Şimdi Ara

GTX 600 Serisinin Diğer Modelleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    İşte şimdi de Nvidia GK104 ile 8 adet SMX birimi olan ve bunlarda 192 adet CUDA bulunan bir tasarımı kullanıyor.

    Cuda sayısının artmasından ziyade herşeyin akış hızını 4 katına çıkararak elde edildiğini varsayabilir miyiz? Daha önce 4'lü akış sistemine geçileceği haberi verilmişti.
    O zaman söyledim 384 cuda/Shader olan 560 TI 1536 olacak diye. Ama 2 katı performans beklemiyordum. 560TI'nın GF104'ünü Nvidia aldı resmen işlem ünitesi arttırmadan, 4'lü akış hızıyla yeniden dizayn etti. S
  • Nvidia'nın eli şu anda çok rahat. GTX 680'de kullanılan GPU'yu 1/8 oranında kesip GTX 670 olarak 350 dolar seviyesinden piyasaya sürebilir.

    AMD'den gelecek modellere göre, muhtemelen de böyle olacaktır.
  • gtx 670 = 1280 cuda , 28 rops , 5500 mhz bellek, 950 mhz gpu ile gelir. ( 256 bit) fazla merak etcek bişey yok diye düşünuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    İşte şimdi de Nvidia GK104 ile 8 adet SMX birimi olan ve bunlarda 192 adet CUDA bulunan bir tasarımı kullanıyor.

    Cuda sayısının artmasından ziyade herşeyin akış hızını 4 katına çıkararak elde edildiğini varsayabilir miyiz? Daha önce 4'lü akış sistemine geçileceği haberi verilmişti.
    O zaman söyledim 384 cuda/Shader olan 560 TI 1536 olacak diye. Ama 2 katı performans beklemiyordum. 560TI'nın GF104'ünü Nvidia aldı resmen işlem ünitesi arttırmadan, 4'lü akış hızıyla yeniden dizayn etti. S

    4'lü akış sisteminden kastınız nedir anlayamadım. Ama AMD'nin kullandığı mimariden bahsediyorsanız hâlâ öyle bir durum yok. Nvidia yalnızca CUDA çekirdeklerinin yapısını değiştirerek yüksek sayıda ve düşük hızda gpu'ya dahil etti. Durum bundan ibaret. Nvidia GK104'ün detaylarını açıkladı mı bilmiyorum, ben göremedim, ancak büyük ihtimalle 1 adet çok kapsamlı alu + 1 adet çok kapsamlu fpu'dan meydana gelen Fermi mimarisinde CUDA birimleri ya kapsam olarak daraltıldı ya da birim sayıları değişti. Misal, her CUDA'ya 1 fpu yerine 2 CUDA'ya 1 fpu konması gibi. Nvidia mimari hakkında "beyaz sayfalar" sunmadığı için göremedim. Ancak benim tahminim CUDA'ların yapısının aynı kalmadığı yönünde. Zira Nvidia GF110'da 3 milyar transistör kullanarak 512 adet CUDA çekirdeği yapabiliyorken şimdi 3,5 milyar transistörle 1536 CUDA çekirdeği yapabiliyor. Demek ki büyük kısıntılar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    İşte şimdi de Nvidia GK104 ile 8 adet SMX birimi olan ve bunlarda 192 adet CUDA bulunan bir tasarımı kullanıyor.

    Cuda sayısının artmasından ziyade herşeyin akış hızını 4 katına çıkararak elde edildiğini varsayabilir miyiz? Daha önce 4'lü akış sistemine geçileceği haberi verilmişti.
    O zaman söyledim 384 cuda/Shader olan 560 TI 1536 olacak diye. Ama 2 katı performans beklemiyordum. 560TI'nın GF104'ünü Nvidia aldı resmen işlem ünitesi arttırmadan, 4'lü akış hızıyla yeniden dizayn etti. S

