Şimdi Ara

FİAT'I TARTIŞIYORUZ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
6.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iki ay evvel fiat linea 1.3 multijet dynmc aldım. böyle bir kasaya sahip arabaya 1.3 multijet motorun zayıf olacağını düşünsemde başka bir seceneği olmadığı için aldım. zaten multijet te 1.6 motor hiç bir arabasınında yoktu.
    şimdi bakıyorum da fiat bravo da motorlar 1.6 multijet. bu benim gözümde tam bir terbiysizlitir ayıptır. madem böyle bir motoru geliştirdiniz yaptınız neden 8 ay evvel piyasaya sürdüğünüz arabaya da koymadınız? neden linea ya palio yaya koydunuğunuz motoru koydunuz??? kimse bana torktan falan bahsetmesin. 2aydır kullanıyorum 6 bin km oldu. araba seri değil bırak seriliği 5 kişi binin kaldırın baklaım nasıl kalkıyo....ilk fırsatta satıp kurtulucam bidahada fiatın yüzüne bakmam.
    bana kimse açıklayamaz 1.6 multijeti nicin konmadığını bu arabanın hakkı 1.3mü yani...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laguna48 -- 11 Mart 2008; 21:22:45 >



  • Eleştirinize bende katılıyorum. Bende 3 ay önce araç alacaktım. Öncelikle sedan düşünmüştüm. Linea'yı da 1.3 Mjet motoru yüzünden seçeneklerim arasından elemiştim. Bence 1.6 Mjet motor Linea'da kulllanılmalıydı
  • 1.6 dizel motorlar sadece Lineada değil tüm Fiat grubunda Şubat ayında piyasaya sürüldü. Testleri tamamlanmamış o zamana kadar demek ki.

    Aynı şeyi Reno yapmadı mı? Megane 2 sene boyunca 80 hplik dizelle astronomik fiyatlara satıldı (tüm teknik verileri Linea'dan geride)Şimdi ise 100 hpliği var.

    1.6 multijet 105 hp Linea Nisan'da piyasada.
    Ben senin aracını kullandım. Kalkarken elbette tüm dizeller gibi zayıf. Sonra iyi gidiyor.

    Bir de anlamadığım birşey var.

    Opel Astra Sedan sınıfının en çok satan araçlarından biri ve lineadaki motorun birebir aynısını kullanıyor. Kimse de bu kasaya bu motor yetmiyor demiyor. benzinlisinden daha fazla satıyor. Demek ki sizin 1. beklentiniz performansmış. Keşke T-Jet alsaydınız. (çok km yapmıyorsanız)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    1.6 dizel motorlar sadece Lineada değil tüm Fiat grubunda Şubat ayında piyasaya sürüldü. Testleri tamamlanmamış o zamana kadar demek ki.

    Aynı şeyi Reno yapmadı mı? Megane 2 sene boyunca 80 hplik dizelle astronomik fiyatlara satıldı (tüm teknik verileri Linea'dan geride)Şimdi ise 100 hpliği var.

    1.6 multijet 105 hp Linea Nisan'da piyasada.
    Ben senin aracını kullandım. Kalkarken elbette tüm dizeller gibi zayıf. Sonra iyi gidiyor.

    Bir de anlamadığım birşey var.

    Opel Astra Sedan sınıfının en çok satan araçlarından biri ve lineadaki motorun birebir aynısını kullanıyor. Kimse de bu kasaya bu motor yetmiyor demiyor. benzinlisinden daha fazla satıyor. Demek ki sizin 1. beklentiniz performansmış. Keşke T-Jet alsaydınız. (çok km yapmıyorsanız)





    hımmm testleri tamamlanmamıştır hiç aklıma gelmedi şimdi tatmin oldum teşekkür ederim....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laguna48 -- 8 Mart 2008; 22:07:18 >




  • Nasıl testleri tamamlanmadı? Benim bildiğim kadarıyla Bravo 1.6 Mjet motoruyla İtalya'da 1 yıldır yollarda. Ben mi yanlış biliyorum??
    quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    1.6 dizel motorlar sadece Lineada değil tüm Fiat grubunda Şubat ayında piyasaya sürüldü. Testleri tamamlanmamış o zamana kadar demek ki.

