Şimdi Ara

2002-2004 SUZUKI VOLUSIA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
4.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bilen yada fikri olan arkadaşlara bir sorum olacak 2002-2004 Suzuki Volusia ile 2006 ve sonrası suzuki Intruder C800 arasında teknik olarak bir fark varmıdır ?



  • 2004'e kadar olan modeller Karbüratörlüdür.
    2005 ve sonrası Enjeksyonludur.

    Ayrıca karbüratörlü modelin tork eğrisi biraz daha başarılıdır.

    Bu makine ölümsüz modellerden biridir. 2002 model bile alsanız; çocuğunuz hatta torunlarınız bile binebilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 29 Mayıs 2009; 19:44:27 >
  • Hayalimdeki makina diyebilirim. Aslında tamamen deneme yanılma dan dolayı oluşmuş bir sevda.(1.90 boy ve 120 kg olmak seçici olmayı gerektiriyor ) shadow un çok alçak olması, Dragstarın keza aynı rahatsız sürüş pozisyonu velakin Volusia nın heybetli duruşu , şaftlı ve su soğutma avantajı...
    Hazır sizi yakalamışken bir sorum daha olacak, karbüratörlü modelin avantajını tork olarak belirtmişsiniz fakat yakıt tüketimi olarak olumsuz diyebilirmiyiz ayrıca eski bir teknoloji olarak adlandırılıp ileride dezavantaj yaratırmı
  • aslına bakarsanız bu tarz uzun yol makinaları "ne kadar basit, o kadar iyi" mantığıyla üretilir çoğu zaman.
    yani karburatörlü olması yakıt dezavantajının dışında hayati avantajları getirir. mesela vurdunuz kendinizi yollara ve yakıt sisteminde (olmaz ya; diyelim oldu) bir arıza meydana geldi! Enjeksyonlu makina kullanıyorsanız "ALO SERViS" demekten başka çareniz yoktur; ama karburatörlü makinada eliniz birazcık anahtar tutuyorsa söker karburatörü depodan çektiğiniz benzinle bir güzel temizler, tekrar takar ve yola devam edersiniz. Yada sıvı soğutma sisteminin radyatöründe ufacık bir arıza meydana gelirse "hoşgeldin harareeet" diye ağlamaktan başka çare yoktur. Fakat hava soğutmalı modellerde böyle sıkıntılar çoğu zaman yaşanmaz. Mesela siz hiç şişme yapmış bir Dragstar gördünüz mü?.. Göremezsiniz. Çünkü japon ve amerikan mühendislerinin birikimi bizim süper teknoloji ve tüketim budalası türklerin motosiklet bilgisinden çok daha fazladır.

    diyeceğim o ki; cruiser - enduro tarzı uzun yol motorlarında basitlik ne kadar fazlaysa motor o kadar uzun ömürlü ve o kadar sorunsuz olur. Bu yüzden karbüratörlü oluşunu hiç düşünmeyin derim.




  • ''süper teknoloji ve tüketim budalası türklerin motosiklet bilgisi'' benzetmenize galiba bende giriyorum Sıcak bir iklimde oturduğum için hava soğutmasının motor için dezavantaj yaratacağını düşünmüştüm.Biraz da Dragstar düşünmemem burdan gelmekteydi Haklısın aslında bizim düşüncemizin teknolojiyi üreten mühendislerin düşüncesinden ve birikiminden daha öteye geçtiği durumlar olabiliyor. Çok yanlış tabiki
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim




  • Sahibinden fiyatlarına baktım 11 - 13 arası değişiyor... Sen ne kadar bir bütçe ayırmayı planlıyorsun...
  • Eğer 15-16 binlere çıkabilirsen Harley Sportster custom XL 883C ler var 2005-2006....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CanTuran

    Eğer 15-16 binlere çıkabilirsen Harley Sportster custom XL 883C ler var 2005-2006....


    O motoru denendim altımda çok komik durdu makina, mobylette gibi diyelim. Yukarıdaki msj da belirttiğim gibi 1.90 ve 120 kiloyum. Yani sınırlı bütceyle pek bi alternatifim yok. Bu arada 883 ün çalışma sesi muhteşem,bunun bütün harley lere özgü bir ses olduğunu öğrendim. arabalarda sersem çalışıyo şeklindeki şikayetimiz harleylerde patenetli bir soundmuş.. Muhteşem
  • Ben R1 i satabilirsem üstüne 3-5 koyup XL1200C almayı planlıyorum... Benimde senden aşağı kalır tarfım yok bu arada (1.85m, 115kg)....
  • bildiğim kadarıyla XL1200C, 883 ile aynı kasa yani boyut olarak pek bi farkı yok.. Kalıplarımız aynı ve emin ol motor inanılmaz komik duruyordu altımda . Bu arada bizim ebatlara göre alınabilecek harley ancak FATBOY olur

    Çok araştırdım , Cruiser tarzı makinalar içerisinde en kalıplı makine olarak Intruder/Volusia duruyor . Tabiki Yamaha Royal Star ve Wild Star da inanılmaz makinalar ama motor güçleri pek bana hitap etmiyor.
  • Haklısın ama malum kriz var.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NovariX

    aslına bakarsanız bu tarz uzun yol makinaları "ne kadar basit, o kadar iyi" mantığıyla üretilir çoğu zaman.
    yani karburatörlü olması yakıt dezavantajının dışında hayati avantajları getirir. mesela vurdunuz kendinizi yollara ve yakıt sisteminde (olmaz ya; diyelim oldu) bir arıza meydana geldi! Enjeksyonlu makina kullanıyorsanız "ALO SERViS" demekten başka çareniz yoktur; ama karburatörlü makinada eliniz birazcık anahtar tutuyorsa söker karburatörü depodan çektiğiniz benzinle bir güzel temizler, tekrar takar ve yola devam edersiniz. Yada sıvı soğutma sisteminin radyatöründe ufacık bir arıza meydana gelirse "hoşgeldin harareeet" diye ağlamaktan başka çare yoktur. Fakat hava soğutmalı modellerde böyle sıkıntılar çoğu zaman yaşanmaz. Mesela siz hiç şişme yapmış bir Dragstar gördünüz mü?.. Göremezsiniz. Çünkü japon ve amerikan mühendislerinin birikimi bizim süper teknoloji ve tüketim budalası türklerin motosiklet bilgisinden çok daha fazladır.

    diyeceğim o ki; cruiser - enduro tarzı uzun yol motorlarında basitlik ne kadar fazlaysa motor o kadar uzun ömürlü ve o kadar sorunsuz olur. Bu yüzden karbüratörlü oluşunu hiç düşünmeyin derim.





    +10000

    chopper da ne kadar eski ve köklü kanıtlanmış teknoloji o kadar iyi.


    Sadece chopper a özgü.200000km rektefesiz normal bakımla devirebilecek motorlara




  • Yamaha Vmax de olabilir dostum 99-2000 modeller 11-13 arası... Performans açısından da gayet tatminkar... 1200cc 133hp DOHC V4...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanTuran -- 1 Haziran 2009; 1:52:43 >
  • Yamaha VMax inanılmaz bir makina,naked racing chooper ve touring karması tork ve benzin tüketimi manyağı efsane olmuş bir model ama acemi ellerde muhtemelen binilecek son makina olur gibime geliyor. ( kendi açımdan bahsettim ) Bu arada şu an piyasada 99-2000 model BMW R1200 C lerin fiyatları tam alınabilir seviyelerde, fakat bir dostum bana bu makinalardan uzak durmamı, marka açısından olsa gerek yüksek maliyetli makinalar olduklarını söylemişti ( servis,parça giderleri). Ciddi ciddi düşünülebilir.
  • Eniştemde vardı 2004 çok tatlı makine, sesi falan da çok hoş harley kadar olmasada....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CanTuran

    Eniştemde vardı 2004 çok tatlı makine, sesi falan da çok hoş harley kadar olmasada....