    4'lü akış sisteminden kastınız nedir anlayamadım. Ama AMD'nin kullandığı mimariden bahsediyorsanız hâlâ öyle bir durum yok. Nvidia yalnızca CUDA çekirdeklerinin yapısını değiştirerek yüksek sayıda ve düşük hızda gpu'ya dahil etti. Durum bundan ibaret. Nvidia GK104'ün detaylarını açıkladı mı bilmiyorum, ben göremedim, ancak büyük ihtimalle 1 adet çok kapsamlı alu + 1 adet çok kapsamlu fpu'dan meydana gelen Fermi mimarisinde CUDA birimleri ya kapsam olarak daraltıldı ya da birim sayıları değişti. Misal, her CUDA'ya 1 fpu yerine 2 CUDA'ya 1 fpu konması gibi. Nvidia mimari hakkında "beyaz sayfalar" sunmadığı için göremedim. Ancak benim tahminim CUDA'ların yapısının aynı kalmadığı yönünde. Zira Nvidia GF110'da 3 milyar transistör kullanarak 512 adet CUDA çekirdeği yapabiliyorken şimdi 3,5 milyar transistörle 1536 CUDA çekirdeği yapabiliyor. Demek ki büyük kısıntılar var.

    http://www.donanimhaber.com/ekran-karti/haberleri/Kepler-mimarisiyle-Nvidia-SiMD-duzeninde-degisiklige-gidiyor.htm

    Yani hocam benzetmek gibi olmasın 1core 4 Thread gibi bir durum olmadığını gerçekten 1536 cuda core kullandığını ispat eden var mı?
    Çok bilimsel bir lisan kullanmıyorum, okuyanın anlayacağı, en azından core ve thread kavramlarını aynı cümle içinde kullanabilenlerin dilinden konuşmak
    gerekiyorsa bu durum bence 1 core thread. Yani 384 cuda 'lı 560TI oldu işte 680.
    Yok hayır 1536 cuda çerkirdeği var, güç düzeninden dolayı 1536 cuda'nın tam etkisini göremiyoruz diyorsan, eğer bu benim görüşüm diyorsan saygı duyarım,
    tamamdır. Hayır kaynaktan bilgi dersen, okumak için kaynak linki var mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    İşte şimdi de Nvidia GK104 ile 8 adet SMX birimi olan ve bunlarda 192 adet CUDA bulunan bir tasarımı kullanıyor.

    Cuda sayısının artmasından ziyade herşeyin akış hızını 4 katına çıkararak elde edildiğini varsayabilir miyiz? Daha önce 4'lü akış sistemine geçileceği haberi verilmişti.
    O zaman söyledim 384 cuda/Shader olan 560 TI 1536 olacak diye. Ama 2 katı performans beklemiyordum. 560TI'nın GF104'ünü Nvidia aldı resmen işlem ünitesi arttırmadan, 4'lü akış hızıyla yeniden dizayn etti. S

    4'lü akış sisteminden kastınız nedir anlayamadım. Ama AMD'nin kullandığı mimariden bahsediyorsanız hâlâ öyle bir durum yok. Nvidia yalnızca CUDA çekirdeklerinin yapısını değiştirerek yüksek sayıda ve düşük hızda gpu'ya dahil etti. Durum bundan ibaret. Nvidia GK104'ün detaylarını açıkladı mı bilmiyorum, ben göremedim, ancak büyük ihtimalle 1 adet çok kapsamlı alu + 1 adet çok kapsamlu fpu'dan meydana gelen Fermi mimarisinde CUDA birimleri ya kapsam olarak daraltıldı ya da birim sayıları değişti. Misal, her CUDA'ya 1 fpu yerine 2 CUDA'ya 1 fpu konması gibi. Nvidia mimari hakkında "beyaz sayfalar" sunmadığı için göremedim. Ancak benim tahminim CUDA'ların yapısının aynı kalmadığı yönünde. Zira Nvidia GF110'da 3 milyar transistör kullanarak 512 adet CUDA çekirdeği yapabiliyorken şimdi 3,5 milyar transistörle 1536 CUDA çekirdeği yapabiliyor. Demek ki büyük kısıntılar var.

    http://www.donanimhaber.com/ekran-karti/haberleri/Kepler-mimarisiyle-Nvidia-SiMD-duzeninde-degisiklige-gidiyor.htm

    Yani hocam benzetmek gibi olmasın 1core 4 Thread gibi bir durum olmadığını gerçekten 1536 cuda core kullandığını ispat eden var mı?
    Çok bilimsel bir lisan kullanmıyorum, okuyanın anlayacağı, en azından core ve thread kavramlarını aynı cümle içinde kullanabilenlerin dilinden konuşmak
    gerekiyorsa bu durum bence 1 core thread. Yani 384 cuda 'lı 560TI oldu işte 680.
    Yok hayır 1536 cuda çerkirdeği var, güç düzeninden dolayı 1536 cuda'nın tam etkisini göremiyoruz diyorsan, eğer bu benim görüşüm diyorsan saygı duyarım,
    tamamdır. Hayır kaynaktan bilgi dersen, okumak için kaynak linki var mıdır?