    Aynı şeyi Reno yapmadı mı? Megane 2 sene boyunca 80 hplik dizelle astronomik fiyatlara satıldı (tüm teknik verileri Linea'dan geride)Şimdi ise 100 hpliği var.

    1.6 multijet 105 hp Linea Nisan'da piyasada.
    Ben senin aracını kullandım. Kalkarken elbette tüm dizeller gibi zayıf. Sonra iyi gidiyor.

    Bir de anlamadığım birşey var.

    Opel Astra Sedan sınıfının en çok satan araçlarından biri ve lineadaki motorun birebir aynısını kullanıyor. Kimse de bu kasaya bu motor yetmiyor demiyor. benzinlisinden daha fazla satıyor. Demek ki sizin 1. beklentiniz performansmış. Keşke T-Jet alsaydınız. (çok km yapmıyorsanız)





    hımmm testleri tamamlanmamıştır hiç aklıma gelmedi şimdi tatmin oldum teşekkür ederim....





  • Rica ederim. Araban gayet güzel.Şu anda T-Jetten fazla satıyor. Vergisi düşük az yakıyor. Bu devirde bunlar önemli. 2. elde de para ediyor.
  • fiat 10bin adet lineayı sattı kasa güzel,yol tutuşu iyi,süspansiyonlar iyi vs.. amaaaaaaa 1.3 multijet motor olmadı bunun savunulacak bi tarafı yok. bence bu bir satış tekniğiydi şimdi arkadaş nisan da 1.6 lar çıkıcak diyor hayırlı olsun. ama fiat benim gözümde ucak motoruda koysa bitmiştir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Nasıl testleri tamamlanmadı? Benim bildiğim kadarıyla Bravo 1.6 Mjet motoruyla İtalya'da 1 yıldır yollarda. Ben mi yanlış biliyorum??



    Hayır o 1.9 Dizeldi . 1.6 dizel Şubatta piyasaya sürüldü. 1.9 dizel 150 hp Avrupada satışta . 1.6 dizel, 1.9 dizel 120 hpnin yerine geçti.
  • Arkadaşım Linea, 1.3 mjet ile ne kalkışta nede kalkıştan sonra gitmiyor ne yazıkki.Birde tüm dizeller gibi kalkışta zayıf kalıyor demişsinya bravo gerçektende.Sanırım başka dizellerin nasıl kalktığını bilmiyorsun başkada bişi demiyorum sana.
    Amacım forumda polemik yaratmak değil ama göz göre görede bu kadar körü körüne Fiat taraftarı olmak inanılmaz bir durum.Fiat'ın yaptığı gerçektende çok ayıp.Bence resmen insanları aptal durumuna düşürmekten başka bişi değil. Madem motor araca konmadan o kadar testten geçiyor, 1.3 mjet test edilmişmi Linea da nasıl oluyor diye? Ben Linea yı çok beğendim ama sırf o 1.3 mjet yüzünden vazgeçtim. Yahu kaputu açıyorsun bir kere, o kasada o motor zaten küçücük bişi görüntüsü bile yakışmamış bırak performansı.Son anda direkten döndüm desem yeridir.Şimdi 1.6 mjet çıkarmışlar çok doğru yapmışlar.1.3 mjet alanlara ikinci elde kolay gelsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    1.6 dizel motorlar sadece Lineada değil tüm Fiat grubunda Şubat ayında piyasaya sürüldü. Testleri tamamlanmamış o zamana kadar demek ki.

    Aynı şeyi Reno yapmadı mı? Megane 2 sene boyunca 80 hplik dizelle astronomik fiyatlara satıldı (tüm teknik verileri Linea'dan geride)Şimdi ise 100 hpliği var.

    1.6 multijet 105 hp Linea Nisan'da piyasada.
    Ben senin aracını kullandım. Kalkarken elbette tüm dizeller gibi zayıf. Sonra iyi gidiyor.

    Bir de anlamadığım birşey var.

