Şimdi Ara

Yatan araba hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
2.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese

    2012 toyota dizel aracım var, yaklaşık 10 gündür yatıyor. Arabayı haftada 1 çalıştırma konusu var. Bu bir efsane midir? Yada eski model araçlarda böyle bir ihtiyaç vardı ama şimdi gerek yok mu? Hadi çalıştırdım ne kadarlık bir süre çalıştırmak lazım?

    Teşekkürler.




  • aküden dolayı diyorsanız ölü akü değilse 2-3 haftada bir 15-20 dk turlayın yeter ya da kutup başını sökün

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece akü anlamında değil genel olarak sormuştum aslında? eğer sadece akü başlarını sökünce tüm sorunlar halloluyorsa eyvallah teşekkürler.

    peki akü başlarını sökünce radyo yada herhangi bir şey sıfırlanıyor mu? bir keresinde fordda akü bitmişti radyo teyp için kod gerekti. arabada da olması gereken yerde değildi. uğraştırmıştı biraz  

  • O modeldeki bir aracın radyosunun sıfırlanacağını düşünüyorum hocam. Kodu varsa not alın. Kitapçık falan varsa alın.


    Diğer türlü akünüze güveniyorsanız yukarıdaki arkadaşın dediklerini uygulayınız, yeterli olacaktır.

  • aküm yeni   1,5 sene önce orjinal aküsü bitip beni yolda bırakınca yenilemek zorunda kalmıştım  


    @raxacoricofallapatorian @emir.ksk teşekkürler..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falcon57 -- 19 Nisan 2021; 16:41:21 >
  • Araba hiç lazım olmadıysa haftada bir çalıştırıp 15-20 km dolaşıyorum. Akü sarj oluyor, lastikler bütün baskıyı aynı yüzeye toplamıyor. Bu zorunluluktan ziyade tedbir. Sağlam akü ile araç bir ay yatsa tek marşta çalışıp yürür, sorun olmaz.

    Son dönemde bu kadar gündeme gelme sebebi korona, kullanım alışkanlıkları değişti. Yani normalde aktif kullanılan bir aracın 10 gün yatması sorun oluşturmuyor fakat uzun süreler yatan aracı arada çalıştırmak iyi oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford C max aracım 1 yıl çalışmadan garajda durdu.Gelince kendini kapatmıştı araç tekrar aktive ettim.Yağını vs değiştirdikten sonra kullandım.

  • servis koydu şirket, evde yatmaya başladı.

    yasak yüzünden arabayı çıkartamaya da korkuyorum açıkçası, normalde çalıştırmak benimde işime gelir yoksa

  • onboardx O kullanıcısına yanıt

    kendini kapatmıştı derken.. pili biten oyuncak misali yani.. geçmiş olsun

  • falcon57 kullanıcısına yanıt

    Aküyü bitirmemek için tüm sistemleri kapatıyor.

  • o kadar uzun yatan arabanın tüm yağı zerresine kadar kartere aktığından marşta yıpranır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla 2016 dci fluence var, 8 ay yatırmak durumunda kaldım aracı, yaklaşık 5-6 ay hiç yanına bile gitmedim, garajda duruyordu, 8.ay da da çalıştırdım bir kere tur attım geldim o kadar. Üstündeki akü değişmedi, hala daha taş gibi kullanıyorum aracı. Valla iyi olması için genelde çalıştırmayı tavsiye ediyorlar, açıkçası ben 8 ay çalıştırmadım, 8 ay sonra bastım marşa, hiç bir zorlanma esamesi bile olmadı. Yağına zaten bakım zamanı gelmişti, bakımını yaptırdım biniyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 19 Nisan 2021; 18:35:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Valla 2016 dci fluence var, 8 ay yatırmak durumunda kaldım aracı, yaklaşık 5-6 ay hiç yanına bile gitmedim, garajda duruyordu, 8.ay da da çalıştırdım bir kere tur attım geldim o kadar. Üstündeki akü değişmedi, hala daha taş gibi kullanıyorum aracı. Valla iyi olması için genelde çalıştırmayı tavsiye ediyorlar, açıkçası ben 8 ay çalıştırmadım, 8 ay sonra bastım marşa, hiç bir zorlanma esamesi bile olmadı. Yağına zaten bakım zamanı gelmişti, bakımını yaptırdım biniyorum

    Bu yatırmak değil ki boşanmışsınız haberin yok   Benim rekor 1 ay. Yani yeni arabalarda ben 3-4 haftada akü bittiğini hiç duymadım.

  • sıkıntı olmaz ayda bir kez çalıştırsan olur.

    2012 çok da eski değil kıl tüy olmaya gerek yok.

  • Aracı çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmeyin bir iki dk yağlanamasını bekleyin özellikle değişken subap zamanlamasına sahip araçlarda kam mili ve varyatörlere tam olarak yağ basıncı ile yağ ulaşmadan araca gaz verip motora yük bindirmek sıkıntılı bir durum.

  • imzamdaki araç 9 ay yatıyor, 9 ayın sonunda hiçbir sorun olmadan tek marşta çalışıyor.

    akü boşalması v.s. 90 larda kaldı hem yeni araçlar hem yeni aküler gayet düzgünler.

    en fazla zararı yağlanmayan zamanla sertleşen keçe v.s. sızdırmazlık elemanlarına ki onlar da zaten basitçe değiştiriliyorlar.

  • türkiye şartlarında arabaya eşek yüküyle para verip almak ve sonra kullanmamak ilginç bir davranış  

  • 2007 de aldigim 2018de sattigim kamyonetim vardi.

    Motoru 1.8 dizel turbosuz. Elektronik hic bir aksam yok ama.

    Bu sure zarfinda arac hep ayda 1, 2 ayda 1, ayda 2 defa falan calisti.
    11 senede 20 bin km anca yapmistir.

    Beklemekten kaynakli hic bir problem yasamadim. Ama dedigim gibi eski teknoloji bi motordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akünün kendini şarj etmesi gerekiyor Hocam

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.