    Anlamadım bu iş arap saçına döndü yani GTX580 ise bu thread olayı ile 2048 cuda'yamı geliyor ne oluyor ve hani GTX660 GTX580'e denk performans sunacaktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YasinCC -- 27 Mart 2012; 14:45:38 >




  • Sizin söylemek istediğinizi anladım. Ancak Nvidia konuyla ilgili kesin bir sunum yapmamış durumda. Yalnızca 1536 CUDA bilgisini kesin olarak veriyor. Kaynağı ise şu:

    http://www.nvidia.fr/content/PDF/product-specifications/GeForce_GTX_680_Whitepaper_FINAL.pdf

    GF100 sunumu çok daha ayrıntılıydı diyebilirim. Gerçi GF110 ile karşılaştırmalar da mevcut ama yine de birçok noktada bilgi verilmemiş.

    AMD'nin eski nesil mimarisinde vektörel 5 adet alu birimi bulunan yapı bir akış işlemci birimini oluşturuyordu. AMD bu vektörel alu'ların her birine akış işlemcisi diyordu. Nvidia'nın G80'inde durum farklıydı. Her CUDA çekirdeğinde 2 adet skaler alu bulunuyordu. Ayrıca kapsamı olarak Nvidia alu'ların yapısını daha güçlü tutmuş ek olarak her CUDA çekirdeğinde bir de mull birimi vardı. Neyse konu Nvidia tarafı değil. AMD Cayman ile birlikte VLIW4 mimarisine geçince her akış işlemci birimi Vec4D komutları ile verimli çalışmaya başladılar. Çünkü akış işlemci birimleri yapılarında 4 adet vektörel alu (AMD'nin tabiri ile akış işlemcisi) bulunduruyordu.

    İşte sizin bahsettiğiniz 1 akış işlemci birimi (ya da çekirdek) 4 thread olayı ordan geliyor. Şimdi AMD VLIW mimarisini bıraktığı için durum biraz karışık. Artık 4'lü skaler alu'lar bulunuyor gpu'sunda. Vektörel komutlara göre çok daha farklı durumlar söz konusu. Oyun kodlama işi vektörel kodlara dayandığı için AMD R600 ile tamamen vektörel (yani çok değişkenle tanımlanan) kodları işleme mantığını ön plâna aldı. Zaten VLIW mimarisinde bu konsepti uygulamak mantıklı olan hareketti. Zira VLIW mimarisi, alu'lara vektörel komutlar yani çok sayıda ve çok değişkenli komutlar göndermektedir. R600'de akış işlem birimi sayısı 64'tü. Yani 5 adet vektörel alu'ya sahip bir çekirdek gibi düşünün. O dönemde oyun kodlamaları birbirine bağlı Vec4d şeklinde yapılandırıldığı için AMD'nin kullandığı shader yapısı büyük oranda verimli olmuştu diyebiliriz. Ancak yapısı itibari ile R600 güçsüzdü. Ya da G80 kadar güçlü değildi diyelim. Zira en yüksek verimlilikte bile 8800gtx ile yarışabilir veya biraz üzerinde bir güç sunabilirdi HD2900xt. Ancak bu en iyi durum için geçerliydi ve genel olarak alu'ların çalışma oranı %70-80 kadardı. O nedenle de 8800gts ile yarışmıştı HD2900xt. Daha sonrasında vektörel komutların karmaşık durumu iyice sorun olmaya başladığı için oyun kodlamalarında vektörel ve skaler kodlamaların oranı da değişmeye ve vektörel kodların sayısı azaltılmaya başlandı. Bu nedenle AMD verimliliği artırabilmek için VLIW4 mimarisini sundu ve yine verimliliği üst düzeyde tutmaya çalıştı. Ancak bugün herhangi bir ışıklandırma veya gölgelendirme efekti için çok daha karmaşık kodlar yazmak gerektiği ve VLIW mimarisi bu noktada verimliliğini kaybettiği için AMD de bu yapıyı bırakmak zorunda kaldı.