    Opel Astra Sedan sınıfının en çok satan araçlarından biri ve lineadaki motorun birebir aynısını kullanıyor. Kimse de bu kasaya bu motor yetmiyor demiyor. benzinlisinden daha fazla satıyor. Demek ki sizin 1. beklentiniz performansmış. Keşke T-Jet alsaydınız. (çok km yapmıyorsanız)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    fiat 10bin adet lineayı sattı kasa güzel,yol tutuşu iyi,süspansiyonlar iyi vs.. amaaaaaaa 1.3 multijet motor olmadı bunun savunulacak bi tarafı yok. bence bu bir satış tekniğiydi şimdi arkadaş nisan da 1.6 lar çıkıcak diyor hayırlı olsun. ama fiat benim gözümde ucak motoruda koysa bitmiştir.


    Valla arkadaşım bu işin kuralı böyle maalesef. Bende 1.4 95 hp GrandePunto var. Şimdi ise 1.4 T-Jet çıktı ve arada sadece 1500 YTL civarı fark var. BEnim aldığım zaman T-Jet olsaydı onu alırdım. Ama yoktu. ESP standart değildi,şimdi ise 95 hplerde standart. Ama sorun yapmıyorum çünkü tüm markalar aynı şeyi yapıyor. Golf-Jetta-Passat düne kadar 1.6 FSI ile satılıyordu şimdi ise aynı fiyata çok daha üstün (hem perf. hem yakıt açısından) bir motor olan 1.4 TSI 122 hp var. o kadar satılan FSI motor sahiplerine de aynı şey oldu. Bu böyle gider.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Arkadaşım Linea, 1.3 mjet ile ne kalkışta nede kalkıştan sonra gitmiyor ne yazıkki.Birde tüm dizeller gibi kalkışta zayıf kalıyor demişsinya bravo gerçektende.Sanırım başka dizellerin nasıl kalktığını bilmiyorsun başkada bişi demiyorum sana.
    Amacım forumda polemik yaratmak değil ama göz göre görede bu kadar körü körüne Fiat taraftarı olmak inanılmaz bir durum.Fiat'ın yaptığı gerçektende çok ayıp.Bence resmen insanları aptal durumuna düşürmekten başka bişi değil. Madem motor araca konmadan o kadar testten geçiyor, 1.3 mjet test edilmişmi Linea da nasıl oluyor diye? Ben Linea yı çok beğendim ama sırf o 1.3 mjet yüzünden vazgeçtim. Yahu kaputu açıyorsun bir kere, o kasada o motor zaten küçücük bişi görüntüsü bile yakışmamış bırak performansı.Son anda direkten döndüm desem yeridir.Şimdi 1.6 mjet çıkarmışlar çok doğru yapmışlar.1.3 mjet alanlara ikinci elde kolay gelsin.



    Yukarıdan bakarak sadece görüntüden motorun hacmini anlıyosun ya ben seninle boy ölçüşemem
    Diğer 1.6 dizellerin hepsini kullandım. Hepsi kalkarken zayıf.

    Sen V6-V8 dizellerden bahsediyosun sanırım kalkışta iyi diye. Corolla kullandın mı yeni kasa? ben kullandım. 1. viteste kalkmaya çalış bakalım kalkıyo mu

    Hyundai -Kia grubunun 1.5 110luk dizelini de kullandım. Araba turbo motora sahip olduğunu 2500 devirde anlıyo.




  • arkadaşlar araba kullanmayı bilmek lazım 1.3 motora çekmiyor diyenler için
  • zahmet olucak ama kısaca anlatsan bende arabayı satmak zorunda kalmayayım. baya bilgili olduğu kesin yoksa fiat'a aklı senmi verdin 1.3 multijet linea ya yeter diye??







    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    arkadaşlar araba kullanmayı bilmek lazım 1.3 motora çekmiyor diyenler için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laguna48 -- 8 Mart 2008; 22:59:02 >
  • 1.3 90 hp Linea yı bende kullandım bence bu motorun tek eksisi alt devirlerinin biraz fazla zayıf oluşu,ama hemen akabinde göstermiş olduğu performans gayet güzel bence.
  • bana da imzamdaki araçtan sora zayıf geldi doğrusu ama bu normal..gerçi bana göre 1.6 atmosferik motorlardan sora linea 90hp multijet kullanan birine bu araç gayet yeterli gelir..
  • Verdiğin bilgi için teşekkür ederim arkadaşım
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Nasıl testleri tamamlanmadı? Benim bildiğim kadarıyla Bravo 1.6 Mjet motoruyla İtalya'da 1 yıldır yollarda. Ben mi yanlış biliyorum??



