Şimdi Ara

PC'yi LCD TV'ye 100hz'de Bağlama Sorunu (DVI/HDMI) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
5.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Son günlerde bu konuyu araştırıyorum, düzgün bir yanıt verilmemiş.

    %100 budur diye yazmak istemiyorum ama araştırmalarım sonucu gördüm ki, 50-60hz den yüksek input alabilen normal(bizim ulaşabileceğimiz) bir tv yok dünyada. Zaten hdmi standardında da bundan hiç bahsedilmiyor ama bunu da tek gerçek olarak almıyorum;
    bkz:wiki hdmi
    3d tv ler'deki sistem nasıl bilmiyoum ama pc den 60 hz in üzerinde sinyal göndermeyi şimdilik unutsak iyi olur.

    Tv lerin özelliklerinde geçen 100,200,400,600 hz ifadeleri, tamamıyla, gelen saniyedeki 50 resim karesini interpolasyonla kaç adet kareye çıkardığını gösteren bir veri.
    Bu oyunlarda işe yarayabilir, 20-30 fps nin üzerinde oynatılamayan bir oyunu bu interpolasyon teknikleriyle daha akıcı (ve jöle etkisiyle) oynayabilirsiniz.




  • iyi de ztn pc lerde kullandıgımız Monitorler de 60 hz di mı yani lcdtv de 60hz input alsa nolur?
    bu nedenle 60 fps ustunde fps alabıldıgımız oyunlarda ekranda yırtılmalar meydana gelmıyor mu?
    bu yuzden Vertical sync diye bi ayar yok mu? (ve triple buffering etc)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gimmeluck

    iyi de ztn pc lerde kullandıgımız Monitorler de 60 hz di mı yani lcdtv de 60hz input alsa nolur?
    bu nedenle 60 fps ustunde fps alabıldıgımız oyunlarda ekranda yırtılmalar meydana gelmıyor mu?
    bu yuzden Vertical sync diye bi ayar yok mu? (ve triple buffering etc)




    Arkadaşım belki sen beni tanımazsın ama ben seni tanırım ses sistemleri ve ses encodeleri ile çok içli dışlı olduğunu biliyorum ama burası panel dünyası.onun için sana doğru bir orantı vereyim

    LCD Tv'in yani HDTV in 1920x1080p Full HD 200 Hz bile olsa bütün donanımı HTPC'den sınırları zorlayacak şekildede sağlasan max kartlar sistemlerde kullansan senin bir Tv den alacağın değer yani Digital bağlantı ile (DVI TO HDMI + HDMI TO HDMI) Max değer 1920x1080p 60Hz olucaktır mümkün değil üstü değer çıkman Tv ister 50Hz olsun ister 100Hz,200Hz olsun bunun gibi üniteler ancak bu değerleri karşılar eğer sen Tv'den 1920x1080p 60Hz alıyorsan zaten alacağın en max değeri aldın -daha iyisini bekleme en azından.. sanmaki 100Hz alırmıyım asla alamazsın her marka ve her markanın HIGH Serileri için geçerlidir söylediklerim bilmem anlatabildimmi saygılar




  • 60 fps üstü şeklinde genellemek hatalı olur.
    Ekran ilgili çözünürlüğe ilk kez kendini ayarlıyorken(60 hz olduğunu varsayalım, bu 85 de olur 100 de) ekran kartı ile senkron olur, ve ekran kartı ekrana düzgün biçimde sn de 60 kare göndermeye başlar(görüntü değişse de değişmese de, sabit biçimde sn de 60 kare gönderir), oyunlardaki verticle synchronization ayarı işte bu sabitlenmiş kare aktarımının zamanlamasıyla görüntünün ekranın frame buffer ına yazılmasını eşleştirmeye yarar.

    Biraz daha açmak gerekirse, eğer oyun bu zamanlamaya uymadan frame buffera yazarsa, bir önceki karenin gösterimi bitmeden(bu süre haliyle 1/60 sn dir) sonraki kare gösterilmeye başlar ve ekranda yatay olarak belirsiz bir noktadan kırılmış bir kare görürüz, yani problem sonraki zamanda(1/60 sn sonra) gösterilmesi gereken kareyi aynı bir önceki karede görmemizden kaynaklanır. Eğer pc miz çok güçlü bir aletse, sn de 180 kare işleyebiliyorsa fakat vertical sync. ayarlanmamışsa, bu sefer tek bir kare de 3 farklı zamanın karesini ekranda 3 ayrı yırtık gibi görürüz.

