Şimdi Ara

4 Mevsim Lastik Alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
24.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Malum soruyla karşınızdayım. Konya'da yaşıyorum. Aracımın lastikleri bayağı kötü durumda. Kış mı alsam 4 mevsim mi karar veremedim. Kış alsam yaz gelince bir takım daha almak zorunda kalacağım. Ayrıyeten depolama zor olacak benim için. 4 mevsime iyi diyen var, pazarlama stratejisi gereksiz para veriyorsunuz diyen var. Bu konuda düzgün bir test bulamadım. Siz ne düşünüyorsunuz, 4 mevsim tercih ediyor musunuz?




  • c segmenti veya b suv'ye kadar olan araç kullanıyorsanız ve yazın da çok performanslı kullanım yapmıyorsanız iyi bir 4 mevsim her türlü ihtiyacınızı karşılar.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Hocam teşekkür ederim öncelikle, B sınıfı Fabia kullanıyorum. Sınırlar dahilinde sakin/normal kullanıyorum aracı. Michelin, Nokian gibi bilindik markalardan alacağım. Kışın kar yağsa bile pek yolda tutunmuyor. Genellikle sıcaklık 0-5 derece arasında seyrediyor. Benim için en mantıklı seçim 4 mevsim gibi düşünüyorum. Bütçeme daha uygun, depolamak için yerim de yok yük olacak bana. Ama pazarlama stratejisi, çok gereksiz hiçbir işe yaramıyor vs. diyenler gözümü korkutuyor. Almışken boşa para vermek istemiyorum.

  • marmara bölgesinde yaşadığım için geçen hafta ben de falkenin 4 mevsimini aldım. Gayette iş görüyor diye yorumlar da okudum.

  • rjager kullanıcısına yanıt

    ben 7 yıldır ankarada kullanıyorum, önce toyo sonra nokian , nokian'dan özellikle son derece memnunum.


    yaz+kış ayrı lastik kullanmaya kıyasla elbette ki dezavantajları var ama büyük bir kullanım kolaylığı sağlıyor ve hemen herkesin unuttuğu bir şey olsa da iklim geçişlerinde sağladığı güvenlik unsuru da var.


    ankarada hava - iken gittiğin yerde 20-25 dereceyi görmek çok sıradan bir durum türkiye için. daha uç örnekler vermek zor değil.


    yoksa özellikle çok yol yapan için çok bir maliyet avanntajı sağladığını düşünmüyorum, neticede 2 takım lastik 2 kat ömür demek 4 mevsim lastikler mevsimlik lastiklerden daha hızlı yıpranır yapıdalar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Sergeant

    Bu mesaj silindi.

    Teşekkür ederim gelirim tabi hocam. Nasıl katılacağız attığınız link açılmıyor unsupportedbrowser yazıyor.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler, ben de almaya karar verdim.

  • Hocam konyada yaşıyorsun ayazı çok olan memleket yazın yaz kışın kış kullan evet lastikler pahalı ama güvenlik can önemli.
  • Konya da oturduğun ev ve kullandığın güzergah önemli. Yokuş varsa problem. Ben Ankara'dayım 6 yıldır kullanmadım kışlık lastik ara symbol bu biraz sürüş tecrübesi ve dinamiğine bakıyor :)


    600 tl ye yakın kışlıklar, bence çıkma 2-3 yıllık lastik kovala 2 ay için çok para vermeye değmez. Letgo veya lastikçileri araştır, lastiği alırken yanaklarında çatlak,yarık var mı ? Onlara bak ve muhakkak taktırmadan önce balansını yaptır.

  • dört mevsim lastik kapitalizm ürünlerindendir.
    yazın yaz, kışın kış lastiği kullanın. orada buzlanma sıkça görülüyordur tahminimce.
  • 4 mevsim lastik ne kışın bir kış lastiği nede yazın bir yaz lastiği tam olarak yapamayan lastikdir.. yani iki işide yarım yapar zaten aslı yaz lastiğinin biraz kıvamlanmış kışında belli oranda sürülebilicek kıvama getirilmiş lastikdir..

    Yaz ve kış lastiği almak bir maliyettir belki ama uzun sürede bir ekonomidir.. çünkü iki takımı her yıl ortalama 6 ay kullanıcaksınız 4 mevsimi ise tüm yıl.. yani 12 ay arabanın üstünde kalıcak haliyle daha çabuk yıpranıcak..

    Konya'nın iklimi nasıldır bilmem eğer yazı çoksa kışı az ise sıfır yazlık yanına ucuz yollu çıkma ama temiz diş tırnak derinliği tam olan yama tamir görmemiş bir lastik alabilirsiniz..

