Şimdi Ara

Geri vites Gırç sesi ,Geri vites atması sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford couirer
    Aldığından beri geri vitese geçerken sanki kaçırıyor gibi yapıyor yada bazen ses yapıyor 2. Ye deneyince geçiyor .10 kerede 3 defa falan yapıyor .

    1-2-3-4-5. Vitesler de en ufak sorun yok .Debriyaj Balat’a da bir sorun yok .

    Sorun nedir internette arattım kronik demişler ama böyle bu kadar sık bir kronik arıza olacağını sanmıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JrFuKi -- 21 Ekim 2021; 4:26:54 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Servis kronik dedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JrFuKi -- 21 Ekim 2021; 4:25:48 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • JrFuKi J kullanıcısına yanıt
    Kimse sorsam normal diyor Ford şaşırttı beni



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JrFuKi -- 21 Ekim 2021; 4:26:21 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Debriyajı pompala bi daha dene daha rahat geçecektir. Genelde 1. Vitesten sonra geriye takarken yapar onu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    2 den geriye 4 ten geriye gibi bir çok yöntemi denedim ama nedense 10 kerede en az 2-3 kere yapıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • JrFuKi J kullanıcısına yanıt

    hocam çoğu modelde var bu durum, o yüzden dert edilecek bişey değil. geri vites dişlisinin yapısından kaynaklanıyor. arkadaşlsrın dediği gibi debriyajı tekrar pompalayın ondan sonra geçirin. bende megane var aynı durumu bende yaşıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı manuel şanzımanlarda geri vites geçişi için yavaşlatıcı senkromeç olmaz.

    Dolayısıyla geriye takarken araba tamamen sabit ve debriyaja bastıktan sonra 1-2 saniye beklemeniz gerekir ki cartlamasın. Veya önce 1'e sonra boşa sonra geriye yapılır.


    Sizin şanzımanda var mı yok mu araştırmak lazım.


    Tabi bir de şanzımanın önceki kullanım şeklinde de olabilir. Baskı, volant sağlamsa icabında şanzıman sökülüp vites dişlilerini kontrol etmek gerekebilir.


    İyi bir şanzıman ustasına fikir almak için gösterin, tespiti yapar.


    Edit: Şanzıman yağı da önemli daha önce hiç değişmemişse, değişip özel şanzıman katkıları da sesleri kesebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi butterfly_effect_53 -- 19 Ekim 2021; 10:10:15 >
  • Benim aracımda da oluyor. Ayağımı debriyajdan çekip tekrar basıyorum bu sefer rahatça geçiyor. Ancak böyle yaptığımda arada garç sesi çıkardığı oluyor. Çok sallamıyorum baskı balata yakında değişirim zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya debriyajı 2 kere pompalayıp geçirecen yada bi 5sn basılı bekleyip geçirecen 5 ileri fordların hemen hepsi yapıyor mondeoda bile vardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    Deneyeceğim Ford servisine gittim söyledim kronik sorun diye bir şey yok dedi şanzımanlı açıp bakmamız lazım diyor onada 4 haneli rakam söylüyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bende 5 sene once bakıma gittiğimde servise söylemiştim geri viteste senkromeç olmadığı için demişlerdi. Araç 2 yıllık daha 23bin kmdeydi, aldığım kişi de çok titiz biriydi, normal bir durum bence, pek sıkıntı değil. Geri vitese takarken geçmediğini hissettiğinizde elinizle vitese baskı uygularken pedaldan ayağınızı hafif kaldirdiginizda yerini buluyor, sonra vitesi bırakabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir yer de okumuştum, R ye almadan önce 1.vitese tak çıkart yapıldığında garçlama olmuyormuş.. Denedin mi derseniz deneyemedim çünkü garçlayan bir araca denk gelmedim..

  • Kronik hocam. Makyajsız kasada sıfır iki araç da aynıydı. Şoför arkadaşlar alıştı, servis çözüm bulamadı.

  • Ford'larda ne yazık ki var bu olay. Çok büyük bir sorun değil ama can sıkıcı oluyor tabii ki. Şu anki aracım Fiat Egea'da da bazen geri vitese geçiyor ama vites kolu olması gereken yere gelmiyor. Debriyajı bırakınca araba kalkıyor ama ben gene de vitesi 1'e atıp tekrar geriye takarak kolun tam olması gereken yere gelmesini sağlıyorum.


    Eski aracım 2000 model Volvo S40'dı ve geri viteste bile helisel dişli vardı ve geri geri kaçla gidersem gideyim motor sesinden başka ses olmazdı. Bir de araç durmadan 1-R geçişi yapar hatta fren kullanmadan manevraya devam ederdim. Evet kötü bir alışkanlık ama ne balatam bitti ne şanzıman hasar gördü, o şanzıman buna aşırı müsaitti. 160 binde aldığım araç ki şanzımanın, baskı balatanın benden öncesi de var, şimdi yeni sahibinde araç 300 bini geçti hala aynı baskı balatası ile gidiyor araç.


    Tabii çok büyük sorun değil ama böyle bir geçiş yaptıktan sonra insan arabalar arasındaki kalite farkını daha iyi anlıyor. Hayır Ford'u asla kötülemiyorum hatta beğeniyorum ama bir Ford'dan ya da Ford seviyesi herhangi bir arabadan (Renault, Volkswagen v.b) bir atıyorum BMW'ye Mercedes'e geçtiğimizde kalite farkı böyle bir şey demek ki.





  • Aynı olay bizim 2015 model caddy'de var.

    Geri vitese hızlı atınca garçlıyor ama ben çözümünü buldum,

    Debriyaja 1-2 saniye basılı tuttuktan sonra vites kolunu normalden biraz daha yavaşça ittirince sessiz geçiyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.