Şimdi Ara

TWinGO GRUBU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
263
Cevap
9
Favori
61.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar DONANIM HABER forumlarına sık sık girerim devamlı yardım alırım fakat

    gördüğüm kadarıyla bir TWİNGO grubu yok ve ben bu grubu kurmak istiyorum

    Gelin bilenler burada bildiklerinizi paylaşın ve bilmeyenlere yardımınız olsun

    şimdiden iyi paylaşımlar



  • kardeş iyi yapmışsın tabi senin mesajı biraz editlemek lazım ilk mesaj nedeniyle şunları eklersen sevinirim:

    Twingo'nun özellikleri
    Motor: Önde yanlamasına yerleştirilmiş, üstten tek egsantrik, çok nokta enjeksiyon
    Motor Hacmi: 1149 cc
    Çap/Strok: 69x76.8 mm
    Sıkıştırma oranı: 9.6 :1
    Motor gücü: 5250 d/d'de 43 kW (60 HP/ECE)
    Max. tork: 2500 d/d'de 93 Nm
    Vites oranları: 1-3.37, 2-1.86, 3-1.32, 4-0.97, 5-0.76, geri-3.55
    Son dişli: 3.73 :1
    Frenler: Önde disk, arkada kampana
    Bagaj: 168/261/1096 lt
    Boyut: 3430/1630/1420 mm
    Ağırlık: 815 kg
    Lastikler: 145/80 R 13

    Hızlanma
    0-50 km/s : 4.3 sn
    0-100 km/s : 13.6 sn
    0-130 km/s : 26.4 sn

    Esneklik(60-100 km/s)
    4.Viteste : 12.6 sn
    5.Viteste : 16.6 sn

    Max. hız : 151 km/s
    Dönme çapı : 10 m

    İç gürültü
    3.vites 50 km/s : 65 dB(A)
    4.vites 100 km/s : 70 dB(A)
    5.vites 130 km/s : 75 dB(A)

    Frenler:
    100 - 0 km/s ve süresi: 47 m/3.6 sn

    Test tüketimi: 7.7 lt/100 km
    Depo kapasitesi: 40 lt
    Menzil: 519 km

    Twingo çeşitleri ve farklılıkları bakımından hangi yıla ait olduğunun tayini:

    Turkiye'de gordugum kadariyla (Internet ilanlari, bizzat gidip test ettigim araclar ve arkadaslarimin Twingo'lari) 3 cesit Twingo bulunuyor.


    0. Twingo (Serie 1) ve Twingo (Serie 2): Bunlar 93-96 arası modeller ve Turkiye'ye getirilmemistirler.

    1. Twingo (Serie 3): Bunlar 97 ve 98 modeller. (En bol olanlar)

    2. Twingo 2 (Serie 4): Bunlar 99 ve 2000 modeller.

    3. Twingo 3 (Serie 5): Aralik 2000 - 2002 arasi modeller.


    Dilerseniz tek tek bu serileri taniyalim.



    0. Twingo (Serie 1) (Serie 2):
    "C3G (Cleon)" adli motora sahip olan bu araclar 55 Beygir, 1239cc, ve Tek Nokta Enjeksiyonlu modellerdi.
    Yakit sarfiyatlari boyutlatlarina oranla fazla ve ic tasarimlari pek kaliteli olmayan serilerdi.
    Turkiye'de bulunmadiklari icin bunlara deginmeyecegim.



    1. Twingo (Serie 3):
    Twingo'nun tum dunyada ve tabiiki de Turkiye'de cok sayida bulunan serisi. Twingo'nun Turkiye lansmanida bu seri ile yapilmistir.

    Bu seride;
    - "D7F" adinda 60 Beygirlik, 1149cc, 4 Silindirli, 8 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmistir.

    - Iceride bulunan havalandirma, klima tuslari, kapi kollari, butonlar vs. dogal bej rengini almistir.

    - 3. Stop isigi ilave edilmis, Yakit Uyari Isigi konulmus ve kasa guclendirilmistir.


    Benim yaptigim gozlemler sonucu soyle bir tablo ortaya cikmistir.
    Twingo (Serie 3) araclarda, yani Turkiye'deki 97 ve 98 modellerde;

    + Klimali olanlarin torpido gozu fileli tasarimdir, kapaksizdir ve ancak 1-2 cd koymak icin idealdir.

    + Klimasiz olanlar ise büyük bir kapaksiz, filesiz torpido bosluguna sahiptir. Ancak file yada kapak tarzi bir sey olmadigi icin kullanissizdir.

    Ekteki fotoğraflara bakip aradaki farki gorebilirsiniz.


    Bu ayrinti disinda Turkiye'deki Twingo (Serie 3) yani 97-98 modellerin birbirinden hic bir farkini gormedim.

    Alize, Wind, Pack gibi donanim secenekleride bulunmaktadir. Ancak bu ayrim neye gore nasil yapiliyor tam anlayamadim. Alize olan iki aracin,
    birinde Tam Acilir Deri Tavan + Klima varsa digerinde sadece Tam Acilir Deri Tavan olup klima olmayabiliyor.

