiz diye anlasmistik bu yan sanayi yag pompasi nereden cikti?!” dedim. Sonra gittim parcaciya bagirdim, “bana sattiginiz dandik pompa motorumu yedi” diye. Ama nafile. Kimse sucu kabul etmedi. Bir suru kavga gurultu kufur derken bu defteri burada kapatmaya karar verdim. Albea’yi da o sekilde sattim ve alan kisiye de tum hikâyeyi anlattim. Tüm bu olaylarda emeği gecen tum “usta (!)” ve digerlerine hakkimi da helal etmedim. Rezil ettiler beni :)
Simdi ufak Polo ile cok memnunum, 2 senede 40.000km gittim ve gram üzmedi beni :)
-
Direkt SENTE KAÇIK yazacaktım cevaba vallaha Ama eski konuymuş mesajların da nerdeyse hepsini okudum haklı çıkmışım
Dükkan mı açsam sanayide
Bu konuda tecrübem var ondan anladım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuyu okurken önce darlandım sonra sevindim sonra bir daha darlandım. Geçmiş olsun hocam ne diyeyim, sorunu çözmek için o kadar tırmalamanıza rağmen sorunun çok basit bir yerden çıkmasına sevinmek mi yoksa sinir olmak mı gerekir bilemedim.
6n2 Dürbün Göğüs Polo çok güzel arabadır. 101 beygir Highline'ı tadından yenmez ama Trendline bile fena araç değildir. İç mekandaki malzeme kalitesi çok güzel olmakla beraber, ön göğsün tasarımı ön cama yansıma yapmasını tamamen engelliyor. Bu dürbün göğüs ile ilgili 2 detay vermek istiyorum, VW'in o dönemki en güzel gösterge tablosudur, ne Golf ne Bora ne Passat'ta böyle güzel gösterge tablosu yoktur, ürün gamının en ucuzu B sınıfı Polo (Ve A sınıfı Lupo) en uğraşılmış, en gösterişli gösterge tablosuna sahiptir. Hatta sonraki kasa Polo'larda da gösterge tablosu sıradan VW tablolarına dönmüştür. Bu benim öznel görüşüm değil, Volkswagen konsept arabası Nardo W12'de de aynı gösterge tablosunu farklı bir renk kombinasyonu ile bire bir kullanmıştır.
Diğer bir husus ise devir saati aracın motor seçeneğine göre değişiyordu. 1.4 75'lik motorun ayrı, 1.4 101'lik motorun ayrı, 1.6 125'lik motorun ayrı devir saatleri vardı, her motorun kesici devri farklıydı ve redline çizgileri tam kesici devrinde başlıyordu. İnce, belki fark edilmeyecek bir detaydı ama bu detay için bile uğraşmışlardı. Mesela şu anki kullandığım aracım Egea'da devir saatinde 6 rakamı kırmızı yazıyor ama araç 6800 devire kadar çevirebiliyor.
Trendline modelinde dahi otomatik camların sıkışma algılama sistemi vardı. Yani cam kalkarken bir engele takılırsa durup, bir kaç santim aşağı iniyordu. Elinizi kolunuzu kaptırmanız imkansızdı. Güvenliği ile meşhur Volvo'nun aynı dönemki S40'ında aynı hareketi denediğimde düğmeye bastığım sürece cam sıkıştırmaya devam ediyordu. Hatta 2020 model Egea'da bile yok bu özellik.
Yine Trendline modelinde dahi kaput altı keçe ve kaput amortisörü vardı. Üstünde çalışılmış, kaliteli bir arabaydı. Güle güle binmeniz dileğiyle.
-
-
Aynen donanım olarak da çok güzel bir arabaydı. Bendeki KM düşürülmüş bir arabaydı ama motor saat gibi çalışıyordu. Epey yorgun arabaydı, debriyaja basınca stop etme falan yapıyordu ama bir bakımdan geçti canavar gibi oldu. Ama birlikteliğim kısa sürdü benim, sonra 2.0 bir arabaya geçmek için ayrıldım ondan.
Guaş boya tablosu efsane olmuş. Araç tüm netliği ile belli oluyor. Tebrik ederim. Ben de MS Paint ile çizmiştim. Şimdi resme bakınca dikiz aynasının hemen üstünde küçük, iki parmak uzunluğunda bir güneşliği vardı. Tam dikiz aynasının üstündeki boşluktan sızacak güneş ışığını engellesin diye düşünülmüş çok güzel bir detaydı. Sonraki arabamda (Her ne kadar orası siyah desenlerle kapatılmaya çalışılmış olsa da) oradan her gözüme güneş geldiğinde yad etmiştim Polo'yu.
Vay be :)
-
al bela basina. albea sirri adinda gizli zaten😀
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet o dikiz ayna ile cam arasindaki ufak guneslik cok garibime gitmisti benim de, amacini anlayana kadar canim cikti, taa ki bir gün ona ihtiyacim oldugunu anlayip kullandigimda “vay be” demistim 😅👍🏻
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X