    AMD'nin bıraktığı bir düzeni de Nvidia'nın alacağını hiç sanmıyorum. Zira Nvidia, 2005'te kullanıma sunduğu G70 mimarisinde neredeyse tamamen vektörel kodların işlenmesini uygun görerek 1 core 2 thread gibi bir yapıyı benimsemişti. G80'de ise bu durum tersine döndü. Fermi ile CUDA yapısı zaten bambaşka bir hâl aldı, Kepler ile ilgili pek bir bilgim yok şimdilik. Ancak 1 core 4 thread gibi bir mantık olacağını sanmam. O haberde de bahsedilen durumun çok farklı olduğunu sanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 27 Mart 2012; 15:02:32 >




  • yazılanları okudum kafam karıştı , şimdi normalde nvidia bu kartı 660 ti olarakmı çıkaracaktı ?

    Yani asıl gtx 680 bundan çok dahamı güçlü olacaktı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bekirtanis -- 29 Mart 2012; 22:08:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    yazılanları okudum kafam karıştı , şimdi normalde nvidia bu kartı 660 ti olarakmı çıkaracaktı ?

    Yani asıl gtx 680 bundan çok dahamı güçlü olacaktı?

    Kısaca öyle denebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    yazılanları okudum kafam karıştı , şimdi normalde nvidia bu kartı 660 ti olarakmı çıkaracaktı ?

    Yani asıl gtx 680 bundan çok dahamı güçlü olacaktı?

    Kısaca öyle denebilir.

    kısacası bu 680 amd'nin çıkarttığı 7xxx serisinin performansının düşük olduğunun (nvidiaya göre) anlaşılmasıyla birlikte 660'tan bozma bir 680 oluyor.
    peki öyle ise gerçekten 680 olarak tasarlanan gpunun potansiyeli nasıldır acaba???

    Lineer şekilde performans artışı düşünürsek bu çok büyük bir ilerleme olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    Aslında işler bu seride biraz ilginçleşti. Normalde GTX660 olarak çıkması beklenen GK104 gpu'lu kart GTX680 olarak tanıtıldı. Sebebi malum, HD7970'ten daha hızlı bir kart olması. Nvidia bu işin kaymağını yerken alt segmentlerde de benzer bir girişimde bulunacaktır. Yani normalde GK104 gpu'su ile gelmesini beklediğimiz GTX660 gibi kartlar GK106, daha alt seviye kartlar ise GK107-108 gibi gpu'larla gelecektir büyük ihtimalle.

    GK107 gpu'su ise şuan kritik bir durumda. Zira Nvidia 2 aydır o gpu'ları zaten notebook üreticilerine sağlıyor. Bu gpu'yu kullanan kartlar şuan GTX650 ve GT640 isimleri ile anılıyor. Tabi mobil dünyada. Bu gpu'nun 384 adet CUDA çekirdeğine ve 128 bit bellek veriyoluna sahip bir gpu bu olduğu söyleniyor. Tahminen masaüstü kartlarda da aynı isimle gelecek modellere güç verecektir.

    Esas merak edilen GK106 gpu'su ise bence 768 adet CUDA çerkideği ve 64 adet doku birimine sahip olup ve 256 bit bellek veriyolu kullanacaktır. Zira Nvidia GK104'ün yapısını değiştirmek istemeyecektir alt seviye kartlarda. Bu kartlar oyunculara yönelik kartlar ve Direct Compute, OpenCL gibi teknik alanlardaki performansı çok önemli değil. Bu alanlara GK110 gpu'su ile yoğunlaşacağını sanıyorum. GK104 ve alt seviye gpu'larda ise 192 CUDA çekirdeği bulunan SMX yapısı devam eder diye düşünüyorum.

