Şimdi Ara

ATI + NVIDIA GPU KURULUMLARINDAKİ PHSYX KISITLAMASI MEĞERSEM KALDIRILMAMIŞ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
3.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: annihilator
    PhysX'in oyuna eklediklerinden bahsediyorum. Batman: Arkham Asylum gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biridir. Bildiğin efsane bir oyun. Ama PhysX kısmı çok saçma ve komik. Zaten bu yüzden diyorum, oyunun PhysX'i ile ilgili çok yaygara koparıldı, oyunun kendisi de mükemmel zaten, ama bakıyoruz PhysX namına KOMEDİ bi ground fog (ki FPS'yi yarıya indiriyor) ve yerde hareket eden kağıtlardan başka bir şey yok.

    Ne kadar güçlü kart alman gerektiği, şu anki kartının ne olduğuyla direk olarak alakalıdır. Kartın GTX260sa PhysX için kullanman gereken kart farklıdır, HD5970'se PhysX için kullanman gereken kart farklı. Unutma ki bütün PhysX işlemlerini tek bir GPU'da yapıyorsun ve (PhysX'siz FPS seviyesine gelene kadar) FPS'deki darboğaz direk olarak o GPU'nun hesaplayabildiği PhysX işlemleri kadar oluyor. Yani şöyle açayım:

    Diyelim ki kartın GTX 260 ve PhysX olmayınca 50 fps alıyorsun. PhysX açınca 20'ye düşüyor. Kartın yanına PhysX için 9600GT aldın. Bu kart, (senin oyun ayarlarında) saniyede maksimum 40 tane PhysX frame'i hesaplayabiliyor. Bu durumda FPS'n 40 olacaktır. Şimdi 9600GT yerine GTS 250 aldın diyelim ve bu GTS de 80 PhysX frame'i hesaplayabiliyor. Ama senin 260'ın zaten max. 50 FPS verebiliyordu PhysX olmasa bile. Dolayısıyla aldığın ikinci GTS'nin ekstra frame kapasitesi kullanılmayacak ve FPS'n 80 değil 50 olacak.

    Şimdi de aynısını HD5970 ile düşün. PhysX'siz performansı GTX 260'ınkinin bir kaç katı olacaktır. 100 diyelim. Sen bunun yanına 9600GT koyarsan yine 40'a yakın FPS alacaksın çünkü sistemi sınırlayan şey PhysX hesaplamaları ve 9600 GT 40 FPS hesaplayabiliyor. Ama bu sefer 9600GT'yi GTS 250 ile değiştirirsen büyük performans farkı olur (yukardaki senaryoya göre FPS'n 80'e çıkar).

    Kısacası asıl kart GTX 260'ken birinin yaptığı testlerde iyi FPS alıyor olması bir anlama gelmiyor benim için.

    Physx mod denerken (5850 + 8600 Gt) fps lerin düştüğünü anlamadığım olayın açıklaması buymuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Process64 -- 29 Mayıs 2010; 9:11:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Physx işlemini yapabiliyor olmak bile Nvidia adına bir başarı. Neden derseniz, aynı seri ATI karttan Nvidia yarısı kadar daha az çekirdek hesaplama gücü üretebiliyor. Hal böyleyken physx'i eğer ortak yazılım yapmış olsa Nvidia, kendi bindiği dalı keser, çünkü physx performansının nasıl ATI'nin bir alt seviye kartları kadar olduğu ortaya çıkar.

    Şu dediğini biraz açsana, başka bir konuda da 355sp'li GTX 465 için 885 gflops işlem gücüne sahip demişsin bu tamamen yanlış 240sp'li GTX 285 bile 1 Teraflop işlem gücü üretebiliyor. Shader sayısı Ati'de daha fazla çekirdek sayısı olarak Ati geride çünkü mimarileri farklı, aslında Ati kartlardaki shader yapısı aynı değil bu yüzden verilen hesaplama gücü değerleri gerçeği yansıtmıyor. Nvidia'nın yeni serilerinde PhysX performansıda arttırıldı söylediğin şeyler çok boş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 29 Mayıs 2010; 9:12:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoNZaREs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Physx işlemini yapabiliyor olmak bile Nvidia adına bir başarı. Neden derseniz, aynı seri ATI karttan Nvidia yarısı kadar daha az çekirdek hesaplama gücü üretebiliyor. Hal böyleyken physx'i eğer ortak yazılım yapmış olsa Nvidia, kendi bindiği dalı keser, çünkü physx performansının nasıl ATI'nin bir alt seviye kartları kadar olduğu ortaya çıkar.