    Ama bu seceneklerin tarihine bakinca;
    Wind modeli Klima olan twingolari simgeliyor.
    Pack modeli Elektrikli Cam, Elektrikli Yan Ayna vs.yi simgeliyor.
    Alize modeli 4 kademeli havalandirma, yeni direksiyon simidi tasarimini simgeliyor.
    Ancak bu ayrimlar dedigim gibi tam olarak neye gore nasil yapiliyor bilmiyorum.
    Yalniz galericiler kendi kafalarina gore bakiyor eger klimasi varsa "Hah tamam buna Alize diyelim" diyor yada 99 ve 00 modellere hemen "Alize" damgasini yapistiriyorlarki bu tamamen aldatici.



    2. Twingo 2 (Serie 4)
    Turkiye'de 99, 00 ve galiba 01 olarak bulunan seridir. Tum dunyada Twingo II diye bilinir. Oncelikle bu seride butun degisiklikler donanim ve
    aksesuardadir. Motor Twingo (Serie 3)'un aynisidir.


    Bu seride;
    - Ic dizayn yenilenmistir.

    - Koltuklar Clio 2'nin aynisidir.

    - Dosemeler degismistir.

    - Konsol degismistir. Serie 3 te torpido gozunun yaninda bulunan hoporlorler konsolun ustune alinmistir.

    - Butonlar ve tuslar acik sari rengini almistir.

    - Cift Hava Yastigi bulunmaktadir. (Butun seri 4 icin gecerli mi bilmiyorum)

    - Tekerler 155/70 dir.

    - Jant kapagi daha buyuktur ve 5 yildiz dizaynindadir.

    - Dijital gostergede ufak degisiklikler olmustur. Benzin seviyesi ufak çizgilerle gosterilmektedir ve emniyet kemeri takili degil uyarisi bulunmaktadir.

    - Farlar ve sinyal tek bir cam bolum icindedir.

    - Ilk Cam Tavan secenegi bu seride sunulmustur. Ancak Turkiye'de satisa sunulmamistir.


    Turkiye'de ise Serie 3 lerde oldugu gibi bu seride de klimali olanlar ile klimasiz olanlarin torpido tasarimi farklidir.

    + Klimali olanlarin 1-2 cd koymalik, kapaksiz ama korumalikli bir torpido gozu bulunmaktadir.

    + Klimasiz olanlarin ise, kapakli ve kullanisli bir torpido gozu bulunmaktadir.

    Serie 3'tekinin aksine burada panelin ortasindaki havalandirma butonlarinin hemen altinda ufak bir "AC" (Klima) tusu bulunmaktadir. Klima bu tusa basinca aktif konuma gelmektedir ve fan ayarindan 4 kademe seceneginden biri secilerek etkisi ayarlanmaktadir.

    Ekteki fotograflarda ne demek istedigimi daha iyi anlayabilirsiniz.

    Yine bu seride de Alize donanim secenegi bulunmaktadir ancak daha oncede belirttigim gibi tam ayrim nedir bilmiyorum.

    Not: Benimde aylardir temizini aradigim Twingo serisi bu seridir. Ic dizayni olsun, isciligi, konsolu vs. herseyi onceki serilerden ve Turkiye'deki 97-98 modellerden iyidir.



    3. Twingo 3 (Serie 5):
    Bunlar Turkiye'de iki elin parmaklarini gecmeyecek kadar bulunmak ile birlikte ya yurtdisindan ozel olarak getirtilmis, ya da gumrugu odenip Turkiye'ye sokulmus araclardir. Bildigim kadariyla Turkiye'de satisa sunulmamislardir.

    Bu seride;
    - "D4F" adinda 75 Beygirlik, 1149cc, 4 silindirli, 16 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmaya baslanmistir.

    - ABS ve Yolcu hava yastigi standart olarak sunulmaya baslanmistir.

    - Tamponlarda bulunan farlar ve sis farlari tamamen yari seffaf olarak tasarlanmistir.

    - Clio MTV'deki ile ayni olan tekerlek gobegi ve 14" jantlar kullanilmaya baslanmistir.

    - Bazi modellerde yan aynalar ve tamponlar arac renginde boyanmistir.

    - Yeni koltuk ve doseme kiliflari kullanilmistir.

    - Vites ortusu degismistir.

    - Bardak tutacagi eklenmistir ve birkac degisiklik daha.



