Şimdi Ara

Parasite (Gisaengchung) l Joon Ho Bong (2019)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
3.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • https://www.imdb.com/title/tt6751668/

    quote:

    Film, birbirinden oldukça farklı hayatlar yaşayan iki ailenin hikayesini anlatıyor. 30 Mayıs’ta Kore’de vizyondaki yerini alan gerilim, komedi ve dram öğelerini harmanlayan film 4-13 Ekim tarihinde İstanbul’da gerçekleşecek olan Filmekimi’nde Türk sinemaseverlerle de buluşacak. Ayrıca “Parasite” yönetmenin 10 yıl aradan sonra kendi dilinde çektiği ilk film olarak da dikkatleri üzerine çekiyor.
    ~Sinemalar'dan alıntı

    Merakla beklediğim bir diğer film, vizyon tarihi ibretlik







  • Parasite filminin başarısı evrensel bir dil kullanmasından geliyor hocam. Enternasyonel bir başarı elde etmek istiyorsanız bu yoldan gitmek şart. O bahsettiğiniz filmlerin hepsinin bizde yeri ayrıdır. Ama onların hepsi yerel sinema dili oluşturularak çekilmiş. Bazı coğrafyalar hariç kimsenin kültürümüze ait incelikleri anlayabilecek birikimi yok.

    Charlie Chaplin'i dünya üzerinde herkes bilir ama Kemal Sunal bize özel bir adamdır, hastır. Chaplin'i örnek alarak çekmiştir bazı yapımları. Bu bir iyi kötü kıyası değil yanlış anlamayın. Kullanılan evrensel dil çok önemli. Bu bakımdan yaptığınız kıyas yanlış aslında.
  • Memories of Murder mükemmeldi. Umarım ona yakın bir iş çıkarır. Beklemedeyiz..
  • DDr.M kullanıcısına yanıt
    Film bayağı övülüyor övülmesine de su guzelim filmler neden bu kadar gec geliyor bir anlasam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kız izle diye tutturdu. Beni pek sarmıyor asyalı filmleri herşey çok yapmacık duruyor. Bu da o tarz bir film ancak son 40 dakikası plot twist hatta
    Adam sığınaktan çıkıp önüne geleni bıçaklayınca baya bir güldüm
  • Bluray mevcut bu hafta izleyeceğim merak ettim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende seyretmek istiyorum ama bulamadım
    Nereden seyredelim arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saksoy S kullanıcısına yanıt
    hala izlemediysen torrentmafya'da var
  • Güzel bir film. Arada bir böyle iyi Uzakdoğu filmlerini de izlemek hoş oluyor.
  • Güzel kurgu.
  • Filmi beğenemedim maalesef. Belki gündüz değil de gece izleseydim içine girebilirdim ama ciddi ciddi sıkıldım ve yer yer karakterlere gıcık oldum. Ve ilk defa kore filminde o kelimenin sonundaki sesli heceyi uzatarak söylemeleri sinirimi bozdu. umarım kalıcı değildir de başka filmlerde aklıma gelmez yine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metaforlarıyla harika bir filmdi.




    Baba, annenin dediği gibi en sonunda hamam böceğine dönüşüyor. Evinde kendisi zaten sistem metaforu. Ev üst katları burjuvalara aitken bodrum katı ise işçi sınıfına ait. Kendi kendine yanan lambayı hatırlayın. Burjuvalar birçok şeyi default olduğunu sanırken aslında onun arkasında görünmeyen işçi emeği söz konusu. Tabii Ekşi Sözlük'te okudum bunları. Bana ait değiller. Analizlerle beraber okuyunca hayran kalıyor insan. O nedenle iki kez izledim.

  • Sınıf farkının kontrast sınırlarla çizildiği, yapay olmayan bir Bong Joon Ho filmi. Snowpiercer filmiyle arasındaki en büyük fark da burası aslında. Snowpiercer sınıf farkını suni dille anlatırken, Parasite tam da olması gerekene odaklanmış haldedir. Burjuvazi kavramı tema, sinematografi ve yapısal bakımdan farklılıklar gözetiyor. En büyük başarısı da, sınıf farkının sadece parayla ya da materyalle ilintili olmadığını; koku üzerinden veriyor. Sedmikrásky gibi karşıt bir sanat ürünüdür.


