Şimdi Ara

Eşcinsellikten insanlar neden bu kadar nefret ediyor? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
2
Favori
7.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Karşılıklı uzlaşma yoksa bunun adı tecavüz olur ve yasaktır. Hayvanlar uzlaşamaz, çocuklar da aynı şekilde yasal olarak 18 yaşına kadar uzlaşamaz. Bu nedenle suçtur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Peki ensest?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Everthhing

    Peki ensest?
    Biyolojik açıdan soy içi üreme (inbreeding) sakatlık veya resesif gelişim oranlarını yüksek oranlarda artırıyor ve nesiller boyunca sürdürülen durumlarda kalıtsal soy bozulmasına (dejenerasyona yani fonksiyon yitimine) yol açıyor, uzak akraba ilişkilerinde bile durum bu şekilde. Antik Mısır'daki mumyalanmış firavun hanedanları, Alman Habsburg hanedanı tarihten iyi bilinen örnekler. Ensestin istismarsal bir durum olduğu ve doğuştan sağlıksız / adaptasyon yetileri düşük bireylerin oluşumuna meydan verdiği için evrimsel olarak insan popülasyonları içinde tabulaştığı kolaylıkla söylenebiliyor. Ensestin veya daha genel olarak aile içi ilişkinin sonraki kuşaklara getirisi fizyolojik üreme fonksiyonu yitimi yani fatal evrimsel başarısızlık. Vakti zamanında bir ülkeler koleksiyonuna sahip Habsburg hanedanlığı İspanya'yı mesela bu yüzden yitiriyor. Son İspanyol Habsburg kral II.Karlos fiziksel ve mental olarak ağır sakattı; çocuk yapamadı. Biyoloji ve tıp enseste karşı çok sert. Etik anlamda da başkalarına tamamen muhtaç, hayatları problemler ve sorunsallarla dolu olan, genellikle de ömrü kısa olan insanlar yaratma şansını çoğaltmak hiç doğru değil. Bu insanların bir kısmı mutlu yaşasa da bir kısmı ömürleri boyunca ciddi fiziksel acılardan da muzdarip oluyor. Tüm bunlara mukabil eşcinseller veya eşcinsel eğilimi bulunanlar tercih ettikleri zaman üreyebilir ve sağlıklıdır. Sağlıklı bireylerdir. 

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Olgusal önermelerden nasıl değersel yargılar çıkarılıyor? Olgular ve değerler farklı metafizik türlerdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Biyolojik açıdan soy içi üreme (inbreeding) sakatlık veya resesif gelişim oranlarını yüksek oranlarda artırıyor ve nesiller boyunca sürdürülen durumlarda kalıtsal soy bozulmasına (dejenerasyona yani fonksiyon yitimine) yol açıyor, uzak akraba ilişkilerinde bile durum bu şekilde. Antik Mısır'daki mumyalanmış firavun hanedanları, Alman Habsburg hanedanı tarihten iyi bilinen örnekler. Ensestin istismarsal bir durum olduğu ve doğuştan sağlıksız / adaptasyon yetileri düşük bireylerin oluşumuna meydan verdiği için evrimsel olarak insan popülasyonları içinde tabulaştığı kolaylıkla söylenebiliyor. Ensestin veya daha genel olarak aile içi ilişkinin sonraki kuşaklara getirisi fizyolojik üreme fonksiyonu yitimi yani fatal evrimsel başarısızlık. Vakti zamanında bir ülkeler koleksiyonuna sahip Habsburg hanedanlığı İspanya'yı mesela bu yüzden yitiriyor. Son İspanyol Habsburg kral II.Karlos fiziksel ve mental olarak ağır sakattı; çocuk yapamadı. Biyoloji ve tıp enseste karşı çok sert. Etik anlamda da başkalarına tamamen muhtaç, hayatları problemler ve sorunsallarla dolu olan, genellikle de ömrü kısa olan insanlar yaratma şansını çoğaltmak hiç doğru değil. Bu insanların bir kısmı mutlu yaşasa da bir kısmı ömürleri boyunca ciddi fiziksel acılardan da muzdarip oluyor. Tüm bunlara mukabil eşcinseller veya eşcinsel eğilimi bulunanlar tercih ettikleri zaman üreyebilir ve sağlıklıdır. Sağlıklı bireylerdir. 