    Hazirlayan: Dogacan Yildirim Kanat
    Hazirlama Tarihi: 09 Kasim 2007
  • kardeş iyi yapmışsın tabi senin mesajı biraz editlemek lazım ilk mesaj nedeniyle şunları eklersen sevinirim:

    Twingo'nun özellikleri
    Motor: Önde yanlamasına yerleştirilmiş, üstten tek egsantrik, çok nokta enjeksiyon
    Motor Hacmi: 1149 cc
    Çap/Strok: 69x76.8 mm
    Sıkıştırma oranı: 9.6 :1
    Motor gücü: 5250 d/d'de 43 kW (60 HP/ECE)
    Max. tork: 2500 d/d'de 93 Nm
    Vites oranları: 1-3.37, 2-1.86, 3-1.32, 4-0.97, 5-0.76, geri-3.55
    Son dişli: 3.73 :1
    Frenler: Önde disk, arkada kampana
    Bagaj: 168/261/1096 lt
    Boyut: 3430/1630/1420 mm
    Ağırlık: 815 kg
    Lastikler: 145/80 R 13

    Hızlanma
    0-50 km/s : 4.3 sn
    0-100 km/s : 13.6 sn
    0-130 km/s : 26.4 sn

    Esneklik(60-100 km/s)
    4.Viteste : 12.6 sn
    5.Viteste : 16.6 sn

    Max. hız : 151 km/s
    Dönme çapı : 10 m

    İç gürültü
    3.vites 50 km/s : 65 dB(A)
    4.vites 100 km/s : 70 dB(A)
    5.vites 130 km/s : 75 dB(A)

    Frenler:
    100 - 0 km/s ve süresi: 47 m/3.6 sn

    Test tüketimi: 7.7 lt/100 km
    Depo kapasitesi: 40 lt
    Menzil: 519 km

    Twingo çeşitleri ve farklılıkları bakımından hangi yıla ait olduğunun tayini:

    Turkiye'de gordugum kadariyla (Internet ilanlari, bizzat gidip test ettigim araclar ve arkadaslarimin Twingo'lari) 3 cesit Twingo bulunuyor.


    0. Twingo (Serie 1) ve Twingo (Serie 2): Bunlar 93-96 arası modeller ve Turkiye'ye getirilmemistirler.

    1. Twingo (Serie 3): Bunlar 97 ve 98 modeller. (En bol olanlar)

    2. Twingo 2 (Serie 4): Bunlar 99 ve 2000 modeller.

    3. Twingo 3 (Serie 5): Aralik 2000 - 2002 arasi modeller.


    Dilerseniz tek tek bu serileri taniyalim.



    0. Twingo (Serie 1) (Serie 2):
    "C3G (Cleon)" adli motora sahip olan bu araclar 55 Beygir, 1239cc, ve Tek Nokta Enjeksiyonlu modellerdi.
    Yakit sarfiyatlari boyutlatlarina oranla fazla ve ic tasarimlari pek kaliteli olmayan serilerdi.
    Turkiye'de bulunmadiklari icin bunlara deginmeyecegim.



    1. Twingo (Serie 3):
    Twingo'nun tum dunyada ve tabiiki de Turkiye'de cok sayida bulunan serisi. Twingo'nun Turkiye lansmanida bu seri ile yapilmistir.

    Bu seride;
    - "D7F" adinda 60 Beygirlik, 1149cc, 4 Silindirli, 8 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmistir.

    - Iceride bulunan havalandirma, klima tuslari, kapi kollari, butonlar vs. dogal bej rengini almistir.

    - 3. Stop isigi ilave edilmis, Yakit Uyari Isigi konulmus ve kasa guclendirilmistir.


    Benim yaptigim gozlemler sonucu soyle bir tablo ortaya cikmistir.
    Twingo (Serie 3) araclarda, yani Turkiye'deki 97 ve 98 modellerde;

    + Klimali olanlarin torpido gozu fileli tasarimdir, kapaksizdir ve ancak 1-2 cd koymak icin idealdir.

    + Klimasiz olanlar ise büyük bir kapaksiz, filesiz torpido bosluguna sahiptir. Ancak file yada kapak tarzi bir sey olmadigi icin kullanissizdir.

    Ekteki fotoğraflara bakip aradaki farki gorebilirsiniz.


    Bu ayrinti disinda Turkiye'deki Twingo (Serie 3) yani 97-98 modellerin birbirinden hic bir farkini gormedim.

    Alize, Wind, Pack gibi donanim secenekleride bulunmaktadir. Ancak bu ayrim neye gore nasil yapiliyor tam anlayamadim. Alize olan iki aracin,
    birinde Tam Acilir Deri Tavan + Klima varsa digerinde sadece Tam Acilir Deri Tavan olup klima olmayabiliyor.

    Ama bu seceneklerin tarihine bakinca;
    Wind modeli Klima olan twingolari simgeliyor.
    Pack modeli Elektrikli Cam, Elektrikli Yan Ayna vs.yi simgeliyor.
    Alize modeli 4 kademeli havalandirma, yeni direksiyon simidi tasarimini simgeliyor.
    Ancak bu ayrimlar dedigim gibi tam olarak neye gore nasil yapiliyor bilmiyorum.
    Yalniz galericiler kendi kafalarina gore bakiyor eger klimasi varsa "Hah tamam buna Alize diyelim" diyor yada 99 ve 00 modellere hemen "Alize" damgasini yapistiriyorlarki bu tamamen aldatici.