    Yada kışı çoksa tam tersini yapa bilirsiniz.. tabii imkan varsa ikisinide sıfır alın derim..
  • Farklı lastik kullanmanın da riskleri var. 6-7 ay bekleyen lastik ilk takıldığında kaygan olur, yeni takılmış bir lastik gibi 500km çok dikkatli kullanmak gerekir. Ayrıca mutlaka kendine ait dört janta takılmalı. J profil jantlar ve radyal lastikler sürekli sök tak için tasarlanmaışlardır. Preste takılabilien bu lastiklerin güvenli sökülüp takılması ömrü boyunca iki üç defadır. Fazlasında topuk kısmı denilen yerdeki çelik kordlar montaj sırasında çalıştığı için jantla irtibatı eskisi kadar sıkı olmaz.


    Bu yasalar yokken de 90'lardan beri sürekli M+S onayı olan lastikler kullanırdım. Yılboyu operasyonu düşününce eğer ki gerçek anlamda bir kış yaşamıyorsanız toplamda daha güvenli olduğunu düşünüyorum.


    Kış lastiği alsanız da yazın yine de M+S onaylı lastik tavsiye ederim. Türkiye çok tozlu ve her zaman yaz yağmurlarında çok kazalar olur.





  • Ankara'da Nokian 4 mevsim waterproof kullandım . C segmenti Hatchback aracıma. Şehir kullanımda herhangi bir problem çıkarmıyor ve performans olarak kayıp yok . Tek sıkıntısı uzun yolda ses yapıyor .

  • Yeni aldığım araçta Michelin Cross Climate 2 lastik var. Yola yapışıyor kullanımda hiçbir sorun yok ama aşırı sesli, araç Opel Astra zaten yol sesi sorunu olan bir araba bu lastiklerle 100 kmh ve üstü hızlarda aşırı kafa ütülüyor. Bunları satılığa koydum gidip yazlık alacağım kar yağarsa kullanmam aracı gürültü çok rahatsız edici.
  • rjager kullanıcısına yanıt

    2020 Yılında bu konuyu açmışsınız 4 Mevsim lastik için, "Buraya kar yağsa bile yola tutunmaz yazmışsınız" Konya için, bildiğim kadarı ile geçen sene çok sert bir kış geçirdi Konya ve çok kar yağdı sanırım, nasıl 4 Mevsim lastikler sizi idare edebildi mi acaba???

  • Son 6 yıldır Ankara ve Konya'da crossclimate, nokian weatherproof, falken as210, şuanda da crossclimate2 kullandım. Onun dışında sava eskimo s3+, goodyear ug8, petlas w651 kışlık deneyimleme şansım oldu. Buz üzerinde çivili lastik kullanmadğın sürece hepsi aynı.

    - Kar üzerinde şaşırtıcı şekilde nokain weatherproof kışlıklardan bile daha iyiydi belki ince tabanlı hafif bir araçta kullandığım içindir fakat aklınıza gelebilecek tüm lastiklerin patinaj çektiği yerlerde sorun çıkarmamıştı. Yazın tam tersine dişleri kopmaya başlamıştı. Yol sesi konusunda da yalıtımı kötü bir araçta kullanmama rağmen fena değildi.

    - ilk seri crossclimate kesinlikle sadece kışlık desen verilmiş yaz lastiğiydi. Babama aldırmıştım. 2 sezonda yaz performansı özellikle bahar yağmurlarının olduğu zamanlarda müthişti, karda çok deneyimleyemedim ama diğerlerinin gerisindeydi. Yol sesi sanki yeni serilere göre daha iyiydi.

    - falken as210 40bin km kullandım, öncelikle dayanıklı bir lastik. Arkadaşımdaki crossclimate+ ile kar üzerinde kafa kafaya test etmiştik. Fren mesafesi olarak as210 bir tık iyiydi. Yanal direnç olarak crossclimate+ daha iyiydi. Yaz aylarında ve tutuşun iyi olmadığı ıslak asfaltlarda as210 ilk sezondan sonra maalesef güven vermiyor. Geçen kış konya'da çok kar yağdı 2. sezonuydu yolda bırakmasa da çok zorladı. Çok yol sesi alan bir lastik.

    - Şimdiki aracıma crossclimate2 aldım. Yaz şartlarında üzerinde gelen nexen nblues(AA etikete sahip lastik) lerden daha iyi hissettiriyor. Özellikle yanal tutuşu daha iyi. Fren mesafesi konusunda da iyi kötü bir fark hissetmedim. Fakat 2 lastik de 69db olmasına rağmen crossclimate2 biraz şekilde yol sesini arttırdı. Yol sesi zaten kötü olan bir araçta kafa ütüleyebilir.





  • Nokian kış lastiği almak için gittiğim ana bayi 4 mevsim weatherproof'u çok övdü. Uludağ'a çok rahat çıkarsın dedi. Araştırma yapmadığım için güvenemedim ve almadım. Goodyear UG8 Performance aldım.


    Sonrasında merak edip araştırdım. Yorumlar ya çok iyi ya da çok kötü. Özellikle 2 sene içinde lastikde çatlamalar oluştu diyen çok yorum var. İçime şüphe düştü.


    Eğer kış kış ve yaz performasları anlatıldığı gibiyse bundan sonraki seçimim Nokian 4 mevsim olur.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.