    Bir kere ailenin evine nasıl inildiğine bakmakta fayda var. Ev, zemin katta ve haşır neşir oldukları böcekler gibi onlar da artık ayrıştırıcı kıvama geçmiş durumdalar. İpte asılı olan çorap hem bir sudra metaforu olurken hem de net bir ayrım. Evin dışına asılı değil bu çorap. Tam da evin içerisinde, o rutubetle birlikte asla çıkmayan kokunun temsilcisi olarak orada. Ayyaş kişinin sürekli bu mekana işemeye gitmesi lağım kokusunun ailenin portresi olmasından kaynaklı. Pizza kutuları, wifi araması için gösterilen çaba, her şeyi kameraya alma tutkusu (fakirlerin elindeki değerli telefonlar günümüzdeki sosyoekonomik dengesizlik işareti), evlerine getirilen taş üzerinden zenginlik geleceği hurafesi maalesef ki ailenin içinde olduğu varoşluğun trajedisinden ileri gelir. Filmdeki zengin ailenin hayalet görüldüğünde para geleceğine yorumlamasıyla eş değerdir. Çocuğun dahi olup, şizofren ve anormal diye yaftalanması da bir eleştiridir.

    Burjuva kesim için gelirsizlik, belirli ahlak anlayışının da olduğu yanılgısına vardırır insanları. Zevk ve sefa içinde yaşamamanın getirdiği kalıplaşmış günahsız olma fikri aslında günümüzde de insanların yanılgısı. Tabii ki geçmişten gelen olgunun parçası. Bize ahlaklı tanıtılan, fakir olduğu söylenen her insan tarihte kutsal kişiler olduğu için böylesi bir anlayış yadsınamaz. Üniversite için yurtdışına gitmek zorunda kalan gencin, arkadaşına sevdiği kızı emanet etmesi de buradan görülebilir. Kızı öpmekte beis görmez ve artık evin üyesi olmuştur. Sanattan anlıyormuş gibi yapsa da o entel seviyeye erişemez hiçbir zaman. Otoportreye şempanze der, gördüğü her şeyin metafor olduğunu düşünür. Ailenin gerçeklikten kopması filmde anlatılan mecaz üslupla yani metaforla ilintilidir. Ve sonrasında yavaş yavaş aile buraya tıpkı sülük gibi yerleşecektir.

    Dikkat edersek aile kavrama ve işlevsel olarak son derece yeteneklidir. Fakat artık kalıplaşan, aileyi yıldıran yoksulluk durumu buna karşı kör kalmalarına neden olur. Ailenin kızı mükemmel şekilde bilgisayar kullanabilirken, ailenin düşündüğü tek şey onun harika bir dolandırıcı potansiyelinde olduğudur. Yeterince beslenmemek bu aile için artık insanlardan beslenmeyi temel kural haline getirir. Ve onlar için kendi eşit düzeylerinde olan insanları alt etmek etik olarak sakıncalı değildir. Evin şoförünü, hizmetçisini tek tek alt ederler. ''Ezilenin, ezilene yaptığı zulüm hiçbir yerde yoktur'' mottosu vardır. Varoş tipte insanlar kendilerinin yükselemeyeceğini belli süre sonra anlayıp, sindirirler. Bundan sonra burjuva skalasına çıkamayacakları için (tabii haksız kazançtan değil entellikten söz ediyorum) hemen üstteki insanları altlarına almanın hesabını yaparlar. Filmde gördüğümüz de budur. Evin hizmetçisinin yıllarca kocasına arkada beslediğini gören aile onları sürekli tehdit eder. Bunun hemen sonrasında avantaj elde eden karşı çift hemen kendi kozunu oynar. Gücü elde eden alt tabakanın diktatoryel yaklaşımı dikkat çekicidir. Kendisinin bir benzeri zayıflığı gördüğünde bu aynaya bakacak cesareti olmayan insanlar asil bir şövalye olmak isteyip kelle avına çıkarlar.

    Elde telefonların olması, lüks bir evde yiyip içtikten sonra konaklama, konforlu jakuzide banyo burjuva olmak için yeterli değildir tabii ki. Filmde anlatıldığı gibi çıkmayan tek şey kokudur. Ortamdaki rutubet, evdeki pislik ve küf, sağlıksız yiyeceklerden dolayı gelen kesif vücut kokusu; ailenin içinde olmak istediği zenginlik furyasının önündeki en büyük engeldir. Arabadan, kıyafetten çıkarılabilecek bir koku değildir bu. Yedi kat deriye işlemiştir artık. Ve evin babası bunu hiçbir zaman kendine yediremez, sürekli üzerini koklar. Onun takındığı temizlik rolü her kötü koku hareketinde ya da eleştirisinde (özellikle kızının külodunun koktuğunu duyduğu sahne) daha da perçinlenir. Masanın altına saklanıp hamamböcekleri gibi konuşlanır ve evin sakinlerinden kaçarlar. Hamamböcekleri de ışık açıldığında ve insan gördüklerinde saklanacak yer ararlar çünkü. Yoğun yağışta evlerinin her yeri tam anlamıyla lağıma döner. Kızın sigaraya sarılması, hayattan bezmiş fakir kişilerin dumanla hayata sarılma ihtiyacından ileri gelir.