    Şu dediğini biraz açsana, başka bir konuda da 355sp'li GTX 465 için 885 gflops işlem gücüne sahip demişsin bu tamamen yanlış 240sp'li GTX 285 bile 1 Teraflop işlem gücü üretebiliyor. Shader sayısı Ati'de daha fazla çekirdek sayısı olarak Ati geride çünkü mimarileri farklı, aslında Ati kartlardaki shader yapısı aynı değil bu yüzden verilen hesaplama gücü değerleri gerçeği yansıtmıyor. Nvidia'nın yeni serilerinde PhysX performansıda arttırıldı söylediğin şeyler çok boş.

    Açıcam da ne yapıcam? 40 dakka ders anlatacak değilim heralde, yanlışsın dersin ben de bulduğum kaynağı gösteririm. Bu kadar. Gtx 285 1 teraflop üretemiyor, sen bir daha bak istersen. Kimi yerde evet 1 teraflop üretiyor göstermiş reklamlarında ancak cuda testinden bir kişi 700gigaflop civarı aldığını belirtmiş. Nvidia teoride 3le çarpıyor uygulamada kendi cuda testi bile ölçemediğine göre bence 700gigafloptur aslı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 29 Mayıs 2010; 10:24:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoNZaREs
    ...Ayrıca nm transistör boyutu değil işlemcinin içerisindeki transistörler arası boşluk mesafesidir...

    bende senin şu konuyu hala biraz açmanı bekliyorum ama anlaşılan sen başkalarını düzeltmekle meşgulsün..


    Bir yerde o şekilde olduğunu duymuştum o yüzden öyle söyledim, o bahsedilen nm ölçü değeri bir milimetrenin milyonda biridir. Bu yüzden elektron mikroskobu altında üretim yapılır yani herkezin anlama gücü buna yetmez eski 130nm üretim teknolojisinde kullanılan transistör ile şimdiki transistörler boyut olarak aynı olmayabilir öyle bir iddiam yok. Şimdiki teknolojiden bahsedicek olursak mesafe kavramı bana daha mantıklı gelmişti çünkü mesafe azaldığında daha fazla transistör sığabilir. Belki benim duyduğum bilgide yanlış olabilir nm'nin transistör boyutu olduğunu iddia eden varsa ortaya kaynak verip ispat etsin bekliyorum bende. TSMC'ye mail ile bizzat soracağım cevap geldiğinde hep beraber öğreniriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 29 Mayıs 2010; 9:54:35 >




  • Yanlız orada "distance between transistors" ibareside geçmekde, 130nm üretim teknolojisi şimdiki 45nm teknolojisine göre çok eski dolayısıyla transistör boyutlarının şimdi daha küçülmüş olması çok normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 29 Mayıs 2010; 10:23:32 >
  • uygulama güzel ama AMDnin dediği doğru. phsyx oyun firmalarına para verilerek kaktıra kaktıra sokuluyor oyunlara. phsyx olmadan o efektleri veren birçok oyun var.
  • Phsyx bencede oyun firmalarına para karşılığında yaptırılıyor örneğin bad company 2 de fizik mükemmel bence şimdiye kadar çıkan oyunlar içinde en iyi ve en görsel fizik var oyunda ama phsyx kullanmıyor adamların kendi oyun motorunun içinde var üstelik performansı hiç düşürmüyor..Ben şahsen phsyx için yada cuda için yada yeni çıkan tselle. için nvidia kart almam.Hele yeni çıkan poligon sayısını arttıran teknoloji bence balon %50 fps düşürüyor testlerde görünüyor hepsi nvidianın saçmalıkları.
  • Lan hala mı fizik yaa? Ne hayrını gördünüzde tartışmasını yapıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iscanthere

    uygulama güzel ama AMDnin dediği doğru. phsyx oyun firmalarına para verilerek kaktıra kaktıra sokuluyor oyunlara. phsyx olmadan o efektleri veren birçok oyun var.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Physx işlemini yapabiliyor olmak bile Nvidia adına bir başarı. Neden derseniz, aynı seri ATI karttan Nvidia yarısı kadar daha az çekirdek hesaplama gücü üretebiliyor. Hal böyleyken physx'i eğer ortak yazılım yapmış olsa Nvidia, kendi bindiği dalı keser, çünkü physx performansının nasıl ATI'nin bir alt seviye kartları kadar olduğu ortaya çıkar.


