Şimdi Ara

2011 clio 1.5 dci ile 500 kg römork çekmek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
2.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese.

    Yakında römork ile birlikte 500 kg ağırlığa ulaşan bir şişme bot alacağım. Yıllardır kullandığımız 160.000 kmdeki yarı otomatik clioya çeki demiri taktırıp onunla mı devam etsem yoksa eşdeğer fiyatlara satılan 200 250 bin kmlerdeki 2006-2008 model lpgli düz vitesli suzuki grand vitara mı alsam diyorum? Vitaralar hakkında hiç bir bilgim yok. O yüzden sizin tavsiyelerinize ihtiyacım var. Römorkla birlikte her iki aracın da tüketim değerlerinin en az %50-60 artacağından şüphem yok. Tabi her halükarda clio ekonomik olur.

    Clioyu 4 yıldır kullanıyorum ve hiç bir sorun yaşamadım, tanıdığım bir araç ama 85 hp ve kötü hisli yarı otomatik şanzımanıyla, römork bağlayınca nasıl bi hale gelecek hiç bir fikrim yok açıkçası. Böyle bi araçla da bot, tekne vs çeken hiç görmedim açıkcası.

    Römorku çekeceğim yerler fethiye bölgesinde, düz asfalt olacak ve suya atma noktaları pek 4x4 gerektirmeyecek şekilde beton rampalar. Siz olsanız ne yapardınız? Fikirlerinize ihtiyacım var.








  • 500 kg römork düz yolda 1.0 atmosferik arabayla bile rahatça çekilir. yakıtın %50 artmasının imkanı yok dizel arabada. baktığım çekme karavanlarda dingili arkaya alan saçma tasarımlar var, aracın arkasına aşırı yük bindirmemek için dengeli bir tasarımı olmasına dikkat edin. kalkışları vitesi manuele alıp siz yaparsınız, şanzımanda problem riskini azaltırsınız.

  • Aurorax kullanıcısına yanıt

    Hocam botu ileri geri alarak ağırlık merkezini dengelemek kolay iş. Karavanda dingille oynamak gerekiyor tabi. Araçtan söküldüğünde el ile kolayca kaldırılabilecek şekilde olmalı römorktaki denge. Öne en fazla 10 15 kg yük binmesi ideal ayar bence.

  • Tork olduğu için problem yaşamazsınız,rahatlıkla çekilir.
  • 500kg bişey değil 1.5 CRDi arabaya öğrenciyken 6 kişi biniyorduk bagaja da mangal malzemesi ve eşyaları dolduruyorduk it köpek gibi gidiyordu Yazılım yaptırabilirsiniz daha iyi çekişi olur
  • Komsumda Toros var sedan olandan.

    4 tekerlekli romorku var. Römorkun ve kasanin ağırlığı haric 1000 kg domates götürüyor hale. Yollarda da baya rampali yerler var. Ordan hesap et.
  • 2011 clio 1.5 dci ile 500 kg römork çekmek?
  • Kimse suzuki vitaraya sıcak bakmıyor galiba. Aslında istediğim tek şey düzlüklerde rahat getirip götürmesi değil. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi araca 6 kişi binip seyahat ettiğimiz de oldu, o açıdan bakınca aynı hesaba geliyor tabi römork + 4 kişi de olabilir gününe göre ve bu da +750 kg demek ve en önemli kriter düzlüklerde rahat çekmesi olsa da sudan tekneyi alırken bazı tekne indirme rampalarında römorkun tekerleri çamura batabiliyor ve bu özellikle 4x2 araçlarda zulüm olabiliyor, uğraştırıyor, lastikleri yiyor filan. İnsan 4x4 ü arayabiliyor. Ama yorumlara bakınca vitaradan caymaya başladım gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Kimse suzuki vitaraya sıcak bakmıyor galiba. Aslında istediğim tek şey düzlüklerde rahat getirip götürmesi değil. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi araca 6 kişi binip seyahat ettiğimiz de oldu, o açıdan bakınca aynı hesaba geliyor tabi römork + 4 kişi de olabilir gününe göre ve bu da +750 kg demek ve en önemli kriter düzlüklerde rahat çekmesi olsa da sudan tekneyi alırken bazı tekne indirme rampalarında römorkun tekerleri çamura batabiliyor ve bu özellikle 4x2 araçlarda zulüm olabiliyor, uğraştırıyor, lastikleri yiyor filan. İnsan 4x4 ü arayabiliyor. Ama yorumlara bakınca vitaradan caymaya başladım gibi.

    1.5 dCi 4x4 Duster alın, f/p olarak efsane arazi aracı.

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    O da aklıma gelmedi değil hatta tam bu işin arabası ama üzerine en az 20 bin tl koymam gerekecek o da şu an mümkün değil maalesef. Daha düşük fiyatlılara bakarsam da 300.000+ kmlilere bakmam gerekecek o da korkutur açıkçası

  • 500kg nedir ki arabaya 6 kişi binse zaten 500kg yapar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    O da aklıma gelmedi değil hatta tam bu işin arabası ama üzerine en az 20 bin tl koymam gerekecek o da şu an mümkün değil maalesef. Daha düşük fiyatlılara bakarsam da 300.000+ kmlilere bakmam gerekecek o da korkutur açıkçası

    O zaman clioya yazılım yaptır kurum yapabilecek emme manifoldu egr gibi yerleri de temizlet bak keyfine hocam.

  • Motor çekerde kavrama edc ise sıkıntı oluşturabilir mi diye bir düşünüyor insan

  • Çok rahat çeker. Ama durur mu? Orası sıkıntı.2011 clio 1.5 dci ile 500 kg römork çekmek? 

  • Otomatik olması sorun yaratmazsa eğer bir sıkıntı olmayacaktır bence hocam.Şanzumana zarar gelir mi bilemiyorum
  • Turbo dizel çeker mi diyip. 1.6 atmosferk düşünmek. Hemide lpgli.😀😀 yokuşta römorklu clio römorksux vitaradan daha iyi gider.
  • En yüksek beygir gücü sizi yanıltmasın. 85 beygir aslında çok iyi bir güç. 2000 devirde 56 beygir güç geliyor ki gayet iyi bir güç aslında. Zaten römork varken hızınızın 80 km/sa dolaylarında gezeceğini düşününce bence hiç bir sorun yaşamazsınız. Aracın istiap haddi zaten 500 kilograma yakın. Siz bu ağırlığı araca yüklemeyeceksiniz de arkasına takacaksınız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Turbo dizel çeker mi diyip. 1.6 atmosferk düşünmek. Hemide lpgli.😀😀 yokuşta römorklu clio römorksux vitaradan daha iyi gider.

    Emsal ağırlıkta ve emsal model yılında 1.6 atmosferik benzinli bir motor rampa yukarı ya da rampa aşağı fark etmez konuda mevzubahis 1.5 dCi Clio'dan iyi yürüyebilir. Zira ortalama bir 1.6 atmosferik benzinli 3000 devirde 63 beygir civarı güç verir. Konudaki Clio 2000 devirde (Normal seyir devri) 56 beygir civarı güç veriyor. Atmosferik kullanıcısı 4000 devire çıktığında, 4000 devir çeviren 85'lik Clio'yu her türlü geçer zira yaklaşık 90 beygir gücü oluyor. Atmosferiğin 6000 devire ve 120'li beygirlere kadar da bir avantajı var.


    Ha karşısına 1.5 105 beygir Clio koyarsanız o zaman atmosferiği zorlar.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Lpg %5, 4 iler vites %15 performans çalsa o 145 nm torktan 120 falan kalır kendimizi kandırmanın alemi yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.