    Spor salonundaki sahneye iyi bakmak gerek. Babanın gerçekleri söylerken koluyla gözlerini kapatmasına dikkat edin. Filmin posterinde de ailenin gözlerinde siyah bant var.

    Parasite (Gisaengchung) l Joon Ho Bong (2019)
    Parasite (Gisaengchung) l Joon Ho Bong (2019)


    Gerçeklere karşı üç maymunu oynarlar. Görmezden gelinmek, zamanla o kadar yapışır ki görünmez bir parazit olmayı öğretir insana. Aile gibi zeminin altında yıllarca yaşamış, hakaretlerle aşağılanmış, ayaklar altına alınmışsanız yıllarca artık bazı şeyleri hiçbir koşulda değiştiremezsiniz. Bunun için açılış ve kapanış sekansı mandala asılı çoraptır. Hiçbir şey değişmez onlar için. Baba yine lüks bir evdedir. Fakat evin arka tarafında, merdivenle inilen yerdedir. Evin kızı toprak altındadır. Erkeğin ise gururu ayaklar altındadır artık. Zengin olmak için alt etmeyi düşünmez, hayaliyle babasını kurtarmayı düşünür. Alt sınıf, ekonomik düzene baş kaldırmayarak bulundukları durumu görmezden görerek körleşirken; burjuva kesim çevresindeki parazit yerleşimden, gerçeklikten; abartılı yaşamın getirdiği sarhoşluktan dolayı kör durumdadır bu filmde.


    Ayrıca tüketim toplumu, bahçeye kurulan çadır kültüyle kızılderililer üzerinden büyük toplumların yer işgalinin gösterimi gibi ayrı unsurlarla beraber Parasite filmi bir anda baş tacı oluyor. İzlenmeli ve izletilmeli kategorisindedir kesinlikle.

    9/10

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok kaliteli bir film. Vermek istediği mesajlar çok derinden etkiliyor. İlk başlarda sıkılmıştım biraz sonradan filmin dozu artmasıyla birlikte başından kalkamadım. İzlemeden önce abartılıyor mu? bu kadar yahu diyordum lafımı geri aldım muazzam 2019'un baş yapıtı kesinlikle.

    Filmde ki oynayan kişileri hiç bilmiyorum ünlü mü yoksa sıradan mı fikrim yok ama aşırı iyi rol yapmışlar.

    En çok tedirgin olduğum sahne
    ev sahibi eşi karısı koltukta orgazm olurken baba ve çoçukları masanın altında olması bir an bir şey olucak korkusu sardı.


    Filmi arşivime attım devamı kesin gelicek. HBO dizisini yapıyor diye duymuştum filmin sonrasını mı odaklanacaklar yoksa öncesine mi bir fikrim yok tabi. Gelsin izlenir valla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2C5CD639E -- 31 Ocak 2020; 17:45:4 >




  • Izleyin izlettirin gayet guzel film. Uzun uzun yazmaya gerek yok:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar. filmin altyazısını bulamadım. Buldugum altyazıda bendeki sürüme uygun değildi. Yify sürümüne uygun altyazı yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nymphetaminê

    selamlar. filmin altyazısını bulamadım. Buldugum altyazıda bendeki sürüme uygun değildi. Yify sürümüne uygun altyazı yok mu?
    https://turkcealtyazi.org/sub/747407/gisaengchung.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elric.

    https://turkcealtyazi.org/sub/747407/gisaengchung.html

    Alıntıları Göster
    hocam ben nausl bulamadım bunu ya. Dün o kadar aradım. Hatta bu isimle de aramıştım. Tam mısırımı patlattım geldim, altyazıyı bulamayınca izleyememiştim filmi




  • oscar'da en iyi film ödülü'nü alan ilk ingilizce olmayan film olarak tarihe geçen parasite'ın topladığı ödüller:

    - en iyi yabancı film
    - en iyi yönetmen
    - en iyi film.
  • Thomas Anderson kullanıcısına yanıt
    + En İyi Orijinal Senaryo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoJack Horseman -- 11 Şubat 2020; 12:14:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.