    Alıntıları Göster
    Ensestin ne kadar berbat birşey olduğunu görmek için annesi ve babası öz kardeş olan Tutankhamun'u incelemek bile yeter. Gariban çocuğun çekmediği, yakalanmadığı hastalık yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Everthhing

    Olgusal önermelerden nasıl değersel yargılar çıkarılıyor? Olgular ve değerler farklı metafizik türlerdir
    Felsefi retorik görüyorum. Değersel yargılardan olgusal yargılar da çıkaramazsın. Bilimin sonuçlarını sevmek zorunda değilsin ama ulaştığı sonuçlara katlanmak zorundasın. Sakat bir çocuk ister misin? O çocuğa üzülür müsün? Şahsen ben üzülürüm. Zaten şu an fizik sahasındayız. Metafiziğe veya metabilime geçiş fizikten gerçekleşiyor meta sonrası veya ötesi demek. Biyoloji de metafizik değil, bilim dalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Biyolojik açıdan soy içi üreme (inbreeding) sakatlık veya resesif gelişim oranlarını yüksek oranlarda artırıyor ve nesiller boyunca sürdürülen durumlarda kalıtsal soy bozulmasına (dejenerasyona yani fonksiyon yitimine) yol açıyor, uzak akraba ilişkilerinde bile durum bu şekilde. Antik Mısır'daki mumyalanmış firavun hanedanları, Alman Habsburg hanedanı tarihten iyi bilinen örnekler. Ensestin istismarsal bir durum olduğu ve doğuştan sağlıksız / adaptasyon yetileri düşük bireylerin oluşumuna meydan verdiği için evrimsel olarak insan popülasyonları içinde tabulaştığı kolaylıkla söylenebiliyor. Ensestin veya daha genel olarak aile içi ilişkinin sonraki kuşaklara getirisi fizyolojik üreme fonksiyonu yitimi yani fatal evrimsel başarısızlık. Vakti zamanında bir ülkeler koleksiyonuna sahip Habsburg hanedanlığı İspanya'yı mesela bu yüzden yitiriyor. Son İspanyol Habsburg kral II.Karlos fiziksel ve mental olarak ağır sakattı; çocuk yapamadı. Biyoloji ve tıp enseste karşı çok sert. Etik anlamda da başkalarına tamamen muhtaç, hayatları problemler ve sorunsallarla dolu olan, genellikle de ömrü kısa olan insanlar yaratma şansını çoğaltmak hiç doğru değil. Bu insanların bir kısmı mutlu yaşasa da bir kısmı ömürleri boyunca ciddi fiziksel acılardan da muzdarip oluyor. Tüm bunlara mukabil eşcinseller veya eşcinsel eğilimi bulunanlar tercih ettikleri zaman üreyebilir ve sağlıklıdır. Sağlıklı bireylerdir. 

    Alıntıları Göster
    Temel ahlaki sezgilerimiz aracılığıyla ortaya koyduğumuz normatif kuramlardan dediğin türden bir sonuç çıksa dahi, bu enseste kategorik olarak karşı çıkmak için iyi bir gerekçe değil. Çünkü bizim ahlaki sezgilerimiz üreme amaçlı gütmeyen ensest ilişkilerin de yanlış olduğunu ortaya koyuyor. Cinsel ilişkinin olmadığı, cinsel ilişkinin olduğu fakat korunulan, kürtaj-etik olduğunu varsayarsak- şansının olduğu ve taraflardan en az birinin kısır olduğu ensest ilişkilerin ahlaki statüsü değişmeyecektir. Bu yüzden seküler ahlak felsefecileri, bahsettiğin gibi evrimsel psikolojiye bağlayarak, belirli bir davranışa gelen tiksinti tepkisinin işlevsel kökenlerini göstermeye çalışıp, o spesifik tepkinin normatif gücünü elinden almaya çalışıyorlar. Ensestin seçilim değeri düşük olduğu için, patojenlere karşı bir uyarı mekanizması olmaktan ibaret görülüyor. İnsanlarla birlikte yapılan cinsel ilişkiden hoşlanmak, bunun devamını istemek, bir hayvan için de mümkün. Bu bakımdan eğer bu argümanı benimseyeceksen zoofiliye de karşı çıkamayacağının bilincinde olmalısın.

