Şimdi Ara

YENİ CITROËN C3 AIRCROSS ANA KONU(2021 MAKYAJLI KASA GELDİ) (69. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.006
Cevap
76
Favori
251.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6768697071
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NOBUAT

    Yeni nesil motorların, her ne kadar üretim teknikleri çok gelişmiş olsa da, rodaja ihtiyacı vardır. Piston, blok içinde hareket ederken, sekmanların, pistonu çizmemesi için, oturması gerekir. Ayrıca bir çok parça da birbirine sürtünerek alışmalıdır.

    Kısaca ilk 1500-2000km boyunca motor toplam çevirebileceği devir sayısının (devir saatindeki kırmızı çizgiye kadar olan). 2/3'ünü geçmemelidir.


    Örnek vermek gerekirse, 6.000 devirde kırmızı çizgisi başlayan araç, rodajda 4000 devri geçmemelidir. Ayrıca bu süreçte, ani gaz vermek, kick down yaparak ani vites küçültmek, aracı küçük viteste kompresyona bindirmemek gerekir. Tatlı tatlı devirlenmek, motoru ilk çalışmada en az 45 saniye- 1dk. kadar rölantide beketerek, yağın karterden, tüm motora dağılmasın müsaade etmek gibi ince noktalar da çok önem teşkil eder.

    Rodaj süresince ve sonrasında da en çok aşınma, ilk çalıştırmada, yağın kartere çökmesinden dolayı olur.

    Yağ filminin yeniden oluşması için, 45sn-1 dk kadar, aracı rölantide bekletmek ve motor çalışma sıcaklığına gelene kadar 3000 devir ve altında, ani gazdan kaçınarak kollamak en doğrusudur.

    Bir de turbo tüm araçlar (dizel veya benzinli), motor durdurulmadan, en az 30sn-1 dk kadar, turbonun devreye girme devrinden (1.2 puretec 130 bg için 1750 devir maksimum tork devridir. 1200 devir ve altı turbonun dolmasına yetmez/ turboyu devreye sokmaz) aşağıda bekletilmelidir. Uzun yol gidilirse, araç durdurulmadan en az 1,5 -2 dk rölantide çalıştırılmalıdır. Sebebi, turboların, yapısı gereği 100.000- 150.000 devirle çalışır. Eğer motor, uzun yol yapıp hemen kapatılırsa, yağ pompası, turboyu yağlamayı da bırakır . Motor hemen durur, fakat turbo, bu kadar yüksek devir çevirirken hemen duramaz. Yağ olmadan dönmeye devam eder.Bu da turbonun ömrünü cidden kısaltır



    Ben genel kuralları dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Umarım yardımı olur.

    Üstat çok değerli bilgiler... Bizim de face ve WhatsApp grubunda sık sık tartıştığımız bir durum var... Stop start özelliği... Ben bu özelliğin arabanın mantığına uymadığını düşünüyorum... Şöyle ki, bahsettiğiniz durum olan, aracın hemen stop ettirilmemesi meselesi var, turbonun zarar görmemesi için... Bu durumda uzun yolda gidiyoruz diyelim... Yüksek hızdayız ve ışıklara geldik... Stop start açıksa araç aniden duracaktır... Benim mantığıma göre bu durum zararlı olacaktır yanılıyor muyum...?

    Ben hem şehir içi hem de uzun yolda bu özelliği kullanmıyorum... Hatalı mıyım...? Teşekkürler umarım anlatabilmişimdir...?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarkalkan -- 6 Mayıs 2021; 0:38:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • serdarkalkan S kullanıcısına yanıt

    Ön park sensöründen emin değilim, onu sorarım. Aktif fren sistemi içinde menüsünde Otomatik Acil Fren Sistemi diye bir seçenek var. Aynı şeymi bilmiyorum. Bir de aircross olmayan C3 lerde çarpışma önleme sistemi varmış ama aircrosslarda olmadığını söyledi bayiideki arkadaş.

  • NOBUAT kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarınızın çoğu zaten benim standart kullanım şeklim ile örtüşüyor. Ama hepsine dikkat edicem.


    Çok teşekkürler vakit ayırdığınız için.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahirzora

    Ön park sensöründen emin değilim, onu sorarım. Aktif fren sistemi içinde menüsünde Otomatik Acil Fren Sistemi diye bir seçenek var. Aynı şeymi bilmiyorum. Bir de aircross olmayan C3 lerde çarpışma önleme sistemi varmış ama aircrosslarda olmadığını söyledi bayiideki arkadaş.