    ya bişey diycem madem herşeye senin "çekirdek hesaplama gücü" dediğin gflop miktarı karar veriyor, Nvidia'nın ATI'den çok daha az GFLOP'a sahip kartları nasıl oyunlarda daha hızlı olabiliyor? (örnek: GTX 280 vs HD4870)

    yoksa buna da "nvidia oyun firmalarına para yediriyor da ondan" mı diyeceksiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: annihilator


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Physx işlemini yapabiliyor olmak bile Nvidia adına bir başarı. Neden derseniz, aynı seri ATI karttan Nvidia yarısı kadar daha az çekirdek hesaplama gücü üretebiliyor. Hal böyleyken physx'i eğer ortak yazılım yapmış olsa Nvidia, kendi bindiği dalı keser, çünkü physx performansının nasıl ATI'nin bir alt seviye kartları kadar olduğu ortaya çıkar.


    ya bişey diycem madem herşeye senin "çekirdek hesaplama gücü" dediğin gflop miktarı karar veriyor, Nvidia'nın ATI'den çok daha az GFLOP'a sahip kartları nasıl oyunlarda daha hızlı olabiliyor? (örnek: GTX 280 vs HD4870)

    yoksa buna da "nvidia oyun firmalarına para yediriyor da ondan" mı diyeceksiniz

    Bir kere benden bir tane var. Önce bir bunu bil. Sonra ATI'nin ekstradan sunduğu köşe farketme "edge detect" filtresinin varlığı bunun ispatı. Senin önceden paylaştığın beyond3d'ye ait bir inceleme vardı, onu bir daha okursan orada ATI'nin bu filtresinin çekirdekleri(alu mu ne bişey diyor tam hatırlayamadım) zorladığından bahseder. Yani ATI bu imkanı varken uygulamaya koyuyor, gölgelendirmede 3 kat netlik sağladığını iddia ediyor. Bunu Nvidia yapamadığına göre bence fark olan şey kendini ispatlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoNZaREs

    Yanlız orada "distance between transistors" ibareside geçmekde ve transistör boyutu ile bir kelime geçmiyor.

    "isolation distance between transistors" diyor ve bu tek kelime çok şeyi değiştirmekte.

    transistör boyutu göstergesi olarak altını çizdiğim "gate length" değeri çok büyük önem taşımakta ve bir nevi o temsil etmekte.

    nedeni de çok basit, yüksek yoğunluk kullanıldığı için işlemcilerde "transistör boyutu" diye bir kavram kullanmak neredeyse imkansız.

    zira bazı transistörler Source ve Drain girişlerini paylaşmakta sadece Gate'leri farklı, bu durumda sabit bir transistör boyutu kavramı oluşturmak zor.

    quote:

    130nm üretim teknolojisi şimdiki 45nm teknolojisine göre çok eski dolayısıyla transistör boyutlarının şimdi daha küçülmüş olması çok normal.

    evet normal ama transistörlerin arasındaki mesafe ile tamamen alakasız...

    not:
    neyse daha fazla bu konuyu bu tür detaylarla meşgul etmek istemem, birçok kişiyi ilgilendirmiyor olabilir.
    amacım sadece doğru bilinen bir yanlışı düzeltmekti, bu bilgiyi demircibu arkadaşınızla da paylaşırsanız iyi olur.
    zira hala başka bir konuda o ilk yazdığınız cümleri israrla savunmakta...

    yazıyorsun ama sadece kelime oyunu 1teknik bilgi yada donanım bilgisi vermiyorsun şimdi size transistör nedir desem korkuyorum ne diceksiniz diye...
    bazı şeyler googlede vs öğrenilmiyor 1ayda 1senede öğrenilmez donanım...

    bak ne diyorlar nm için dediklerimizin fotokopisi resmen...

