Şimdi Ara

GTA 6, gerçeğe yakın benzersiz bir animasyon teknolojisiyle gelecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GTA 6, gerçeğe yakın benzersiz bir animasyon teknolojisiyle gelecek



    Rockstar Games'in ana şirketi Take-Two Interactive tarafından dosyalanan bir patent, Reddit forumunun bir kullanıcısı tarafından keşfedildi. Patentte açıklanan sistem uygulanırken, animasyonlar mümkün olduğunca gerçekçi ve çok çeşitli olacak.



    Ayrıca Bkz.GTA 6'nın PC versiyonu gecikebilir: Bir dizi sorun var



    Karakterler ve NPC'ler kendilerine ne olduğuna bağlı olarak farklı hareket edecekler. Animasyonlar hava durumundan, yaralanmalardan, enerji seviyelerinden ve diğer birçok şeyden etkilenecek. Patenti keşfeden Tobbelobben30 nickli kullanıcı, bunların bir kısmının GTA 6'nın ilk sürümünde uygulandığını ve bu görüntülerin oyunun sızıntısında da görüldüğünü belirtiyor.



    Hareketler doğal bir şekilde birleştirilecek



    Kullanıcı konuyla ilgili olarak: "Bu patente bakılırsa, geliştiriciler akıllıca bir sistem kullanıyor gibi görünüyor. Karakter hareketleri için küçük yapı taşlarından oluşan bir kütüphane oluşturmuşlar. Bu bloklar çok çeşitli animasyonlar yaratmak için çeşitli şekillerde birleştirilebiliyor. Örneğin, oyundaki bir karakterin yağmurda yürüdüğünü, yorgun hissettiğini veya yaralandığını düşünün. Bu durumların her biri için ayrı animasyonlar geliştirmek yerine, karakterin hareketlerini doğal bir şekilde birleştirmek için bu yapı taşlarını kullanıyorlar." açıklamasını yapıyor.



    GTA 6, gerçeğe yakın benzersiz bir animasyon teknolojisiyle gelecek



    Gelişmiş animasyonlar 2018'de yayınlanan Red Dead Redemption 2'de de kullanılmıştı. Ancak görünüşe bakılırsa, GTA 6 bu konuda da onu geride bırakacak. Grand Theft Auto 6'nın henüz bir çıkış tarihi yok. Oyunseverler Ekim 2023'ün sonunda bir fragman görmeyi bekliyorlardı, ancak bu beklentileri gerçekleşmedi.




    Kaynak:https://wccftech.com/grand-theft-auto-6-animation-system/







  • Zaten günümüzde olması gereken bir program bu yaptıkları.

    Herkes sıfırdan kendi oyun motorunu yapıyor. Ancak ihtiyacı karşılayacak minimum geliştirme yapıyorlar.

    Atıyorum bir kapı animasyonu ile uğraşmak çok zor geliyor adamlara diyelim. Diyorlarki, oyunda zaten kapılar çok az yer kaplıyor. Biz kapı animasyonu yapmak yerine, beş tane farklı kapı pozisyonu çizelim. "Kapalı - dar aralık - yarım aralık - geniş aralık -açık. Bu kadar. İş görüyor mu? Görüyor.

    Ancak sıkıntısı nedir bu ucuz pratikliğin? Öncelikle kısıtlı bir hareket imkanı sağlıyor size. O anda aklınıza başka bir fikir geldiğinde, bu yeni fikri uygulamak çok kolay olmuyor. Çünkü kapıyı elle yaptınız. Her yeni bir durumu ekleme ihtiyacı duyduğunuzda yeniden onu elle yapmanız gerekecek.

    Mesela kırılmış bir kapı için tekrardan kırılmış bir kapı çizmeniz gerekiyor. Her durum için tekrardan bir obje yaratıyorsunuz.

    Onun yerine bir kapı simülasyonu(animasyon ve fizik kütüphanesi oluşturma) geliştirirseniz, her durumu elle yapmanız gerekmeyecek. Kırılmış bir kapı için tekrar bir obje yaratmanıza gerek kalmayacak.

    Mesela Skyrim, Fallout ve Starfield oyunlarını yapan Bethesda firmasından bir örnek vereyim.

    Adamların oyun motorunda araç fiziği yok. Ancak Fallout 3 oyununda bir trene ihtiyaç duydular. Oturup araç fiziği ve animasyonu kodlamak yerine ne yaptılar biliyor musunuz?