    Satış temsilcilerinin de kafası karışıyor ara ara... Bence o özellik de olacak... 😉 Ayrıca şöyle özellikleri olan bir araç nasıl az satar anlamak mümkün değil.. Bana kalırsa 230 240 arasında en mantıklı fiyat performans aracı...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serdarkalkan S kullanıcısına yanıt

    Dur kalk bana da çok mantıklı gelmiyor. Hele ki tam duracakken trafik birden akmaya başlıyor. O anda tam durmak üzere olan motoru yeniden çalıştırıyor... Faydadan çok zarar verecekmiş gibi geliyor. Kapatsak da her defasında tekrar açılıyor. Bu konu bende de tam oturmadı.

  • ahirzora A kullanıcısına yanıt

    Ben teslim alırken bana bu özelliğin(çarpışma önleme sistemi) var olduğu söylendi. Çok şükür deneme fırsatımız olmadı. Ama araç menüsünde de mevcut. Frenleme mesafesi ayarları falan var. Satış temsilcilerinin kafası bazen karışık oluyor sanırım.  

  • serdarkalkan S kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle doğru yapıyorsunuz. Araç üreticileri, hükümetlerin / Avrupa birliğinin belirlediği eksozt emisyon değerlerine uymak zorundalar. Her yeni emisyon standardı da daha az tüketimi ve karbon salınımını zorunlu kılıyor. Mesela bizim 1.2 motor Eur 6.3 standardında. Bu şu anki en yüksek standart.


    Maalesef havayı daha az kirletip, daha az emisyon salmak için start/stop zorunlu. Evet, soğuk motoru tam ısınmadan ve uzun yoldan sonra ışıklarda vb durmanız gerekirse,

    turboyu düşünmeden motoru durdurması dezavantaj. Ben genelde bu sebeplerden ilk 2-3000km kapatmaya çalışacağım

  • quote:

    Orijinalden alıntı: erknaa

    Dur kalk bana da çok mantıklı gelmiyor. Hele ki tam duracakken trafik birden akmaya başlıyor. O anda tam durmak üzere olan motoru yeniden çalıştırıyor... Faydadan çok zarar verecekmiş gibi geliyor. Kapatsak da her defasında tekrar açılıyor. Bu konu bende de tam oturmadı.

    Aynı düşünce bende de oluşuyor... Hatta bir keresinde tam ışıklara geldim, araç stop etti ve 4 5 sn sonra yeşil yandı... Araç o anda biraz silkelendi.. Sonuçta yeri geliyor frene az basılabiliyor... Çok defa bu stop start meseleni araştırdım videolar izledim... Bir türlü içime sinmedi... Yani şöyle örnek veriyim... Aracımı çalıştırıyorum, gerekli parçaların yağlanması için yaklaşıp 20 30 sn aracı rölantide çalıştırıyorum... Sonra hareket ediyorum... 500 metre ilerde ışıklar var.. Kırmızıda durunca, stop start devreye giriyor ve araç duruyor... Yani motor daha kendine gelmeden aniden duruyor.. İşte bu durumlardan dolayı akü, buji ve dinamo gibi parçaların çok daha erken yıpranacağını düşünüyorum...

    Not: Aracı hem hareket hem de stop ettirmeden önce 20 30 sn rölantide çalıştırıyorum... Mesela özellikle hareket etmeden bu bekleme esnasında emniyet kemerini takma, telefonun araca bağlama, radyo ayarını yapma, stop startı kapatma gibi işlemler zaten 20 sn civarı sürüyor... Kapatırken de camlar, perde ve sunroof kontrolü, kemeri çıkarma işlemeleri gibi işlemler yine 20 sn civarı sürecektir... Bu rutin bir süre sonra oluşuyor... Tavsiye ederim.. Bir süre sonra beyin ve eller kontrol dışında bu işlemeleri yapıyor zaten... 😉




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarkalkan -- 6 Mayıs 2021; 7:43:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erknaa E kullanıcısına yanıt

    C3 aircross larda sadece sesli uyarı var diye biliyorum bende, ama C3 lerde direk fren yapıyormuş. Bir arkadaşım test etmiş hem de birkaç defa  


    Bu arada satışçıların kafasının karıştığı konusunda kesinlikle size katılıyorum. Sarı sitede bu özelliğin olduğu tüm ilanlara mesaj gönderip sordum. Çoğu kontrol ettikten sonra ilandan bu özelliği sildi. Ama hepsi 2020 modeldi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahirzora -- 6 Mayıs 2021; 9:54:58 >
  • serdarkalkan S kullanıcısına yanıt

    Açıkçası bu aracın fiyatını ve özelliklerini görmesem araba değiştirmek hiç aklımda yoktu. Aracımı büyütmek istersem almak isteyeceğim araçların fiyatı 340 ve üzeri fiyatlardı. Ama arkadaşım alıpta bana özelliklerinden ve fiyatından bahsedince kafayı taktım, inşallah hayırlısıyla almak nasip olur.