    Evrimsel psikolojiye dayalı kökensel argümanın her zaman kökensel hata içermesi gerekmez, bunu kabul ediyorum. Ancak kökenlere ilişkin bu tespit, başka bir tespitle desteklenmesi lazım ki, buradan hareketle enseste karşı ahlaki sezilerimizin güvenilmez yahut yanlış olduğu sonucuna varabilelim. Seküler ahlak felsefecileri bunu yapamazken, enseste karşı çıkmak için iyi bir argümana sahibiz: Ben deontik yükümlülüklerimizi açıklamak için ilahi buyruk kuramını, değerleri açıklamak için ise klasik doğal hukuk kuramını benimsiyorum. Klasik doğal hukuk kuramıyla enseste karşı çıkmak mümkün. Senin yapman gereken önce klasik doğal hukuğa dair bir defeater sunmak, daha sonra bahsettiğin kökensel argümana destek verecek yan argüman öne sürmek. Ben bunu yapabilen bir ahlak felsefecisi görmedim.

    Çocuklara dair iddian da tartışmaya açılabilir. Bir hayvan rasyonel kapasiteye sahip olmadığı halde, cinsel ilişkiden hoşlanıp devamını arzulayabiliyor. Aynısının neden çocuklar için geçerli olmadığına da yanıt vermen gerekiyor. Önce rızayı tanımlamalısın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 25 Mayıs 2020; 13:58:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirkadyen

    Ensestin ne kadar berbat birşey olduğunu görmek için annesi ve babası öz kardeş olan Tutankhamun'u incelemek bile yeter. Gariban çocuğun çekmediği, yakalanmadığı hastalık yok.

    Alıntıları Göster
    Annesi ve babası öz kardeş olup görece sağlıklı olan Hatşepsut gibilerin mumyalarında bile ciddi problemler ve defektler bulundu. Kronik cilt, eklem, ağrı problemleri vs. Tutankhamun en bilineni ve ünlüsü. Antik Mısır tarihi tahtı aile içerisinde tutma çabasıyla ensest ilişkiler kurmuş hanedanların sakat bireyleriyle dolu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zoofilide ileri zekası ve zekasal olgunluğu olmayan (ve asla da olmayacak) bir hayvanı istismar ediyorsun. Pedofiliden bir farkı yok. Ne insanlar ve hayvanlar arasında cinsel organlar / genitaller birbirine uyumlu ne de üremeye çalışma faaliyetlerinden işleyen bir genetik rekombinasyon gerçekleşebiliyor. Bu zaten en saf anlamında pozitif hukuktan ziyade doğal hukuktan çıkışlı bir pozitif hukuk oluyor. Eşcinselliğe karşı cinsel organ ve eşey uyumsuzluğundan yürüyebilirsin ama akıl ve karşılıklı rıza faktörü insanlar arasındaki eşcinsel güdülenmede geçerlidir. Hayvanlarda bu yok. Hayvanların felsefeye ihtiyacı yok, onların dünyası zaten istismar ve tecavüz dolu. Sokakta bağrışan kedileri düşünün. Onlar öyle her zaman isteyerek, yani varsayılmış karşılıklı rıza çerçevesinde çiftleşmiyorlar. Biz daha kompleks varlıklarız. Cinselliği kendi çizdiğimiz kültürel çerçevelerde bireyleri gözeterek yürütmeliyiz. Taciz ve tecavüz dolu hayvanlar dünyası bizi ilgilendirmiyor. Bizi ilgilendiren kendi kalıtımız, hem genetik hem de medeni kültürel kalıtımız. Görüldüğü kadarıyla büyük varyasyon makinesi gerek mutasyonlar gerek aktarılan spesifik genler sonucu eşcinselliği hep üretecek. Zaten eşcinsellik biseksüeliteden tamamen ayrı da değil. Önemli olan insanlar arasında bireyler için bunun en sağlıklı şekilde nasıl varolacağı.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Zoofilide ileri zekası ve zekasal olgunluğu olmayan (ve asla da olmayacak) bir hayvanı istismar ediyorsun. Pedofiliden bir farkı yok. Ne insanlar ve hayvanlar arasında cinsel organlar / genitaller birbirine uyumlu ne de üremeye çalışma faaliyetlerinden işleyen bir genetik rekombinasyon gerçekleşebiliyor. Bu zaten en saf anlamında pozitif hukuktan ziyade doğal hukuktan çıkışlı bir pozitif hukuk oluyor. Eşcinselliğe karşı cinsel organ ve eşey uyumsuzluğundan yürüyebilirsin ama akıl ve karşılıklı rıza faktörü insanlar arasındaki eşcinsel güdülenmede geçerlidir. Hayvanlarda bu yok. Hayvanların felsefeye ihtiyacı yok, onların dünyası zaten istismar ve tecavüz dolu. Sokakta bağrışan kedileri düşünün. Onlar öyle her zaman isteyerek, yani varsayılmış karşılıklı rıza çerçevesinde çiftleşmiyorlar. Biz daha kompleks varlıklarız. Cinselliği kendi çizdiğimiz kültürel çerçevelerde bireyleri gözeterek yürütmeliyiz. Taciz ve tecavüz dolu hayvanlar dünyası bizi ilgilendirmiyor. Bizi ilgilendiren kendi kalıtımız, hem genetik hem de medeni kültürel kalıtımız. Görüldüğü kadarıyla büyük varyasyon makinesi gerek mutasyonlar gerek aktarılan spesifik genler sonucu eşcinselliği hep üretecek. Zaten eşcinsellik biseksüeliteden tamamen ayrı da değil. Önemli olan insanlar arasında bireyler için bunun en sağlıklı şekilde nasıl varolacağı.
    Önce şunu bir netliğe kavuşturalım derim ben: Çocukların hiçbir zorlama olmaksızın cinsel ilişkiye giremeyeceklerini mi iddia ediyorsun? Bunun doğru olduğunu varsaymak için hiçbir sebep görmüyorum. Rızadan zorlamanın olmamasından fazlasını kastettiğini, bu hâliyle çocukların hiçbir zaman ve yerde yetişkinlerle cinsel ilişkiye rıza gösteremeyeceğinin söylenemeyeceğini, üstelik zorlamanın olmaması hâlinden fazlası olarak "rıza"nın -artık her neyse- niçin meşru cinsel ilişkinin sine qua non u olması gerektiğinin izhar edilmesi gerektiğini söylüyorum ben. Bunları dikkate almamış görünüyorsun. Üstelik rızayı tanımlamamışsın da. Sadece çocukların cinsel ilişkiye hiçbir zaman "rıza" gösteremeyeceği konusundaki görüşünü tekrarlamışsın.

