Şimdi Ara

Kaptan-i Derya: Denizler Fatihi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
3
Favori
1.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Uçsuz bucaksız denizlerde ahşap gemiler ile yapılan savaşlar sizin de ilginizi çekiyorsa, aşağıda geçtiğimiz ay başladığım proje hakkında her türlü yorum ve görüşlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

    https://store.steampowered.com/app/2187390/Conqueror_of_the_Seas/

    Özetle, Unity motoru ile Istanbul'un fethi üzerine bir donanma savaşı oyunu yapmayı planlıyorum. Şu an için temel olarak suyun kaldırma kuvveti, dalga şiddeti ve frekansı, köpük, gemiler için gerçekçi ivmelenme ve topların parça efektleri ile ateşlenmesi gibi ana mekanikleri bir prototipte toplayabildim.

    Eğlence faktörünü kısıtlamayacak şekilde gerçekçiliğe önem vermek istiyorum. Sektörde daha önce yapılmış olan Sid Meier's Pirates!, Pirates of the Burning Sea, Naval Action gibi oyunların etkili ve cezbedici mekaniklerini kullanarak, uzun vadede üzerine stratejik elementler de ekleyerek farklı bir tarzda ve eğlenceli bir oyun yaratma hedefim var.

    Prototip videolarını aşağıda paylaşıyorum. Projenin devamı için ileteceğiniz her türlü geri-bildirim ve fikir faydalı olacaktır. Şimdiden teşekkürler.

    Discord Sunucusu
    Kaptan-ı Derya web sitesi














    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 13e12k -- 20 Ocak 2023; 11:4:47 >







  • Deniz savaşları üzerine bir oyun olsa alırım ama büyük bir AMA var.
    Öncelikle çok fazla milli duygular üzerine dayandırırsanız oyunu yabancılara satamazsınız.
    Oyunlarda TaleWords'un yaptığı gibi olmayan ama gerçeğe dayalı milletler oluşturabilirsiniz.
    Sadece İstanbul'un fethi olayını düşünmeyin. Turgut Reis kitabını okuyun hikayeye çok katkısı olacaktır.
    Grafikler le ilgili takılmalar var fps düşmüyor gördüğüm kadarıyla ama videoda kare kare ilerleme var.
    Su grafikleri yeterli gibi. Bence daha çok gemilerin grafiklerine yoğunlaşın.
    Oyunda sadece arabesk müzik olmasın.Daha yüksek tempolu oyuncuyu heyecanlandıran müzikler ve sesler kullanın.Gerekirse bir stüdyo oluşturup kayıt alın.
    Bir oyunun başarısı %40 sese bağlıdır.
  • Deniz savaşları üzerine bir oyun olsa alırım ama büyük bir AMA var.
    Öncelikle çok fazla milli duygular üzerine dayandırırsanız oyunu yabancılara satamazsınız.
    Oyunlarda TaleWords'un yaptığı gibi olmayan ama gerçeğe dayalı milletler oluşturabilirsiniz.
    Sadece İstanbul'un fethi olayını düşünmeyin. Turgut Reis kitabını okuyun hikayeye çok katkısı olacaktır.
    Grafikler le ilgili takılmalar var fps düşmüyor gördüğüm kadarıyla ama videoda kare kare ilerleme var.
    Su grafikleri yeterli gibi. Bence daha çok gemilerin grafiklerine yoğunlaşın.
    Oyunda sadece arabesk müzik olmasın.Daha yüksek tempolu oyuncuyu heyecanlandıran müzikler ve sesler kullanın.Gerekirse bir stüdyo oluşturup kayıt alın.
    Bir oyunun başarısı %40 sese bağlıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kangroo

    Deniz savaşları üzerine bir oyun olsa alırım ama büyük bir AMA var.
    Öncelikle çok fazla milli duygular üzerine dayandırırsanız oyunu yabancılara satamazsınız.
    Oyunlarda TaleWords'un yaptığı gibi olmayan ama gerçeğe dayalı milletler oluşturabilirsiniz.
    Sadece İstanbul'un fethi olayını düşünmeyin. Turgut Reis kitabını okuyun hikayeye çok katkısı olacaktır.
    Grafikler le ilgili takılmalar var fps düşmüyor gördüğüm kadarıyla ama videoda kare kare ilerleme var.
    Su grafikleri yeterli gibi. Bence daha çok gemilerin grafiklerine yoğunlaşın.
    Oyunda sadece arabesk müzik olmasın.Daha yüksek tempolu oyuncuyu heyecanlandıran müzikler ve sesler kullanın.Gerekirse bir stüdyo oluşturup kayıt alın.
    Bir oyunun başarısı %40 sese bağlıdır.
    Geri bildirim ve yorumlarınız için teşekkürler!