  • erknaa E kullanıcısına yanıt

    Bu özelliği kalıcı olarak kapatamıyor muyuz menüden?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarkalkan

    Satış temsilcilerinin de kafası karışıyor ara ara... Bence o özellik de olacak... 😉 Ayrıca şöyle özellikleri olan bir araç nasıl az satar anlamak mümkün değil.. Bana kalırsa 230 240 arasında en mantıklı fiyat performans aracı...



    Alıntıları Göster

    az getirildiği için az satıyor yalnız.  iki katı miktarda getirilse iş değişir bence. şu an fiyatı için çok iddialı durumda araç.





  • serdarkalkan S kullanıcısına yanıt

    Ön park sensörü mevcut geçen hafta teslim aldığım aracımda, ama aktif fren sistemini test etmedim. Ekranda var sanırım o özellik


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahirzora

    C3 aircross larda sadece sesli uyarı var diye biliyorum bende, ama C3 lerde direk fren yapıyormuş. Bir arkadaşım test etmiş hem de birkaç defa  


    Bu arada satışçıların kafasının karıştığı konusunda kesinlikle size katılıyorum. Sarı sitede bu özelliğin olduğu tüm ilanlara mesaj gönderip sordum. Çoğu kontrol ettikten sonra ilandan bu özelliği sildi. Ama hepsi 2020 modeldi.

    merhaba, bildiğim kadarıyla 2020 sonuna kadar üretilen araçlarda çarpışma uyarısı vardı. bu yıldan itibaren ön park sensörü + çarpışma önleyici sistem var araçlarda. ön park sensörü önceden yok muydu emin değilim ama.





  • Arkadaşlar, bu strat stop başlangıç ve durma olarak gözükse de acaba motor tamamen kapanmayıp uyku modu mu oluyor? Bu tür bir görüş de dinlemiştim-izlemiştim tv programlarının birisinde öyle hatırlıyorum. Tamamen kapanma değil uyku modu motor tamamiyle stop etmediği gibi bir görüş bildirilmişti.

    Teknik olarak nasıl olur bilmiyorum?

  • ahirzora A kullanıcısına yanıt

    2020 modellerde sadece sesli uyarı var. 2021 modelde önleyici var. Yani frene de basıyor artık. Zamanla öğreniyor birşeyler :))


    Frenleme konusunu deneme fırsatım olmadı ama satış temsilcisi de belirttiğim gibi bilgi verdi bana. Umarım kafası karışık bir ana denk gelmemişimdir :))

  • ahirzora A kullanıcısına yanıt

    O konuda bende bir sonuç alamadım. Tamamen kapatabildiğimiz bir seçenek muhtemelen serviste cihaza bağlayarak olur.

    Opel Astranın sinyal kollarını çekili tutarak menüde olmayan özelliklerini falan ayarlayabiliyorduk. Bunda da öyle bir seçenek vardır illa.

  • BILGILI B kullanıcısına yanıt
    Bence kullanın gitsin. Komple kapatma yolu bulana kadar kullanmaya devam ediyorum. Uzun yıllardır kullanılan bir şey ve bu start stop yuzunden herhangi bir şikayet duymadım. Kimi diyor fan dönüyor tam stop etmiyor. Kimi diyor uygun koşullar varken yani turbo ya zarar vermeyeceği durumlarda çalışıyor diyor. Ben kullanıyorum artık gayet memnunum. Ama ileride akü azalınca zaten çalışmayacak. Hatta start stop olmayan akü takılarak tamamen iptal edilebilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yalnız değilmişim demekki. Apartmanın otopark kapısını bile en son açıyorum. Az daha oyalanmak için  

  • sevozgur kullanıcısına yanıt

    Açıkçası benim çok deneme, tepkileri izleme şansım olmadı. Kapanma bittiğinde araca binme fırsatımız olursa daha doğru karar verilebilir. Motorun sürekli durup çalışması genel olarak iyi anılmadığı için bana mantıksız geliyor. Bütün araç firmaları dur kalk özelliğini arabaya zarar verdiğini bile bile de koymaz herhalde... Cevaplaması zor bir soru... deneme yanılma yolu ile cevabı bulacağız sanırım.

  • 
Sayfa: önceki 6768697071
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.