    Cinsel ilişkiden hoşlanmak, bunun devamını istemek, bir çocuk için de yetişkin için olduğu kadar mümkün. Niçin bu yetmesin, niçin bundan daha büyük bir zihinsel olgunluk cinselliğin meşruiyeti için gerekli olsun, tam olarak gereken zihinsel olgunluk düzeyi nedir ve niçin daha azı veya çoğu gerekmesin gibi soruları yanıtlamadan bu konuyu yeterince derinlemesine tartıştığımızı söyleyemeyeceğimizi iddia ediyorum ben. Bu soruları yanıtlamak hiç de kolay değil. Bu tartışmanın sonunda rıza argümanının savunulamayacağı sonucuna varmak da mümkün. En azından bu argümanın makul bir biçimde reddedilebileceği söylenebilir.

    Kaldı ki senin argümanının BÜTÜN çocuklar için geçerli olması gerekiyor. Acaba 11 yaşında ve 220 IQ sahibi olan bir çocuk kendisini örümcek adam zannedip balkondan atlar mı? Böyle bir çocuğun niçin cinsellik için gerekli olgunluğa asla sahip olamayacağını varsaymalıyız?

    quote:

    Sokakta bağrışan kedileri düşünün. Onlar öyle her zaman isteyerek, yani varsayılmış karşılıklı rıza çerçevesinde çiftleşmiyorlar. Biz daha kompleks varlıklarız. Cinselliği kendi çizdiğimiz kültürel çerçevelerde bireyleri gözeterek yürütmeliyiz. Taciz ve tecavüz dolu hayvanlar dünyası bizi ilgilendirmiyor.