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Nanometre

    burda ne demişler

    quote:

    Nanometre (nm). Bir milimetrenin milyonda biridir. 10-9 metreye karşılık gelir. Gözle göremediğimiz maddeleri (atom v.b.) ölçmek için kullanılır. 1nm =o,oooooooo1 m

    Örneğin Hücre Zarı 12 nm(nanometre)dir

    Ayrıca nanometre bir çok bilgisayar parçasının üretim tekniğinde kullanılır.İntel'in yeni işlemcilerinde (CPU) 32 nm teknolojisi kullanılmaktadır.


    ben konuda ne yazmışım ve sen bana yanlış dediğin hani
    quote:

    evet @monzaresin dediği doğrudur.

    nm kısaltmadır zaten adı nanometredir. ve buda Bir milimetrenin milyonda biridir

    65nm core2 cpuda atıyorum 500milyon transistör varsa intel 45nm üreteim tekniğini kullanarak 45nm cpularında daha kısa zar boyutuna daha fazla transistör sığdırır mesela 600milyon transistör en hızlı ve güncel başarılı şekilde uygulayanda inteldirkısaca böyle kavrayın

    şuan gpularda ise rekor nvidiada 3,2milyar transistör ile ama kısa alana bukadar transistör sığdırmanın zararlarıda ve en kötü yanı oluşan ısı şuan nvidia bunlarla uğraşıyor ve sanırım 5milyar transistör döneminde çok uğraşcaklar ayrıca intel 80çekirdekli tasarımlarını bitirmiş deniyor kaç nm süreciyle onlar ürelir bilinmez ama 7nme kadar gidicekelr bu bilinen birşey maliyetler açısından firmalar için öenmli bu ve bu bize uygun fiyatlar olarak döner arkadaşlar. bu konuda farklı bilgileri olanlar paylaşırsa sevinirim

    intel yada amdden kimsenin gelipde sana cevap verceğini sanmıyorum
    öğreniceksin ama zamanla...




  • şu kavgalar çok zevkli oluo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: annihilator


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Physx işlemini yapabiliyor olmak bile Nvidia adına bir başarı. Neden derseniz, aynı seri ATI karttan Nvidia yarısı kadar daha az çekirdek hesaplama gücü üretebiliyor. Hal böyleyken physx'i eğer ortak yazılım yapmış olsa Nvidia, kendi bindiği dalı keser, çünkü physx performansının nasıl ATI'nin bir alt seviye kartları kadar olduğu ortaya çıkar.


    ya bişey diycem madem herşeye senin "çekirdek hesaplama gücü" dediğin gflop miktarı karar veriyor, Nvidia'nın ATI'den çok daha az GFLOP'a sahip kartları nasıl oyunlarda daha hızlı olabiliyor? (örnek: GTX 280 vs HD4870)

    yoksa buna da "nvidia oyun firmalarına para yediriyor da ondan" mı diyeceksiniz

    ama gerçektende nvidia oyun firmalarına para yediriyor değil para saçıyor adam o parayı donanıma harcasaydı belki daha iyi olurdu son kartları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Olay nvidia'nın virüs yazılımından ibaret şu haliyle. Hikayesini dinliyorsun, işte anlatıyorlar biz bu physx'i yazmaya başladığımızda opengl yoktu, e iyi güzel de kaç zamandır çeviremediniz mi kodunu? Hani çok ahım şahım bişey değil, her oyunda onun milyon katı karmaşa dönüyor.


    Ctrl+F.. "5770" aranıyor... Sonuç bulunamadı...

    İnanamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OtoburPirana -- 30 Mayıs 2010; 0:29:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Bir kere benden bir tane var. Önce bir bunu bil. Sonra ATI'nin ekstradan sunduğu köşe farketme "edge detect" filtresinin varlığı bunun ispatı. Senin önceden paylaştığın beyond3d'ye ait bir inceleme vardı, onu bir daha okursan orada ATI'nin bu filtresinin çekirdekleri(alu mu ne bişey diyor tam hatırlayamadım) zorladığından bahseder. Yani ATI bu imkanı varken uygulamaya koyuyor, gölgelendirmede 3 kat netlik sağladığını iddia ediyor. Bunu Nvidia yapamadığına göre bence fark olan şey kendini ispatlıyor.


    oof of. yani diyosun ki ati nvidia'dan daha yüksek gflops sunuyor dolayısıyla daha hızlı oyunlarda (mesela HD4870 aslında GTX 280den daha hızlı daha yüksek gflops sunduğu için) ama ATI ekstradan böyle edge AA zart zurt gibi özelliklerden yavaşlıyor? Vallahi hiç bişey bilmiyorsun yahu.