    2. Twingo 2 (Serie 4)
    Turkiye'de 99, 00 ve galiba 01 olarak bulunan seridir. Tum dunyada Twingo II diye bilinir. Oncelikle bu seride butun degisiklikler donanim ve
    aksesuardadir. Motor Twingo (Serie 3)'un aynisidir.


    Bu seride;
    - Ic dizayn yenilenmistir.

    - Koltuklar Clio 2'nin aynisidir.

    - Dosemeler degismistir.

    - Konsol degismistir. Serie 3 te torpido gozunun yaninda bulunan hoporlorler konsolun ustune alinmistir.

    - Butonlar ve tuslar acik sari rengini almistir.

    - Cift Hava Yastigi bulunmaktadir. (Butun seri 4 icin gecerli mi bilmiyorum)

    - Tekerler 155/70 dir.

    - Jant kapagi daha buyuktur ve 5 yildiz dizaynindadir.

    - Dijital gostergede ufak degisiklikler olmustur. Benzin seviyesi ufak çizgilerle gosterilmektedir ve emniyet kemeri takili degil uyarisi bulunmaktadir.

    - Farlar ve sinyal tek bir cam bolum icindedir.

    - Ilk Cam Tavan secenegi bu seride sunulmustur. Ancak Turkiye'de satisa sunulmamistir.


    Turkiye'de ise Serie 3 lerde oldugu gibi bu seride de klimali olanlar ile klimasiz olanlarin torpido tasarimi farklidir.

    + Klimali olanlarin 1-2 cd koymalik, kapaksiz ama korumalikli bir torpido gozu bulunmaktadir.

    + Klimasiz olanlarin ise, kapakli ve kullanisli bir torpido gozu bulunmaktadir.

    Serie 3'tekinin aksine burada panelin ortasindaki havalandirma butonlarinin hemen altinda ufak bir "AC" (Klima) tusu bulunmaktadir. Klima bu tusa basinca aktif konuma gelmektedir ve fan ayarindan 4 kademe seceneginden biri secilerek etkisi ayarlanmaktadir.

    Ekteki fotograflarda ne demek istedigimi daha iyi anlayabilirsiniz.

    Yine bu seride de Alize donanim secenegi bulunmaktadir ancak daha oncede belirttigim gibi tam ayrim nedir bilmiyorum.

    Not: Benimde aylardir temizini aradigim Twingo serisi bu seridir. Ic dizayni olsun, isciligi, konsolu vs. herseyi onceki serilerden ve Turkiye'deki 97-98 modellerden iyidir.



    3. Twingo 3 (Serie 5):
    Bunlar Turkiye'de iki elin parmaklarini gecmeyecek kadar bulunmak ile birlikte ya yurtdisindan ozel olarak getirtilmis, ya da gumrugu odenip Turkiye'ye sokulmus araclardir. Bildigim kadariyla Turkiye'de satisa sunulmamislardir.

    Bu seride;
    - "D4F" adinda 75 Beygirlik, 1149cc, 4 silindirli, 16 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmaya baslanmistir.

    - ABS ve Yolcu hava yastigi standart olarak sunulmaya baslanmistir.

    - Tamponlarda bulunan farlar ve sis farlari tamamen yari seffaf olarak tasarlanmistir.

    - Clio MTV'deki ile ayni olan tekerlek gobegi ve 14" jantlar kullanilmaya baslanmistir.

    - Bazi modellerde yan aynalar ve tamponlar arac renginde boyanmistir.

    - Yeni koltuk ve doseme kiliflari kullanilmistir.

    - Vites ortusu degismistir.

    - Bardak tutacagi eklenmistir ve birkac degisiklik daha.



    Hazirlayan: Dogacan Yildirim Kanat
    Hazirlama Tarihi: 09 Kasim 2007



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 29 Ekim 2008; 20:12:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    kardeş iyi yapmışsın tabi senin mesajı biraz editlemek lazım ilk mesaj nedeniyle şunları eklersen sevinirim:

    Twingo'nun özellikleri
    Motor: Önde yanlamasına yerleştirilmiş, üstten tek egsantrik, çok nokta enjeksiyon
    Motor Hacmi: 1149 cc
    Çap/Strok: 69x76.8 mm
    Sıkıştırma oranı: 9.6 :1
    Motor gücü: 5250 d/d'de 43 kW (60 HP/ECE)
    Max. tork: 2500 d/d'de 93 Nm
    Vites oranları: 1-3.37, 2-1.86, 3-1.32, 4-0.97, 5-0.76, geri-3.55
    Son dişli: 3.73 :1
    Frenler: Önde disk, arkada kampana
    Bagaj: 168/261/1096 lt
    Boyut: 3430/1630/1420 mm
    Ağırlık: 815 kg
    Lastikler: 145/80 R 13

    Hızlanma
    0-50 km/s : 4.3 sn
    0-100 km/s : 13.6 sn
    0-130 km/s : 26.4 sn