    Piyasadaki tv lerin 60 hz den fazlasını desteklememesi, oyunları 100 hz oynatabilen bir pc ye sahip olan kullanıcının bunda faydalanamayacağı anlamına gelir. Ve uygulamada insan gözü x fps den(25,50,75.. diye gidiyor..) fazlasını algılayamaz şeklindeki "bilimsel" yazılara rağmen, 85 fps ile oynanan bir oyunu 120 fps ile oynadığınızda fark belli oluyor(daha iyi ve eğlenceli oluyor), en azından ben ve çevremdeki bu işlerden anlayan insanlar bunu hissediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOGOMEZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: gimmeluck

    iyi de ztn pc lerde kullandıgımız Monitorler de 60 hz di mı yani lcdtv de 60hz input alsa nolur?
    bu nedenle 60 fps ustunde fps alabıldıgımız oyunlarda ekranda yırtılmalar meydana gelmıyor mu?
    bu yuzden Vertical sync diye bi ayar yok mu? (ve triple buffering etc)




    Arkadaşım belki sen beni tanımazsın ama ben seni tanırım ses sistemleri ve ses encodeleri ile çok içli dışlı olduğunu biliyorum ama burası panel dünyası.onun için sana doğru bir orantı vereyim

    LCD Tv'in yani HDTV in 1920x1080p Full HD 200 Hz bile olsa bütün donanımı HTPC'den sınırları zorlayacak şekildede sağlasan max kartlar sistemlerde kullansan senin bir Tv den alacağın değer yani Digital bağlantı ile (DVI TO HDMI + HDMI TO HDMI) Max değer 1920x1080p 60Hz olucaktır mümkün değil üstü değer çıkman Tv ister 50Hz olsun ister 100Hz,200Hz olsun bunun gibi üniteler ancak bu değerleri karşılar eğer sen Tv'den 1920x1080p 60Hz alıyorsan zaten alacağın en max değeri aldın -daha iyisini bekleme en azından.. sanmaki 100Hz alırmıyım asla alamazsın her marka ve her markanın HIGH Serileri için geçerlidir söylediklerim bilmem anlatabildimmi saygılar


    yokyok nickini biliyorum :)
    valla ses olayını gectim dıgıtal foto vıdeo olayına gırıp sımdı de lcdtv den cıktım forumda :) bı digital manyaklıgıdır gıdıyor
    ya bu arada aynı seyi yazmisiz kı senle :)

    su an kullandıgımız PC monıtorlerı de 60hz ınput alıyor.
    hatta bazen oyunlarda 60fps ustu performans verınce ekran kartımız, ekranda yırtılma veya dalgalanmalar meydana gelebılıyor cunku oyun daha fazla akmak istiyor lcd 60hz gosterıyor, bu uyumsuzlugu gıdermek ıcın,- vertical sync- hatta wait for vertical sync - yanı kabaca hızda ileride giden taraf digerini beklesin gibi bisiyler ( cok kabaca oldu :))
    bu ayarı ON yaparak bunun onune gecılmeye calısılıyorduk filan ( tabi bu ayarın baska sorunları da var )

    Yukarıda yazdıklarım PC monıtor ıcın. E ısTE LCDTV de aynı ıste. yanı kımse kasmasın:)

    PC den yapabılecegımız out 60HZ max.(24hz 50 hz gibi modlar da var su anda bende)
    24 fps fılm ızlerken avivodan cıkısımı 24hz ayarlıyorum lcdtvımde otomatıkman 24p moduna geciyor zaten.
    100HZyı ıse pc olayında kullanmıyorum cunku INPUT lagi arttırıyor.( ve getirisi oldugunu dusunmuyorum yukarıda yazdıgım gibi input sinyal 60hz)

    bu arada motıon flowun ınterpolasyonla yenı frame olusturduguna ınanamıyorum, tam zamanlı canlı olarak bunu nasıl yapar hangı ıslemcı yapar? b
    enım ımzamdakı ıslemcı delı kasıyor Sonyvegasta filan interpolasyonla fps upmix yapınca..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gimmeluck -- 21 Nisan 2010; 14:47:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: function

    60 fps üstü şeklinde genellemek hatalı olur.
    Ekran ilgili çözünürlüğe ilk kez kendini ayarlıyorken(60 hz olduğunu varsayalım, bu 85 de olur 100 de) ekran kartı ile senkron olur, ve ekran kartı ekrana düzgün biçimde sn de 60 kare göndermeye başlar(görüntü değişse de değişmese de, sabit biçimde sn de 60 kare gönderir), oyunlardaki verticle synchronization ayarı işte bu sabitlenmiş kare aktarımının zamanlamasıyla görüntünün ekranın frame buffer ına yazılmasını eşleştirmeye yarar.