    Hayvanların cinsel arzusunu hedefi olan kompleks bir zihinsel durum olarak görmen çözüm değil. Neden karşılıklı rıza olmasın? Rızadan neyi kastediyorsun? Eğer rızadan kastın onay vermek, arzulamak ve devamını istemek ise bu gayet çocuklar için olduğu gibi hayvanlar için de mümkün.

    Doğal hukuk ayrı bir tartışma. Senin argümanının başarılı olabilmesi için doğal hukuğu defeat etmen gerekiyor. Doğal hukuk argümanın başarılı olması ise senin rıza argümanına bağlı değil. Bu yüzden rıza argümanın başarılı olsa dahi, doğal hukuk argümanı hâlâ başarılı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 25 Mayıs 2020; 15:23:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirkadyen

    Ensestin ne kadar berbat birşey olduğunu görmek için annesi ve babası öz kardeş olan Tutankhamun'u incelemek bile yeter. Gariban çocuğun çekmediği, yakalanmadığı hastalık yok.

    Alıntıları Göster
    Bak bunlar da eşcinsellikle ortaya çıkan hastalıklar.

    Eşcinsel ilişki ile ortaya çıkan hastalıklar;

    Makat yolu ile cinsel temasta ne sorunlar oluşur?
    Makat yolu ile cinsel temas (arkadan ilişki, anal seks, ters ilişki) sonrasında birçok hastalık gelişebilir. Bunlar: cinsel temasla bulaşan hastalıklarla gelişen proktit dışında;

    Anismus
    Makat çatlağı
    Basur (hemoroid)
    Makat siğili
    Makat kanseri
    Makat sarkması
    Gaz veya dışkı kaçırma
    http://www.taviloglu.com/makat-bolgesi-hastaliklari/cinsel-temasla-bulasan-makat-hastaliklari.html

    Ensestlik için olumsuz konuşuyorsan, eşcinsel ilişki ile ortaya çıkan hastalıklar yüzünden de eşcinselliğe karşı olman gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846

    Önce şunu bir netliğe kavuşturalım derim ben: Çocukların hiçbir zorlama olmaksızın cinsel ilişkiye giremeyeceklerini mi iddia ediyorsun? Bunun doğru olduğunu varsaymak için hiçbir sebep görmüyorum. Rızadan zorlamanın olmamasından fazlasını kastettiğini, bu hâliyle çocukların hiçbir zaman ve yerde yetişkinlerle cinsel ilişkiye rıza gösteremeyeceğinin söylenemeyeceğini, üstelik zorlamanın olmaması hâlinden fazlası olarak "rıza"nın -artık her neyse- niçin meşru cinsel ilişkinin sine qua non u olması gerektiğinin izhar edilmesi gerektiğini söylüyorum ben. Bunları dikkate almamış görünüyorsun. Üstelik rızayı tanımlamamışsın da. Sadece çocukların cinsel ilişkiye hiçbir zaman "rıza" gösteremeyeceği konusundaki görüşünü tekrarlamışsın.

    Cinsel ilişkiden hoşlanmak, bunun devamını istemek, bir çocuk için de yetişkin için olduğu kadar mümkün. Niçin bu yetmesin, niçin bundan daha büyük bir zihinsel olgunluk cinselliğin meşruiyeti için gerekli olsun, tam olarak gereken zihinsel olgunluk düzeyi nedir ve niçin daha azı veya çoğu gerekmesin gibi soruları yanıtlamadan bu konuyu yeterince derinlemesine tartıştığımızı söyleyemeyeceğimizi iddia ediyorum ben. Bu soruları yanıtlamak hiç de kolay değil. Bu tartışmanın sonunda rıza argümanının savunulamayacağı sonucuna varmak da mümkün. En azından bu argümanın makul bir biçimde reddedilebileceği söylenebilir.

    Kaldı ki senin argümanının BÜTÜN çocuklar için geçerli olması gerekiyor. Acaba 11 yaşında ve 220 IQ sahibi olan bir çocuk kendisini örümcek adam zannedip balkondan atlar mı? Böyle bir çocuğun niçin cinsellik için gerekli olgunluğa asla sahip olamayacağını varsaymalıyız?

    quote:

    Sokakta bağrışan kedileri düşünün. Onlar öyle her zaman isteyerek, yani varsayılmış karşılıklı rıza çerçevesinde çiftleşmiyorlar. Biz daha kompleks varlıklarız. Cinselliği kendi çizdiğimiz kültürel çerçevelerde bireyleri gözeterek yürütmeliyiz. Taciz ve tecavüz dolu hayvanlar dünyası bizi ilgilendirmiyor.


