Şimdi Ara

35 mm ne menem bir şeydir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hani bazen bir sinema filminden bir sahne göstgerirler, görtüntü mükemmeldir. sonra aynı sahnenin kamera arkasını gösterirler. Vay be dersiniz. demek aslında böyleymiş. Yani nasıl oluyorda 35 mm ile video arasında bu kadar fark oluyor.

    Hoş aradaki farkın ne olduğunuda kelimelere dökmekte zorlanıyorum, hani biri böle daha karanlık mı desem yani.... ne bilim daha hoş işte . Ama eminim ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Anlayan biri aydınlatırsa çok memnun olurum.



  • Şimdi35MM den ziyade çekimin yapıldığı kamera çok daha önemli.35mm lik her kamera süper bir görüntü sağlamıyor. Filmin çekildiği kameralarla çekim arkasındaki kameralar farklıysa yukarda dediğin görüntü farklılıkları olucaktır.

    Daha geniş bilgi için;
    VIKIPEDİ LINK






    35mm Filmin Teknik Özellikleri;

    Bir foot da16 kare (19 mm de 1 kare) 305m = 10 dakika 42 saniyede 25 kare de çekilirse 120m= 4 dakika 13 saniye 25 kare de çekilirse

    Filmin Geçişi: Dikey aşağı çekişle (Buda filmin kameradan geçişiyle ilgilidir. vertical pulldown) Her kare de 4 perfore(delik)(Eğer or)inal çekimde 2 perfore ya da 3 perfore kullanılmıyorsa) 35 mm Spherical (Küresel)

    Kameradaki negatif filmin 1.37 lik bir kare oranı var ; Bunun üzerine 1.85 and 1.66 kaşlar silik ya da belirgin şekilde pozlanır. Kamera kare aralığı(aperture): 22y’e 16 mm (0.866′ye 0.630 inç) Projeksiyon kare aralığı(aperture) (Tam 1.37): 21′e 15 mm (0.825′e 0.602 inç)

    Projeksiyon kare aralığı(aperture) (1.66): 21′e 13 mm (0.825 by 0.497 inç) Projeksiyon kare aralığı(aperture) (1.85): 21′e 11 mm (0.825 by 0.446 inç)

    TV kanalı kare aralığı(aperture): 21′e 16 mm (0.816′ya 0.612 inç) TV yayını: 20′ye 15 mm (0.792′ye 0.594 inç)

    TV güvenli hareket bölgesi(safe action): 18′e 14 mm (0.713′e 0.535 inç); corner radii: 0.143 in (3.6 mm)

    TV güvenli başlık bölgesi(safe titles): 16′ya 12 mm (0.630′a 0.475 inç); corner radii: 0.125 inç (3.2 mm)




  • objektif + lens farkı
  • Cevaplar için teşekkürler, aynı etkiyi yazılım yolu ile sağlmak mümkün olabilir mi acaba?
  • her zman filmli kameralar digitallerden daha kaliteli olmuştur 35mm kalitelidir. 70 daha da kalitelidir fakat masrafları çoktur... senin dedğin hoş görüntüler filmlin digitale göre çok daha kaliteli olmasından kaynaklanıyor.
    günümüzde 35 kalitesini yakalamak için girişimler vardır hd kameraların önüne takılan objektif benzeri daha kapsamlı aletlerle tamda olmasa 35mm benzeri görüntüler elde edilir fakat buda alan derinliğinden diyaframdan ödün vermek anlamına gelir.
    red adlı firma tamamen 35 mm hatta 35mm den daha kaliteli görüntüler elde edilebilen digital kamera üretti,geliştiriliyor hatta peter jakson yeni bi filmini bu kamerayla çekiyor firma kameranın fiyatının 17500 dolar olacağınıda açıkladı.

