Şimdi Ara

Bannerlord ve Odyssey - Çekirdek Sayısı Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
3.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni nesil oyunların en bariz örneklerinden olan bu iki oyunda çekirdek açıp kapatarak küçük bir test gerçekleştirdim. Benzer videolar yapmaya devam edeceğim.
    Bannerlordun 8/16 olunca sıçraması epey ilgi çekici, onun dışında 4/8 ile 6/6 , 6/12 ile 8/8 benzer performans verirken ht olmayanlarda stutterlar videoda bile anlaşılabiliyor. Bakalım Cyberpunk gibi diğer dev yapımlarda neler göreceğiz. Epey emek verdim, iyi seyirler.



    İlgileneceklerini düşündüğüm @vamp ve @yamaci1771 arkadaşları etiketledim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettsezis -- 23 Mayıs 2020; 15:9:24 >







  • Bannerlord güzel bir örnek olmuş. 2021 yılında zaten geçmişte yapılan bu testler tarihin tozlu sayfalarına kalkacaktır. Konsolda kullanılan bütün donanımlar son gücüne kadar kullanılır. Konsollarda 8/16 işlemci olduğunu biliyoruz. Bu bazı şeylerin habercisi zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vamp

    Bannerlord güzel bir örnek olmuş. 2021 yılında zaten geçmişte yapılan bu testler tarihin tozlu sayfalarına kalkacaktır. Konsolda kullanılan bütün donanımlar son gücüne kadar kullanılır. Konsollarda 8/16 işlemci olduğunu biliyoruz. Bu bazı şeylerin habercisi zaten.
    Evet ciddi fark yarattı bannerlordda. Odysseyde biraz 1080 in yetersizliğinden dolayı fps sayılarında fark açılmadı fakat frame sayısında hatrı sayılır farklar oluştu.

    Cpu kullanımı ht'sizken bile %85'i geçmeden fps farkı yemesi ise optimizasyonların tamamen multi core üzerine yayıldığına işaret.

    Elime bir 2700x geçse çok daha güzel testler yapabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettsezis -- 23 Mayıs 2020; 15:27:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8/16 farkını discovery tur yapıp orda merdivenlerden inerken görürsün.

    Burdahttps://www.youtube.com/watch?v=6wZ7j_Ue6Uk&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 23 Mayıs 2020; 15:30:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bf5 64 multide 1280x720p ultra bile oynasan 6/12 de uç noktalarda %90-100 e yakın dolanırsın yani 1080ti-2070super/2080 + oc veya 5700xt + oc için 1080p de ultrada bile 8/16 işlemci şart gibi bf5 64 kişide belki 5.2ghz 6/12 intel kurtarırsa kurtarır. 3600 bile yer yer zorlanacaktır üst düzey ekan kartında 6/12 olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 23 Mayıs 2020; 15:37:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek çekirdekte tek çekirdek efem çok çekirdekle ne işimiz var falan derken..


    İdeal minimum oyuncu işlemcisi 6c/12t olmuş bile daha yeni nesil oyunlar bile gelmeden.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 23 Mayıs 2020; 15:43:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bios'dan çekirdek açıp kapayarak, çekirdek sayısının yetip yetmeyeceğine karar verilmiş hemen, buna farklı mimarili Intel işlemcileri de dahil herhalde ? Normal bir 3600 ile yaptığınız 6/12 testinin karşılaştırma sonucunu görmeden nasıl güveneceğiz bunlara ? Demek ki youtube'da da aynı taktiği uyguluyorlar, işlemcilerdeki ipc farkı şehir efsanesi zaten. 6/12 3600 onun için 8/16 2700X'e yakın sonuç veriyor, bayağı başarılı bir teori.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 23 Mayıs 2020; 16:39:14 >
  • Yaw bu oyunun grafikleri çok kötü. Nasıl katlanıp oynuyorsnz anlamıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    Bios'dan çekirdek açıp kapayarak, çekirdek sayısının yetip yetmeyeceğine karar verilmiş hemen, buna farklı mimarili Intel işlemcileri de dahil herhalde ? Normal bir 3600 ile yaptığınız 6/12 testinin karşılaştırma sonucunu görmeden nasıl güveneceğiz bunlara ? Demek ki youtube'da da aynı taktiği uyguluyorlar, işlemcilerdeki ipc farkı şehir efsanesi zaten. 6/12 3600 onun için 8/16 2700X'e yakın sonuç veriyor, bayağı başarılı bir teori.


    ha şimdi dicen bu video da şöyle böyle ama ne yapalım?