    Bir tane NPC'yi aldılar ve ona yeni bir kafa taktılar. NPC 'nin bu yeni kafası bir "tren"di. Oyunda siz o trene bindiğinizde aslında NPC'nin kafasının içine binmiş oluyordunuz. :)

    İşte bu Bethesda firması, bu kolaycı ve ucuz yöntemi her oyununda devam ettirdi.

    Bethesda geliştiricileri, insanlığın galaksiyi kolonileştirecek teknolojiye sahip olduğu bir oyun tasarladılar ve adını da "Starfield" koydular. Ve oyunda araç yok.

    Neden? Çünkü oyun motoru desteklemiyor! :) hahaha

    Olayı anladınız mı



    İşte RockStar ekibi bunu doğru düzgün yapan bir kaç firmadan biri. Red Dead Redemption 2 deki bir çok animasyon ve fiziğin ilk temeli GTA 4 tür. Kıyas videoları var. Adamlar o yıllardan beri hep bir şeyler geliştiriyor.

    Gta 5 de tek tük hayvan vardı. Meğer adamlar oyunlarına hayvanları da eklemeyi istiyorlarmış. Ancak Rdr 2 çıktığında amaçlarının sadece daha fazla hayvan eklemek olmadığını gördük. Yaşayan bir vahşi doğa vardı oyunda. Gökyüzündeki kartal, yerdeki yılanı tavşanı avlıyordu. Akbabalar öldürdüğünüz hayvanın leşinin peşine düşüyordu vs. Yani oyuna daha fazla hayvan ekleyelim ve onları rastgele haritaya yayalım kafasında değiller.



    Bana kalırsa oyun geliştirme piyasası otomotiv sektörü gibi olmalı. Herkes komple bir oyun motoru yapmak yerine, belli bir konuda geliştirme yapmalılar. Atıyorum X firması su fiziği, Y firması yüz animasyonu ve Z firması combat mekaniği üzerinde geliştirme yapmalı. Belli bir lisans bedeli üzerinden oyun geliştiricilere bunu satabilmeli.

    Cyberpunk 2077 oyununda combat kötü mü, hemen combat mekaniği dinamikleri geliştiren bir firma ile anlaşıp oyuna combat mekaniği eklemeli.

    Yani demek istediğim herkes sıfırdan tekerleği icat etmemeli.

    Çok uzun oldu:) Sonuna kadar okuyanlardan özür dilerim:)

    sadece hikayesi yüzünden değil, oyunda cvıl cıvıl ortamlar (konsol ve pcye nüfuz etmiş mobil oyun kültürünün en bariz öğesi) olduğu için, ve fps olduğu için ; ama daha çok fps olduğu için. Çünkü oyuncuların büyük bir çoğunluğu oyun fps olduğu müddetçe kusurlara olabildiğince göz yumuyor ve gıkını çıkarmıyorken, teknik açından üstün kalite sunan ve bug, optimizasyon sorunu olmayan tlou2 için 2 puanı laik görüyor. Sırf hikayedeki bir iki detay yüzünden.

    Herkes Cdpr son güncelleme ile oyunu kurtardı sanıyorken, asıl işi garantiye aldıkları an oyunu tps yapmaktan vazgeçtikleri andı. Bu sayede vice citydeki yapay zekadan bile yoksun npclerin olduğu oyunu bir güzel kitlediler bu kitleye.

    Hala kötü durumda. Sebebi de yapay zekânın tırt olması. İnsanların kaçırdığı bir nokta var, o da mekan tasarımı. Böyle oyunlarda karakterinizin ve düşmanın çatışma sırasında mekanı kullanması en önemli etmen. The Last of Us Part 2 bu dediğimi en iyi yapan oyunların başında geliyor.

    Rastgele mekan tasarlayıp oraya buraya npc eklemekle oyun yapmış olmuyorsunuz. Combat sadece vuruş hissiyatı demek değil. Çevre kullanımı da en önemli unsurlardan biri. Cyberpunk bir iki script bölüm hariç tamamen rastgele mekanlara rastgele npc yerleştirmiş kötü görevlerden oluşuyor. Millet zaten hikayesi yüzünden oynuyor.

  • Böyle haberler gelmeye devam ettiği sürece GTA 5'den çok daha fazla satacak.

