|
Bildirim
|
net şekilde cevabını veriyorum
anthem, division 2, battlefield 5 gibi online oyunlar oynuyorsan ŞU AN bile yetersiz. çok net diyorum bunu. nesi yetersiz dersen DROP atıyor. bu oyunlar alışılagelmişin dışında 12 threade de yük gönderebilen oyunlar. ryzen 2600 ve 2700de bu oyunlarda 8400'e göre AZ FPS alırsın. ama STUTTER ve DROP yaşamazsın. farkı o. tekrar etmek gerekirse, çok çekirdek ile SCALE olmuyorlar. scale olmanın anlamı şu, ac odysseye gir (i5 8400) 1 çekirdek ver, 8 fps 2 çekirdek, 24 fps 3 çekirdek, 36 fps 4 çekirdek, 49 fps 5 çekirdek, 53 fps 6 çekirdek, 57 fps gördüğün gibi, 4. çekirdekten sonra SCALE azalıyor. o noktadan sonra olan şey, threadlerin rahatlaması. threadler ne kadar kendi işlerine odaklanabilirse o derece rahat performans verebiliyorlar. diğer bir deyişle ac odyssey aslında 6 çekirdeği "rahat" oyun deneyimi için MİNİMUM olarak istiyor. ancak 6 thread civarlarında "rahatlıyor". 12 thread verdiğinde FPSler neredeyse aynı kalıyor ama olan şey STUTTER ların azalması ve %1lerin gelişmesi ekstra threadlerin bu konuda yararı çoktur. o yüzden i5 8400'ün ryzen 2700'den daha çok FPS vermesi seni yanıltmasın. 6 ÇEKİRDEĞE göre SCALE olan bir oyunda, 8400'ün 2700 ve 2600'den daha çok FPS vermesi ÇOK normal. fakat oyun SCALE olmasa bile, 16 THREAD'e bile yük gönderebilen bir oyun. bu da, ANA yüklerin bindiği çekirdekleri ve threadleri aşırı şekilde rahatlatarak, microstutterların azalmasını sağlıyor. Peki Ryzen 7 1700 ve 2700, asıl paparayı 8400'e ne zaman verecek, biliyor musun? Oyunlar 8 ÇEKİRDEĞE göre scale olduğunda. aynı şey ryzen 2600 için de geçerli. yşu an i5 8400'ü birçok benchmarkda kral, dehşet, vahşet gösteren YEGANE şey oyunların 6 ÇEKİRDEK SCALEında olması. şu an piyasada 8 çekirdek ile scale olan oyun yok. fakat 16 threadi bile kullanan oyun var. kullanmak ve scale olmak terimlerinin farkının önemini kavramamız da önemli. fakat zamanı geldiğind şu an "2700 yerine 2600 al hem ucuz hem de aynı performans" diyenler bile eninde sonunda yanılmış olacaklar çünkü oyunlar 8 çekirdeğe SCALE olduklarında, eşit gibi gözünen 2600 ve 2700 arasındaki fark da kabak gibi ortaya çikacak ryzen 1600 ve 7600k eşleştirmesinde, 4 çekirdek ile scale olan oyunlarda 7600k ezdiğini görürsün. 6 çekirdek ile scale olan oyunlarda 1600. olay tam olarak budur. fakat şu da vardır ki, hem 4 çekirdek ile scale olan, hem de 4+ thread kullanabilen oyunlarda, daha düşük FPS vermesine rağmen 1600'ün yine daha iyi %1 değerleri çıkardığı BARİZ ---- ama hikayeli oyunlarda belli başlı fps limitleri koyarsın ve stutter etkilerini azaltırsın, o şekilde 5-6 yıl gider. o noktada da DDR5 sisteme geçersin bende de aynı işmeci var bu yolu izleyeceğim. çünkü elimde 2666 cl15'e çıkabilen 2133 cl15 kitler var. malaesef bu hızlar Ryzen sistemler için yetersiz kalıyor. ryzene geçmek istesem ramden patlıyorum. anakart ve işlemci tamam da bir de üstüne ram maliyeti çıkınca diyorum ki aman boşver, gittiği yere kadar gitsin ama itiraf etmem gerekir ki üstte bahsettıgım oyunları oynayan biri olsaydım bir saniye bile durmazdım işlemcide, aşırı rahatsız edici watch dogs 2 ve ac odyssey gibi cpu bound oyunlar için taktik, hangi fps değerlerinde stutterlar başlıyorsa onun 5-15 eksiği kadar fps limiti koymak. ac odysseyi o şekilde 45 fps limitiyle oynadım çünkü serbeste alınca bi 70 fps alıyosun bi 20 fps, bi 65 fps bi 15 fps. saçma sapan bi grafik çıkıyor hal böyle olunca 2-3 yıl sonra o 45 fps limitinin 30 fpsye düşeceği de aşikar maalesef işin arkaplan programlar tarafına girmiyorum bile. orası apayrı bir konu. bu işlemciyle anthem + discord açmak bile zulüm şu noktada. threadler o derece yükleniyor, nefes alamıyor işlemci :( |
tez çalışması mı yapıyorsun olm bu ne?bizim millet okumaz okuduğunu da anlamaz.diyecen ki tek satır witcher3'ü bildin mi hah onu yapan adamların oyunu cyberpunk 2077 8700k ile gösterildi gerisini sen düşün.
diyebilirsiniz ki adamlar rezil olmayalım diye tepe ne varsa onu kullandı ama bir oyun yapımcısı için ki bu adamlar gibi oyunlara koruma koymayan canınız sağolsun diyecek kadar yüce adamlar kullanıcıyı düşünür düşük sistem ihtiyacı olsun der di mi niye 8400'de göstermediler daha pozitif olurdu bakın çok da yüksek değil diye prim yaparlardı.witcher 3 fx'leri falan gebertiyordu ben inanmıyorum seneye çıkacak oyunun düşük sistem isteyeceğini.2015 w3'ü 2080 ti 2700x 2k anca oynarsınız değil ki 2020'de çıkacak oyunu 2600k ile falan oynayacağınızı sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 21 Haziran 2019; 2:40:1 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-26E6B5369 -- 21 Haziran 2019; 8:59:15 > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 21 Haziran 2019; 14:4:40 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi münşi -- 21 Haziran 2019; 15:14:29 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |