Şimdi Ara

Sizce dövme abdesti engeller mi?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git

Sizce dövme abdesti engeller mi??


(En Son Oy Tarihi: 15.4.2022)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: mhmt

    engelliyor..hatta mantığı da şu:
    dövmenin yapıldığı yerde deriye su temas etmiyor çünkü dövme kapatıyor...derite su temas etmeyince de abdest tam olmuyor tabi..


    dövme derinin altında oraya su veya hava gitmezse çürür zaten orası arkadaşlar cahil olmayalım
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: doganza

    Bu konu Islam Fikhi ile alakalidir. Madem soru "Islam´a göre" seklinde sorulmustur, sence bence ile yorumlanamaz. Bu konu ile bazi delilleri asagiya siraliyorum. Dileyen kaynaklarindan da karsilastirabilir.

    1. Kütüb-i Sitte 2129 numarali Hadis:

    Hz. Ebü Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle buyurdular:

    "İğreti saç takana da, taktırana da, bedene dövme yapana da, yaptırana da AIIah lânet etsin!"

    Buhârî, Libas 86, Tıbb 36; Müslim, Libas 119, (2124); Nesâî, Zinet 25, (8,148).


    2. Kütüb-i Sitte 2130 numarali Hadis:

    İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) dedi ki: "İğreti saç takan, taktıran; kaşları incelten, kaşlarını incelttiren, dövme yapan ve dövme yaptıran lanetlenmiştir."

    Ebü Dâvud, Tereccül 5, (4170).


    3. Kütüb-i Sitte 5148 numarali Hadis:

    5148 - Ebu Cuheyfe radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kan mukabilinde alınan semenden, köpek semeninden, fuhuş kazancından men etti. Dövme yapanı, dövme yaptıranı, faiz yiyeni, faiz yedireni ve musavvirleri lanetledi."

    Buhari, Büyü' 113, 25, Talâk, Libas 86, 96; Ebu Davud, Büyü' 65, (3483).


    4.Islam Fikhi Ansiklopedisi´nde "Dövme" Basligi altinda:

    İnsan vücudunun muhtelif yerlerine yüze, kola, ele, göğse, derinin iğne vb. sivri âletlerle şekle uygun olarak delinip, üzerine mürekkep, çivit vs. dökülmek sûretiyle yapılan nişan ve resim hakkında kullanılan bir tabir.

    Dövme süs olarak yapılırdı. Câhiliye Arapları arasında yaygın bir âdetti. Bilhassa Arap kadınları dövme hususunda çok ileri gitmişler, vücutlarının birçok kısımlarını nakışlarla doldurmuşlardı. Hattâ bazıları vücutlarına, tapındıkları put şekillerini kazımışlardı.

    Eski Trakyalılarda dövme asalet nişanesi, eski Yunanlılarda da ahlâksızlık damgası sayılırdı. Hristiyanlar'da da vücutlarına dövme usulüyle haç resmi kazıtanlar vardı. Kudüs'e hacca giden hristiyanlar, kol ve ellerine dövme yaptırırlardı. Osmanlılar'da yeniçeriler arasında dövme çok yaygındı. (Tecrid-i Sarih Terr., 351, 381).

    Eski çağlardan türlü şekillere bürünerek zamanımıza kadar gelen dövme geleneği bugün bile garip şekillerde sürmektedir. Cahiliye devirlerine ait ilkel bir süs halinde kalması yirminci yüzyıl mantığına daha çok yakışacak dövme; Mısırlılar'ın mumyası, Asurlular'ın örgü sakalı gibi, tarih yapraklarında birer hatıra gibi kalmamış, garip bir ilgi ile günümüze kadar gelmiştir. Dövmecilikte Japonlar oldukça ileridirler. Onlar bu işi güzel sanatların bir dalı olarak kabul etmişlerdir.