    Hayır o 1.9 Dizeldi . 1.6 dizel Şubatta piyasaya sürüldü. 1.9 dizel 150 hp Avrupada satışta . 1.6 dizel, 1.9 dizel 120 hpnin yerine geçti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    zahmet olucak ama kısaca anlatsan bende arabayı satmak zorunda kalmayayım. baya bilgili olduğu kesin yoksa fiat'a aklı senmi verdin 1.3 multijet linea ya yeter diye??







    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    arkadaşlar araba kullanmayı bilmek lazım 1.3 motora çekmiyor diyenler için





    yanlış anlamayın kütfen

    bakın dobloyu almadan önce banada herkez dedi çrkmiyor diye

    lineada 200 nm tork var ve araba 2500 devirden sonra gücünü gösterir yani mesela yokuşta iken 2500 deviri geçirip kaldır ve dizelde soğukkun gaza boşuna yüklenmeyin gitmez bu motoru boşuna yılın motoru seçmediler biz dobloya 820 kg yük koyup 45 dererce eğimli rampalarda durdurup kaldırdık birde dizeli benzinli bi araba gibi ataklık beklemeyin o motor o arabayı çekmese hiç koyarlarmı bi düşünün o öyle testlere sokuluyor ki bi bilseniz ben bunun okulunu okuyorum bence 1.3 e haksızlık ediyorsunuz araba daha kaç kmde bence satmayın arabanızı devirli kullanın göreceksiniz farkı o motor dobloyu rahatlıkla kaldırıyor lineadaki dahada güçlü sıkıntı olmaz

    ilk mesejımda kalbinizi kırdıysam özür dilerim




  • teşekkürler acıklaman için deniycem..
  • deneyin farkı göreceksiniz dizel lerin hepsi alt devirlerde cansızdır


    inşallah moreliniz yerine gelir ve arabanıza ısınırsınız
  • 1,3 motor o kasaya yeter mi sorusu hiç mantıklı değil.

    Motorun gücüne ve torkuna bakın.
    90 Hp veriyor mu? Evet. bu durumda 170 km/saat hıza rahatlıkla ulaşacaktır.
    Yol tutuşu iyiyse sürat açısından yeterli demektir.

    Tork değeri ne peki. 200 nm/2000 devir. Bu devire çıkarsanız kamyon gibi olur. Ne yüklerseniz yükleyin çeker.

    Peki 1000 -1500 devir aralığında durum ne? Tork çok düşük.
    Bu tüm dizeller için geçerli. Yapacak bir şey yok.
    Kalkışlada gaza iyice yüklenmeniz gerekli sadece.

    Hatta bir önerim olacak.
    Zaman zaman söyle bir durumla karşılaşırsınız:
    2 viteste yokuş başındasınızdır. Gazı köklemenize rağmen araba gitmemektedir
    hatta böyle devam ederseniz duracakmış gibidir.
    Debriyaja basın gazı kökkeyin, vitesi değiştirmeden sanki kalkış yapıyormuş gibi debriyajı yavaşca bırakın.
    Arabanın şiddetli bir şekilde topladığını göreceksiniz.
    Denemesi bedava.

    Özetle 1,3 cdti motor iyi ve yetrli bir motordur.
    Kullanış şeklinizi değiştirmeniz gerek. Benzinli araba gibi sürerseniz olmaz.
    Örneğin yokuşta kalkışlarda gaza sonuna kadar basın. Frenden ayağınızı çeker çekmez gaza sonuna kadar basın ve öyle kalın.
    Kalkışı debriyaj ayarıyla yapın. Ayağınız hep gaza sonuna kadar basılı kalsın.
    Bunu da denemesi bedava.

    1,6 motorda olsa dizel motorun düşük devirlerdeki cansızlığı değişmez.
    Lakin tam emin değilim ama 1,6 motorda fiat egzozdan bağımsız çalışına aşırı besleme ilave etmiş. (ama emin değilim)
    Düşük devirlerde çok daha canlı bir motora benziyor verileri. Deneme fırsatım olmadı.

    2,0 TDi passtarın testlerini okuyun. Onda dahi kalkışlarda ve çok düşük hızda giderken toplamada sorun olduğunu göreceksiniz.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.