    Esneklik(60-100 km/s)
    4.Viteste : 12.6 sn
    5.Viteste : 16.6 sn

    Max. hız : 151 km/s
    Dönme çapı : 10 m

    İç gürültü
    3.vites 50 km/s : 65 dB(A)
    4.vites 100 km/s : 70 dB(A)
    5.vites 130 km/s : 75 dB(A)

    Frenler:
    100 - 0 km/s ve süresi: 47 m/3.6 sn

    Test tüketimi: 7.7 lt/100 km
    Depo kapasitesi: 40 lt
    Menzil: 519 km

    Twingo çeşitleri ve farklılıkları bakımından hangi yıla ait olduğunun tayini:

    Turkiye'de gordugum kadariyla (Internet ilanlari, bizzat gidip test ettigim araclar ve arkadaslarimin Twingo'lari) 3 cesit Twingo bulunuyor.


    0. Twingo (Serie 1) ve Twingo (Serie 2): Bunlar 93-96 arası modeller ve Turkiye'ye getirilmemistirler.

    1. Twingo (Serie 3): Bunlar 97 ve 98 modeller. (En bol olanlar)

    2. Twingo 2 (Serie 4): Bunlar 99 ve 2000 modeller.

    3. Twingo 3 (Serie 5): Aralik 2000 - 2002 arasi modeller.


    Dilerseniz tek tek bu serileri taniyalim.



    0. Twingo (Serie 1) (Serie 2):
    "C3G (Cleon)" adli motora sahip olan bu araclar 55 Beygir, 1239cc, ve Tek Nokta Enjeksiyonlu modellerdi.
    Yakit sarfiyatlari boyutlatlarina oranla fazla ve ic tasarimlari pek kaliteli olmayan serilerdi.
    Turkiye'de bulunmadiklari icin bunlara deginmeyecegim.



    1. Twingo (Serie 3):
    Twingo'nun tum dunyada ve tabiiki de Turkiye'de cok sayida bulunan serisi. Twingo'nun Turkiye lansmanida bu seri ile yapilmistir.

    Bu seride;
    - "D7F" adinda 60 Beygirlik, 1149cc, 4 Silindirli, 8 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmistir.

    - Iceride bulunan havalandirma, klima tuslari, kapi kollari, butonlar vs. dogal bej rengini almistir.

    - 3. Stop isigi ilave edilmis, Yakit Uyari Isigi konulmus ve kasa guclendirilmistir.


    Benim yaptigim gozlemler sonucu soyle bir tablo ortaya cikmistir.
    Twingo (Serie 3) araclarda, yani Turkiye'deki 97 ve 98 modellerde;

    + Klimali olanlarin torpido gozu fileli tasarimdir, kapaksizdir ve ancak 1-2 cd koymak icin idealdir.

    + Klimasiz olanlar ise büyük bir kapaksiz, filesiz torpido bosluguna sahiptir. Ancak file yada kapak tarzi bir sey olmadigi icin kullanissizdir.

    Ekteki fotoğraflara bakip aradaki farki gorebilirsiniz.


    Bu ayrinti disinda Turkiye'deki Twingo (Serie 3) yani 97-98 modellerin birbirinden hic bir farkini gormedim.

    Alize, Wind, Pack gibi donanim secenekleride bulunmaktadir. Ancak bu ayrim neye gore nasil yapiliyor tam anlayamadim. Alize olan iki aracin,
    birinde Tam Acilir Deri Tavan + Klima varsa digerinde sadece Tam Acilir Deri Tavan olup klima olmayabiliyor.

    Ama bu seceneklerin tarihine bakinca;
    Wind modeli Klima olan twingolari simgeliyor.
    Pack modeli Elektrikli Cam, Elektrikli Yan Ayna vs.yi simgeliyor.
    Alize modeli 4 kademeli havalandirma, yeni direksiyon simidi tasarimini simgeliyor.
    Ancak bu ayrimlar dedigim gibi tam olarak neye gore nasil yapiliyor bilmiyorum.
    Yalniz galericiler kendi kafalarina gore bakiyor eger klimasi varsa "Hah tamam buna Alize diyelim" diyor yada 99 ve 00 modellere hemen "Alize" damgasini yapistiriyorlarki bu tamamen aldatici.



    2. Twingo 2 (Serie 4)
    Turkiye'de 99, 00 ve galiba 01 olarak bulunan seridir. Tum dunyada Twingo II diye bilinir. Oncelikle bu seride butun degisiklikler donanim ve
    aksesuardadir. Motor Twingo (Serie 3)'un aynisidir.


    Bu seride;
    - Ic dizayn yenilenmistir.

    - Koltuklar Clio 2'nin aynisidir.

    - Dosemeler degismistir.

    - Konsol degismistir. Serie 3 te torpido gozunun yaninda bulunan hoporlorler konsolun ustune alinmistir.

    - Butonlar ve tuslar acik sari rengini almistir.