    Harleylerin o özgün seslerinin sebebi motordaki serbest pin yapısıdır. V motordaki pistonlar birbirlerine senkronize çalışırken aslında bağlantı noktalarında bu senkranizasyon bozulur..

    Böylece düzensiz pata pat pat paaaata pat paaaat şeklinde bir ses çıkar.

    Oysa standart V motor sesi, pat pat pat pat pat şeklindedir. Düzenlidir.

    Bu sese en yakın senkranizasyon Honda Shadow'da mevcut, keza o modelde de serbest pin var.

    Tokluk olarakta, Dragstar'ın (karbüratörlü seri) sesi Harleyler kadar tok ve doyurucudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    2004'e kadar olan modeller Karbüratörlüdür.
    2005 ve sonrası Enjeksyonludur.

    Ayrıca karbüratörlü modelin tork eğrisi biraz daha başarılıdır.

    Bu makine ölümsüz modellerden biridir. 2002 model bile alsanız; çocuğunuz hatta torunlarınız bile binebilir..

    Selam, ağzından bal akıyor

    VL 800




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garfield69

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    2004'e kadar olan modeller Karbüratörlüdür.
    2005 ve sonrası Enjeksyonludur.

    Ayrıca karbüratörlü modelin tork eğrisi biraz daha başarılıdır.

    Bu makine ölümsüz modellerden biridir. 2002 model bile alsanız; çocuğunuz hatta torunlarınız bile binebilir..

    Selam, ağzından bal akıyor

    VL 800

    Madem hortlattın, konuyu açan kişi olarak ben de artık tecrübelerimi yazayım,.. volusia yı aldım, nefis bir makina, nefis bir sound ( vince & hines destekli) ama gel görki müthiş bir yakıt tüketimi..Ne yaptımsa çare bulamadım, 1 sene bin sat ve kurtul .. Daha sonra iki adet C800 intruder.. muhteşem makinalar ama teknoloji işte.. İlkinde enjektör problemi çektim, diğerinde de zincir çok erken bollaşmaya başladı ve kallavi bir masraf.. Sözün özü hepsini sattım toplamda 108 bin kilometre ve çok keyifli bir 3 yıl.. Ne olursa olsun tavsiye...




  • Selam, gülü seven dikkene katlanırmış.

    Araba kullandığım zaman da hep şu yakıt konusu vardı ve o zaman da yakıyor ne kadarsa bana ne derdim çünkü istediğim bir arabaya biniyordum !
    Aman yanlış anlamayın zengin falan da değilim, yakıt bana ne derken yada Türkiye de en pahalı yakıtın olmasına da kızıyorum ama gül meselesi.
    Evet 800 cc lik bir yakıt canavarı olabilir :) o hiç yakmıyor gibi.
    Yada en sağlıklısı bisiklete :)

    Evet injeksion azaltıyor yakıtı ama teknoloji ilerledikce ustasını bulmak yada kabak gibi oyulmak konusu oluşuyor.

    Zevkli sürüşler
  • Çok haklısın, lakin ben motorsikleti hobi amacından daha çok günlük ulaşım aracı olarak kullanıyorum ve aşağı yukarı 50 km kadar şehir içi kullanımım var.. Bu sebeple yükek bir tüketim sözkonusu, ama seninde dediğin gibi makinadan alınan haz paha biçilemez

    Yıllar sonra çözümü ,kendime alternatif olarak sym marka maxi scooter alarak buldum ve yakıt tüketimim yarı yarı ya düştü, Artık büyük makinama tamamen hobi amaçlı olarak biniyorum ,yakıt artık bana hiç dokunmuyor..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.