Şimdi Ara

Bir yapay zeka sayesinde GTA 5'in grafikleri fotorealistik bir seviyeye yükseltildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
4.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir yapay zeka sayesinde GTA 5'in grafikleri fotorealistik bir seviyeye yükseltildi



    Yayıncılığını ve geliştiriciliğini Rockstar Games'in yaptığı dünyanın en popüler oyunlarından birisi olan GTA 5, 2013 yılında çıkışını yapmıştı. Çıkışından bu yana satışlarında ve oyuncu sayısı hiç düşüs yaşamadan hatta artış göstererek devam etti. 2013 yılında çıkmasına rağmen günümüzde bile grafikleri ortalama üzeri bir seviyeye sahip. Yapılan deneysel bir çalışma ile bu grafikler daha da üst seviyeye yükseldi.



    Ayrıca Bkz.Strateji oyunu Total War: Warhammer III'ten sinematik fragman paylaşıldı



    Bir yapay zeka araştırma grubu olan Intel ISL, GTA 5'in grafikleri üzerine yaptıkları çalışmaları için bir video yayınladılar. Photorealism Enhancement isimli projelerinde makine öğrenmesi sayesinde, oyunun animasyonlarının her karesini ayrı ayrı analiz ederek, bunlara çeşitli geliştirmeler uyguluyor ve gerçek hayattaki görüntülerle karşılaştırarak yeni bir görüntü oluşturuyor. 



    Bahsi geçen videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz. Grubun çalışmaları hala devam ediyor bu yüzden videoda bazı eksiklikler görebilirsiniz. Yeniden oluşturulmuş bölümün daha soluk renkte durmasının sebebi ise ekibin kaydettiği gerçek hayat görüntülerinin Los Angeles gibi renkli bir bölgeden değil, Avrupa'da daha soluk renklere sahip bir yerden alınmış olması. Videoyu izleyerek projelerine dair daha fazla detay öğrenebilirsiniz. Çalışmaları kesinlikle takdir edilesi.



    GTA 5 Fotorealistik Görüntüler






    Kaynak:
    https://www.ign.com/articles/experimental-ai-tool-makes-gta-5-look-stunningly-photorealistic-heres-how







  • G_Buffer'dan gelen maskeleme, objelerin etrafında titremelere sebebiyet verip kendini belli ediyor, buna rağmen güzel bir gelişmeye imza atılmış.


    Gerçek zamanlı render edilen bir oyuna deepfake olarak bilinen sistemin bir benzerini getirmek gerçekten büyük iş.


    Renk sorunu oyunun geçtiği yerlerin gerçek ve kaliteli fotoğrafları üzerinden yapıldığında halledilebilir, veya üzerine sonradan color grading çekebilirler, post efekt aşaması bu çözülebilir bir şey. Önemli olan yapay zekayı biraz daha geliştirip tam olarak oyuna oturtmak.


    Microsoft Flight Simulator'daki tekniğine benzer bir mantığı var, ama oluşturma algoritmaları farklı. Flight Sim.'da CAD tabanlı 2D Spline'lar üzerinden elde edilen basit 3D objeler, uydu verileri ile eşleştiriliyor ve oyuna ekleniyordu. Böylece yer yüzüne bakınca 3D bir görüntü oluşuyordu. GTA için yapılanda ise G-Buffer'dan elde edilen 3D geometrik veriler maskelenerek mevcut gerçek görüntüler arasından en çok eşleşenler ile yer değiştiriyor.

  • Gerçek hayat çok ruhsuz, renksiz ve sıkıcı duruyor. Bunu fark ettim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Gta 5 halen daha güzel duruyor
  • Bi rahat bırakın artık GTA serilerini
  • Deepfake gta
  • Arkadaşlar bunun pek GTA5 serisiyle özellikle bir alakası yok. Aynı model başka uygulamalara da uygulanabilir. Grafikler gerçekten gerçek hayata benziyor.

  • en son deepfake de etkilenmiştim şimdi de bu teknolojiden

  • Gerçek zamanlı ışıklandırma, yansıma ve kamera filtresi eklenmiş gibi duruyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • G_Buffer'dan gelen maskeleme, objelerin etrafında titremelere sebebiyet verip kendini belli ediyor, buna rağmen güzel bir gelişmeye imza atılmış.


    Gerçek zamanlı render edilen bir oyuna deepfake olarak bilinen sistemin bir benzerini getirmek gerçekten büyük iş.


    Renk sorunu oyunun geçtiği yerlerin gerçek ve kaliteli fotoğrafları üzerinden yapıldığında halledilebilir, veya üzerine sonradan color grading çekebilirler, post efekt aşaması bu çözülebilir bir şey. Önemli olan yapay zekayı biraz daha geliştirip tam olarak oyuna oturtmak.


    Microsoft Flight Simulator'daki tekniğine benzer bir mantığı var, ama oluşturma algoritmaları farklı. Flight Sim.'da CAD tabanlı 2D Spline'lar üzerinden elde edilen basit 3D objeler, uydu verileri ile eşleştiriliyor ve oyuna ekleniyordu. Böylece yer yüzüne bakınca 3D bir görüntü oluşuyordu. GTA için yapılanda ise G-Buffer'dan elde edilen 3D geometrik veriler maskelenerek mevcut gerçek görüntüler arasından en çok eşleşenler ile yer değiştiriyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Mayıs 2021; 11:5:33 >




  • Artık oyunları bu hale getirmeleri lazım..

  • GeForce Now ile oyunun tamamı stream ediliyorken bu teknoloji de bilgisayarımıza yüklü olan oyunların grafiklerini işleyip bize daha gelişmiş şekilde sunabilir. Yapay zeka ile Ray Tracing şimdiki seviyesinden çok daha iyi bir düzeye taşınabilir mi merak ediyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay zeka olayı cidden geleceği kökten değiştirecek birşey olacak.

  • Gerçek hayata uyarlanınca gta4 e dönmüş grafikler,bence oyunları daha güzel gösteren şeyler daha plastiğimsi objeler,yansımalar ve gölgeler.Ne kadar gerçekçi olursa o kadar sıkıcı ve karanlık oluyor.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.