    - Cift Hava Yastigi bulunmaktadir. (Butun seri 4 icin gecerli mi bilmiyorum)

    - Tekerler 155/70 dir.

    - Jant kapagi daha buyuktur ve 5 yildiz dizaynindadir.

    - Dijital gostergede ufak degisiklikler olmustur. Benzin seviyesi ufak çizgilerle gosterilmektedir ve emniyet kemeri takili degil uyarisi bulunmaktadir.

    - Farlar ve sinyal tek bir cam bolum icindedir.

    - Ilk Cam Tavan secenegi bu seride sunulmustur. Ancak Turkiye'de satisa sunulmamistir.


    Turkiye'de ise Serie 3 lerde oldugu gibi bu seride de klimali olanlar ile klimasiz olanlarin torpido tasarimi farklidir.

    + Klimali olanlarin 1-2 cd koymalik, kapaksiz ama korumalikli bir torpido gozu bulunmaktadir.

    + Klimasiz olanlarin ise, kapakli ve kullanisli bir torpido gozu bulunmaktadir.

    Serie 3'tekinin aksine burada panelin ortasindaki havalandirma butonlarinin hemen altinda ufak bir "AC" (Klima) tusu bulunmaktadir. Klima bu tusa basinca aktif konuma gelmektedir ve fan ayarindan 4 kademe seceneginden biri secilerek etkisi ayarlanmaktadir.

    Ekteki fotograflarda ne demek istedigimi daha iyi anlayabilirsiniz.

    Yine bu seride de Alize donanim secenegi bulunmaktadir ancak daha oncede belirttigim gibi tam ayrim nedir bilmiyorum.

    Not: Benimde aylardir temizini aradigim Twingo serisi bu seridir. Ic dizayni olsun, isciligi, konsolu vs. herseyi onceki serilerden ve Turkiye'deki 97-98 modellerden iyidir.



    3. Twingo 3 (Serie 5):
    Bunlar Turkiye'de iki elin parmaklarini gecmeyecek kadar bulunmak ile birlikte ya yurtdisindan ozel olarak getirtilmis, ya da gumrugu odenip Turkiye'ye sokulmus araclardir. Bildigim kadariyla Turkiye'de satisa sunulmamislardir.

    Bu seride;
    - "D4F" adinda 75 Beygirlik, 1149cc, 4 silindirli, 16 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmaya baslanmistir.

    - ABS ve Yolcu hava yastigi standart olarak sunulmaya baslanmistir.

    - Tamponlarda bulunan farlar ve sis farlari tamamen yari seffaf olarak tasarlanmistir.

    - Clio MTV'deki ile ayni olan tekerlek gobegi ve 14" jantlar kullanilmaya baslanmistir.

    - Bazi modellerde yan aynalar ve tamponlar arac renginde boyanmistir.

    - Yeni koltuk ve doseme kiliflari kullanilmistir.

    - Vites ortusu degismistir.

    - Bardak tutacagi eklenmistir ve birkac degisiklik daha.



    Hazirlayan: Dogacan Yildirim Kanat
    Hazirlama Tarihi: 09 Kasim 2007
    www.twingofanclub.com tarafından düzenlenen etkinliklere ait fotoğraflarıhttp://www.flickr.com/groups/twingofunclub/ adresinden görebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    www.twingofanclub.com tarafından düzenlenen etkinliklere ait fotoğraflarıhttp://www.flickr.com/groups/twingofunclub/ adresinden görebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    genellikle araç için yapılan ön yargılar:
    çok tipsiz: tamamen kişisel bir görüştür o kişi beğenmez ama başkası beğenebilir. fazla kaale alınmaması gerekir.
    içi çok küçük: dış görünüşüne bakılıp söylenen bir sözdür. monospace iç yapı sayesinde aracın aslında geniş olduğu binilince anlaşılır.
    özellikle ön koltukları mercedes s serisi kadar genişleyebilmektedir. (otohaber veya autoshow dergilerinden birinde yazılmıştı)
    yedek parçası zor bulunur: eğer ucuz parça arama durumu söz konusuysa yani çıkma parça aranıyorsa bulunması biraz zordur ama parçalara renault güvencesinde getirilmektedir.
    yedek parçası pahalıdır: bunu diyen kişi genellikle aynı fiyatlardaki kuş serisiyle karşılaştırmaktadır. fakat araç ithal olduğundan tabiiki kuş serisinden yüksek bir fiyata yedek parçası bulunur. hemen hemen her ithal araçta olduğu gibi yani
    bagajı küçüktür: bagajı şuanki a segmenti araçlarına göre daha geniştir. hatta arka koltuklar yatırılarak küçük vanlar gibi kullanılabilir.