    Hatırlayın, GF100 gpu'su 32 adet CUDA'ya sahip SM birimlerine sahipti ve SM sayısı 16 idi. Her SM'de 4 adet doku birimi bulunuyordu. Ancak GF104 ile SM'lerdeki CUDA sayısı 48'e, doku birimi sayısı 8'e çıkarıldı. Ancak SM sayısı azaltılıp 8 tane SM'ye yer verildi. Alt seviye gpu'larda da aynı tasarım benimsendi. İşte şimdi de Nvidia GK104 ile 8 adet SMX birimi olan ve bunlarda 192 adet CUDA bulunan bir tasarımı kullanıyor. Alt seviye gpu'larda da SMX sayısı yarıya ve çeyreğe düşecektir sanıyorum. GK107'de bize durumun böyle olduğunu gösteriyor. GK106 merak konusu. Ancak ben çok umutlu değilim. GK104'te 1536 adet CUDA çekirdeği var ancak eski tip 512 CUDA çekirdeğine sahip GF110 üzerine %30 kadar performansı anca getirebiliyor. O da ancak yüksek saat hızları ile. Bu durumda 4 adet SMX birimi bulunan ve toplam 768 CUDA çekirdeğine sahip olan bir gpu'nun, Pitcairn gpu'su ile performans konusunda rekabet edebileceğini pek zannetmiyorum. Eğer Nvidia GTX660 ismini yaşatmak istiyorsa ya kullanacağı gpu'da SMX sayısını GK104'ün yarısına indirmemeli ya da SMX yapısını değiştirmeli.

    burayı basitleştirip türkçeleştirip açıklayabilirmisin.Yani gelcek olan kartların performansı son kullanıcı için nasıl olucak.




  • gtx680'i gtx670 diye çıkarıp f/p ürünü yapabilirlerdi.daha sonra 680 ve 690 çıkarıp performansçılara yönelik tekel olabilirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    yazılanları okudum kafam karıştı , şimdi normalde nvidia bu kartı 660 ti olarakmı çıkaracaktı ?

    Yani asıl gtx 680 bundan çok dahamı güçlü olacaktı?

    Kısaca öyle denebilir.

    kısacası bu 680 amd'nin çıkarttığı 7xxx serisinin performansının düşük olduğunun (nvidiaya göre) anlaşılmasıyla birlikte 660'tan bozma bir 680 oluyor.
    peki öyle ise gerçekten 680 olarak tasarlanan gpunun potansiyeli nasıldır acaba???

    Lineer şekilde performans artışı düşünürsek bu çok büyük bir ilerleme olabilir mi?

    gk104 ten %40 daha hızlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bthunv

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    Aslında işler bu seride biraz ilginçleşti. Normalde GTX660 olarak çıkması beklenen GK104 gpu'lu kart GTX680 olarak tanıtıldı. Sebebi malum, HD7970'ten daha hızlı bir kart olması. Nvidia bu işin kaymağını yerken alt segmentlerde de benzer bir girişimde bulunacaktır. Yani normalde GK104 gpu'su ile gelmesini beklediğimiz GTX660 gibi kartlar GK106, daha alt seviye kartlar ise GK107-108 gibi gpu'larla gelecektir büyük ihtimalle.

    GK107 gpu'su ise şuan kritik bir durumda. Zira Nvidia 2 aydır o gpu'ları zaten notebook üreticilerine sağlıyor. Bu gpu'yu kullanan kartlar şuan GTX650 ve GT640 isimleri ile anılıyor. Tabi mobil dünyada. Bu gpu'nun 384 adet CUDA çekirdeğine ve 128 bit bellek veriyoluna sahip bir gpu bu olduğu söyleniyor. Tahminen masaüstü kartlarda da aynı isimle gelecek modellere güç verecektir.

    Esas merak edilen GK106 gpu'su ise bence 768 adet CUDA çerkideği ve 64 adet doku birimine sahip olup ve 256 bit bellek veriyolu kullanacaktır. Zira Nvidia GK104'ün yapısını değiştirmek istemeyecektir alt seviye kartlarda. Bu kartlar oyunculara yönelik kartlar ve Direct Compute, OpenCL gibi teknik alanlardaki performansı çok önemli değil. Bu alanlara GK110 gpu'su ile yoğunlaşacağını sanıyorum. GK104 ve alt seviye gpu'larda ise 192 CUDA çekirdeği bulunan SMX yapısı devam eder diye düşünüyorum.