    bu kadar intel savunan var. benimle iletişime geçip istediğim şekilde ayn oyunun aynı sürümünde (uplayde ücretsiz şu an discovery tour) aynı şekilde yerlerde aynı hızda ve kamera açısıyla koşabilecek bir 8600k 9600k sahibi baba yiğit var mı? ben arıyorum bulamıyorum. sende varsa arkadaş söyle istişare edelim. görelim bu oyunda 5 ghz 9600k 2700x'e yaklaşabiliyor mu? (videoyu objektif şekilde izlersen 9600k'nın maxlandığını ve verebileceği tüm fpsinin o oolldugunu görürsün. kıyas için bulabildiğim en uygun video o oldu. başka bulamadım. çünkü testi yapacak kişinin volumetric clouds ayarını düşürmesi gerekiyor - tamamen cpu bound olmak için - ) gelgelelim mevzu bahis 8600k kısmında da gpunun yer yer %85 90lara düşmesi dramatiktir. "4 ghz" 2700xün verebildiği fpslere yaklaşamamakta bile. bu oyunda bu durum böyle. ne hikmetse bazı insanlar bunu kabullenmekte zorluk çekiyor (sizi tenzih ediyorum ; genel konuşuyorum)

    benim gördüğüm kadarıyla böyle biri yok. bu kadar bu inteli savunan var ama ne hikmetse ortalık 5 ghz , sıvı soğutma ve z370 kaynamıyor. ne hikmetse şöyle geniş bir z370 konusu falan yok LLClerin tartışıldığı. acaba neden? pahalı olduğu cep yaktığı için mi? %30 daha fazla fps versin diye 2600+b450 yerine z390 + 9700k + sıvı soğutmaya %150-200 para verebilecek fazla babayiğit olmadığı için mi acaba?

    şimdi 4.7 ghz 8600k karşısında durum buysa; bakınız BU OYUN özelinde konuşuyorum; 3600 karşısında durumu ne olur sizce? buyurun fikir belirtin... fikir belirtmek serbest


    ha şuna bir şey demem. 3600/8600k 2700x'ü csgo'da, belki fortnite'da ve belki birçok oyunda elbet tabii geçer.

    benim için ac vahalla, cyberpunk, horizon zero dawn gibi oyunlar önemli. geçmişe değil geleceğe de bakmak lazım. ben ac valhallada 2700x ile 3600/9600k'dan daha çok fps alacaksam bu işlemciye çöp demek (size değil bu yine, forumda bunu yapanlar var) komik geliyor bana.

    bir oyunda bu desenin görülebilmesi demek, benzer desenin birkaç belki d e bir yıl içinde birçok oyuna sıçrayabilecek olması demek.

    kısacası; 8 çekirdek ile SCALE olma faktörünü bu forum çok HAFİFE alıyor.

    KONU çekirdek SCALE'ı olunca 1600'ün 5 ghz bir 7600k'yı bile madara edebildiğini artık kimse bu forumda reddedemiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 23 Mayıs 2020; 18:9:55 >




  • 1.Eline Emegine Saglık
    2.8/8 de islemcinn %100 e vurdugu yerler gordum.Bu durumda
    a)Atlama tıkanma vs oluyor mu?
    b)Bu durumda nasıl oluyorda Intelin fevkaladenin fevkinde islemcileri 9700K,9600K oyunlarda FPS olarak iyi cıkıyor.Velev ki FPS ucsun bu %100 kullanımlar oyun deneyimini etkilemiyor mu?
    3.İslemcin bosta ve yukte kac derecede calısıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso

    1.Eline Emegine Saglık
    2.8/8 de islemcinn %100 e vurdugu yerler gordum.Bu durumda
    a)Atlama tıkanma vs oluyor mu?
    b)Bu durumda nasıl oluyorda Intelin fevkaladenin fevkinde islemcileri 9700K,9600K oyunlarda FPS olarak iyi cıkıyor.Velev ki FPS ucsun bu %100 kullanımlar oyun deneyimini etkilemiyor mu?
    3.İslemcin bosta ve yukte kac derecede calısıyor?
    ben araya giriyim

    bi süredir 8/8 ve 8/16 oyun deneyimi istişare ediyorum

    bu olayın oyun motoru ile çok ilgisi var

    ac odyssey oyununda mesela oyun 8 cekirdek ile scale olup 8 cekirdeği %100 koysa da, 6/6 işlemciler bile %100 yükte pek stutter, donma yaratmıyorlar

    haliyle 8/8 işlemcilerde de donma, atlama mevzusu yaşanmıyor

    ;

    ama şöyle ki ; ac odyssey özelinde %100e vardığında frametime grafiğinin aşırı dalgalı bi hale dönüştüğünü görebiliyoruz. benzer durum 6/6 için de geçerliydi (onu da bizzat tecrübe ettim 8400 vasıtasıyla)

    tecrübe konuşuyor yani


    ha, bu işin tek istisnası, arkaplanda bir program açmak. en basitinden discordun ses konuşmasındaysanız %2-5 yükü olabiliyor. genelde windows ses işleme de %1 kadar pay aliyordu 8400den. bunlar ne yazık ki frametime performansını tarumar ediyordu. bunu inkar edecek cok adam vardır ama. çünkü o pütürlü takılmalar bunları rahatsız etmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 23 Mayıs 2020; 18:24:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso

    1.Eline Emegine Saglık
    2.8/8 de islemcinn %100 e vurdugu yerler gordum.Bu durumda
    a)Atlama tıkanma vs oluyor mu?
    b)Bu durumda nasıl oluyorda Intelin fevkaladenin fevkinde islemcileri 9700K,9600K oyunlarda FPS olarak iyi cıkıyor.Velev ki FPS ucsun bu %100 kullanımlar oyun deneyimini etkilemiyor mu?
    3.İslemcin bosta ve yukte kac derecede calısıyor?
    Teşekkürler hocam.
    (a)ACO testinde stutter yaşamayan tek kurulum 8/16 oldu. En kötü çalışanı ise 6/6 idi. 4/8 bile daha stabildi.
    (b)Farkettiyseniz ACO'da avg fps ler neredeyse aynı. İntelin ram gecikmesi ve overclock avantajı ile avg fps leri yükseltmesi normal çünkü stutterlar avg fps'i düşüremiyor. Fakat %100' vurmadan bilr stutterlar geliyor. Tabiki deneyimi etkiliyor.
    (c)Boşta 30-50, oyunlarda 55-70 civari. Oda sıcaklığına göre değişiyor.
    Prism.konumda bulabilirsinizhttps://forum.donanimhaber.com/3700x-wraith-prism-inceleme-guncellendi--143315658-2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    Bios'dan çekirdek açıp kapayarak, çekirdek sayısının yetip yetmeyeceğine karar verilmiş hemen, buna farklı mimarili Intel işlemcileri de dahil herhalde ? Normal bir 3600 ile yaptığınız 6/12 testinin karşılaştırma sonucunu görmeden nasıl güveneceğiz bunlara ? Demek ki youtube'da da aynı taktiği uyguluyorlar, işlemcilerdeki ipc farkı şehir efsanesi zaten. 6/12 3600 onun için 8/16 2700X'e yakın sonuç veriyor, bayağı başarılı bir teori.
    Hocam burda 2700 falan simule edilmedi. Bu test aslında 3100oc/3500x/3600x/3700x karşılaştirması gibi bir şey. Yani tek çekirdek performansı illa ki fark yaratacaktır. Yukarıdaki mesajımda da bahsettim. Ama bu yükü ne kadar hafifletirse hafifletsin örneğin 10600k ele alalım. 5.2ghz de çalışan bir 10600k muhtemelen bannerlord testinde benim 8/16 kurulumumla benzer fpsleri alacaktır. Altını çizdim çünkü ryzen ram faktörünün altında kalan (74ns) bir kurulumum var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettsezis -- 23 Mayıs 2020; 19:59:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Timeguard T kullanıcısına yanıt
    Sormayın hocam 4790kdan 3600 b450 tomahawk ikilisine geçiş yapıyorum. Bu bile biryerden sonra yetmeyecek gibi :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Süleyman Çakır. kullanıcısına yanıt
    Bunlar iyi denilebilecek en giriş seviyesi oyuncu işlemcileri 3600 falan bir yerden sonra yetmemesi normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 23 Mayıs 2020; 20:12:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çekirdek kapatılarak yapılan testleri çok sağlam bulmuyorum. 6/6 kullanım 4/8 den düşük 8/8 deki 6/12 den çok az düşük. Zamanında 4/8 işelmcilerin 6/6 işelmciden iyi olduğunu söylenlere selam olsun. CPU güç ölçümü 720p testi yaplaıiblir. çekirdek tesit için saçma olmuş Çekirdek testinde amaç reel ihtiyacı göremktir. 1080p cpu boun ayarlar maks gpu bound ayarlar en düşük de test yapılas imiş. GPU test yapmaya uygunmu onuda bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-26E6B5369 -- 23 Mayıs 2020; 20:24:59 >
  • 4/8 işlemcilerin bir iki sene daha gideri var gibi gözüküyor. Doğru mu anlıyorum?
    İ7 7700 (non-k)4/8 işlemcim var. Yeni dönemde haliyle giriş seviyesine düştü. Upgrade için acele etmeye gerek var mı? Bir iki sene idare eder mi? Öngörüleriniz nelerdir? Teşekkürler.
  • ahmettsezis kullanıcısına yanıt
    Rüyanda gör 5.2 ghz 10600k 10900k ile kapışıyor.
  • perhanpayidar kullanıcısına yanıt
    gittği yere kadar fps sınırlayarak vs kullanımı uzatiblirsin.
  • Eline Emegine Saglık.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.