    başka önyargılar burda yazılırsa çürüten arkadaşlar kesinlikle çıkacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    genellikle araç için yapılan ön yargılar:
    çok tipsiz: tamamen kişisel bir görüştür o kişi beğenmez ama başkası beğenebilir. fazla kaale alınmaması gerekir.
    içi çok küçük: dış görünüşüne bakılıp söylenen bir sözdür. monospace iç yapı sayesinde aracın aslında geniş olduğu binilince anlaşılır.
    özellikle ön koltukları mercedes s serisi kadar genişleyebilmektedir. (otohaber veya autoshow dergilerinden birinde yazılmıştı)
    yedek parçası zor bulunur: eğer ucuz parça arama durumu söz konusuysa yani çıkma parça aranıyorsa bulunması biraz zordur ama parçalara renault güvencesinde getirilmektedir.
    yedek parçası pahalıdır: bunu diyen kişi genellikle aynı fiyatlardaki kuş serisiyle karşılaştırmaktadır. fakat araç ithal olduğundan tabiiki kuş serisinden yüksek bir fiyata yedek parçası bulunur. hemen hemen her ithal araçta olduğu gibi yani
    bagajı küçüktür: bagajı şuanki a segmenti araçlarına göre daha geniştir. hatta arka koltuklar yatırılarak küçük vanlar gibi kullanılabilir.

    başka önyargılar burda yazılırsa çürüten arkadaşlar kesinlikle çıkacaktır.

    Alıntıları Göster
    29 Ekim 2008 İstanbul Buluşmasından panaromik çalışmam





  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    29 Ekim 2008 İstanbul Buluşmasından panaromik çalışmam



    Alıntıları Göster
    edit lemeye ne gerek var sen eklemişsin ne güzel olmuş ... ben buraya onları öğrenmeye geldim nede olsa acemiyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şafi

    edit lemeye ne gerek var sen eklemişsin ne güzel olmuş ... ben buraya onları öğrenmeye geldim nede olsa acemiyim

    Alıntıları Göster
    tamamdır safi. zaten çok da kötü durmadı konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    tamamdır safi. zaten çok da kötü durmadı konu

    Alıntıları Göster
    twingo bantlara veda ederken otomobil dergisi en son üretilen aracı test etmişti...

    orada bu aracı alanların %60 ının bayan olduğu (Avrupa 'da) ve araçlarına aşık oldukları yazıyordu...
    hatta aracın ön yüzü psikolog tarafından incelenmiş ve farlarının da etkisi ile görünümü yaramaz bir çocuğa benzetilmişti. Bu yüzden bazı problemlerine göz yumulduğu da yazılmıştı....Patrick Le Quement bana göre hala Twingo nun ekmeğini yiyor yoksa çoktan terk-i Renault eylemişti...

    Tipsizlik göreceli bir kavram ben Lag III ü ne kadar kötü görünürse görünsün seviyorm...

    Ayrıca MAİS e de bi anlam veremiyorum neden hala yeni twingoyu ithal etmiyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahsilat makbuzu

    twingo bantlara veda ederken otomobil dergisi en son üretilen aracı test etmişti...

    orada bu aracı alanların %60 ının bayan olduğu (Avrupa 'da) ve araçlarına aşık oldukları yazıyordu...
    hatta aracın ön yüzü psikolog tarafından incelenmiş ve farlarının da etkisi ile görünümü yaramaz bir çocuğa benzetilmişti. Bu yüzden bazı problemlerine göz yumulduğu da yazılmıştı....Patrick Le Quement bana göre hala Twingo nun ekmeğini yiyor yoksa çoktan terk-i Renault eylemişti...

    Tipsizlik göreceli bir kavram ben Lag III ü ne kadar kötü görünürse görünsün seviyorm...

    Ayrıca MAİS e de bi anlam veremiyorum neden hala yeni twingoyu ithal etmiyorlar...

    Alıntıları Göster
    yeni twingo eskisi kadar özgün değil sanki 3 kapılı clio gibi bi tek kapıları eski twingoya benziyor o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    yeni twingo eskisi kadar özgün değil sanki 3 kapılı clio gibi bi tek kapıları eski twingoya benziyor o kadar.

    Alıntıları Göster
    Yeni twingonun hicbir esprisi yok, efsane twingonun tirnagi bile olmaz yenisi cok klasik bir tasarim olmuş. Eski twingo hala cekici ve sevimli bir araba.



    quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    yeni twingo eskisi kadar özgün değil sanki 3 kapılı clio gibi bi tek kapıları eski twingoya benziyor o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koftemofte

    Yeni twingonun hicbir esprisi yok, efsane twingonun tirnagi bile olmaz yenisi cok klasik bir tasarim olmuş. Eski twingo hala cekici ve sevimli bir araba.



    quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    yeni twingo eskisi kadar özgün değil sanki 3 kapılı clio gibi bi tek kapıları eski twingoya benziyor o kadar.


    Alıntıları Göster
    kesinlikle katılıyorum arkadaşlar... kendine has bir duruşu ve havası var eski twinin... hani derler ya ya seversin yada nefret edersin , ikisinin ortası yoktur aynen öyle




  • yaptığın albümde maşallah konuyu 3e 5 metre yaptı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    yaptığın albümde maşallah konuyu 3e 5 metre yaptı
    yav ayarlar nasıl yapılır bılmedıgımden acayıp olmus gercekten .. dun boyle değildi ... resimleri iptalmi etsem ne ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şafi

    yav ayarlar nasıl yapılır bılmedıgımden acayıp olmus gercekten .. dun boyle değildi ... resimleri iptalmi etsem ne ???