    edit: yazılımı sormuşsun yazılımla böyle birşey mümkün değil ancak color correction yapar renkleriyle oynayabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Çimuanos -- 11 Şubat 2008; 22:30:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Çimuanos

    her zman filmli kameralar digitallerden daha kaliteli olmuştur 35mm kalitelidir. 70 daha da kalitelidir fakat masrafları çoktur... senin dedğin hoş görüntüler filmlin digitale göre çok daha kaliteli olmasından kaynaklanıyor.
    günümüzde 35 kalitesini yakalamak için girişimler vardır hd kameraların önüne takılan objektif benzeri daha kapsamlı aletlerle tamda olmasa 35mm benzeri görüntüler elde edilir fakat buda alan derinliğinden diyaframdan ödün vermek anlamına gelir.
    red adlı firma tamamen 35 mm hatta 35mm den daha kaliteli görüntüler elde edilebilen digital kamera üretti,geliştiriliyor hatta peter jakson yeni bi filmini bu kamerayla çekiyor firma kameranın fiyatının 17500 dolar olacağınıda açıkladı.

    edit: yazılımı sormuşsun yazılımla böyle birşey mümkün değil ancak color correction yapar renkleriyle oynayabilirsin.


    17500 dolar film şirketleri için para bile sayılmaz. birde film post prodüksiyon işleri var. benim kafama takılan şey şu. bazı filmlerin film çekimlerinden sonra psot prodüksiyon masraflarınında çok olması. buradada filmler üzerinde epey bi oynama yapılıyor herhalde. geçenlerde bir yönetmen televizyonda film masraflarının neredeyse yarısının post prodüksiyon işlemlerinde harcandığını söylüyordu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Usturlab


    quote:

    Orjinalden alıntı: Çimuanos

    her zman filmli kameralar digitallerden daha kaliteli olmuştur 35mm kalitelidir. 70 daha da kalitelidir fakat masrafları çoktur... senin dedğin hoş görüntüler filmlin digitale göre çok daha kaliteli olmasından kaynaklanıyor.
    günümüzde 35 kalitesini yakalamak için girişimler vardır hd kameraların önüne takılan objektif benzeri daha kapsamlı aletlerle tamda olmasa 35mm benzeri görüntüler elde edilir fakat buda alan derinliğinden diyaframdan ödün vermek anlamına gelir.
    red adlı firma tamamen 35 mm hatta 35mm den daha kaliteli görüntüler elde edilebilen digital kamera üretti,geliştiriliyor hatta peter jakson yeni bi filmini bu kamerayla çekiyor firma kameranın fiyatının 17500 dolar olacağınıda açıkladı.

    edit: yazılımı sormuşsun yazılımla böyle birşey mümkün değil ancak color correction yapar renkleriyle oynayabilirsin.


    17500 dolar film şirketleri için para bile sayılmaz. birde film post prodüksiyon işleri var. benim kafama takılan şey şu. bazı filmlerin film çekimlerinden sonra psot prodüksiyon masraflarınında çok olması. buradada filmler üzerinde epey bi oynama yapılıyor herhalde. geçenlerde bir yönetmen televizyonda film masraflarının neredeyse yarısının post prodüksiyon işlemlerinde harcandığını söylüyordu.



    tabiki öyle post production çok önemli,pahalı ve zorlu bir süreç.. amatör kısa filmciler ve bağımsızlar için bu süreç dahada zor olabiliyor para sıkıntısı bakımından ama müziğini, kurgusunu, color correctionunu vb.. kendileri veya arkadaşlarına yaptırarak bu sorunları çözebiliyor. yada çok iyi halkla ilişkiler ekibi kurarak (şart değil) birçok sponsor bulabiliyorlar.
    17500 dolar dendiğine kanmamak lazım bence elbette onunda masrafları olacaktır objektif gibi mesela.... bu kameranın yapımı devrim diye nitelendirilebilir bence hem filmli kameralerın yavaş yavaş tarihe karışmasını sağlayacak hemde büyük kamera üreticilerinin çok pahalı olan kameralarını ucuzlatmasını sağlayacaktır...

    edit: ayrıca post. dediğimiz çekim sonrası sürecini bir nebze ucuzlamasını sağlayabilir, banyo, makara masrafları mesela... geçenlerde final cutın capture nda red kameraya uyumluluğu fark ettim yani bu sürece az kaldı gibi gözüküyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Çimuanos -- 12 Şubat 2008; 15:25:34 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.