    Hatırlayın, GF100 gpu'su 32 adet CUDA'ya sahip SM birimlerine sahipti ve SM sayısı 16 idi. Her SM'de 4 adet doku birimi bulunuyordu. Ancak GF104 ile SM'lerdeki CUDA sayısı 48'e, doku birimi sayısı 8'e çıkarıldı. Ancak SM sayısı azaltılıp 8 tane SM'ye yer verildi. Alt seviye gpu'larda da aynı tasarım benimsendi. İşte şimdi de Nvidia GK104 ile 8 adet SMX birimi olan ve bunlarda 192 adet CUDA bulunan bir tasarımı kullanıyor. Alt seviye gpu'larda da SMX sayısı yarıya ve çeyreğe düşecektir sanıyorum. GK107'de bize durumun böyle olduğunu gösteriyor. GK106 merak konusu. Ancak ben çok umutlu değilim. GK104'te 1536 adet CUDA çekirdeği var ancak eski tip 512 CUDA çekirdeğine sahip GF110 üzerine %30 kadar performansı anca getirebiliyor. O da ancak yüksek saat hızları ile. Bu durumda 4 adet SMX birimi bulunan ve toplam 768 CUDA çekirdeğine sahip olan bir gpu'nun, Pitcairn gpu'su ile performans konusunda rekabet edebileceğini pek zannetmiyorum. Eğer Nvidia GTX660 ismini yaşatmak istiyorsa ya kullanacağı gpu'da SMX sayısını GK104'ün yarısına indirmemeli ya da SMX yapısını değiştirmeli.

    burayı basitleştirip türkçeleştirip açıklayabilirmisin.Yani gelcek olan kartların performansı son kullanıcı için nasıl olucak.

    GK106 gpu'sunu kullanacak olan karttan pek umutlu değilim ne yazık ki. Artık adı GTX660 mı olur ne olursa... HD7870'in gerisinde kalır zannediyorum. En fazla kafakafaya olurlar.

    GK104'ü kullanacak olan GTX670 (TI) iyi olacaktır. HD7970-HD7950 arasında bir performans gösterir. Fiyatı da GTX680'den en az 100$ düşük olacağı için gayet güzel bir kart olur.

    GK107 gpu'sunun (GTX650?) HD7700'lerin önünde olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru bilemiyoruz şuan ancak ben onların da kafakafaya olduğunu sanıyorum.

    GK110 hakkında bilgi gelmiyor zaten. O gpu'dan tam olarak bilgisi olan bir Nvidia bir de TSMC var. Hatta gpu'nun adının GK110 olup olmadığı bile belli değil. En son Şubat başında TSMC'ye gönderildi. Gelen bilgiler kenar boyunun 23-24 mm olduğu yönünde. Bu da GT200 ile GF100 arasında bir zar alanına sahip olduğunu gösteriyor bize. Tahminen şu günlerde Nvidia'nın elinde bu gpu ama üreticilere bu gpu ile ilgili bilgi vermediği için bu gpu'yu kullanan bir kartın yakın bir zamanda duyurulması da beklenmiyor. Benim bu gpu'yla ilgili düşüncem pek olumlu değil ne yazık ki. Gerçi bu gpu diğer seride geleceği için şimdilik konu etmeyelim.

    Bir diğer mevzu da çift gpu'lu kart. Nvidia üreticilere GK104'ün kullanılacağı çift gpu'lu bir kartın bilgisini vermiş. Büyük ihtimalle elinde hazır kart da vardır. AMD'den tek gpu'da güçlü bir kart gelmediği sürece Nvidia, GK104'ün üzerine yeni bir gpu sunmayacağı için çift gpu'lu kart kesin gibi bir şey. Hem elinde GK104 gibi bir gpu varken Nvidia'nın da çift gpu'lu bir kart yapmak istemesi normal karşılanabilir. Esasında Nvidia çift gpu'lu kart taraftarı olan bir firma değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    yazılanları okudum kafam karıştı , şimdi normalde nvidia bu kartı 660 ti olarakmı çıkaracaktı ?

    Yani asıl gtx 680 bundan çok dahamı güçlü olacaktı?

    Kısaca öyle denebilir.

    kısacası bu 680 amd'nin çıkarttığı 7xxx serisinin performansının düşük olduğunun (nvidiaya göre) anlaşılmasıyla birlikte 660'tan bozma bir 680 oluyor.
    peki öyle ise gerçekten 680 olarak tasarlanan gpunun potansiyeli nasıldır acaba???

    Lineer şekilde performans artışı düşünürsek bu çok büyük bir ilerleme olabilir mi?