    Öncelikle proje daha çok yeni olsa da, amacım tam da bu tarz yorumlar ve geribildirimlerle ilerlemek ve projeye yön vermek olacak.

    Oyun konsepti olarak, temelde oyunculardan oldukça çok zaman ve emek isteyen MMORPG ya da level atlama üzerine bir oyun yerine, daha gündelik ve dinamik bir tarz hedefi mevcut. Yani bir EVE online'dan çok, Battlefield ya da CS oyun tarzına daha yakın bir amacım var açıkçası.

    Oyundaki taraflar ile görüşünüze katılıyorum. Kuşatan ve savunan taraflar belirlendiktan sonra oyuncuların gemilerine kendi ülkelerine göre bayraklar eklenebilir.

    Istanbul hem tarihi hem özel bir şehir, karşılaşmalar için şu an Istanbul arka-planı olsa da farklı bölgeler hatta rastgele haritalar da tabi ki düşünülebilir. (Kitap önerisi için teşekkürler)

    FPS gözleminiz yerinde, oyun içerisinde bir azalma yok, ekrandan kayıt alırken bir düşüş oldu.

    Ses konusunu not alıyorum. Yorumlarınız için tekrar teşekkürler.




  • Ses konusunda oyununuza detay kazandırmak için şu tip videolar ilham kaynağı olabilir:
    Basit ekipmanlarla bile kaydedebileceğiniz çok ses ve efekt var.


  • Tekrar merhaba,


    Prototipin son durumunu paylaşmak istedim. Uydu resimlerinden Istanbul'un yükseklik haritası ile 8kmx8km boğaz haritası üzerinde eski Istanbul'un surları eklendi. Kayalar, taşlar ve bitkilerin yanında, Ayasofya, Kız kulesi, Galata kulesi, Geneviz bölgesi gibi alanlar yerleştirildi. Şu an iki adet gemi modeli mevcut; Kotra(Cutter) ve Kadırga(Xebec). Sarayburnu bölgesinde aşağıdaki videodan küçük bir boğaz turu yapabilirsiniz :)


    Yorum ve geri bildirim bırakırsanız memnun olurum.






  • Çok hoş görünüyor. 3D tasarım için Blender mı kullandınız? Bir de oyunla ilgili merak ettiğim üç şey var.

    İlk olarak gemiyi geliştirme gibi bir sistem eklemeyi düşünüyor musunuz?

    Diğeriyse "Campaign" - "Skirmish" ya da videoda örneklediğiniz "Capture The Flag" gibi oyun modları olucak mı?

    Ayrıca kullanıcının karakterinin görünüşünü kendi istediği doğrultusunda şekillendirmesi, farklı görevlere mensup karakterler ile gemide görev dağılımı yapması gibi eklemeler düşünüyor musunuz?


    Ek olarak oyununuz çok güzel görünüyor, umarım hedeflediğiniz başarıya ulaşırsınız.

  • Gayet güzel gözüküyor tebrikler. Bazı sorularım var

    Tek başına mı yapıyorsunuz?
    Normalde işiniz ne?
    Modeller için modellemeyi siz mi yaptınız? Hangi program?

    Assassin's creed 3 ile 4 e bakın bu arada eğer bilmiyorsanız. Onda ki gemi mekaniklerini örnek alabilirsiniz. Multiplayer olursa da gayet güzel olur. Tabi eğer tek kişi yapıyorsanız baya uğraştırır.

    Bende oyun yapımcısı olarak benim konum bu konunun bir altinda ki konu ama bir cevap gelmesi üzdü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Musahan17

    Çok hoş görünüyor. 3D tasarım için Blender mı kullandınız? Bir de oyunla ilgili merak ettiğim üç şey var.

    İlk olarak gemiyi geliştirme gibi bir sistem eklemeyi düşünüyor musunuz?

    Diğeriyse "Campaign" - "Skirmish" ya da videoda örneklediğiniz "Capture The Flag" gibi oyun modları olucak mı?

    Ayrıca kullanıcının karakterinin görünüşünü kendi istediği doğrultusunda şekillendirmesi, farklı görevlere mensup karakterler ile gemide görev dağılımı yapması gibi eklemeler düşünüyor musunuz?


    Ek olarak oyununuz çok güzel görünüyor, umarım hedeflediğiniz başarıya ulaşırsınız.

    Teşekkür ederim. Üç boyutlu modelleme konusunda tecrübeli değilim, o yüzden hazır modellerle tasarım yapmaya çalıştım. Ama bu durumda bile bazı ayarlamalar için Blender kullanmak gerekti ve gerekiyor.