    Alıntıları Göster
    şimdi birazdaha iyi galiba
    ee naparsın yeni yeni öğrenecez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şafi

    şimdi birazdaha iyi galiba
    ee naparsın yeni yeni öğrenecez

    Alıntıları Göster
    düzelttiğin iyi olmuş. daha önce albümdeki fotolar gözükmüyodu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    düzelttiğin iyi olmuş. daha önce albümdeki fotolar gözükmüyodu

    Alıntıları Göster
    twingoya sağlam değil diyenlerde var bu arada.önü kısa o yüzden çarpışmada tehlikeli diye düşünenler var.hatta aracın önü epey bir dağıldı diye sağlam değil diyenleri anlayamamıyorum.

    ÖNEMLİ OLAN ARACIN ÖNÜNÜN NE KADAR DEFORME OLDUĞU DEĞİL,ÇARPMA ETKİSİ İLE YOLCU KABİNİN NE HALE GELDİĞİDİR.

    aracın önü çarpma etkisi ile meydana gelen kuvveti absorbe etmeli ki yolcu kabini sağlam kalsın.Şu NCAP testine bakın bakalım yolcu kabini sağlam mı değilmi ?

    http://video.aol.com/video-detail/renault-twingo-crash-test-euroncap-2003/3872404791


    bırakın aracın önü dağılsın,paramparça olsun.önemli olan yaşam alanının güvenliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FelixCrail -- 31 Ekim 2008; 10:52:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    twingoya sağlam değil diyenlerde var bu arada.önü kısa o yüzden çarpışmada tehlikeli diye düşünenler var.hatta aracın önü epey bir dağıldı diye sağlam değil diyenleri anlayamamıyorum.

    ÖNEMLİ OLAN ARACIN ÖNÜNÜN NE KADAR DEFORME OLDUĞU DEĞİL,ÇARPMA ETKİSİ İLE YOLCU KABİNİN NE HALE GELDİĞİDİR.

    aracın önü çarpma etkisi ile meydana gelen kuvveti absorbe etmeli ki yolcu kabini sağlam kalsın.Şu NCAP testine bakın bakalım yolcu kabini sağlam mı değilmi ?

    http://video.aol.com/video-detail/renault-twingo-crash-test-euroncap-2003/3872404791


    bırakın aracın önü dağılsın,paramparça olsun.önemli olan yaşam alanının güvenliği

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar inanmıycaksınız ama benim twingoya ilk hayranlığım ; bursadaki arkadsım kaza yaptığında ortaya cıkmıstı... arac onden ve arkadan konvoy kazasında perte cıkmıstı ama surucu kabınınden sapasaglam cıkmıstı ve bayagı agır bır kazaydı hatta cık cık demıstık nasıl olurda bu kucucuk arac bukadar saglam dıye bahsetmıstık ... egerkı kaza resimlerini bulabilirsem yuklıycem .. ozaman hak verırsınız .
    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şafi

    arkadaşlar inanmıycaksınız ama benim twingoya ilk hayranlığım ; bursadaki arkadsım kaza yaptığında ortaya cıkmıstı... arac onden ve arkadan konvoy kazasında perte cıkmıstı ama surucu kabınınden sapasaglam cıkmıstı ve bayagı agır bır kazaydı hatta cık cık demıstık nasıl olurda bu kucucuk arac bukadar saglam dıye bahsetmıstık ... egerkı kaza resimlerini bulabilirsem yuklıycem .. ozaman hak verırsınız .
    saygılar

    Alıntıları Göster
    sadece dış görünüşüne bakıpta twingoyu adam akıllı incelemeyen.binipte yol almayan twingonun değerini bilemez zaten.bırakın twingoyu kötüleyenler twingodaki donanıma sahip olmak için tonlarca para döksünler.bizle aynı menzili gitmek için daha çok para harcasınlar.biz twingomuzla mutluyuz sonuçta her bakımdan.

    buluşmalarda harika gidiyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    sadece dış görünüşüne bakıpta twingoyu adam akıllı incelemeyen.binipte yol almayan twingonun değerini bilemez zaten.bırakın twingoyu kötüleyenler twingodaki donanıma sahip olmak için tonlarca para döksünler.bizle aynı menzili gitmek için daha çok para harcasınlar.biz twingomuzla mutluyuz sonuçta her bakımdan.

    buluşmalarda harika gidiyor zaten.

    Alıntıları Göster
    bende bi türlü gelemedim zaten kaçıncı olmuştu en son?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    bende bi türlü gelemedim zaten kaçıncı olmuştu en son?

    Alıntıları Göster
    güzel çizgiler

     TWinGO GRUBU
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.