    Lineer bir artış söz konusu olmaz. Hele ki gpu büyüdükçe hiç olmaz zira verimlilik düştüğü için saat hızlarını da düşük tutmak gerekecektir.

    İsimlendirmeye takılmayın. Önemli olan kullanılan gpu'ların yapılarıdır (forumda son dönemde bu lafı milyon kez söyledim sanırım). x80 şeklinde isimlendirilen kartlarda hep büyük gpu'larını kullanmıştı Nvidia. İşte bu nedenle GTX680'de de büyük olan GK110'un kullanılması bekleniyordu (gpu'nun isminin GK110 olduğu da kesin değil). Ama küçük yapıdaki GK104 kullanıldı. Zira rakibi geçmeye o bile yetiyordu.

    Gelelim GK104-GK110 arasındaki duruma. GK104'ün başarılı olmasının en büyük nedenlerinden biri Direct Compute, OpenCL gibi GPGPU uygulamalarına yönelik tasarlanmamasıdır. Yani Nvidia GK104'te önceliği oyun alanına vermiştir. Bu sebeple de AMD'nin üst sevie gpu'sundan oyun performansı olarak daha revize bir gpu olmuştur GK104. Ama GK110'un durumu farklı. 2 ay önce Nvidia'nın bu büyük gpu'daki ilk tasarımı iptal ettiği ve 2. bir tasarım üzerinde çalıştığı bilgisi gelmişti. Zaten gpu'nun isminin GK100 değil de GK110 olarak anılmasının sebebi bu. Tıpkı GF100 ile aradığını bulamayan Nvidia'nın farklı bir tasarımla GF110'u ortaya çıkarması gibi.

    Büyük gpu'da (GK110) tasarımda değişikliğe gidildiğini söyledim. Gelen iddialar böyle. Bunun sebebinin ise 2. revizyonda bile istenen verimliliğin tutturulamadığı, güç sorunları ve ısınma gibi sıkıntıların oluştuğu söyleniyor. İşte bu sorunlu iki revizyon geçiren gpu'nun GK100 olduğu söyleniyor. Bunun ardından ise değişen tasarımı ile GK110 çıktı ortaya. Tek bilgi Şubat başında TSMC'ye gönderildiği. Şuan Nvidia'ya dönmüştür GK110 gpu'ları. Ama durumu nedir bilinmiyor. Nvidia'dan herhangi bir bilgi alamıyorum. :)

    Büyük gpu elbette GK104'e göre belli bir miktar performans farkı sunacaktır. En kötü ihtimalle GTX580-GTX680 arasındaki performans farkını GTX680 ile bu büyük Kepler gpu'sunu kullanan kart arasında da görürüz. Oyun öncelikli bir gpu yapılırsa bu fark baya yükselebilir. Ama işte ben öyle bir şey beklemiyorum. Yani Nvidia'dan büyük yapıda bir oyuncu gpu'su üretmesini beklemiyorum. Daha çok, GK104'ün eksik kalan çok amaçlı bilgi-işlem yönünü kapatacaktır. Bu nedenle de GTX580'den GTX680'e geçişte gördüğümüz bir farkı görmek şaşırtıcı olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekirtanis

    yazılanları okudum kafam karıştı , şimdi normalde nvidia bu kartı 660 ti olarakmı çıkaracaktı ?

    Yani asıl gtx 680 bundan çok dahamı güçlü olacaktı?

    Kısaca öyle denebilir.

    kısacası bu 680 amd'nin çıkarttığı 7xxx serisinin performansının düşük olduğunun (nvidiaya göre) anlaşılmasıyla birlikte 660'tan bozma bir 680 oluyor.
    peki öyle ise gerçekten 680 olarak tasarlanan gpunun potansiyeli nasıldır acaba???

    Lineer şekilde performans artışı düşünürsek bu çok büyük bir ilerleme olabilir mi?

    Lineer bir artış söz konusu olmaz. Hele ki gpu büyüdükçe hiç olmaz zira verimlilik düştüğü için saat hızlarını da düşük tutmak gerekecektir.