    Sorulara gelirsek, ilk sorunuz için evet gemi özellik ve yetenek geliştirme sistemi planlıyorum. Ama temel oyun mekaniklerini sabitledikten sonra geçebileceğim o tarafa. Şu an için planlama taslağına yazdığım özellikler arasında:


    Navigasyon ile ilgili:

    • Gemi hızı,
    • İvmelenmesi,
    • Dönme(hızlı&yavaş),
    • Rüzgar yönüne göre maksimum hız limiti


    Gemi hacmiyle ilgili:

    • Kargo kapasitesi,
    • Uzağı gözetleme/ uzaktan görünebilirlik,
    • Mürettebat sayısı,


    Dayanım ile ilgili:

    • Zırh miktarı,
    • Yapısal güç miktarı(hayat),
    • Zırh direnci,


    Vereceği hasar ile ilgili:

    • Hasar,
    • Top yükleme süresi,
    • Menzil,
    • İsabet oranı,


    Bunların dışında Kaptan ve mürettebatın kullanabileceği yetenek ve özellikler de düşünüyorum. Bunlardan başka farklı fikir ve görüşleriniz varsa duymak isterim.


    İkinci sorunun cevabı olarak bayrak sistemini planladığımı söyleyebilirim. Oyuncular kendi ülke bayraklarıyla gemilerini kontrol edip, Osmanlı ya da Bizans takımlarında oynayabilecekler. Fetih için Boğazın kıyılarındaki farklı bölgeleri ele geçirerek ve rakip takım gemileri batırarak takım puanlarını arttıracaklar. Belli bir puana ulaşan takım kazanacak. Bayrak bölgeleri hem puan için hem de tekrar doğma noktası (respawn) olarak kullanılacak. Bu şekilde bir taslak var kafamda. Aşağıda paylaştığım taslak planda sarılar (Sarayburnu, Tophane, Ortaköy, Beylerbeyi, Kız kulesi, Haydarpaşa) nötr bayraklar; maviler (Üsküdar, Harem, Kadıköy) Osmanlı takımının; siyahlar (Yenikapı, Sirkeci, Beşiktaş) Bizans takımının başlangıç bayrakları şeklinde.


    Kaptan-i Derya: Denizler Fatihi

    Üçüncü sorunun cevabı hem evet, hem hayır aslında. Projeye başlamadan önce dediğiniz gibi farklı avatar ve gemi görünüşleri hatta birkaç oyuncunun aynı gemide görev paylaşımı yapabilmesi aklımdan geçiyordu. Ama başladıktan sonra oyun yapmanın ne kadar zor olduğu gördüm ve kapsamımı biraz sadeleştirdim. Bu arada profesyonel yazılımcı ya da modelci değilim. Sadece hobi olarak yapıyorum bu projeyi. O yüzden oyunu sonlandırmaya yaklaştığımda, bu eklemeleri belki daha kolay yapabilecek bir hale gelirsem neden olmasın.


    İyi dilekleriniz için tekrar teşekkürler.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suppose27now

    Gayet güzel gözüküyor tebrikler. Bazı sorularım var

    Tek başına mı yapıyorsunuz?
    Normalde işiniz ne?
    Modeller için modellemeyi siz mi yaptınız? Hangi program?

    Assassin's creed 3 ile 4 e bakın bu arada eğer bilmiyorsanız. Onda ki gemi mekaniklerini örnek alabilirsiniz. Multiplayer olursa da gayet güzel olur. Tabi eğer tek kişi yapıyorsanız baya uğraştırır.

    Bende oyun yapımcısı olarak benim konum bu konunun bir altinda ki konu ama bir cevap gelmesi üzdü

    Teşekkürler, evet edindiğim ücretli/ücretsiz modelleri saymazsak tek başıma çalışıyorum Kaptan-i Derya: Denizler Fatihi 


    Ben makine mühendisiyim, ama oyun yapımını hobi olarak yapmaya çalışıyorum. Modelleri kendim yapmasam da, optimize etmek, kırpmak gibi işler için Blender kullanıyorum.


    Şu an için Unity'de Photon PUN eklentisi ile çok oyunculu olarak çalışıyor güncel prototip, 10 vs 10 gibi bir hedefle çıktım yola. Daha uygun bir network hizmeti bulabilirsem ilerde bu sayıyı arttırma şansı olabilir.



    Ben izledim videonuzu, kurgulu film gibi olmuş. Tebrikler, emeğinize sağlık.





  • Güncel durumda, mevcut networking sistemini P2P olan Photon PUN'dan, server authoritative Mirror'a taşıyarak sunucu üzerinden güvenli oynanış testlerine başlandı.