  • Gta 4 gibi gelir umarım. Gta 5'te kısmışlardı baya bi

    Sonra Rdr 2'de atın doşşeğine kadar uğraşmışlardı. On numara olmuştu :)

  • Günlük gta5 dozunu aldık yeter be

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bakalım hangi nasa uzay sistemi kaldırıcak bu oyunu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Zaten günümüzde olması gereken bir program bu yaptıkları.

    Herkes sıfırdan kendi oyun motorunu yapıyor. Ancak ihtiyacı karşılayacak minimum geliştirme yapıyorlar.

    Atıyorum bir kapı animasyonu ile uğraşmak çok zor geliyor adamlara diyelim. Diyorlarki, oyunda zaten kapılar çok az yer kaplıyor. Biz kapı animasyonu yapmak yerine, beş tane farklı kapı pozisyonu çizelim. "Kapalı - dar aralık - yarım aralık - geniş aralık -açık. Bu kadar. İş görüyor mu? Görüyor.

    Ancak sıkıntısı nedir bu ucuz pratikliğin? Öncelikle kısıtlı bir hareket imkanı sağlıyor size. O anda aklınıza başka bir fikir geldiğinde, bu yeni fikri uygulamak çok kolay olmuyor. Çünkü kapıyı elle yaptınız. Her yeni bir durumu ekleme ihtiyacı duyduğunuzda yeniden onu elle yapmanız gerekecek.

    Mesela kırılmış bir kapı için tekrardan kırılmış bir kapı çizmeniz gerekiyor. Her durum için tekrardan bir obje yaratıyorsunuz.

    Onun yerine bir kapı simülasyonu(animasyon ve fizik kütüphanesi oluşturma) geliştirirseniz, her durumu elle yapmanız gerekmeyecek. Kırılmış bir kapı için tekrar bir obje yaratmanıza gerek kalmayacak.

    Mesela Skyrim, Fallout ve Starfield oyunlarını yapan Bethesda firmasından bir örnek vereyim.

    Adamların oyun motorunda araç fiziği yok. Ancak Fallout 3 oyununda bir trene ihtiyaç duydular. Oturup araç fiziği ve animasyonu kodlamak yerine ne yaptılar biliyor musunuz?

    Bir tane NPC'yi aldılar ve ona yeni bir kafa taktılar. NPC 'nin bu yeni kafası bir "tren"di. Oyunda siz o trene bindiğinizde aslında NPC'nin kafasının içine binmiş oluyordunuz. :)

    İşte bu Bethesda firması, bu kolaycı ve ucuz yöntemi her oyununda devam ettirdi.

    Bethesda geliştiricileri, insanlığın galaksiyi kolonileştirecek teknolojiye sahip olduğu bir oyun tasarladılar ve adını da "Starfield" koydular. Ve oyunda araç yok.

    Neden? Çünkü oyun motoru desteklemiyor! :) hahaha

    Olayı anladınız mı



    İşte RockStar ekibi bunu doğru düzgün yapan bir kaç firmadan biri. Red Dead Redemption 2 deki bir çok animasyon ve fiziğin ilk temeli GTA 4 tür. Kıyas videoları var. Adamlar o yıllardan beri hep bir şeyler geliştiriyor.

    Gta 5 de tek tük hayvan vardı. Meğer adamlar oyunlarına hayvanları da eklemeyi istiyorlarmış. Ancak Rdr 2 çıktığında amaçlarının sadece daha fazla hayvan eklemek olmadığını gördük. Yaşayan bir vahşi doğa vardı oyunda. Gökyüzündeki kartal, yerdeki yılanı tavşanı avlıyordu. Akbabalar öldürdüğünüz hayvanın leşinin peşine düşüyordu vs. Yani oyuna daha fazla hayvan ekleyelim ve onları rastgele haritaya yayalım kafasında değiller.



    Bana kalırsa oyun geliştirme piyasası otomotiv sektörü gibi olmalı. Herkes komple bir oyun motoru yapmak yerine, belli bir konuda geliştirme yapmalılar. Atıyorum X firması su fiziği, Y firması yüz animasyonu ve Z firması combat mekaniği üzerinde geliştirme yapmalı. Belli bir lisans bedeli üzerinden oyun geliştiricilere bunu satabilmeli.