    Biraz daha açmak gerekirse, eğer oyun bu zamanlamaya uymadan frame buffera yazarsa, bir önceki karenin gösterimi bitmeden(bu süre haliyle 1/60 sn dir) sonraki kare gösterilmeye başlar ve ekranda yatay olarak belirsiz bir noktadan kırılmış bir kare görürüz, yani problem sonraki zamanda(1/60 sn sonra) gösterilmesi gereken kareyi aynı bir önceki karede görmemizden kaynaklanır. Eğer pc miz çok güçlü bir aletse, sn de 180 kare işleyebiliyorsa fakat vertical sync. ayarlanmamışsa, bu sefer tek bir kare de 3 farklı zamanın karesini ekranda 3 ayrı yırtık gibi görürüz.

    Piyasadaki tv lerin 60 hz den fazlasını desteklememesi, oyunları 100 hz oynatabilen bir pc ye sahip olan kullanıcının bunda faydalanamayacağı anlamına gelir. Ve uygulamada insan gözü x fps den(25,50,75.. diye gidiyor..) fazlasını algılayamaz şeklindeki "bilimsel" yazılara rağmen, 85 fps ile oynanan bir oyunu 120 fps ile oynadığınızda fark belli oluyor(daha iyi ve eğlenceli oluyor), en azından ben ve çevremdeki bu işlerden anlayan insanlar bunu hissediyor.


    olayı ozetlemissin :) de bu tarz yazınca anlasılmıyo bazen :))
    valla usta quake, counter ( hele hele quake ) oyuncusu olarak MIN fps 50 altını benımsemıyorum ( avarage degil MiN)




  • Şu an tv'lerin çoğu pc ve hdmi aygıtları üzerinden maks. 60hz@1080p algılama yapabilmektedir.
    3d tv'ler ise 120hz@1080p algılama yapabilecektir, ps3 3d ve 3d bluray player gibi cihazlar 120hz progressive sinyal
    kullanmaktadırlar. (Shutter gözlükler sayesinde gözbaşına 60hz görüntü verilmektedir)

    Kısacası şu anki tv'ler cihazlardan bu refresh rate değerlerine çıkabilselerdi (ki maliyetli birşey değil, firmaların satış politikası)
    3d tv diye piyasaya yeni ürünler sokup satamazlardı. Çekik gözlülerin satış oyunları bunlar
  • pc monıtorleri de degısecek mı acaba aynı mantıkta?
    GPU larda da mı yenilik gerekecek o zmn tabi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gimmeluck

    pc monıtorleri de degısecek mı acaba aynı mantıkta?
    GPU larda da mı yenilik gerekecek o zmn tabi :)


    Piyasada şu an 120hz algılama yapabilen(3d ready) pc monitörleri de mevcut. Ayrıca satılan nvidia 3d vision gözlükler(shutter) ile
    3d görüntü alabiliyorsunuz.
  • yine aynı çok bilmişler fps ile hertz i birbirine karıştırmış aralarında düz mantık kurmuş. fps ile hertz ikiside farklıdır ya biri demiş 1080p den alabileceğin max 60 :) ya yabiliyosanız yazın yada susun. illa yazmak zorundamısınız.
    ya birkere fps ile hertz apayrı şeyler. bunları birbiri ile ilişkilendirilmesi çok yanlış.