    5-way SIMD mimarisi ile yapılan GPU teorik olarak çok daha yüksek GFLOPS sunar ancak scheduler denen, hangi stream işlemcisinin hangi işlemi yapacağını belirleyen şey daha çok zorlanır. yani SP'leri meşgul tutmak çok zordur. SP'lere yapacak iş bulmak çok zordur

    4800'lerin Furmark'ta hem harcanan güç hem de ısı olarak coşmasının sebebi de budur, Furmark 5-way SIMD mimarisinin cuk oturduğu bişey, dolayısıyla tüm SP'ler çalışıyor ve çok yüksek ısı çıkıyor meydana.

    Yani öyle senin iddia ettiğin gibi, yok teoride çok GFLOPS'um var dolayısıyla yok GPGPUda daha hızlıyım oyunlarda daha hızlıyım, bunlar yalan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: annihilator

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Bir kere benden bir tane var. Önce bir bunu bil. Sonra ATI'nin ekstradan sunduğu köşe farketme "edge detect" filtresinin varlığı bunun ispatı. Senin önceden paylaştığın beyond3d'ye ait bir inceleme vardı, onu bir daha okursan orada ATI'nin bu filtresinin çekirdekleri(alu mu ne bişey diyor tam hatırlayamadım) zorladığından bahseder. Yani ATI bu imkanı varken uygulamaya koyuyor, gölgelendirmede 3 kat netlik sağladığını iddia ediyor. Bunu Nvidia yapamadığına göre bence fark olan şey kendini ispatlıyor.


    oof of. yani diyosun ki ati nvidia'dan daha yüksek gflops sunuyor dolayısıyla daha hızlı oyunlarda (mesela HD4870 aslında GTX 280den daha hızlı daha yüksek gflops sunduğu için) ama ATI ekstradan böyle edge AA zart zurt gibi özelliklerden yavaşlıyor? Vallahi hiç bişey bilmiyorsun yahu.

    5-way SIMD mimarisi ile yapılan GPU teorik olarak çok daha yüksek GFLOPS sunar ancak scheduler denen, hangi stream işlemcisinin hangi işlemi yapacağını belirleyen şey daha çok zorlanır. yani SP'leri meşgul tutmak çok zordur. SP'lere yapacak iş bulmak çok zordur

    4800'lerin Furmark'ta hem harcanan güç hem de ısı olarak coşmasının sebebi de budur, Furmark 5-way SIMD mimarisinin cuk oturduğu bişey, dolayısıyla tüm SP'ler çalışıyor ve çok yüksek ısı çıkıyor meydana.

    Yani öyle senin iddia ettiğin gibi, yok teoride çok GFLOPS'um var dolayısıyla yok GPGPUda daha hızlıyım oyunlarda daha hızlıyım, bunlar yalan.

    Kaynak? Kusura bakma soruyorum, çünkü baya bi çoğaldı "hayır, yok öyle bişey" diyip cevap vermiş olanların sayısı da... Renk katmak lazım biraz.




  • kaynak: yeryüzündeki bütün GTX 280 vs HD4870 incelemeleri
  • O yazının üzerinde bağlantı aradım ama yok. Soruya soruyla cevap vereyim: şu yazılar hakkında ne düşünüyorsun peki?
    http://www.beyond3d.com/content/reviews/54/
    http://www.beyond3d.com/content/reviews/53/
  • Nvida da o yürek var mı bunu devam ettirmesi halinde kendi zararına olacağına bildiği için aktife ettiği WhQl sertifikalı sürücüleri devre dışı bırakmakla başladı ama Nvida %100 phssyx kıstlaması yapamaz ve hepsini kısıtlayamayacağını biliyo aslında hepsini kıstlarsada pastadan alacağı payın düşeceğinide bilyo
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.