    Hayvanların cinsel arzusunu hedefi olan kompleks bir zihinsel durum olarak görmen çözüm değil. Neden karşılıklı rıza olmasın? Rızadan neyi kastediyorsun? Eğer rızadan kastın onay vermek, arzulamak ve devamını istemek ise bu gayet çocuklar için olduğu gibi hayvanlar için de mümkün.

    Doğal hukuk ayrı bir tartışma. Senin argümanının başarılı olabilmesi için doğal hukuğu defeat etmen gerekiyor. Doğal hukuk argümanın başarılı olması ise senin rıza argümanına bağlı değil. Bu yüzden rıza argümanın başarılı olsa dahi, doğal hukuk argümanı hâlâ başarılı olabilir.

    Alıntıları Göster
    Hayvanların paternleri öyle sandığın kadar açık değil. Bir hayvanın sevinip sevinmediği bile kolay kolay anlaşılamıyor esasında insanlar için hayvan davranışları ve zihni ciddi bir muamma. İnsanlarınki ama daha açık ve belli. 220 IQ'lu çocuk camdan atlayabilir de. Zekasal olgunluk farklı bir şey. Rızanın yetkin tanımı hukukçunun konusu. Ben bir hukukçu değilim. Ancak bir çocuğun cinsel etkinlikte karar kılabilecek kadar olgun olmadığını ve savunmasız kişisel menfaatini koruyacak bir hukuki kalkana ihtiyaç duyduğunu anlayacak kadar sağduyum ve hukuk bilgim var. Aynı şeyi hayvanlara da gösteriyoruz. Hukukumuz hayvanlar alemindeki belli belirsiz tecavüzleri kapsamıyor olabilir ama zoofili açık bir suçtur. Çoğu ülkede yasaktır. Bir insanın bilinç taşımayan bir hayvandan istifade etmesidir. Bu durumda hukuk bir hayvana kendi hakları olan bir özne muamelesi gösterir. Söylediğim iddia ettiğin gibi zoofiliye çıkmıyor tam aksine çalışıyor. Karşılıklı rızaya dayalı ilişkinin de belirli açılardan çok açık olduğu da kesindir. İki şuurlu, yetişkin, ehliyet sahibi eşdeğer öznenin birbirlerine şantaj, zorlama, tehdit, bariz manipülasyon vs yapmadan karşılıklı arzuyla cinsel ilişkiye girmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Hayvanların paternleri öyle sandığın kadar açık değil. Bir hayvanın sevinip sevinmediği bile kolay kolay anlaşılamıyor esasında insanlar için hayvan davranışları ve zihni ciddi bir muamma. İnsanlarınki ama daha açık ve belli. 220 IQ'lu çocuk camdan atlayabilir de. Zekasal olgunluk farklı bir şey. Rızanın yetkin tanımı hukukçunun konusu. Ben bir hukukçu değilim. Ancak bir çocuğun cinsel etkinlikte karar kılabilecek kadar olgun olmadığını ve savunmasız kişisel menfaatini koruyacak bir hukuki kalkana ihtiyaç duyduğunu anlayacak kadar sağduyum ve hukuk bilgim var. Aynı şeyi hayvanlara da gösteriyoruz. Hukukumuz hayvanlar alemindeki belli belirsiz tecavüzleri kapsamıyor olabilir ama zoofili açık bir suçtur. Çoğu ülkede yasaktır. Bir insanın bilinç taşımayan bir hayvandan istifade etmesidir. Bu durumda hukuk bir hayvana kendi hakları olan bir özne muamelesi gösterir. Söylediğim iddia ettiğin gibi zoofiliye çıkmıyor tam aksine çalışıyor. Karşılıklı rızaya dayalı ilişkinin de belirli açılardan çok açık olduğu da kesindir. İki şuurlu, yetişkin, ehliyet sahibi eşdeğer öznenin birbirlerine şantaj, zorlama, tehdit, bariz manipülasyon vs yapmadan karşılıklı arzuyla cinsel ilişkiye girmesi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Hayvanların paternleri öyle sandığın kadar açık değil. Bir hayvanın sevinip sevinmediği bile kolay kolay anlaşılamıyor esasında insanlar için hayvan davranışları ve zihni ciddi bir muamma. İnsanlarınki ama daha açık ve belli.