    fps herhangi bir video formatının, 1 saniyedeki ekrana verdiği görüntü kare sayısıdır. (kendi formatına göre değişir 25 olur 30 olur ..vs)
    hertz ise cihazın(TV monitör...vb) 1 saniyede ekrana yolladığı görüntü yineleme hızıdır. aslında aynı şeyler gibi görünsede değil. şöyleki ekranda görülen bir görüntü karesi aslında 2 yarım görüntünün üst üste oturması ile ortaya çıkar. Bilindiği gibi ekrandaki görüntü satır satır tarama ile oluşur. Görüntüyü oluşturan satırların önce tek numaralı olanları (1,3,5,7 v.s) birinci karede sonra da çift numaralı satırları ikinci karede taranır.
    Bu iki yarım taramalı ekran yeterince hızlı değiştiği için ve ekranın fosforlu özelliğinden dolayı sanki tek kare imiş gibi görünür. Buna "interlaced" görüntü denir. 50 Hz tv'lerde iki yarım karenin geçişi her ne kadar hızlı da olsa özellikle ekran boyutları büyüdüğünde geçişler izleyici tarafından titreşim gibi algılanır. Ekran boyutları küçükken 50 Hz tv'lerde ekrandaki titreşim çok rahatsız edici değilken 70 ekran üzerindeki boyutlarda belirginleşir ve 80 ekran üzerinde de rahatsız edici olmaya başlar (göz sağlığı açısından da zararlı).

    işte bu yüzden fps ile hertz tamamen farklı şeylerdir. yok bu yayın teknolojisi zaten max. bilmem kaç fps falan gibi düşünmek böyle bir mantık tamamen yanlışt.

    Arkadaşlar haklı, eğer panel 100 hertz ise, ekran kartının buna göre değerini değiştirmesi gerekir. ama niye böyle bir durum var işte orası muamma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeNTiLMeN -- 23 Eylül 2010; 9:25:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeNTiLMeN

    yine aynı çok bilmişler fps ile hertz i birbirine karıştırmış aralarında düz mantık kurmuş. fps ile hertz ikiside farklıdır ya biri demiş 1080p den alabileceğin max 60 :) ya yabiliyosanız yazın yada susun. illa yazmak zorundamısınız.
    ya birkere fps ile hertz apayrı şeyler. bunları birbiri ile ilişkilendirilmesi çok yanlış.

    fps herhangi bir video formatının, 1 saniyedeki ekrana verdiği görüntü kare sayısıdır. (kendi formatına göre değişir 25 olur 30 olur ..vs)
    hertz ise cihazın(TV monitör...vb) 1 saniyede ekrana yolladığı görüntü yineleme hızıdır. aslında aynı şeyler gibi görünsede değil. şöyleki ekranda görülen bir görüntü karesi aslında 2 yarım görüntünün üst üste oturması ile ortaya çıkar. Bilindiği gibi ekrandaki görüntü satır satır tarama ile oluşur. Görüntüyü oluşturan satırların önce tek numaralı olanları (1,3,5,7 v.s) birinci karede sonra da çift numaralı satırları ikinci karede taranır.
    Bu iki yarım taramalı ekran yeterince hızlı değiştiği için ve ekranın fosforlu özelliğinden dolayı sanki tek kare imiş gibi görünür. Buna "interlaced" görüntü denir. 50 Hz tv'lerde iki yarım karenin geçişi her ne kadar hızlı da olsa özellikle ekran boyutları büyüdüğünde geçişler izleyici tarafından titreşim gibi algılanır. Ekran boyutları küçükken 50 Hz tv'lerde ekrandaki titreşim çok rahatsız edici değilken 70 ekran üzerindeki boyutlarda belirginleşir ve 80 ekran üzerinde de rahatsız edici olmaya başlar (göz sağlığı açısından da zararlı).

    işte bu yüzden fps ile hertz tamamen farklı şeylerdir. yok bu yayın teknolojisi zaten max. bilmem kaç fps falan gibi düşünmek böyle bir mantık tamamen yanlışt.

    Arkadaşlar haklı, eğer panel 100 hertz ise, ekran kartının buna göre değerini değiştirmesi gerekir. ama niye böyle bir durum var işte orası muamma.

    Çok güzel açıklamışsınız benim TV Xp de 100 hz olarak ayarlanabiliyor 1080p filmlerde bazı sahnelerde çok net cam gibi görüntü oluyor ama win 7 de max 60 hz ayarlandığı için aynı sahnelerin görüntüleri nokta nokta görünüyor (azda olsa bazı hareketli sahnelerde).Xp de hiç bir ayar gerekmeden aynı donanımlarla 100hz seçebiliyorken neden vista ve win 7 de max 60 hz veriyor ve çok sıkıcı bir durum.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.