    Dövme, domuz yahut balık ödü, is karası, susam yağı gibi ilaçlarla yapılır. İşlem sırasında kişi büyük bir ızdırap duyar. Büyük boyda dikiş iğneleri yanyana dizilerek bir deste halinde bağlanır. Beğenilen resim ve şekil çizilir, sonra bu iğne destesi o şekil üzerine bastırılarak zımbalanır. Bu cılk yaranın üstüne renk verici madde sürülüp bezle sarılır. Renk maddesi yukarıda saydıklarımızın dışında normal boya veya kara barut olabilir. Genellikle barut ve çin mürekkebi kullanılır. Dövme iğnelerinin acısı bittikten sonra yaranın acısı başlar. İğnelenen yer şişer, iltihap yapar, tıpkı normal bir yara gibi işler ve kabuklanır. Bir de cilt altına yabancı bir cisim gömerek yapılan dövme vardır ki, buna en fazla Eskimolar'da, Çukçiler'de Gurdenlandlılar'da ve İtalya'nın bazı bölgelerinde rastlanır.

    Veşm; hem eziyet, hem de Allah'ın yarattığı güzel sûreti değiştirip bozmak olduğu için çirkin bir harekettir. İnsanları bu kötü işe teşvik eden şeytandır. Cenâb-ı Hak bu durumu şöyle özetliyor: "Şeytan dedi ki: Elbette senin kullarından belli birtakımı alıp onları saptıracağım. Onlara kuruntu kurduracağım, develerin kulaklarını yarmalarını emredeceğim, Allah'ın yarattığını değiştirmelerini emredeceğim. " (en-Nisâ, 4/119) Hz. Muhammed (s.a.s.) "Allah'u Teâlâ dövme yapan ve yaptırana kaşlarını incelten ve güzellik için dişlerini törpüleyip Allah'ın yarattığı şekli değiştiren kadınlara lânet etmiştir. " (İbn Hacer el-Heytemî, ez-Zevacir, Mısır 1970, I, 141) demiştir.

    Bazı âlimler dövme yaptırmayı büyük günahlardan saymışlardır. Lânet edilen bir hareketin ne derece kötü olduğu ortadadır. Hadis-i şerifte sadece kadınların zikredilmesi, bu hareketin bilhassa kadınlar arasında yaygın olmasından dolayıdır. Kadınlar için yasak olunca erkekler için de yasak olacağı tabiidir. Yasağın bu derece şiddetli olması özellikle Allah'ın yarattığı tabii güzelliği beğenmeyip bozmaya kalkışmaktan dolayıdır. İslâmiyet insan tabiatına en uygun din olduğu için insanların her hal ve hareketlerinden daima tabii olmalarını, sun'i ve sahte hareket ve fiillerden sakınmalarını istemektedir. İnsanın şekli fıtrîdir. Allah'ın bahşettiği bu tabiî şekil ve güzelliğin üstünde bir güzellik var mıdır? Şayet daha güzel bir şekil olsaydı meselâ Allah dudaklarımızı, kırmızı yaratırdı (Tecrid-i Sarih Trc. V, 351-352).

    Dövme günümüzde birçok ülkelerde bilhassa Afrika'da yaygın haldedir. İnsanın tabii halini bozup zaman zaman çok gülünç ve iğrenç hallere girmesi günümüzde çokça görülmektedir. Ruh ve ahlâk güzelliğinin değerini kavrayamayanlar, kendilerini iman, ilim ve edeple süsleyecekleri yerde, çürüyüp toprak olacak fâni vücutlarını süslemekle meşguldürler.



    Binaenaleyh, Abdestin ne hallerde bozulup bozulmayacaginin meraki icerisinde olan salih bir müslümanin, Dövme gibi Islami kaynaklarin tamaminda Haram ve Lanetle zikredilen bir uygulama ile kendisini muhattap etmesi düsünülemez.







    en güzel cevap bu olmuştur herhalde...




  • quote:

    Orijinalinden alıntı: AksakalliWolverine

    SAÇMALAMAYIN ARKADAŞLAR.. Güleryüzlü-islam (zekeriya beyaz) kitabında acıkca anlatılıyor. Dövme zaten derinin altına yapılır. Su normalde de oraya degmez zaten. Ancak dövme yaptırırken acı cektigimiz icin kötü görülmüstür islam dininde. Islam'da vucuda eziyet haramdır.



    zekeriya beyaz---yasar nuri öztürk...........


    abi adamalar artık direk şova yönelik iş yapıyolar gibi yaa..
    hiç güvenim yok artık bu tip medyada garip fetva veren insanlara..

    (bu demek deildir ki yukardaki şey yanlışş--doru olabilir bir zaman bende öyle düşünüyodum.. ama artık bu insanları referans olarak veremem)

    hele geçen(3-4 ay oldu) bayan bir ilahiyat mezunu bir tefsir yazmışş
    bir televizyon programında(atv de hangi programdı emin deilim)
    kuran allahın tavsiyeleridir (yapmasakta olur edasıyla)dedi bitirdi olayıı
    ne demek tavsiye yaa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 28 Ağustos 2005, 0:57:51 >




  • SEN SÖLEDİGİNE İNANIONMU
    SEN DİNDAR 1 İYSEN BÖLE 1SEY SÖLEMEMEN LAZIM EGER HAYIR ÇIKARSA YAPTIRCAM SAÇMALAMA
  • kınadan dövme yaptırın
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: mevsim78

    engellerse sizde gidin toprakla abdest alın...


    Toprakla abdest yani teyemmüm sadece suyun olmadığı hallerde yani mecburi durumlarda başvurulabilir.Su varken teyemmüme başvurmak bana Allah'ı kandırmaya çalışmak gibi geliyor.
  • merhaba değerli dostlar
    1 bu konuda yüce kitabımız KUR'ANI KERİM de aradığınızı bulamayabilirsiniz dinimizde kaynak dörttür Kur'anı kerim,hadisi şerif,icma ,kıyas. Bu kaynaklara göre dövmenin altına su giremediği için abdest olmaz deniyor
    ayrıca y nuri öztürk dini konuda danışılacak en son kişi bile değildir
    saygılar

    quote:

    Orijinalinden alıntı: eárendil

    quote:

    Orijinalinden alıntı: 57.ALAY

    Abdest derken gusül abdestinden bahsediyorsak engeller diye biliyorum.Aslında işin saçma tarafı bu tip konular hep SENCE-BENCE çerçevesinde tartışılıyor.Kur!an tek mercii değil mi açıp onu okuruz ve tek bir doğru vardır.Bana kalırsa yorumla falan olacak iş değildir.


    57.alay doğu söylüyorsun alsın okusun
    yaşar nuri beyin çevirisi al oku dövme olur mu olmaz mı bak
    bilsem söyleyecemde bende bilmiyorum

    http://rapidshare.de/files/4421934/KURAN_I_KER_M.exe.html




  • quote:

    Orijinalinden alıntı: funnygirl

    merhaba değerli dostlar
    1 bu konuda yüce kitabımız KUR'ANI KERİM de aradığınızı bulamayabilirsiniz dinimizde kaynak dörttür Kur'anı kerim,hadisi şerif,icma ,kıyas. Bu kaynaklara göre dövmenin altına su giremediği için abdest olmaz deniyor
    ayrıca y nuri öztürk dini konuda danışılacak en son kişi bile değildir
    saygılar

    quote:

    Orijinalinden alıntı: eárendil

    quote:

    Orijinalinden alıntı: 57.ALAY

    Abdest derken gusül abdestinden bahsediyorsak engeller diye biliyorum.Aslında işin saçma tarafı bu tip konular hep SENCE-BENCE çerçevesinde tartışılıyor.Kur!an tek mercii değil mi açıp onu okuruz ve tek bir doğru vardır.Bana kalırsa yorumla falan olacak iş değildir.


    57.alay doğu söylüyorsun alsın okusun
    yaşar nuri beyin çevirisi al oku dövme olur mu olmaz mı bak
    bilsem söyleyecemde bende bilmiyorum

    http://rapidshare.de/files/4421934/KURAN_I_KER_M.exe.html




    kardeşim zamanımızdaki dövmeler derinin altına yapılıyor zaten , ama vücuda şekil yaptırılmış halde namaz kılanın namazı kabul olmaz diye hükümler var , o halde dövme yaptırmak sakat bir iş




  • quote:

    Orijinalinden alıntı: cradleoffilth.cc

    eet arkadaşlar ben dövme yaptırcam da bazı kesimler abdesti engeller diyor bazıları da derinin altına yapıldıı içn bişi olmaz diyor.bi de donanımhaberin fikrini aliim


    Donanımhaberin fikrinin bir önemi yok. Bu tür konuların tek sonucu vardır. O sonuca da forumda varamayız. İşin uzmanlarına sorun lütfen.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.