    Bu dediğin doğru olsa bile cinsellik açısından doğru değil. Hayvanlar insanlarla cinsel birliktelik kurmak isteyebilir, bunu devam ettirmek isteyebilir, bundan haz alabilir. Bunlara rıza argümanı ile kategorik olarak karşı çıkman mümkün değil.

    quote:

    220 IQ'lu çocuk camdan atlayabilir de. Zekasal olgunluk farklı bir şey. Rızanın yetkin tanımı hukukçunun konusu. Ben bir hukukçu değilim. Ancak bir çocuğun cinsel etkinlikte karar kılabilecek kadar olgun olmadığını ve savunmasız kişisel menfaatini koruyacak bir hukuki kalkana ihtiyaç duyduğunu anlayacak kadar sağduyum ve hukuk bilgim var. Aynı şeyi hayvanlara da gösteriyoruz. Hukukumuz hayvanlar alemindeki belli belirsiz tecavüzleri kapsamıyor olabilir ama zoofili açık bir suçtur. Çoğu ülkede yasaktır. Bir insanın bilinç taşımayan bir hayvandan istifade etmesidir. Bu durumda hukuk bir hayvana kendi hakları olan bir özne muamelesi gösterir.


    IQ testleri birinin rasyonel olup olmadığını, akıl yürütme becerisini ölçmek için iyi bir araç. 220 IQ’ya sahip bir çocuk rasyonel bir biçimde akıl yürüterek atlamayı tercih etmeyecektir. Zekasal olgunluk nedir bunu açmamışsın. 220 IQ çocuk cinselliğin ne olduğunu anlayabilir, bundan haz duyabilir buna onay verebilir. Bunları 220 IQ’ya sahip olmayan çocuklarda yapabilir. Rızanın ne olduğuyla bir tanım problemi. Hukuk rızanın ne olduğuna karar vermiyor. Hukuk rızayı kullanarak belli şeylere yaptırım uyguluyor sadece. Bu daha çok özgür iradeyle ilintili bir konu. Şu an açıkçası bu rızanın tanımını yapmaktan kaçmaya çalışıyorsun. Biz günlük hayatta, bariz bir şekilde, rızayı bir şeye baskı altında kalmadan onay verme olarak tanımlıyoruz. Bir çocukta cinsel ilişkiye onay verebilir, devamını isteyebilir ve bundan haz duyabilir.

    quote:

    Karşılıklı rızaya dayalı ilişkinin de belirli açılardan çok açık olduğu da kesindir. İki şuurlu, yetişkin, ehliyet sahibi eşdeğer öznenin birbirlerine şantaj, zorlama, tehdit, bariz manipülasyon vs yapmadan karşılıklı arzuyla cinsel ilişkiye girmesi


    Bir çocuk baskı olmaksızın cinselliğin ne olduğunu, karşıdaki kişinin ne istediğini bilebilir veya anlayabilir. Örneğin bir yetişkin, çocuğa siyanür vererek bunu içmesini isteyebilir. Burada çocuk siyanürün ne olduğunu, ne işe yaradığını sorup içmekten vazgeçebilir, öleceğini bile bile bunu içebilir.-muhtemelen sonuncu seçeneği tercih etmez ancak 0 ihtimal veremeyiz- Cinselliğin ne olduğunu, ne amaçla yapıldığı, ne kadar haz verdiğini anlamanın bundan farkı nedir? Üzgünüm ama rıza argümanı ile pedofiliye karşı çıkman mümkün değil. Rıza argümanı yerine farklı bir argüman önermen gerekiyor. Böyle bir argüman var ancak onu daha sonra konuşuruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 25 Mayıs 2020; 19:8:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ensest konusunda Westermarck Etkisi gibi psikolojik/biyolojik bariyerler de var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Novagate

    Bak bunlar da eşcinsellikle ortaya çıkan hastalıklar.