    İsimlendirmeye takılmayın. Önemli olan kullanılan gpu'ların yapılarıdır (forumda son dönemde bu lafı milyon kez söyledim sanırım). x80 şeklinde isimlendirilen kartlarda hep büyük gpu'larını kullanmıştı Nvidia. İşte bu nedenle GTX680'de de büyük olan GK110'un kullanılması bekleniyordu (gpu'nun isminin GK110 olduğu da kesin değil). Ama küçük yapıdaki GK104 kullanıldı. Zira rakibi geçmeye o bile yetiyordu.

    Gelelim GK104-GK110 arasındaki duruma. GK104'ün başarılı olmasının en büyük nedenlerinden biri Direct Compute, OpenCL gibi GPGPU uygulamalarına yönelik tasarlanmamasıdır. Yani Nvidia GK104'te önceliği oyun alanına vermiştir. Bu sebeple de AMD'nin üst sevie gpu'sundan oyun performansı olarak daha revize bir gpu olmuştur GK104. Ama GK110'un durumu farklı. 2 ay önce Nvidia'nın bu büyük gpu'daki ilk tasarımı iptal ettiği ve 2. bir tasarım üzerinde çalıştığı bilgisi gelmişti. Zaten gpu'nun isminin GK100 değil de GK110 olarak anılmasının sebebi bu. Tıpkı GF100 ile aradığını bulamayan Nvidia'nın farklı bir tasarımla GF110'u ortaya çıkarması gibi.

    Büyük gpu'da (GK110) tasarımda değişikliğe gidildiğini söyledim. Gelen iddialar böyle. Bunun sebebinin ise 2. revizyonda bile istenen verimliliğin tutturulamadığı, güç sorunları ve ısınma gibi sıkıntıların oluştuğu söyleniyor. İşte bu sorunlu iki revizyon geçiren gpu'nun GK100 olduğu söyleniyor. Bunun ardından ise değişen tasarımı ile GK110 çıktı ortaya. Tek bilgi Şubat başında TSMC'ye gönderildiği. Şuan Nvidia'ya dönmüştür GK110 gpu'ları. Ama durumu nedir bilinmiyor. Nvidia'dan herhangi bir bilgi alamıyorum. :)

    Büyük gpu elbette GK104'e göre belli bir miktar performans farkı sunacaktır. En kötü ihtimalle GTX580-GTX680 arasındaki performans farkını GTX680 ile bu büyük Kepler gpu'sunu kullanan kart arasında da görürüz. Oyun öncelikli bir gpu yapılırsa bu fark baya yükselebilir. Ama işte ben öyle bir şey beklemiyorum. Yani Nvidia'dan büyük yapıda bir oyuncu gpu'su üretmesini beklemiyorum. Daha çok, GK104'ün eksik kalan çok amaçlı bilgi-işlem yönünü kapatacaktır. Bu nedenle de GTX580'den GTX680'e geçişte gördüğümüz bir farkı görmek şaşırtıcı olmaz.

    hocam yanlış anlamayın ama bişi sorucam gtx 600 serisinin masaüstü ve tek gpu olarak bayrak gemisi olacak model hangisi olacaktır sizce?'' GTX 680 ''bu modelmi eski gtx serilerinde olduğu gibi....

    Teşekkürler




  • Büyük ihtimalle tek gpu'lu daha üst seviye bir kart göremeyeceğiz. O nedenle GTX680'nin üzerine yalnızca çift gpu'lu GTX690(?)'ı görmeyi bekleyebiliriz.

    Daha önce GTX690'ın tek gpu'lu olacağı düşünülüyordu. Yani Nvidia, G80'den beri yaptığı gibi büyük gpu'lu bir kartın sunacaktı. Ancak o büyük gpu'ya dair bilgilendirme yok. Nvidia, üreticilere bu seride üst seviye başka bir tek gpu'lu kart bilgisi sunmuş değil. Böyle bir gpu'nun olduğu biliniyor o kadar. Eğer öyle bir kartı bu seride sunacak olsaydı Nvidia, bu zamana kadar karta dair bilgileri de sunmuş olurdu. Bu kadar gecikme olmayacağı için bir sonraki seride üst seviyede yer alacak karta güç vermesi bekleniyor bu gpu'nun. Tabi o zamana kadar 28nm üretim bandının gelişmesi ve verimliliğin yükselmesi de söz konusu. Bu sayede büyük gpu üretmek daha kolay olacaktır.




  • takip mesazım bulunsun.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.