    Tüm hareketler, fizik hesapları ve çarpışmalar sunucu üzerinde hesaplanıp, oyunculara network üzerinden gönderiliyor. Bundan dolayı oyuncuların gördükleri ile sunucuda olanlar arasında ufak sapmalar olabiliyor. Gemiler hızlı ve ani hareketler yapmadıklarında, bu sapmalar sunucuya mesafeye göre latency 100ms altında iken kabul edilebilir görünüyor.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 13e12k -- 16 Aralık 2020; 11:32:12 >




  • Galatadaki Ceneviz kolonisi ve Sarayburnu, Sirkeci civarı eski Istanbul bölgesi eklendi.


  • bayadır uzaktan takip ediyorum hocam sizi sular gerçekten çok güzel gözüküyor ama attığınız son videoda ağaçlar biraz sıkıntılı gözüktü gözüme sadece yakınlaşınca değil uzaktaki ağaçlarda da renderda bi problem var gibi zaten suya nazaran pek gerçekçi durmuyorlar. değiştirmeyi düşünebilirsiniz
  • Kurtçu Restrop kullanıcısına yanıt

    Merhaba, öncelikle geri bildirim için teşekkürler! Ağaçlar konusunda tamamen haklısınız. Bitki örtüsünü şu an geçici olarak koydum (WIP) ve deneme yapıyorum. Bir kısmı Unity'nin kendi terrain ağaçları, bir kısmı speedtree. Render konusundaki problem için, LOD'leri kaldırıp, tamamen billboarda çevirdiğim ağaçlar ile, LOD ile çalışan araçların şekil değiştirmesi ise bunun üzerinde ileride duracağım. Yalnızca ağaç değil, ot, çiçek gibi yine billboard şeklinde bitki örtüsü planlıyorum.


    Bunun yanında bahsettiğiniz sorun farklı bir şey miydi yoksa?

  • 13e12k 1 kullanıcısına yanıt
    yok hocam tam olarak buydu
  • Crosshair, top atışı yörünge çizgileri, mesafe indikatörleri eklendi. Öneri ve yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum.


  • hocam muharebe sistemini sevmedim topları izleme sistemi olmasa daha iyi olur olsun da zorunlu olmasın yani ben 3 saniye topu beklemek zorunda kalmayayım atıyorum gye basınca topu izlesin. nişangahı da ışıklı yerine csdeki gibi yaparsanız bence daha iyi bi oyun deneyimi sunar (ya da wot ama wottaki biraz teknolojil oyunun temasına uymaz küçük bir nişangah olsa daha iyi hem de daha zor olur. ben öyle seviyorum tabi karar sizin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurtçu Restrop

    hocam muharebe sistemini sevmedim topları izleme sistemi olmasa daha iyi olur olsun da zorunlu olmasın yani ben 3 saniye topu beklemek zorunda kalmayayım atıyorum gye basınca topu izlesin. nişangahı da ışıklı yerine csdeki gibi yaparsanız bence daha iyi bi oyun deneyimi sunar (ya da wot ama wottaki biraz teknolojil oyunun temasına uymaz küçük bir nişangah olsa daha iyi hem de daha zor olur. ben öyle seviyorum tabi karar sizin

    Geri bildirim için teşekkürler Kurtçu Restrop.


    Şu an hedef ve vuruş için destek sistemlerini ekleyip test ediyorum. Örneğin nişangah için birkaç opsiyon sunarak, içlerinden seçim yapılmasını sağlayamayı planlıyorum. Atış sisteminin zorluk yaratmaması amacındayım, çünkü ileride farklı yetenek ve becerileri de aynı anda kullanarak ateş etmek, çok zor ve karışık olmamalı. Tabi herkes aynı zorluk seviyesinde oynamak istemeyebilir, bunları değerlendireceğim.


    Top izleme konusu da benzer bir konsept aslında. Yapılan uzak atışların ne kadar ve nasıl vurduğunu görmek adına koydum. Tabi bunu isteğe bağlı yapmak çok kolay. Dediğiniz gibi bir toggle ya da tuşa basma şeklinde entegre edebilirim, muhtemelen ikisinden biri olacak. Şu an mevcut durumda, atış belli bir açının üzerinde ise otomatik takip oluyor, daha küçük açılarda yani yakına yapılan atışlarda takip olmuyor.


    WoT nişangahı gerçekten fazla teknolojik ama kullanışlı. Onu tarihi bir oyuna nasıl yedirmeli konusu oldukça zor olacak :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 13e12k -- 3 Şubat 2021; 9:41:54 >




  • Gemi navigasyonu ve top güllelerinin hasar animasyonları taslak olarak prototipe eklendi.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 13e12k -- 6 Mart 2021; 0:11:45 >
  • Arayüz fikir olarak gayet güzel ve açıklayıcı olmuş
  • Psychotechnic kullanıcısına yanıt

    Geri bildirim için teşekkürler, yelkenler dışında yanal hareketler için dümen kontrolü de eklendi.



  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.