    Eşcinsel ilişki ile ortaya çıkan hastalıklar;

    Makat yolu ile cinsel temasta ne sorunlar oluşur?
    Makat yolu ile cinsel temas (arkadan ilişki, anal seks, ters ilişki) sonrasında birçok hastalık gelişebilir. Bunlar: cinsel temasla bulaşan hastalıklarla gelişen proktit dışında;

    Anismus
    Makat çatlağı
    Basur (hemoroid)
    Makat siğili
    Makat kanseri
    Makat sarkması
    Gaz veya dışkı kaçırma
    http://www.taviloglu.com/makat-bolgesi-hastaliklari/cinsel-temasla-bulasan-makat-hastaliklari.html

    Ensestlik için olumsuz konuşuyorsan, eşcinsel ilişki ile ortaya çıkan hastalıklar yüzünden de eşcinselliğe karşı olman gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    Bunlar genetik mi ? İnsanlarda ilk eşcinsel ilişki ile mi görülmüş ? Fizyolojik problemlerin eşcinsellikle ne alakası var her eşcinsel bu hastalıklara mı yakalanıyor ?

    Bu yazdığın hastalıkların çoğu ciddi kabızlık gibi sindirim rahatsızlıkları sonunda da çıkabilir. Gene soruyorum, eşcinsellik ne alaka ?

    O yazdığın şeyler eşcinsellik sonucu ortaya çıkan rahatsızlıklar değil, anal ilişki sonucu oluşan fizyolojik problemlerdir. Anal ilişki de eşcinselliğe has birşey değil.

    Laf atayım diye iyice saçmalıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sirkadyen -- 25 Mayıs 2020; 20:48:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirkadyen

    Bunlar genetik mi ? İnsanlarda ilk eşcinsel ilişki ile mi görülmüş ? Fizyolojik problemlerin eşcinsellikle ne alakası var her eşcinsel bu hastalıklara mı yakalanıyor ?

    Bu yazdığın hastalıkların çoğu ciddi kabızlık gibi sindirim rahatsızlıkları sonunda da çıkabilir. Gene soruyorum, eşcinsellik ne alaka ?

    O yazdığın şeyler eşcinsellik sonucu ortaya çıkan rahatsızlıklar değil, anal ilişki sonucu oluşan fizyolojik problemlerdir. Anal ilişki de eşcinselliğe has birşey değil.

    Laf atayım diye iyice saçmalıyorsun.

    Alıntıları Göster
    Ne genetiği be...Bunlar eşcinsel ters yolla ilişki sonucunda ortaya çıkan rahatsızlıklar kör müsün okuman da mı yok.
    Anal ilişki eşcinsellerin yaptığı ilişki işte, kelime oyunu ile kendin kandırma kafanı kuma gömme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Everthhing

    Olgusal önermelerden nasıl değersel yargılar çıkarılıyor? Olgular ve değerler farklı metafizik türlerdir
    Senin bahsettiğin sorunun çıkması için argüman şöyle olmalı:

    1. Çocuk yapma amaçlı ensest ilişkiler sakat bireyler meydana getirir.
    2. Çocuk yapma amaçlı ensest ilişki ahlaken yanlıştır.

    1. öncül olgusal bir önerme ama 1’den 2 çıkmıyor. Aksiyolojik bir önerme eklemek gerekiyor. Aşağıdaki argümanda olgusal önermelerden aksiyolojik bir önerme çıkarmıyorlar. Argüman şöyle:

    1. Çocuk yapma amaçlı ensest ilişkiler sakat bireyler meydana getirir.
    2. Sakat bireyler meydana getirmek ahlaken yanlıştır.
    3. Çocuk yapma amaçlı ensest ilişki ahlaken yanlıştır.(1 ve 2’den)

    Dikkat et 1. öncül olgusal bir önerme iken, 2. öncül aksiyolojik önerme. Burada olgu-değer problemine takılmıyorlar. Buradaki önemli nokta: Bu argümanın enseste kategorik olarak karşı çıkmak için kullanılamaması. Sadece çocuk yapacaksan enseste yanlış diyebiliyorsun. Yani gene problem çözülmüyor. O yüzden ensesti ahlaken normal karşılamak zorundalar, ki bunu da kabul ediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 25 Mayıs 2020; 22:5:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • üç gün konuya gelmedik saçmalıklar dolmuş her tarafa
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.