    Cyberpunk 2077 oyununda combat kötü mü, hemen combat mekaniği dinamikleri geliştiren bir firma ile anlaşıp oyuna combat mekaniği eklemeli.

    Yani demek istediğim herkes sıfırdan tekerleği icat etmemeli.

    Çok uzun oldu:) Sonuna kadar okuyanlardan özür dilerim:)





  • Yukarıdaki oyun içi görsel GTA 5 Mod'lu hali değil mi ?

  • Her gün şu olcak bu olcak haberleri. 10 sene geçti bir trailer bile gelmedi. İnsafsız firma.

  • her hafta bir gta6 birde ps5 haberi standart. söylenti, fan servis haberlerle binlerce tık, onlarca yorum.

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt
    Çok doğru, Cyberpunk son haliyle bahsettiğiniz konuda nasıl size göre, yorumunuzu merak ettim.

  • strathmorea kullanıcısına yanıt

    Hala kötü durumda. Sebebi de yapay zekânın tırt olması. İnsanların kaçırdığı bir nokta var, o da mekan tasarımı. Böyle oyunlarda karakterinizin ve düşmanın çatışma sırasında mekanı kullanması en önemli etmen. The Last of Us Part 2 bu dediğimi en iyi yapan oyunların başında geliyor.

    Rastgele mekan tasarlayıp oraya buraya npc eklemekle oyun yapmış olmuyorsunuz. Combat sadece vuruş hissiyatı demek değil. Çevre kullanımı da en önemli unsurlardan biri. Cyberpunk bir iki script bölüm hariç tamamen rastgele mekanlara rastgele npc yerleştirmiş kötü görevlerden oluşuyor. Millet zaten hikayesi yüzünden oynuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GTA 6 5000₺ olsa dahi alınır. RDR2'den sonra üstüne koyacakları en ufak gelişim, oyunu almak için yeterli bir sebeptir. Türkiye simülasyonunda hayattan zevk almak için sanala koşuyoruz.

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt
    Asıl biz bu ayrıntılı yorum için teşekkür ederiz efenim :)

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt

    sadece hikayesi yüzünden değil, oyunda cvıl cıvıl ortamlar (konsol ve pcye nüfuz etmiş mobil oyun kültürünün en bariz öğesi) olduğu için, ve fps olduğu için ; ama daha çok fps olduğu için. Çünkü oyuncuların büyük bir çoğunluğu oyun fps olduğu müddetçe kusurlara olabildiğince göz yumuyor ve gıkını çıkarmıyorken, teknik açından üstün kalite sunan ve bug, optimizasyon sorunu olmayan tlou2 için 2 puanı laik görüyor. Sırf hikayedeki bir iki detay yüzünden.

    Herkes Cdpr son güncelleme ile oyunu kurtardı sanıyorken, asıl işi garantiye aldıkları an oyunu tps yapmaktan vazgeçtikleri andı. Bu sayede vice citydeki yapay zekadan bile yoksun npclerin olduğu oyunu bir güzel kitlediler bu kitleye.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umarım yükleme süreleri çileden çıkartmaz.

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt
    Haberden daha güzel bir yorum, keyifle okudum :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • GTA 4ün Hem insan hem araç fizikleri GTA 5'in çok ötesindeydi. Geliştirmek yerine downgrade edip çıkarmışlardı.

    Araç fizikleri gta 4 gibi çıksa bile yeter :)

  • doruhüso D kullanıcısına yanıt

    Şahsen ben RDR 2'deki animasyon çeşitliliğine ve kalitesine sahip başka bir oyun oynamadım. Üstünden 5 yıl geçti oyunun ama bu konuda RDR 2'ye yaklaşan bir oyun görmedim. Açık dünya çeşitliliği ve detay konusunda RDR 2 başka bir ligde zaten.

  • doruhüso D kullanıcısına yanıt

    Gta 5, ps3 ve xbox 360 gibi güçsüz konsollar yüzünden dehşet bir downgrade yiyerek piyasa sürüldü malesef ama gta 6 bu kaderi yaşamayacak.

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt
    Yorumunuzun tamamını okudum, FarCry oyunlarında hem hayvanlar var hem çeşitli araçlar, üstelik hayvanlar kendi aralarında etkileşime giriyorlar, her aracın etkileşimi de farklıydı, ondan da bahseder misiniz? Crytek oyun motoru çok mu gelişmiş?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.